Elhelyezés időpontja: 2022.05.28 16:20
Megjelenés időpontja: 2021.07.17 14:23
Utolsó lényeges változás: 2022.10.08 18:44
Rejtés típusa: Esemény geoláda
Elrejtők: Zergi
Ládagazda: Zergi Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 300 m
További infók: https://azeszaki.hu/hu
Megtalálások száma: 200 + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 2.0 megtalálás hetente
Röviden
A koordináták a múzeum bejáratára mutatnak, a 17x11x7 cm-es konyhai doboz a pénztárnál kérhető el.
Az időszakos zárás előtt csak most (szeptember 27-én délben) tudtam beszedni a dobozt, ezért a kiállításon készített képekkel logolj jelszó nélkülit!!!!!! Ez az ESEMÉNY geoláda CSAK 2022. október 2-ig kereshető! a Közlekedési Múzeum népszerű kiállításán Volt egyszer egy Északi címmel.
Kérem, hogy a semmitmondó sablonos logok helyett a kiállításon készített KÉPEKET töltsetek fel! Köszönöm!
Bocsi, ez egy fizetős helyszín, kintről nem lenne érdemes logolni! Nyitvatartás: hétfő kivételével, 10:00 - 18:00 között. Jegyinfó. A múzeum honlapjának jegyinfó része elavult (2022. júl. 2.)
- nem kötelező előre jegyet venni, a helyszínen is van pénztár
- de ha vettél előre, akkor meg főleg nem kötelező kinyomtatni, mobilra letöltött PDF-et is tudnak szkennelni a jegyellenőrzésnél
Megközelítés
Az Északi Járműjavító bejáratát az Opera Eiffel Műhelyház parkolója felől lehet elérni. A helyszínen sajnos helyhiány miatt parkolási lehetőséget nem tudnak biztosítani, ellenben az Északi Járműjavító közösségi közlekedéssel kitűnően megközelíthető, így javasolom, ha módodban áll, válaszd a fenntarthatóbb közösségi közlekedést!
A kiállítás tömegközlekedéssel az alábbi módokon közelíthető meg:
- a Blaha Lujza tértől a 28-as, 28A vagy 62-es villamossal 8 megálló, 13 perc, az Eiffel Műhelyházig utazva.
- A belvárostól, pl. a Deák Ferenc tértől 9-es busszal 11 megálló, 20 perc, az Eiffel Műhelyházig utazva.
- A kiállítás az 1-es villamossal is megközelíthető, így a Kőbányai út / Könyves Kálmán körút megállónál kell leszállni, ahonnan mintegy 4-5 perc séta vagy egy megálló a 28, 28A vagy 62-es villamossal a kiállítás bejárata.
Indíttatás
Vasútgépészként két nyári gyakorlatot is az Északi Járműjavítóban töltöttem. Így volt módom az iskolák padjaiban tanultakat kicsit átültetni a gyakorlatba. Többek között itt ismerkedtem meg kézzel foghatóan a diesel- és villanymozdonyok felépítésével, lelkével.
Most, ezzel a kiállítással remek lehetőség adódott, hogy a Lokopark, GcFust, Szentendrén a Városi Tömegközlekedési Múzeum GcSzmu (egyelőre megszűnt), a Deák téren a Millenniumi Földalatti Múzeum, az ország számos helyén kiállított szobormozdony és persze az egykori városligeti Közlekedési Múzeum fényéből egy kis csillanásnyit megmutassak, ha egyelőre csak egy időszaki kiállítás formájában is.
A kiállításról - volt egyszer egy Északi - szóljanak a kiállítók!
"Az Északi Járműjavító 1867 és 2009 között az ország legjelentősebb vasúti járműjavító bázisa volt. Ezen, a hazai vasúti járműjavításhoz, járműgyártáshoz ezer szálon kötődő ipari örökségi helyszínen épül fel az új Közlekedési Múzeum. Kiállításunkon célunk megmutatni a látogatóknak új otthonunkat, szeretnénk, ha látnák, miért gondoljuk azt, hogy ez a legjobb helyszín az új múzeum számára.
Az egész környék magában hordozza az egész magyar vasút örökségét, hiszen az Északi Járműjavító közvetlen közelében helyezkedett el a Ganz gyár és a Józsefvárosi pályaudvar is, amelyek mára mind bezártak. Kiállításunk az egész környék történetét bemutatja, de betekintést nyújt az egykori dolgozók mindennapjaiba is. Az Északi ugyanis nemcsak munkalehetőséget adott az embereknek, az üzemhez tartozó Törekvés Művelődési Ház élénk kulturális- és sportélet helyszíne is volt, a szomszédos Népligetben pedig egykor autó- és motorversenyeket rendezek - ezen járművek is megtekinthetők lesznek a kiállításon. A tárlaton külön részt szentelünk az új Közlekedési Múzeum bemutatására és szeretnénk megmutatni azt is, hogy milyen lesz a jövő budapesti vasútja.
Tudjuk jól, nincsen kiállítás tekintélyparancsoló mozdonyok nélkül, ezért a tárlaton a XX. század ikonikus és meghatározó vasúti járműveit is bemutatjuk, látható pl. egy nevezetes 424-es gőzmozdony, a vasútvillamosítás kiemelkedő alakja, a Kandó Kálmán által tervezett, már 1932-ben forgalomba állt V60-as villanymozdony, egy a Szellem becenévre hallgató 242-es, amely a gőzmozdonyok sebességrekordját tartja Magyarországon. Látható továbbá két M44-es tolatómozdony, egy Cmn személykocsi és az 1935-ös Árpád gyorssínautóbusz, amely Budapest és Bécs között közlekedett. A járművek szorosan kötődnek a helyszínhez, hiszen többségüket itt javították az Északiban.
Mindemellett minden korosztály számára izgalmas múzeumpedagógiai foglalkozásokkal és rendezvényekkel készülünk. A nyári szünet idején hetente változó tematika mentén játékos módon ismerkedhetnek a kiállítással a gyerekek. A múzeumpedagógusok a színes témát kreatív alkotó folyamatok, játékok során dolgozzák fel a gyerekekkel és családokkal."
Várunk Téged is szeretettel!
Csak ma tudtunk végre eljönni. Szomorúan olvassuk, hogy már nincs fizikai láda. A kiállítás persze így is nagyon jó, gyerekeknek is tetszik. Köszönjük!
[g:hu+ 2.9.12]
Vasútrajongóként már tavaly is terveztem elmenni, de valahogy mindig kimaradt, ahogy idén is... aztán gyorsan még zárás előtt, szeptember 29-én sikerült!
Kár, hogy rendes láda (már) nincs, így meséljenek a képek, amik alapján szeretném kérni az elfogadást is.
A régi közlekedési múzeumot is szerettem, így hát kíváncsian várom mi fog itt kialakulni a következő pár évben. Örültem nagyon, amikor újra megnyílt ez a tárlat, mert előző alkalommal sajnos nem tudtam eljutni, de most jutott egy esős délutánunk erre a programra.
Annak különösen örülök, hogy nem csak én élveztem, hanem barátnőm is rengeteg neki tetsző dolgot talált itt. Féltem, hogy nem fog neki tetszeni. [Geoládák v3.12.10]
A nap végén segítettünk szétszedni a kiállításon szereplő futár vitorlázógépet, hogy haza tudják vinni Börgöndre. Előtte a személyzettől sikerült elkérni a geoládát, ami valami eldugott helyről elő is került. Köszönet a láda létrehozásáért! [Geoládák v3.12.10]