Előzmények
Mikulás | hozzászólásai | válasz erre | 2015.08.30 14:36:51 (5537) |
No, egy apróságot csak elfelejtettem: a váznál: olyat vegyél, aki élettartam garanciát ad. Ha eltörik, visszaviszed és kapsz másikat. Erre megéri rákérdezni és ez az egyetlen szempont ami esetleg befolyásolja a márkát... a többi sallang, duma, marketing...[ előzmény: (5536) Mikulás, 2015.08.30 14:34:30] |
|
Mikulás | hozzászólásai | válasz erre | 2015.08.30 14:34:30 (5536) |
Nem tudom, hogy végül döntöttél-e már bringa ügyben. Egy apróságot szeretnék megemlÃteni (talán nem elÅ‘ször) és nem csak a te esetedre: Felejtsük el a kerékpár márkákat. Ez semmi más mint marketingesek agyszüleményei: KTM, Cube, Specialzed, Merida és a többi, sorolhatnám tucatszámra. Szinte mindegyik vázat - legyen az karbon, alu vagy más ötvözet - a távolkeleten gyártják. Fogadnék, hogy ugyanabban a (néhány) üzemben. A különbség köztük a design és a marketing (szÃnek, matricák). Egyik kerékpár a másiktól (saját kategóriájában) nem a váza miatt különbözik technikai szempontból, hanem a felszereltségében (amire bati is célzott). Azaz azt kell nézni, hogy mivel van szerelve. Fék és váltó témában 99%, hogy vagy Shimano (japán) vagy Sram (USA). Azon belül is persze van komoly választék. Szóval mindenki Sram vagy Shimano bringát használ más-más matricájú kerékpárokon, ha egy picit szabad iróniával élni... :) Ne dÅ‘ljetek be a marketingeseknek! Csak egy erÅ‘s középkategóriás felszereltséget válasszatok (ez Shimano esetében a Deore sorozattól felfelé már bÅ‘ven jó hobbi kerékpározásra). A többi már nem a bringán, hanem rajtad múlik! Na, ennyi okoskodás talán belefért :) [ elÅ‘zmény: (5497) LionDaddy, 2015.08.23 21:25:28] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2015.08.23 21:25:28 (5497) |
Egyébként, ha már Ãrtad, egy technikai kérdés: Mik az érvek pro és kontra mechanikus vs. hidraulikus tárcsafék ill. V-fék tárgyban?
Rengeteg verzióban gyártanak cross kerékpárokat, és több árkategóriában - lejjebb és feljebb is - találkozni V-fékkel, Ãgy nem tiszta, hogy mi a vÃzválasztó, hol melyiket alkalmazzák.
A 3 tÃpusnál maradva: KTM - V-fék, Merida - mech. tárcsa, Kross - hidr. tárcsa.
Nem baj, ha más (is) válaszol. :) |
|
bati.hu | hozzászólásai | válasz erre | 2015.08.23 18:32:24 (5493) |
A ktm-nek jobb szintű váltói vannak
A merida mech tárcsafékét nem venném, akkor már inkább egy sima vfék, és a felszereltsége is nagyon az alja.
A kross kb u.a a szint mint a ktm de túra használatra tartós felszereltségű, és hidrós tárcsafékes , ami nem egy slx tárcsafék, de nekem pl egész jól szolgál lejtőkön is. (igaz nem szoktam fékezni ;--)
szóval ktm vagy kross amelyik tetszik
[ előzmény: (5492) LionDaddy, 2015.08.23 15:28:12] |
|
LionDaddy | hozzászólásai | válasz erre | 2015.08.23 15:28:12 (5492) |
Sziasztok bringások!
Hosszabb kihagyás után idén nyáron volt alkalmam egy ősrégi montival néhány rövidebb-hosszabb túrát tenni, és rá kellett jönnöm, hogy bringa kell. :)
Szokásomhoz hÃven hosszan böngésztem a netet és mérlegelve az igényeimet és a lehetÅ‘ségeimet, az alábbiak maradtak fent a szűrÅ‘mön:
- Merida Crosway 20-MD
- KTM Life One
- KROSS EVADO 4.0
A segÃtségeteket szeretném kérni a választásban, mert nincs sok tapasztalatom a mostani technikában és uralkodó trendekben.
Ne fogjátok vissza magatokat, várom a véleményeiteket! Előre is köszi! |
|
|
|