Előzmények

Strombushozzászólásai | válasz erre | 2017.01.21 22:54:53 (6210)
Ősszel Győrben járva csak ámultunk és bámultunk. Amerre menni akartunk, minden felé ésszerűen kialakított kerékpárút vitt - és a gyalogosok igen is tisztelik azt. Igaz, gyalogosnak, bringásnak jut elég hely, nem az egyik rovására adnak helyet a másiknak! A bringások pedig betarják a KRESZ-t! Az autók pedig elsőbbséget adnak a bringásnak, ahol keresztezik egymást az útjaik. Nyugati hatás? Mindegy, a lényeg, hogy működik! Semelyik magyar városban nem tapasztaltam még ilyesmit. Nagyon élveztük.
A legnagyobb csalódás eddig Debrecen volt, ahol azt vártam, a nagy, sík városban rengetegen bringáznak és az autósok vigyáznak rájuk. Hát, nem.
Pécsett is siralmas a helyzet. Egyre több a bringás, nagyon kevés a bringaút. Ami van, az vagy pocsékul van kialakítva vagy "titkos", tábla nem jelöli, csak az tud róla, aki használja.
[előzmény: (6208) gusty, 2017.01.19 11:13:43]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.19 11:13:43 (6208)
Sajnos ez általános, hogy a gyalogosok nem tisztelik a kerékpárutat. Bizonyos esetekben megértem, hogy használják (nincs külön gyalogjárda), de adják meg az elsőbséget, álljanak félre vonakodás nélkül. Sajnos a tapasztalat nem ez.
A budai oldalon én inkább végigtűzök az alsó rakparton, mint a kerékpárúton, ott is ez a biztonságosabb, hasonló a helyzet, mint Szentendrén.
[előzmény: (6207) Attibati, 2017.01.19 11:03:07]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2017.01.19 11:03:07 (6207)
Én szívesebben megyek a közúton - legalább is a belterületi szakaszokon - mint a kerékpárúton. A kerékpárút Szentendre és Leányfalu közötti része jórészt árterületen fekszik, ezért a burkolat meglehetősen megviselt. Másrészt rengeteg a sétáló, kutyát sétáltató, kisgyerekkel kerékpározó család. Én inkább itt érzem veszélyben magam, mint a közúton.
[előzmény: (6205) police107, 2017.01.19 09:37:32]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2017.01.19 09:37:32 (6205)
Egy dátum van egyelőre 2017.febr.28-ig kell a fejlesztési miniszternek benyújtania a projektet a kormány felé.
A többi meg egyelőre homály-pedig nem lenne hülyeség.Leányfalutól Visegrádig nincs kerékpárút,a bátor kerekesek kénytelenek a forgalmas 11-es úton tekerni állandó életveszélyben.
A kisoroszi polgármester nagyon bizakodó- aztán majd látjuk mi lesz-vagy mi nem lesz.
[előzmény: (6204) gusty, 2017.01.18 22:20:25]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.18 22:20:25 (6204)
Mikor?

Én ennyit olvastam ki ebből:

- egyetért azzal, hogy valósuljon meg
- tegyen javaslatot
- biztosítsa a költséget
- vizsgálja meg

Az sehol nincs leírva, hogy épüljön meg, ekkorra (konkrét dátummal)

Sajnos ilyet már sokat láttunk.

Viszont azt már sejtem, hog ki lesz a kivitelező. :(
[előzmény: (6203) police107, 2017.01.18 20:27:52]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2017.01.18 20:27:52 (6203)
Kerékpárút épül a Szentendrei-szigeten!

A Kormány 1013/2017. (I. 11.) Korm. határozata
az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre
közötti szakaszának fejlesztéséről
A Kormány
1. egyetért azzal, hogy az  Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös
és Szentendre közötti szakasza a  Szentendrei-szigeten, a  Dömös–Visegrád–Kisoroszi–Tahitótfalu–Pócsmegyer–
Szigetmonostor–Szentendre nyomvonalon valósuljon meg,
2. felhívja a  nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegyen javaslatot a  Kormány részére az  egyes közlekedésfejlesztési
projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé
nyilvánításáról és az  eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendeletben meghatározott
beruházások körének az  1.  pont szerinti létesítmény megvalósítására irányuló beruházással (a továbbiakban:
EuroVelo-beruházás) történő kiegészítésére,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2017. február 28.
3. felhívja a  nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon az  EuroVelo-beruházás megvalósításához szükséges
3,42 milliárd forint többletköltség biztosításáról,
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: a felmerülés ütemében
4. egyetért azzal, hogy a 3. pont szerinti forrásigényt elsődlegesen hazai forrásból kell biztosítani azzal, hogy az 5. pont
szerinti vizsgálat eredményét figyelembe kell venni,
5. felhívja a  nemzetgazdasági minisztert, hogy vizsgálja meg az  EuroVelo-beruházás a  Versenyképes
Közép-Magyarország Operatív Program 4. prioritása keretében történő finanszírozásának lehetőségét, figyelemmel
a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának
rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 44/C.  §-ára és a  gazdasági növekedés érdekében szükséges
fejlesztéspolitikai intézkedésekről szóló 1299/2016. (VI. 13.) Korm. határozat 3. pontjára.
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: 2017. február 15.


A tervek szerint két gyalogoshíd is épül a Szentendrei-Duna ágon egyik Kisoroszinál a másik várhatóan Szigetmonostornál.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]