Megye/ország: Pest
Elhelyezés időpontja: 2023.09.29 09:15
Megjelenés időpontja: 2023.09.29 14:15
Utolsó lényeges változás: 2024.08.24 21:37
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Kokó
Ládagazda: Kokó Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 1400 m
Megtalálások száma: 241 + 1 sikertelen + 3 egyéb Megtalálások (havi bontásban): A legaktívabb hónap 2023-09 volt 67 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 2.9 megtalálás hetente
Az Ipolyerdő tájékoztatása alapján a bánya területére belépni TILOS! Figyeljétek Ti is a híreket!
Mivel a doboz megtalálásához alig néhány métert kell sétálni az egykori bánya udvarán - távol a meredek falaktól -, ezért kereshetőre állítottam.
10x10x5 cm-es doboz nagyobb kő alatt.
A ládába TravelBug helyezhető. Megközelítés
Királyréten a parkolási lehetőségért N 47° 53,700' E 18° 58,660' 260 m [GCKBK1+1parkoló] fizetni kell.
A tömegközlekedők számára a Királyréti kisvasút, a 351. vagy a 352. számú buszjárat jelent alternatív lehetőséget.
A központból csupán a K4 jelzéseket kell követnünk. Így hamarosan elhaladunk a Királyréti horgásztó mellett, majd egy kicsivel a Bajdázói-tó után, szinte közvetlenül a Petőfi-forrásnál érjük el a bányába vezető kaput.
A bejárat elé "kihelyezett" tiltást mellőzhetjük, hiszen a bánya már régen befejezte működését, és 2020 óta Sziklamászó iskola is működik itt. A ládához könnyű sétával juthatunk el. A sziklamászással képesség és felszerelés nélkül inkább ne kísérletezzetek!
1893-ban Gróf Franken-Siersttorpff János porosz születésű földbirtokos kiépíttette a királyréti erdei vasutat, hogy a jelentős méretű birtokáról kitermelt fát gyorsan le tudja juttatni a Duna partjához, ahonnan hajón vagy vasúton szállíthatták tovább. Ez a vonal lett az alapja a környék bányáiból kitermelt nyersanyagok elszállításának.
A Bajdázói-kőbánya 1912-ben kapott szárnyvonalat az itt bányászott andezit szállítására. A bányában fejtett követ elsősorban utak, vasúti pályák építéséhez használták. A vasúti szállítás 1970-ig működött. Ezután az alig több mint egy kilométeres szakaszt felszámolták, de a termelés mégsem állt le. A bányából még 2007-ben is került kő az utakra.
A következő jelentős változásra 2020-ig kellett várni, amikor a bánya meredek falain engedélyezték a sziklamászást. A 10-15 méter magas képződményekre különböző nehézségű pályákat építettek ki. Bár a falmászás díjtalan, kellő képesség és felszerelés nélkül NE próbálkozzatok feljutni!
Andinak fájt a térde ezért otthon maradt, helyette az ikertesója kisért el a mai napon.
Kellemesen fagyos időben, nem volt sár!, kerestük meg ezt a ládát. Ekkor már a nap is szépen sütött. Megettünk a szendvicseinket a köbányában.
Megtaláltam. Köszönöm! A helyszínen derült ki, hogy 0 térerő van a környéken, én pedig elfelejtettem lementeni a környék ládáit offline. Szerencsére ezt a ládát gyorsan megtaláltam leírás nélkül is. Máshol nem voltam ilyen szerencsés... [Geoládák v4.5.3]
Köszönjük a rejtést! Green Eye társaságában ládáztunk itt, a GCFeKr és a GCSIT ládákat is megkerestük. A közelben lévő tó is tetszett! Köszi, hogy megmutattad!