Előzmények

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 10:57:36 (4947)
A kerékpáros gckupa megnyeréséhez nem az kell, hogy az ember egy napon nagy távolságokat tudjon megtenni, inkább a rendszeresség számít. Megnézve Tüdő és Porhanda találatait az esetek többségében 30-50 kilométert tettek meg, ekkora távolság egy edzett játékosnak nem lehet probléma ha van motiváció.
A nagy szakadék a gyalogos kategóriába is megvan mégis kétszer annyi versenyző indul ott. A kerékpározás egy eszközigényes sport, kevesebben tudnak elérni egy olyan szintet, hogy labdába tudjanak rúgni ebben a versenyben.
[előzmény: (4945) Dr.Lada, 2023.12.03 00:38:57]

Dr.Ladahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 00:38:57 (4945)
Én azt hiszem Griffs jól látja a dolgokat a hagyományos és az ebike között. Igenis nagy a különbség, nem kicsi, hisz az ebike használatával nő a távolságmegtételi képesség és kevésbé fárasztó. Én megnézném azokat az ebike bringával versenyzőket, ha mondjuk hagyományos bringával egy Békásmegyer-Dobogókő - Egom odavisszát megcsinálnak szombaton vasárnap reggel is neki tudnának ugrani az ismétlésnek, vagy épp görcsös lábbal inkább otthon feküdnének. Mint itt is írták többen aki dolgozik annak csak a hétvégi 2 nap áll rendelkezésére, így ha első nap erejéhez képest nagyot megy másnap már nem tud semmit sem menni, míg az ebike-os mindkét nap tud menni nagyot. Itt az előny, nem a sebességben.
Természetesen az is látszik, hogy sajnos a mezőny nem túl nagy, így külön kategóriák esetén hamar oda jutnánk, hogy mindenki első lenne a kategóriájába, hisz mindenkinek saját személyre szabott kategóriája lenne.:-)
Az igazi megoldás az lehetne, ha ki lehetne szűrni a trackekből ki használt ebike-ot, de szerintem ez lehetetlen sajnos. Abban az esetben ki lehetne találni egy %-ot amit az ebike-os versenyzőtől levonásra kerül. Tehát a pontok csak X% lenne jóvá írva neki.
Az ebike engedélyezésével szerintem nem fog nagyot nőni a mezőny létszáma, hisz nem emiatt vannak kevesen. Én megnéztem az elmúlt években az első 3 helyezett pontszámát, meg az utánuk jövő szakadékot, szerintem ez rettent el sokakat, mert látják itt csak a futottak már kategóriára elég az idejük, erejük, arra meg nem akarják pazarolni. Szerintem ide több ember csak akkor fog nevezni, ha számukra is elérhető valami verseny és nem azt látják, hogy mindig csak a kemény magnak áll a zászló.
[előzmény: (4943) griffs, 2023.12.02 21:03:40]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 21:03:40 (4943)
A probléma pont ott van, ha egy analóg és egy ebike-os versenyzik egymással. Ahogy mondod sok elszántsággal és beleölt idővel is nehéz jól kijönni a dologból. Ha kemény, 1 éves csata végén az ebike-os nyer, az analóg bringás nem lesz boldog, de az ebike-os sem (már ha van lelkiismerete), mert nem fairplay küzdelemben nyert. Legkésőbb mikor átveszed a kupát megérted miről papoltam...
Az ellenőrzés sima liba, mert minden trackhez 1 fotó, a vasról, nem olyan nagy ördöngősség. Egyébként fehér holló kategória az a bringás, aki keveri a kettőt (vagy kizárólag analóggal, vagy ebike-al nyomja).
Jobban belegondolva az elnökségnek viszont van azért igazsága mert kupa, oklevél, díjazás van így is elég.
Szóval nehéz ügy, érdekes szezon lesz. Ebike-om nekem is van (bár mostanában Scott nem engedi szóhoz jutni :)), de azért a régivágású analógosoknak fogok szorítani.
HAJRÁ !
[előzmény: (4942) Attibati, 2023.12.02 17:07:19]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 17:07:19 (4942)
Szerintem jelentős változás nem lesz az élmezőnyben. A gckupa élmezőnybe kerüléshez kell egy bizonyos fokú elszántság, megszállottság és rengeteg idő.
Másrészt nem tudjuk a trackek alapján ellenőrizni, hogy ki milyen kerékpárral vett részt a versenyben.
Annak viszont külön örülnék, ha idősebb versenyzől éppen az ebike engedélyezése miatt kapnának kedvet a kupázáshoz.
Az ötlet felvetődésekor az elnökség úgy döntött, hogy nem támogatja újabb kategória létrehozását.
[előzmény: (4937) griffs, 2023.12.02 11:41:57]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 11:41:57 (4937)
A posztod elején emlegetett edzettség dolog nagyon ellent mond az ebike engedélyezésnek.
Most komolyan felálhat a dobogóra egy ebike-os, lenyomva olyan játékosokat mint pl. tüdő, Nargoth, Strombus (Porhandát sajnos még nem ismerem)? Ez még viccnek is rosz. Erre valóban külön kategória kellett volna.
[előzmény: (4936) Attibati, 2023.12.01 13:11:40]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 13:11:40 (4936)
Végignézve az eddigi évadok helyezettjeit a döntő többségükk aktív dolgozó volt. A gckupa teljesítményre elsősorban az edzettség és az anyagi lehetőségek vannak befolyással. Új kategóriák bevezetését nem tartom célszerűnek, mivel már így is rengeteg kategória van, egyikben- másikban nagyon kevés versenyző indul.
Te még fiatal ember vagy, nem tudod, hogy a nyugdíjasok milyen problémákkal küzdenek. Nem úgy működik a dolog, hogy minden nap túrázni, kerékpározni tudnak menni, a fizikai telejesítőképesség ebben a korban jelentősen lecsökken, a megnövekedett szabadidő nem jelent jelentős előnyt.
Az eleketromos kerékpárról többször volt itt szó már a fórumon, akkor kategórikusan el lett utasítva a használata. Az eleketromos bringák mostanra jelentősen elterjedtek, nincs értelme tovább tiltani őket. Cél az, hogy minél több játékost bevonjunk a természetben történő testmozgásba.
[előzmény: (4935) Leslie33, 2023.12.01 12:22:03]

