FAQ
Előzmények

-Atys-hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 17:32:13 (69296)
Annyira azért nem fáj... :) De időközben rájöttem. A Vista-s gépen szépen bemásoltam a program files mappába. Na ezt nem kellett volna! Ha a gyökékönyvtárban, vagy az asztalon van a SaSPlanet program mappa, akkor szépen fut.. a programok között valamiért nem érzi jól magát... :) legalább is a Vista esetében
[előzmény: (69295) Yoss, 2013.09.04 17:14:49]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 17:14:49 (69295)
Frissítés winhétre?
[előzmény: (69294) -Atys-, 2013.09.04 17:08:41]

-Atys-hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 17:08:41 (69294)
Támadt egy apró gondom a SaSPlanet-el. A Win7 alatt hibátlanul fut. Gondoltam felrakom a másik laptopra is, azon Vista van. Nos a Vista alatt nem látja hogy van internet. Van netkapcsolat, de csak a cache-böl olvas, hiába adom meg hogy mindkettőt használja. A beállítások ugyanazok mint a másikon, az internet forrása is. Az internet fülnél: '' beállítások - > internet -> használja a rendszer proxi beállításait. van bepipálva. Ha kijelölök egy részt és indítom a letöltést, akkor ezzel elszáll: Error: System Error. Code: 3.
A rendszer nem találja a megadott elérési utat
Paused by user...

Ötlet?
[előzmény: (69289) adalbert1977, 2013.09.04 09:50:21]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 09:50:21 (69289)
1) Amikor megtervezed a BaseCamp-ben az útvonalat (route), a tervezést követően, miután kirajzolódik az útvonal (route) a BaseCamp térképén, jobb kattintás az útvonal nevére a baloldali listán, és megjelenik egy lehetőség, hogy alakítsd át nyomvonallá (track). Tehát alakítsd át az útvonalat nyomvonallá, majd ezúttal a nyomvonalat töltsd fel az eTrex-re, és a nyomvonalat (track) válaszd ki követendő útvonalként. Hadd lám, mi történik. A nyomvonalban több lesz a pont, de az egész „útvonaltervezés” viszonylag statikusan fog működni, kevésbé a térkép útvonaltervezői adottságaira alapozva. Ha ebben az esetben az eTrex NEM fogja az említett bosszantó hibákat elkövetni, akkor máris szűkülni fog a hibakakereső oknyomozásunk köre, vagyis egy lépéssel előbbre fogunk tartani.

Ezen kívül van még két véletlenszerű, spontán ötletem, tanácsom:
2) Beállítás -> Útvonaltervezés -> Légvonalbeli átmenet -> Távolság -> Méter -> 10 méter vagy 20 méter.
3) Beállítás -> Útvonaltervezés -> Úton tartás -> Nem. (Egy időben az eTrex firmware-nek volt egy olyan hibája, hogy összegabalyodtak egymással a különféle profilok beállításai, és ez az összekuszálódás például abban nyilvánult meg, hogy magától bekapcsolt az úton tartás, annak ellenére, hogy azt korábban letiltottad. Pontosabban: ha volt egy olyan lementett profil (például autós profil), amelyben az úton tartás aktív volt, akkor az a beállítás valahogy magától aktivizálódott abban a profilban is, ahol az úton tartást kikapcsoltad. És az úton tartás bizony eredményezett lefagyásokat. Ezt meg is írtam egy bug-reportban a gyártónak, de eddig még nem ellenőriztem le azt, hogy kijavították-e vagy sem.)
[előzmény: (69272) ttp, 2013.09.03 16:23:28]

ttphozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 16:23:28 (69272)
Egyetlen térkép van rajta (openmaps túra térkép Magyarországi részlete). Az alaptérkép le van tíltva. Az útvonalaknál max 50 pontot enged, vagy nem (ezt írta ki utoljára...)? Lehet, hogy nem függ össze, de ha visszanézem a nyomvonalat, akkor is az látszik rajta, hogy sok olyan pont van, amikor elveszíti a jelet és újra kalibrálja a magasságot (mintha tüskék lennének a digrammon).
[előzmény: (69271) adalbert1977, 2013.09.03 15:25:23]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 15:25:23 (69271)
:)) Bocs, miközben írogattam, válaszoltál, hogy friss a firmware. Ebben az esetben eléggé talányos a jelenség. Per pillanat nincs semmi ötletem, hogy mi okozza a bajt. Elsőre olyasmi ufrik be, hogy vajon nincs egyszerre engedélyezve tucatnyi (egymást elfedő) térkép :D
[előzmény: (69270) adalbert1977, 2013.09.03 15:20:26]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 15:20:26 (69270)
Pontosan én is erre gondoltam, amikor el kezdtem az előbb olvasni a komment-szálat a múltból a jelen felé: első hallásra úgy tűnik, mintha egy régi firmware marháskodna. Például a 2.80-astól régebbi firmware-ek esetén volt olyan tünet, hogy lassú mozgási sebesség esetén lefagyott a gps-pozicionálás; a net-en úgy ismert, mint „sticky issue”, de már a 2.80-ban orvosolták. (Majd az iránytűs nyavalyát a 2.90-ben.) Tehát először jó lenne hallani, milyen firmware van ttp eTrex 30-asán, s ha régi, akkor nem javul-e a helyzet egy újabb firmware-rel. Az eTrex-em (szinte) soha nem veszít jelet, nagyon érzékeny, főleg gps+glonass módban. Általában sok száz pontból álló track-eket (tehát nem néhány pontos útvonalat) követek gyalogos terepen, és ez semmi gondot nem jelent. Az eTrex 20/30-ban nincs külön energiatakarékos üzemmód.
[előzmény: (69265) törölt nick 42, 2013.09.03 12:00:39]

törölt nick 42hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 12:00:39 (69265)
Az eTrex 30-on már nem találtam 'Energiatakarékos mód'-ot.
(Az eTrex-e Legenden, ilyenkor ritkábban mért poziciót, nem volt köze a kijelzőhöz.)

Melyik firmware van most a GPS-en ?
2.80 előtt(2012 június), voltak hasonló hibák, legfrissebb 3.20:

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=5553

http://garmin-etrex.wikispaces.com/firmware
[előzmény: (69253) ttp, 2013.09.03 10:38:48]

ttphozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 10:38:48 (69253)
Igazatok van, az energiatakarékos módra nem is gondoltam! Egyébként a hátizsák pántjára szoktam csatolni.
Remélem megoldja a dolgot.
[előzmény: (69251) yoggi, 2013.09.03 10:29:02]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 10:29:02 (69251)
sztem simán jelvesztésed van, meg kéne nézni, hogy nincs véletlenül energiatakarékos üzemmódra állitva, olyankor kb "félgőzzel" dolgozik a GPS rész, könnyebb a jelvesztés, nem mindegy az se hogy tartod, sokszor elég kijjebb nyújtani a kezet, mostanában nem nagyon fordult elő, de nagy sötét" vizes" felhők sűrű zöld lomb mind rontja jelentősen a vételt.


[előzmény: (69250) ttp, 2013.09.03 10:22:25]

ttphozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 10:22:25 (69250)
Nem indítom újra, egy-két perc és továbblép. Nem lehet általánosítani, hogy mikor csinálja: menet közben, de akkor is mikor egy 5 perc pihenő után újra elindulunk. Általában dombok között erdőben jellemző, de három hete a Kékesre fel és le egyáltalán nem csinálta. Igaz ez összesen 13 km-es túra volt.
[előzmény: (69249) yoggi, 2013.09.03 10:06:01]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 10:06:01 (69249)
nem lehet hogy egyszerűen jelet veszt? milyen terepen "fagy" le? mennyi időt vársz, mennyit mozdulsz el és mi változik vagy rögtön nyomsz egy resetet?

[előzmény: (69248) ttp, 2013.09.03 09:46:54]

ttphozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 09:46:54 (69248)
Az eTrex 30 működését szeretném megérteni kérlek segítsetek. Általában 20-25 km-es túrákra megyünk (legutóbb Rám szakadékhoz), megtervezem az utat a Basecamp-pel (kb.:40-45 pont, max.: 50 pont), az E-trex-re feltöltöm. Elindulunk az útvonalon, de többször észreveszem, hogy lefagy. Nem áll be a tényleges irányba és a pontos helyzetet sem követi. Ez nagyon zavaró, főleg, ha éppen egy elágazásnál történik. Egy pár perc és több 10 esetleg 100 m-t követően újra mindent mutat.

