Előzmények

Janóhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 22:44:45 (10455)
Nem szerencsés talán ilyen sötéten látni a dolgokat... persze lehet, hogy engem az is pozitívan befolyásol, hogy én nem csak hétvégenként vagyok a dadogós városban....:-))
[előzmény: (10454) magpet, 2008.04.20 22:17:59]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 22:17:59 (10454)
Kis hazánkban, mint már annyiszor, a sorrenddel és az előjelekkel van a gond. Mi történik egy normális országban?

1. Elkezd sok autó lenni.
2. Építenek elkerülő gyűrűt, P+R parkolót.
3. Rendbe teszik a tömegközlekedést.
4. Épülnek mélygarázsok, többek között belvárosban nem épülhet új ingatlan ilyen nélkül.
5. Épülnek bicikliutak. Igaziak.
6. Aki ennek ellenére be akar autózni a város közepére, és megállni az utcán, annak elszedik a pénzét.

Nálunk:
1. Elkezd sok autó lenni.
2. Kiderül, hogy ez nagy bolt, bevezetik a fizető parkolást.
3. Nem jön be elég pénz, elbontják a megmaradt P+R-t.
4. Elkerülő gyűrűt megígérik 2079-re, de csúszik.
5. Mélygarázs nincs, vagy aranyárban. Nem lenne jó, ha lenne, mert rontaná a boltot.
6. Elbontják a megmaradt tömegközlekedést, ezzel párhuzamosan fontolóra veszik a dugódíj bevezetését.
7. Pár járdaszakaszon sárga csíkokat festenek. De nem a bringásoknak, hanem a havernak, aki így "kerékpárút építés" címén költségvetési- és EU-s pénzeket szakíthat.

Elnézést, ha túl sötéten látom. A Belvárosban nőttem fel, egyre távolabb költöztem, autózom, tekerek, sétálok.
[előzmény: (10452) yoggi, 2008.04.20 22:09:27]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 22:09:27 (10452)
Többsávosból egysávosra van sok példa mostanában, Szfvár, Szekszárd pl. mindkét helyen ezt igen átgondolatlanul oldották meg, nem elég hogy összevissza kanyarognak a sávok, még az unatkozó háziasszonyok (hú mit fogok kapni ezért :) )miatt is figyelni kell, mert parkol, ajtót nyit, beszáll, kiszáll, gyereket vesz ki a forgalom oldalán, stb, stb, egy tolatva parkoló akár 20-30 autó feltorlódását is előidézi...

Kerékpáros sáv kialakítása eddig sehol nem jutott eszébe senkinek(amerre én járok, ez nem zárja ki azt hogy nincs vhol), pedig annak lenne városban sztem kizárólag haszna, ha már elveszünk az útfelületből, és nem a jól fizető minél több parkolóhelynek.
[előzmény: (10451) feri60, 2008.04.20 22:02:42]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 22:02:42 (10451)
'Ezt úgy lehetne elérni, hogy a többsávos utakból csinálnak egy sávosat"
Vagy esetleg fordítva, és a várost elkerülő utakat.
[előzmény: (10449) Szab, 2008.04.20 21:34:21]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 21:34:21 (10449)
Ezt úgy lehetne elérni, hogy a többsávos utakból csinálnak egy sávosat. Kevesebb helyen kevesebb autó fér el.
Bár végülis a pénteki módszerrel is lehet próbálkozni: minden este be kell mondani a híradóba, hogy "holnap nem érdemes autóba ülni, várhatóan iszonyatos dugók lesznek" :))


Hátnemtom, szép dolog a CM, de én inkább az etyeki dombok közt mentem egy kört madárdalban, vadat lesve, tökegyedül...

A héten többször is tekertünk SagiKkal Budapesten kívül, szép környezetben. De most ott voltunk a CM-en is. Ha a mostani résztvevők többsége is inkább a hegyekbe megy és egy maroknyi ember vonul annak azért kisebb hírértéke van.
[előzmény: (10447) piret, 2008.04.20 20:42:30]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 20:42:30 (10447)
Annyi kéne, hogy az az autómennyiség, ami pénteken nem mozgott a városban, az máskor se próbálja meg. A többi jönne magától: aki nem tömegközlekedik, az teker vagy sétál, és esetleg a szénhidrogének és égéstermékeik mellett akár még oxigénhez is lehet jutni a város ún. "levegőjéből".
Hátnemtom, szép dolog a CM, de én inkább az etyeki dombok közt mentem egy kört madárdalban, vadat lesve, tökegyedül...
[előzmény: (10444) Szélvész, 2008.04.20 20:38:27]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 20:38:27 (10444)
BKV sztrájk nélkül kellene h legalább ennyien bicajozzanak mindennap. Változna a megítélés, biztosan jobban törődnének a kerékpáros infrastruktúrával. A BKV sztrájk és a jó idő a CM malmára hajtotta a vizet. Döbbenetesen sokan voltunk. Talán holnaptól egy kicsit többen ülnek hétköznap (is) bringára.
[előzmény: (10435) Mengyán, 2008.04.20 09:32:41]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 09:32:41 (10435)
Mi a véleményetek a pénteki BKV eseményről? Kizárólag kerékpáros szempontból! Pusztán azért érdekel, mert úgy vettem észre, hogy rádöbbent a város, hogy így is lehet közlekedni, és ez szerintem kifejezetten jól jött a mai CM-re. Jól látom?
[előzmény: (10431) Szélvész, 2008.04.20 06:34:32]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 06:34:32 (10431)
CM-es GC bicajosok ha valami egészen fantasztikusat akartok látni gyertek erre!

Mi itt találkozunk:
http://szelvesz.extra.hu/2008/index/index.php?page=bi08#akt0420

További csatlakozási pontok:
http://kerekparosklub.hu/eszak-pestiek-egyesuljetek

Ja, és hogy mi mivel megyünk:
http://www.origo.hu/itthon/20080417-specialis-kerekparok-orszaguti-galya-rekumbens-tricikli-kerekesszek.html

[előzmény: (10391) SagiK, 2008.04.17 07:45:31]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.17 07:45:31 (10391)
Tisztelt CM szervezők!

Eddig minden megmozdulásra lett esemény POI is létrehozva, és volt, mikor a kesserek kis külön csapatban növelték a kritikust.
Javasolnám a mostani CM-re is. Én úgy tervezem, hogy délelőtt kinézek a Millire, majd PARK, és CM.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]