Leslie33hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 12:22:03 (4935)
Tisztelt Attibati!

Azt gondolom, hogy az elmúlt 3 évben a fiammal (Bobby Holmes) jelentős energiákat fordítottunk a gckupa versenyre és 3 győzelemmel és egy országos összesített 3. hellyel azért eredményeink is voltak, így talán számíthat a véleményem.
Előrebocsájtom, az idei évi versenyben már nem fogunk aktívan szerepelni, így igazából minket már nem érintenek a változások...
1. Nagyon nem tartom jónak, hogy egy junior - tehát iskolás - elindulhasson a felnőtt mezőnyben. Akinek van tavaszi, nyári és téliszünete (legalább 60 munkanapnyi plusz lehetősége) az óriási előnybe kerül egy aktív dolgozó felnőttel szemben. Ráadásul az országbérlettel szinte "ingyen" utazik el bárhová az országban, szemben egy felnőttel, akinek ehhez pl. autó kell...
2. Hogy a trackből kiderüljön, hogy valaki milyen kerékpárral teljesíti a szükséges kilómétereket, eddig sem volt lehetőség (vagy nem tudunk róla, hogy lenne rá mód) így a jelenlegi szabályozás igazából nem jelent változást, eddig a versenyző lelkiismeretére volt bízva, mennyi segítséget vesz igénybe. A mostani engedéllyel ez már legális, de az elektromos rásegítés hatalmas előny mindenképpen.
3. Esetleg érdemes lenne egy új kategóriát is nyitni, nyugdíjas versenyzőknek, mert ők hasonlóan hatalmas előnyt élveznek az aktív dolgozókkal szemben, hiszen ingyen utaznak, és korlátlan idő áll rendelkezésükre túrázni.

Köszönöm, ha elolvassátok és elgondolkodtok rajta. Még egyszer hangsúlyozom, mi már nem fogunk aktívan részt venni a versenyben, így ez úgy érzem, független hozzászólás, és a verseny jobbítására és a fair play előmozdítására irányul.
Köszönjük az elmúlt évben nyújtott minden segítségedet,

Tisztelettel:

Borka László (Leslie33)
[előzmény: (4934) Attibati, 2023.12.01 09:04:47]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 09:04:47 (4934)
A ma induló új szezonban két változást határoztunk el:
- a szezon alatt nem lehet kategóriát változtatni, tehát nem lehetséges junior kategóriából a felnőttbe átváltani
és viszont.
Arra van lehetőség, hogy az életkor szerint junior kategóriájú játékosok a felnőtt kategóriában induljanak, de a
kategóriáról az első track feltöltésekor dönteni kell.
- a kerékpáros kategóriában pedelec elektromos kerékpárok is használhatók, tehát olyan kerékpárok, amelyek állandó tekerést igényelnek, az elektromos motor csak akkor segít, ha tekerik a pedált.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]