Mi lehet ennek az oka. Túl sok a köztes pont, vagy nagyon részletes a térkép és lassan kezeli? (Minden indulás előtt kalibrálom az iránytűt és magasságot is.)

Az javít a helyzeten, ha nem egy, hanem több részletre tagolom az útvonalat? Esetleg valami beállításbeli gond lehet?
[előzmény: (69158) adalbert1977, 2013.08.28 22:55:58]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 22:55:58 (69158)
Az eTrex lomhasága (lassú processzora) egy olyan előnyt alapoz meg, amelynek híja van az Oregon-ban, Montana-ban, Monterra-ban: hosszú üzemidő. Pontosan ugyanazzal a két darab 2400 mAh-s Imedion aksival: gps+glonass+egnos, elektromos iránytű, automatikus nyomvonalírás normál módban, háttérfény kikapcsolva, a gép kijelzője a fedélzeti számítógépre állítva: 30 óra 22 perc. Egy másik körben minden beállítás ugyanaz, de csak gps módban, glonass és egnos nélkül: 40 óra 21 perc. Elhagyatott helyeken expedíciós stílusban túrázóknak ez előnyös lehet.
[előzmény: (69155) diego, 2013.08.28 22:15:52]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 22:15:52 (69155)
Gyerekek, azért csodát senki ne várjon egy ilyen árkategóriától, hiszen, ha mindenben szuper gyors lenne, akkor mégis ki a fene venné meg a monterrát? Meg az utána következő cuccokat.
[előzmény: (69154) adalbert1977, 2013.08.28 21:56:16]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 21:56:16 (69154)
Ahogy korábban mondtam, az eTrex lassúsága POI-kereséskor és hosszabb, autós útvonaltervezésekkor jön elő igazán. Az tényleg bosszantóan lassú. Fel kell osszad a hosszú útvonalakat rövidebb részekre, és kell legyen valaki a gépkocsi vezetője mellett, hogy kezelje a vevőt, és mondja a szöveget.
Példák:
1) City Navigator térkép, autós/motorbiciklis profil, fizetős utak engedélyezve, legrövidebb időre tervezés, Debrecen-Sopron útvonal tervezése: 1 perc 15 másodperc;
2) City Navigator térkép, autós/motorbiciklis profil, fizetős utak letiltva, legrövidebb időre tervezés, Debrecen-Sopron útvonal tervezése: 3 perc 10 másodperc.
3) City Navigator térkép, autós/motorbiciklis profil, fizetős utak engedélyezve, legrövidebb időre tervezés, Kolozsvár-Sopron útvonal tervezése: 3 perc 19 másodperc;
4) City Navigator térkép, autós/motorbiciklis profil, fizetős utak letiltva, legrövidebb időre tervezés, Kolozsvár-Sopron útvonal tervezése: 5 perc 34 másodperc.
Szóval türelmet próbáló…
[előzmény: (69152) kovaripeti, 2013.08.28 20:45:52]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 20:45:52 (69152)
Megnéztem, köszönöm! Hát azért én nem látom ezt annyira lassúnak. Megtervezek egy kézben fogást is a mérete miatt, és akkor az majd dönt. Az oregon jó volt autóban is. Az eTrex? Tudja követni a CN-t?
[előzmény: (69150) adalbert1977, 2013.08.28 19:33:03]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 19:33:03 (69150)
Itt a megígért videó az eTrex térképlapozásának lassúságáról:
V I D E Ó
[előzmény: (69133) kovaripeti, 2013.08.28 11:45:58]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 11:45:58 (69133)
Várom a csideót.
[előzmény: (69129) adalbert1977, 2013.08.28 10:35:30]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 10:35:30 (69129)
Az lenne az igazi, ha vásárlás előtt kipróbálhatnád. Igyekszem készíteni egy videót a saját kütyümmel. Hátha segít. Remélem, még ma elkészül.
[előzmény: (69128) kovaripeti, 2013.08.28 10:23:13]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 10:23:13 (69128)
Köszönöm! Már vártam, hogy Te szólj hozzá :) Így már eldőlt a kérdés.
[előzmény: (69126) adalbert1977, 2013.08.28 09:42:33]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 09:42:33 (69126)
- Hasonló dilemmával vacakoltam én is, mielőtt megvásároltam volna az eTrex 20-ast. Aztán rövidesen eladtam, és vettem egy eTrex 30-ast, mert hiányzott az elektromos iránytű. Sokan mosolyogtak miatta, de nem bántam meg a cserét. Jól járható terepen (például egy átlagos erdőben) nem hiányzott az elektromos iránytű, mert néhány lépés múlva beállt a helyes irányba a GPS mérések alapján, de meredek, vad hegyi lejtőkön (ahol kicsike a horizontális elmozdulás), vagy nehezen járható, sziklás-törmelékes-lyukacsos terepen (ahol nem lehet könnyedén nekifutni), vagy mély, süppedő hóban aranyat ér az elektromos iránytű, és nem bántam meg a cserét.

