Előzmények

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.25 16:28:40 (3877)
Áve!

_Cserélni kell a fékfolyadékot!_

Próbálok érthető és nem szakmai lenni. A fékfolyadék nagyon erősen víz magába szívó hatású, mint pl a só! (NaCl nagyon ragaszkodik a H2O-hoz :-)
A levegő páratartalma is elég, hogy magába igya a vizet és ne eressze el többé. Teljesen nem szabad zárttá tenni a rendszert a működési elve miatt, így bejut a pára.

Ellent kell mondjak, nem humbug a fékfolyadék csere! Méress rá egy 3 éves fékfolyadékra (forráspont mérés) és nagyon meg fogsz lepődni. (múlt héten cseréltettem le minden folyadékot, szűrőt az autóba és rally versenyző az autószerelőm, mindent mér)

Életszagú, velem történt. Semmi gond a fékkel, minden jól működik, csak még 20 évesen nem foglalkoztam ilyen úri huncutságokkal, mint a fékfolyadék csere.

Szentendre-Lepence lefelében (khm, akarom mondani az Német Autobahn-on lehetett) szóval 140 körül lépek a fékre és pedál bekoppan a tűzfalra! Volt nagy pumpa-pumpa-kézifék...
Teljesen felforrt. 5 perc múlva újra jó a fékhatás (ennyi idő volt az idegnyugtató 3 cigi elszívása) Másnap teljes rendszer leszívása (ez is fontos, nem elég csak leengedni) és csere. Azóta figyelek erre.

Sokan közlekednek lassan óvatosan, aztán egyszer csak egy nagyon hosszú lejtő aljában (pl. Mátra) éri őket a meglepetés. 3-5000 Ft-ot nem ér meg az élet kockáztatása.
[előzmény: (3872) Csuhás, 2013.11.25 09:25:12]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.25 09:25:12 (3872)
Józan paraszti ésszel felfoghatatlan, hogy azokon a tömítéseken ahol a víz túlnyomás nélkül bejut ott miért nem jön ki a nagynyomású fékfolyadék? ( Egyetlen kivétel a "szuszogó" de azt illik valami víztaszító dugóval ellátni. ) Egyszer már írtam de még most is csak marketing dumának érzem a fékfolyadék csereberét. Kibúvót ad egy műszaki hibából bekövetkező baleset esetén, illetve bevételt a márkaszervizeknek.
[előzmény: (3871) gusty, 2013.11.25 09:13:46]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.25 09:13:46 (3871)
A csere valószínűleg ezen is segíthet.

"Fékfolyadékok elhasználódása

A fékfolyadékok tulajdonságainak romlását, elsősorban a fékrendszer tömítésein keresztül a folyadékba került víz okozza. A víz forráspontja a fékfolyadékok forráspontjánál lényegesen alacsonyabb. A víz koncentrációjának növekedése emiatt a fékfolyadék forráspontjának csökkenését eredményezi. Ha a víz koncentrációja eléri az egyensúlyi értékét, a fékfolyadék nem képes több vizet oldatban tartani. Ilyen esetben a fékfolyadékban megjelenik a szabad (nem oldott) víz, ami hosszabb fékezés közben felforrhat. A keletkező gőzbuborékok nem képesek a nyomás megfelelő továbbításra, a fékezés „puhává”, a jármű megállíthatatlanná válik. A fékberendezésben lévő szabad víz rendkívül korrozív, emeli a fékfolyadék viszkozitását, ezzel rontja a fékfolyadék nyomásközlő képességét, valamint a hidegben képződött jégkristályok károsítják a fék berendezés belső alkatrészeit. Ezért lényeges, hogy rendszeresen ellenőriztessük a gépjárművünkben lévő fékfolyadék forráspontját, és ha az 160 oC-nál kisebb, mindenképpen cseréltessük le."

Forrás: mol.hu
[előzmény: (3869) adi.erdodi, 2013.11.25 08:59:31]

adi.erdodihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.25 08:59:31 (3869)
Köszi A segítséget, utánaolvastam gyártó honlapján, DOT fékfolyadék kell bele.
Már csak az a kérdés, hogy levegős a rendszer és azért csinálja azt, hogy domb tetején még szokott helyen keményedik fel a fékkar, de domb alján már érezhetően beljebb? Vagy egyszerűen ennyit tud a Dyno?
[előzmény: (3865) scele, 2013.11.24 23:50:46]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 23:50:46 (3865)
Akkor elsőre azt kell megtudni, hogy a Hayes Dyno fékhez milyen olaj kell, mert nekem fogalmam sincs. Volt Hyes Stroker fékem, de nem kellett hozzányúlni a megvásárlástól az eladásig eltelt 2 évben. :-D
[előzmény: (3863) nepster, 2013.11.24 21:33:59]

nepsterhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 21:33:59 (3863)
Hayes dyno fékről van szó, ha tovább bent van tartva a fékkar, akkor lassanként beljebb is megy, bár nem végig, gondolom nem ez akkor sem normális. Elsőre egy légtelenítést gondoltunk, de kell először fékfolyadékot is beszerezni. Ádám KROSS-án van.
[előzmény: (3862) scele, 2013.11.24 20:09:53]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 20:09:53 (3862)
AZ attól függ, hogy milyen féked van.

Ezt ajánlom elsőként olvasnivalónak:
http://ebike.hu/gyik/asvanyi-vagy-dot-fekolaj/
[előzmény: (3861) nepster, 2013.11.24 18:46:56]

nepsterhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 18:46:56 (3861)
Fékolajból indokolt a bringás boltban 2-3000-ért megvenni 118 ml-t, vagy jó egy jobb minőségű DOT 4-es olaj fél liter 800 forintért?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]