Előzmények

Nivás Dömehozzászólásai | válasz erre | 2017.01.16 19:55:28 (3874)
Érdekes felvetések hangzottak el, bár az "üdvözülést" nem tudom, melyik hozná el.
A találomra kiválasztott egy pont 10szeres szorzóval (amennyiben komoly a felvetésed) szerintem zsákutca, lehetséges, hogy valaki korábban már "lejárta" a környéket, egy pontért visszamenni életszerűtlen. Ennyi erővel téli szorzó is szóba jöhetne, a hideg legalább állandó nehézség.

A hegyi kategória megoldása jónak hangzik, de a síkvidékiekkel szemben valóban kiszúrás lenne. Ha szintemelkedésre nehéz súlyozni, talán a pontok magasságánál lehetne a szorzókkal játszani. Az ország területének 68%-a 200 m-es tengerszint feletti magasságot el nem érő alföld, 30%-a 200-400 m közötti magasságú dombság, és csak 2%-a tartozik a 400 m-nél magasabb hegység (ebből 1%-a 500 m feletti). Pl.: 250 m-ig 1x, 250-400 között 1.2x, 400-500 m között 1.5x szorzóval, 500 felett dupla pont.

Blue Mali (3874)-es hozzászólásához csak annyit fűznék, hogy oké, a "hegyi láda" könnyebben megtalálható, de szerintem többen vagyunk úgy, hogy nem csak új találatokra hajtunk, hanem korábban már megtalált ládákat érintünk 20m-en belül, így a nehézség már annyira nem számít.

VP (3849) hozzászólásával megmondta a tutit, bár a gyalogos és kerékpáros kategóriákon belül (halkan merem leírni: nemre, korra, autóra, kutyára való tekintet nélkül) egy "haladó" és egy "lelkes amatőr" kategóriát is nyithatnánk, ezek között egy adott pontszám felett kategóriát ugrana a versenyző. Persze az is lehet, hogy az agyonszabályozottsággal az egész olyanná válik, mint a Forma-1. De ha már autóverseny: bizonyos kategóriákban a jobb pozíciókból indulók súlytöbblettel indulnak. Igazságtalanul hangzik, de az előző év dobogósainak idei teljesítményét "büntetőszorzókkal" is lehetne sújtani, máris kiegyenlítettebbé válna a verseny, lehetőséget adva szélesebb körnek a hőn áhított dobogóra.

Ezek csak ötletek, mert Attibati érdemi hozzászólást kért.
[előzmény: (3870) Attibati, 2017.01.16 13:36:42]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.16 13:36:42 (3870)
Érdemi vélemény?
[előzmény: (3869) Blue Mali, 2017.01.16 13:22:27]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.16 13:22:27 (3869)
Off

* Eresszünk rá egy helyesírás ellenőrzőt! :-)

vizi-> vízi
kategórára-> kategóriára
versenyeni-> versenyezni
magassabban-> magasabban
lénygesen-> lényegesen

Javítások után mehet! :-)

* Mert unatkoztam, neeem! :)

