Előzmények
macikupac | hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.13 22:53:35 (928) |
Szlovákiában alapból probléma bringázáskor a vÃzvétel. Itthon erre tökéletesen jó egy temetÅ‘. De odaát rengeteg a művirág, annak meg ugye nem kell vÃz... Hogy azért van ennyi művirág, mert nincs kút a temetÅ‘kben, vagy fordÃtva, nem tudom. (Tyúk vs. tojás esete, de nem a Tót Marival...)
Erre jók a kocsmák és az ott fillérekért kapható kofola! :) |
|
Attibati | hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.12 21:33:22 (926) |
Vasárnap bejártam a tevezett szigetközi kerékpártúra útvonalát. Köszönöm az útvonal megtervezésében nyújtott segÃtséget nbokannak, zolilunak és hujbergnek.
Az útvonal végül is - a kavicsos részek kiváltása után - 134 kilométer lett. (Én a különbözÅ‘ kitérÅ‘k miatt 173 kilométert tekertem) Megkepetésként ért, hogy a 14-es út egy szakaszán nem lehet kerékpárral közlekedni csak célforgalomban. Ezért, ha szabályosan akarunk kerekezni Kisbajcs, Nagybajcs felé kerülni kell, majd egy kb 5 kilométeres kavicsos töltésen való kerekezés következne a határig. Egy-két helyen ládák miatt kénytelen voltam rámenni a kavicsos utakra. Hát nem szÃvesen tennék meg rajtuk hosszabb távolságot, könnyen megcsúszik a kerék oldalirányban a mélyebb részeken és ez csapatban való haladás esetén különösen veszélyes lehet.
A szlovák oldalon kifogástalan aszfaltút van a gáton egészen Pozsonyig. Az út viszont rendkÃvül unalmas, egész idÅ‘ alatt a mesterséges mederben folyó Dunát nézhetjük. Lemenni a gátról kb 3 kilométerenként kiépÃtett lehajtókon lehet a töltéssel párhuzamosan futó műútra. Egyetlen büfé van az egész szakaszon, a vÃzierÅ‘műnél levÅ‘ pihenÅ‘nél. A szlovák oldalon vÃzvételi lehetÅ‘ség nincs.
Különösen gyötrelmes lehet ez a szakasz, ha kifogunk egy szeles napot. Mivel itt északnyugati az uralkodó szélirány a szlovák részt mindenképpen a végére kellene hagyni.
Ha valaki egyszer itt elindult, akkor nincs kiszállási lehetőség, csak visszafordulni lehet ugyanazon az útvonalon. A magyar oldalra csak Vámosszabadinál és Rajkánál lehet visszatérni.
Az út viszon rendkÃvül tanulságos volt számomra: végre megértettem, hogy terelték el a Dunát, hogyan történik a Szigetköz vÃzpótlása.
A magyar szakaszon problémás lehet az élelmiszer beszerzése. A boltok szombaton délig vannak nyitva, csak GyÅ‘rladaméron találtam szombat délután is nyitva tartó élelmiszerboltot, állÃtólag Mosonmagyaróváron is van éjjel-nappali közért. VÃzvételi lehetÅ‘ség szinte minden faluban van, azzel nem lesz probléma.
Egy napos gondolkodás után úgy döntöttem, hogy most nem ezt a nehéz túrát csináljuk, hanem egy 60-80 kilométeres, több ládát érintÅ‘ kört teszünk valószÃnüleg gyÅ‘ri indulással a magyar oldalon.
Hujberg, a környék jó ismerÅ‘je vállalkozott rá, hogy elkészÃti az alternatÃv útvonalat. Néhány nap múlva jelentkezek az új elképzeléssel. |
|
|
|