Előzmények

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2012.06.13 22:53:35 (928)
Szlovákiában alapból probléma bringázáskor a vízvétel. Itthon erre tökéletesen jó egy temető. De odaát rengeteg a művirág, annak meg ugye nem kell víz... Hogy azért van ennyi művirág, mert nincs kút a temetőkben, vagy fordítva, nem tudom. (Tyúk vs. tojás esete, de nem a Tót Marival...)

Erre jók a kocsmák és az ott fillérekért kapható kofola! :)
[elÅ‘zmény: (926) Attibati, 2012.06.12 21:33:22]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.06.12 21:33:22 (926)
Vasárnap bejártam a tevezett szigetközi kerékpártúra útvonalát. Köszönöm az útvonal megtervezésében nyújtott segítséget nbokannak, zolilunak és hujbergnek.
Az útvonal végül is - a kavicsos részek kiváltása után - 134 kilométer lett. (Én a különböző kitérők miatt 173 kilométert tekertem) Megkepetésként ért, hogy a 14-es út egy szakaszán nem lehet kerékpárral közlekedni csak célforgalomban. Ezért, ha szabályosan akarunk kerekezni Kisbajcs, Nagybajcs felé kerülni kell, majd egy kb 5 kilométeres kavicsos töltésen való kerekezés következne a határig. Egy-két helyen ládák miatt kénytelen voltam rámenni a kavicsos utakra. Hát nem szívesen tennék meg rajtuk hosszabb távolságot, könnyen megcsúszik a kerék oldalirányban a mélyebb részeken és ez csapatban való haladás esetén különösen veszélyes lehet.
A szlovák oldalon kifogástalan aszfaltút van a gáton egészen Pozsonyig. Az út viszont rendkívül unalmas, egész idő alatt a mesterséges mederben folyó Dunát nézhetjük. Lemenni a gátról kb 3 kilométerenként kiépített lehajtókon lehet a töltéssel párhuzamosan futó műútra. Egyetlen büfé van az egész szakaszon, a vízierőműnél levő pihenőnél. A szlovák oldalon vízvételi lehetőség nincs.
Különösen gyötrelmes lehet ez a szakasz, ha kifogunk egy szeles napot. Mivel itt északnyugati az uralkodó szélirány a szlovák részt mindenképpen a végére kellene hagyni.
Ha valaki egyszer itt elindult, akkor nincs kiszállási lehetőség, csak visszafordulni lehet ugyanazon az útvonalon. A magyar oldalra csak Vámosszabadinál és Rajkánál lehet visszatérni.
Az út viszon rendkívül tanulságos volt számomra: végre megértettem, hogy terelték el a Dunát, hogyan történik a Szigetköz vízpótlása.
A magyar szakaszon problémás lehet az élelmiszer beszerzése. A boltok szombaton délig vannak nyitva, csak Győrladaméron találtam szombat délután is nyitva tartó élelmiszerboltot, állítólag Mosonmagyaróváron is van éjjel-nappali közért. Vízvételi lehetőség szinte minden faluban van, azzel nem lesz probléma.
Egy napos gondolkodás után úgy döntöttem, hogy most nem ezt a nehéz túrát csináljuk, hanem egy 60-80 kilométeres, több ládát érintő kört teszünk valószínüleg győri indulással a magyar oldalon.
Hujberg, a környék jó ismerője vállalkozott rá, hogy elkészíti az alternatív útvonalat. Néhány nap múlva jelentkezek az új elképzeléssel.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]