On



[előzmény: (3865) Attibati, 2017.01.15 23:21:45]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.15 23:21:45 (3865)
Nem szeretném tovább bővíteni a kategóriák számát. Már volt igény a profi, a senior, vizi kategórára is és most a hegyi kategória mellett kardoskodtok. A végén néhány ember fog versenyeni minden kategóriában. A dolognak anyagi vonzatai is vannak, új kupákat kellene venni, évről-évre vésetni, a helyezetteket díjazni.
Én azt tudnám elképzelni, hogy a pontozáson változtatunk kicsit. A hegyi pontok (x méternél magassabban fekvő ládapontok) dupla pontot érnének. Ez csökkentené a városi multik nagy súlyát. Az is igaz viszont, hogy a kisebb ládasűrűségű alföldi területeken játszók hátrányba kerülnének.
Arra is gondoltam, hogy hetenként kiválasztatnánk egy pontot ami lénygesen több pontot érne egy héten keresztül, mondjuk tízszeres szorzóval számolnánk el. Így talán egy kicsit nyíltab lenne a verseny.
[előzmény: (3862) griffs, 2017.01.14 21:32:12]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.14 21:32:12 (3862)
Köszi, akkor teszek még egy kísérletet! A GCKUPA izgalmassá tételéhez jelentōs vérátömlesztésre lenne szükség. 3., hegyi kategória, 3. kupával, 3. táblázattal. Feltöltésnél a gyalogos és kerékpáros választás mellett megjelenne a hegyi verzió is. Utóbbinál a program csak a 250 méter magasság feletti pontokat fogadná el. Persze van alacsonyabb erdei és magasabb városi láda, de nem ez a jellemzō. Túlnyomórèszt kiesnének a városi multik és nem várt küzdelmet hozna a bringások /gyalogosok küzdelme egy kategóriában :) Utóbbiakat nem kell félteni, jó ideje jobban teljesítenek a kerékpárosoknál.
[előzmény: (3859) Mikulás, 2017.01.14 19:51:11]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.14 19:51:11 (3859)
Nem hülyeség.
[előzmény: (3858) griffs, 2017.01.14 17:27:50]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.14 17:27:50 (3858)
Mint írtam a 3854-es hozzászólásomban, tengerszint feletti magassággal elég jól ki lehetne lőni a városi ládákat, ami a hegyi/erdei túrázók egy részét elriasztja a kupától.
Csak egy felvetés volt, amire pozitív reakció nem érkezett, ergo lehet, hogy hülyeség.
[előzmény: (3857) Attibati, 2017.01.14 16:46:00]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.14 16:46:00 (3857)
A hegyi kategóriát nehéz lenne definiálni. Mitől hegyi? Hogy hegyikerékpárral nyomják? Hogy x szintet teljesítenek minden túra során? Hogy nem mennek aszfalton csak terepen, vagy csak a túra egy bizonyos százaléka vezet aszfalton?
Mind olyan kérdés, amiket nagyon nehéz a trackeken ellenőrizni egy szoftverrel.
Talán a pontok súlyozásával lehetne operálni, meghatároznánk azokat a pontokat, amiknek teljesítéséért n-szeres gckupa pont jár.
[előzmény: (3854) griffs, 2017.01.14 09:04:21]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.14 09:04:21 (3854)
Àbszolút félre értettél. Építō jellegū hozzászólás volt.
Bati.hu, kicsiogre, enazati, mazsola (és még sorolhatnám), mind távol maradt a kupától (részben a 'gúnyolódásban ' megnevezett okok miatt). Ōk talán nem is olvassák ezt a topikot. Egy hegyi kategória bevezetésével talán újúlt erõvel vetnék be magukat. Ha Attibati lát benne fantáziát, beszélhetek a montisokkal.
Errõl beszéltem.
[előzmény: (3853) Strombus, 2017.01.13 21:08:55]

Strombushozzászólásai | válasz erre | 2017.01.13 21:08:55 (3853)
Ne Attibatival gúnyolódj, tőlem jött a felvetés!

Szerinted tavaly hány "helyezésért ringbe szálló" bringás volt? Szerintem kettő. Ja, nem, egy! Te. Mert tudo, "csak" edz. A többiek meg önmagukkal versenyeztek, hisz többre vágyni eleve esélytelen a legtöbbünknek. Én abnormálisnak tartom, hogy ugyanabba a kategóriába tartozzon az, akinek ilyen egy logja minden geoládánál "105 km kerékpár edzés 400 m emelkedéssel...l" és az, aki hétvégenként teker egy (önmagához mérve) keményet.
Igen, van rá példa, hogy meg lehet verni tudot. Egyszer. De úgy tudom egyikőtök sem szorongotta meg őt három-négy évben egymás után. Mert a többségünknek van más élete is, mint a kerékpározás és egyszerűen nem tudjuk megtenni.

"Alapvető kérdés, hogy a látszat statisztikát akarod javítani, pár tracket felrakó kesserekkel, vagy a helyezésekért ringbe szálló emberek számát növelni?"
Nem tartom látszat statisztikának azt, ha több a résztvevő! Az az örömstatisztika. Öröm látni, hogy ki mikor teker, hogy ebben a hónapban egy kicsit előrébb kerültem, hogy jaj, nézd, hogy belehúzott griffs, vajon merre járt, hogy milyen sok km össze tud jönni egy év alatt! Öröm az az érzés hogy nem vagyok egyedül, együtt kupázunk, együtt tekerünk, hogy kiváncsian nézem vasárnap este, hogy a hétvégén kinek volt ideje tekerni, kinek sem. És minél többen vagyunk, annál nagyobb öröm. Ez az öröm, amikor régebben kupáztam, megvolt, tavaly, a kevés indulóval már nem. ANgyjából nyár elejére beálltak a helyezések, utána már csak azt néztem, hogy sikerült-e idén mennem 2 000 km-ert, aztán 3 000-at. Így számomra is edzéssé vált inkább, mint közös élménnyé.