- Lássuk a lassúság témáját, amely engem is aggasztott.
Vásárlás előtt ez a videó erőst megrémített: http://youtu.be/okI77xXgQYw . Azt mutatja, milyen tetű lassú a készülék raszteres térképpel („custom map”, kmz formátum). Nos, a tapasztalataim ellentmondanak annak a videónak. Fogalmam nincs, miért mozog olyan lassan azon a videón, de nálam egyértelműen gyorsabb. Persze jóval lassúbb, mint egy Oregon, ez nem vitás, de korántsem „használhatatlan” a térképrajzolása (sem a vektoros, sem a raszteres térképrajzolás).

Ahol valóban bosszantó a lassúság: a) a POI-keresés gazdag, részletes térkép esetében nagyon lassú, b) az útvonaltervezés is lassú. Az útvonaltervezés esetében a kisebb memória is érvényesíti a hatását. Pl. City Navigator térképen nem tud autós útvonalat tervezni Brassó és Sopron között. Gond nélkül megtervez egy Kolozsvár-Debrecen útvonalat, de Brassótól Sopronig nem. Az Oregon-nak több lehet a memóriája, mert ott ez nem okozott gondot. Egyértelmű, hogy nem autós navigációra való az eTrex, bár ott is „kisegíthet”, ha a sofőr mellett ülő személy okosan kezeli (nem tervez nagyon hosszú útvonalakat), és mondja-diktálja, merre kell menni.

- Írtam korábban egy saját, szubjektív összevetést az Oregon 450-nel.

- Ha ragaszkodsz az Oregon sebességéhez és kezelési módjához, valamint nem fontos az új eTrex némileg nagyobb érzékenysége és pontossága, akkor megfontolhatod a Dakotákat is.
[előzmény: (69121) kovaripeti, 2013.08.28 09:09:21]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 09:09:21 (69121)
Elolvastam,(már régebben is), de épp arra nem adott választ, amire kíváncsi voltam. Amit én linkeltem, ott a fő probléma: lassú, iszonyú lassú, lefagy, használhatatlan...stb.
Most igazából semmi más nem érdekel, hogy kijelzőméret vagy elektronikus iránytű, elvagyok nélküle, csak ez a lassúság. Ha lehetne, szeretnék inkább egy pár személyes tapasztalatot, mint egy cikk, ahol esetleg az van leírva amiért fizetnek.
[előzmény: (69120) diego, 2013.08.28 08:22:01]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 08:22:01 (69120)
http://gpsgames.hu/hirek/tech/144/az_uj_garmin_etrex_sorozat/
[előzmény: (69115) kovaripeti, 2013.08.27 21:35:11]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 21:35:11 (69115)
eTrex 20 vásárlása előtt állok (álltam), gondoltam még előtte olvasgatok róla véleményeket. Google amit elsőre kiadott elolvastam, hát nagyon elkeserített. Ez tényleg ennyire "gagyi" ahogy leírják? Oregon 450-em volt, 1 éve adtam el.
http://www.arukereso.hu/gps-navigacio-c3548/garmin/etrex-20-p53268432/velemenyek.html

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]