Előzmények

NagyKGhozzászólásai | válasz erre | 2019.02.12 20:36:10 (7053)
Gratulálok, és irigyellek! Sajnos nekem se időm, se lehetőségem
nincs ekkora túrára, pedig kitartásom az lenne.:(
[előzmény: (7044) griffs, 2019.02.11 21:19:37]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.02.11 21:19:37 (7044)
Nagy itt a csend. Megtöröm :)
Volt, aki megjegyezte, hogy nem produkáltam beszámolót, vagy legalább összegzőt, mint tavaly. Így hát nekifutottam. Próbáltam röviden, statisztika szerűen. Hol így sikerült, hol úgy, de ez még a fele sincs :)

1.nap jan 9.
Vonatozás Győrből Innsbruckba.
14 órás indulás Innsbruckból Colle Isarcóba, a Brenner hágón keresztül. Ez volt a terv. Viszont indulás előtt egyre durvább hójelentéseket kaptunk, még a vonat közlekedés is akadozott. Arra jutottunk, ha egyáltalán járhatóak a hegyi utak, akkor is ránk sötétedik és főúton, éjjel, hófalak, autók közt... nem szerencsés egy 15 napos túra kezdésének. Szóval egyből átszálltunk egy osztrák vonatra és 1.370-en kezdtünk. :) A gépfegyveres, olasz határőrökön könnyen átjutottunk, de egy 4-5 fős helyi társaság faggatózását már nem úsztuk meg. Sokáig elkísért minket hangos nevetésük, láthatóan nem megszokott Brennerben a bringások látványa, a téli hónapokban. Erről tanúskodott a bringaút is, az 1 méter körüli, sértetlen hótakaróval. Maradt az óvatos legurulás, 1.5 bár guminyomáson, az enyhén havas, viszont szinte forgalommentes főúton. Kuriózum ilyen túrán a befutás világosban. 10 km., Colle Isaarco, esti grappa teszttel.

2.nap jan10. Isarco-Salomo (Bolzano alatt)
Bőséges reggeli után, kezdés főúton, alagúttal, szerencsére továbbra is minimális forgalomban. Az Alpok déli oldalára kevés hó jutott, már 1.100 méter alatt rátérhettünk a tökéletes minőségű bringaútra, amely a nap végéig ki is tartott. Kezdeti havazás után, délutánra napsütés. A hegyek látványa, megszámlálhatatlan kerékpáros felül-aluljáró, híd, alagút varázsolta tökéletessé ezt az etapot. Nagyrészt lefelé vezetett az utunk, de azért nincs Alpok emelkedő nélkül :) Befutás napnyugta után, egy tipikus alpesi falucskába. 116 km.

3.nap jan 11 Salomo-Sega (Genova ÉNY-i peremvidéke)
Megismételtük az előző napot, ismét tökéletes körülmények, egészen az esti befutóig. Véget ért a bringaút és brutál forgalomban találtuk magunkat, az éjszakában. Társam csak tolni merte a szekeret, szerencsére rövid szakaszon, mert ismét kerékpárútra leltünk, amely hatalmas felüljárókon vitt át, minden főút felett. Viszont méretes kerülőt kellett tennünk, hogy most már főút nélkül közelítsük meg a szállást. Befigyelt így egy +10-es.
Délután volt még egy emlékezetes effekt. 3. napja, hogy csak reggelivel volt dolgunk és 1-1 zabszelettel, ebéd-vacsi zéró. Délután betértünk egy faluba, hogy megszakítsuk ezt a szép hagyományt :) Épp egy egész grillcsirkét akartam rendelni a helyi büfé kocsinál, amikor aggódni kezdett társam, a beszűkült gyomrunk miatt. Így történhetett meg, hogy fejenként 1/4 csirkével és fél adag hasábbal regeneráltuk fel magunkat, egy folyóparti padnál :( Az etap végül 115 km lett és fájó szívvel vettünk búcsút az Alpoktól.