Csodálkozom, grifffs, hogy pont Te nem érted, érzed, Te, aki korábban annyira harcoltál azért, hogy lényegében kisgriff számára legyen külön junior kategória.
Kisgriff teljesítménye jóval közelebb áll az átlagos kupázó teljesítményéhez, mint az átlagos kupázó teljesítménye tudoéhez. Mégis akartad a külön kategóriát. Miért? Nem ugyanezek az érzések dolgoztak benned mint most bennem?
[előzmény: (3852) griffs, 2017.01.13 19:10:32]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.13 19:10:32 (3852)
Jelöltesd magad miniszterelnöknek és a beiktatásod után duplázd meg az emberek bérét és szabadidejét :)
Alapvető kérdés, hogy a látszat statisztikát akarod javítani, pár tracket felrakó kesserekkel, vagy a helyezésekért ringbe szálló emberek számát növelni ? Előbbit talán némi hírveréssel, körlevelekkel el lehet érni. Utóbbi a nehezebb ügy. A montisok pl. alapból nem szívesen szállnak be a küzdelembe, mivel a városi multik levadászása nélkül reménytelen az ügy. Stílusosan szólva meredeken hangzik, de ki lehetne próbálni egy 'Hegyi' kategóriát, akár a gyalogosoknál is. Automatizálni lehetne pl. úgy, hogy aki oda nevez be, annak csak a 250-300 méter tengerszint feletti pontokat számolja be a rendszer. Akár az idén is lehetne indítani egy tesztüzemet, a bringások jelentős része sokat még nem vesztett :)
Persze lehet hogy hülyeség, felesleges túlbonyolítás az egész.
[előzmény: (3850) Attibati, 2017.01.13 13:01:36]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.13 13:01:36 (3850)
Tüdő különben tavaly nem akart már nyerni, de látva, hogy a többiek nem nagyon mozognak belehúzott. Mindenesetre valahogy fel kellene pezsdíteni a kupát, mert évről-évre csökken a résztvevők száma.
[előzmény: (3849) griffs, 2017.01.13 11:57:29]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2017.01.13 11:57:29 (3849)
Köszönöm a bókot, de griffs sajnos nem jár Fehérvárról a XIII. kerbe bringával dolgozni :( Hobby bringás vagyok, próbálok időjárási körülményektől függetlenül, hetente kétszer nyeregbe pattanni.
Volt idő amikor az én lelkem is lázadt Tüdő miatt, hiszen a munkába járós km. és pontgyűjtés módszere verhetetlennek tűnt. De aztán összekaptam magam és befi meg Mikulás után sikerült nekem is legyőznöm/beelőznöm (kétszer is). Ráadásul Tüdő a 3. győzelme után erőteljesen visszavett, 30-40 %-al kevesebb pontot gyűjt, messze nem legyőzhetetlen. Persze össze kell kapnia magát annak, aki meg akarja nyerni a kerékpáros kupát, de pont ez adja a rangját. Ha sikerül az embernek, akkor úgy zárja az évet, hogy ez férfi munka volt és egy rangos kupát tart a kezében. 6-700 pontos győzelemmel ez korántsem lenne így. Gábor75 is megmutatta pár éve, hogy meg lehet szorongatni Tüdőt és az idén talán nyer is. Hajrá!!
[előzmény: (3846) Attibati, 2017.01.13 10:20:23]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.13 10:20:23 (3846)
Ezt a szintet eddig csak Tüdő és Griffs érte el a kerékpárosok között, 1-2 ember miatt új kategóriát nyitni ? Emésztem egy kicsit a problémát :-)
[előzmény: (3844) Strombus, 2017.01.12 23:59:26]

Strombushozzászólásai | válasz erre | 2017.01.12 23:59:26 (3844)
Nem lehetne profi kategóriában eredményt hirdetni azoknak, akik pl évi 121 alkalomnál többet tekernek (tehát minimum háromnaponta)? Azok akik a kupázást edzésnaplónak tekintik vagy biciklivel járnak dolgozni és amellett még szórakozásból is tekernek, nem képviselnek egy súlycsoportot a csakis kedvtelésből tekerőkkel.
Az ilyen teljesítménnyel esélye sincs felvenni a versenyt a hétvégi biciklizőknek, és úgy tudom, ez többeket elkeserít és távolt tart a kupázástól.
A profi kategória behozatala nemcsak az átlag játékosnak lenne jó, lehet, vonzana más nagymenő kerékpárosokat is, akik eddig nem akartak nagy halak lenni a kis vízben.
[előzmény: (3840) Fazék, 2017.01.09 19:11:07]

Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.09 19:11:07 (3840)
Hamarosan lesznek kategóriák is: Férfi, Női, Junior és egy 'beállítások' menü, ahol lehet választani. 'Férfi' versenyzőből van a legtöbb, ezért ez lesz az alapbeállítás; a hölgyeknek és a junioroknak ezt kell majd módosítaniuk.
[előzmény: (3839) Blue Mali, 2017.01.09 18:22:30]

Blue Malihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.09 18:22:30 (3839)
Látom az új fejleményt (fejlesztést) a verseny oldalán! :)
[előzmény: (3838) Fazék, 2017.01.06 16:00:05]

Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.06 16:00:05 (3838)
A 2017-es versenykiírás. Előbb-utóbb a főoldali link is frissül majd.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]