Magyarországon is van tolerancia, a fix dobozos cuccok pl. nem 130-ra mérnek az autópályán, hanem talán 145-re, ha jól tudom. A mozgó lézeres eszközökkel is némiképp a határ fölé mérnek, tehát 50-nél nem büntetik azt, aki 53-mal ment. Hogy pontosan hogy állnak ezek a tolerancia-értékek (vagy százalékok), azt nem tudom.
Mellesleg erről a sebsség-méricskélésről az a véleményem, hogy a rendőrség a lehető legkisebb ellenállás irányába haladva igyekszik a legszebb bevételt realizálni. Út szélén autóban üldögélni és gombot nyomogatni nyilván sokkal egyszerűbb feladat, mint az igazán veszedelmes vadparasztot kiszűrni, üldözni, elkapni, vitatkozni vele. Ha mentelmi joga van, még meg is veri a rendőrt, ugye. Tehát a rend éber őre üldögél a dévúban, és nyomja a Fámát, abból nem lehet baj. Tuti bevétel, nulla kellemetlenség. A másik, hogy a gyorshajtás számokkal mérhető, tehát szépen beárazható. Pedig ha belegondolsz, lehet úgy "szabályosan" közlekedni, hogy életveszélyes legyen. Egy szűk belvárosi utcában az 50km/h hivatalosan OK, de ott nem lehet megállni, ha egy gyerek kilép az autók közül. Szintén lehet "szabályosan" 50-nel cikázni a sávok között mindenkit fékezésre kényszerítve, pofátlanul befurakodni a kanyarodó sávból az egyenesbe, stb. De ezek nehezen dokumentálható, balhés dolgok, a lézer a legjobb bevétel. tehát ezzel játszanak. Ennyi.[ előzmény: (17503) kaplee, 2010.06.29 17:27:38] |