IDÁIG TÖKÉLETES VOLT A TÚRA, VÉGIG BRINGAÚTTAL. REMEK PROGRAM A HATÁRTÓL, VAGY INNSBRUCKTÓL ELTEKERNI GENOVÁIG ÉS VISSZA VONATTAL !

4.nap jan 12. Sega-Cavezzo (Bologna felett)
Ezen a napon a Pó-síkság várt ránk, kitüremkedéseket csak sajgó hátsóinkon láttunk volna, de hát piperetükör hiányában... Dögunalom és rázós töltések, ilyenkor minden jobban fáj. Kaja ismét nuku, már napnyugta előtt megjött a holtpont. Hazavágytam, viszont az esti befutó nyugodtra sikerült. A házigazda, állapotunk láttán, a welcomedrink után, nekünk adta az egész, vitatható ízű, de (mint utóbb kiderült) remek regeneráló Amarodel Piave-t. 116 km. Ez volt a legpocsékabb nap.

5.nap jan 13. Cavezzo-Di Sopra (hegyi szállás,500m-en)
Az első édes reggelink, miután már az első adandó helyen becserkésztük a boltot. Délután így véget ért az önkínzás, a túra hátralévő részében már majd minden nap ettünk :) Bolognába problémamentesen bejutottunk, a nyáron már becserkészett San Luca látványa pedig szinte otthonos hangulattal töltött el. A város bringaútjai, külvárosának remek ösvényei hangulatosak és pillanatok alatt az Appeninek egy szép völgyében találtuk magunkat. Az éjszakai befutó is emlékezetesre sikerült. Az első kísérletünk a hegyi szállás becserkészésére zsákutcába torkollott, majd legurulás után a tehénlegelőn bringatologatással fűszerezett 2. csúcstámadásunk, negyed 9-re, sikerrel járt. 105 km és persze 900 szint, de a tegnapi holtpont után egy remek nap volt.

6.nap jan 14. Di Sopra-Firenze (fel a hágóra,1000m-re)
Először és bár ekkor még nem tudtuk, de utoljára, tojásrántottát kaptunk reggelire. A szállásadónk képben volt, hogy az előttünk álló, 1000-es hágó megmászásához, extra energiára lesz szükségünk. Némi hullámvasút után, egy hatalmas hegyi tónál bekávéztunk és nekimentünk a hegynek. A főút másik hágón megy át, így gyakorlatilag forgalom és hó-jégmentes, remek aszfalt úton juthattunk fel a hágóra. Sok lejtmenet (hullámvasút), gyönyörű környezet és itt-ott némi tolás után felértünk a csodaszép erdőben. A hágóról remek panoráma adódott, a kb. 800 méterrel alattunk elterülő, némi párába és szmogba burkolódzó városra. A lecsapatás persze remek móka volt, 1 autó előzésével fűszerezve. A kisváros gépkocsiforgalma már előre vetítette mi vár ránk Firenzében. Firenze bevezető útján élt a szabály: a túloldalra születni kell. A 2. átkelésnél meg is lett a az eddigi legneccesebb szitu, de végül megúsztam. Pár perccel később kíváncsiságból még teszteltem, hogy mire számíthatunk az olasz sofőröktől. Végeredmény: ha elsőbbségadásra számítasz, úgy elcsapnak mint a ... Ja és a korrekt oldaltávolság is felejtős. Mindezek ellenére a bringás sisak itt nem fogyó eszköz, ahogyan az első-hátsó lámpák sem. Ezt látni kell, ahogy a bababelvárost is, bár Firenzének lepukkant városrészével, egyáltalán nem találkoztunk. A bérház szerű hotel első emeletére cipelhettük fel a bringákat, cserébe velünk alhattak a gyönyörűségek :) Az éjszakai városnézésbe annyira belefelejtkeztünk, hogy egy idő után fogadásokat kötöttünk, merre van az irányadó rakpart. Persze az 1.700 Ft/gombócos fagyizás miatt is felejthetetlen marad a város.. 90 km, 1.230 szint.

Jelenleg ennyire futotta, de volt még éjszakai bringa szerviz, római, éjszakai, gyorsforgalmin bringázás, vissza a télbe, még majd talán leírom.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]