Előzmények

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.09 14:09:52 (10134)
Ez a zebrás dolog tudtommal most is nagyjából így van. Azzal a különbséggel, hogy most még lehet mérlegelni. Ha látod, hogy biztosan közel-távol senki, akkor mehetsz megengedett, mondjuk 50-es sebességgel. Ellenben, ha elütsz valakit, akkor elmeszelhetnek, hogy nem jól választottad meg a sebességed. És ha jól hallottam, a bírósági gyakorlatban ez a sebesség 30.
Kicsit hasonló: Sok baleset volt az relatív gyorshajtásból is. Tehát pl. esős úton ment valaki 90/110/130-al. Azt, hogy kellett volna-e lassabban menni, illetve mennyivel kevesebbel arra nincs igazán szabály, a sofőrnek kell mérlegelnie. Most pedig be akarják vezetni, hogy ha vizes az út vagy esik, akkor automatikusan csökken a megengedett sebesség.
Így próbálnak fellépni a hülyeség ellen. Nem kell gondolkodni, konkrétan le lesz írva mikor mennyivel lehet menni. (Hogy ez jó vagy rossz, nem tudom, ezért nem is mondtam róla véleményt.)
[előzmény: (10125) Csigabiga, 2008.04.09 09:25:03]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2008.04.09 09:25:03 (10125)
Részletek az új KRESZ-tervezetből:

"A tervek szerint a jövőben az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt 20 méterrel 30 km/órára kell lassítani. Ezen felül ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket. A kerékpárosoknál a 12 év alattiaknak, valamint azoknak, akik óránként legalább 30 kilométeres sebességgel hajtanak, kötelező lesz a fejvédő viselése. A KRESZ ugyanakkor a jövőben megengedné a biciklistáknak a buszsáv használatát."

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]