Azért vannak helyek, ahová megéri vonattal menni: pl. Budapestről a Börzsönybe a szobi zónázó vonat gyorsabb, mint autóval. És akkor nem kell ugyanoda visszamenni, mint ahol indultál + még sörözni is lehet a kocsmákban. Az ár összehasonlításnál pedig bizony nem csak a benzinnel kell számolni. Nyilván az arányok attól is függenek, hogy ki mennyit használja a kocsit. Én hétköznap a városban soha. Az autó keveset fogyaszt, így az egyéb költségek kb. még egyszer annyit tesznek ki, mint a gázolaj. Az amortizáció majd akkor derül ki, ha egyszer eladom, de az is kb. ugyanannyi lesz - szóval háromszoros benzinpénz jön ki.
Viszont valóban egyre több olyan hely van, ahová nagyságrendileg lassabb, rosszabb eljutni vonattal. Pl. a Balaton északi partjára 160 km 4 óra, vagy Dabasra 40 km másfél. Mióta megszűntek a régi "szocialista" vonatkedvezmények, azóta a Tátrába is nagyon drága vonatozni, bizonyos irányokba (pl. Selmecbánya, Körmöcbánya) pedig gyakorlatilag nincs Mo.-ról tömegközlejedés. Sífutni, síelni (pláne családdal, gyerekkel, pláne Ausztriában) gyakorlatilag nem lehet autó nélkül.
Azért a városi dugóban autózás szépségéről még nem győzött meg senki. Nem értem, hogy miért csinálják ezt Budapesten ilyen soakn önszántukból. Ott kitartok a villamos vagy bicikli vagy gyaloglás mellett. Ha más is ezt csinálná, akkor ráadásul nem ilyen büdösben kéne menni.[ előzmény: (52012) Mákos, 2010.09.18 19:20:45] |