Csak forgalmi okból (pl az M5 Kecskemétig bedugult az M0 miatt) mehetsz lassabban, mint 60. Illetve ha vontatnak, akkor mehetsz 40-el, de csak az első kihajtóig.
Én mást tapasztaltam: előfordul, hogy beragad az ember egy lassabb jármű, pl teherautó mögé, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy jönnek szemből, vagy beláthatatlan kanyar következik. Ilyenkor összejön egy kisebb sor. Amikor lehet előzni, persze a 4-5-ik kocsi kivágódik (többnyire BMW, többnyire X5), mivel elunta a "töketlenkedést", és kényszeríti maradásra az előtte lévőket, akiknek már szabad lenne az út. Persze az előzött kocsiban is jól láthatóan anyázza a szerinte töketlenkedő nem előzőt, pedig az csak szeretne élve hazaérni, és nem mer (gyáva???) belemenni egy kanyarban az előzésbe. Az ilyen esetekben általában a szemben jövő és az előzött szokta megmenteni azzal, hogy lemennek a padkára, és így elfér a 3 kocsi egymás mellett. Sajnos mi egy 1.3-as dízel motorú 2 tonnás kocsival járunk, ezzel nem egyszerű előzni. Visszakapcsolni lakott területen kívüli előzéskor értelmetlen. A 4-ik kb 65 körül teljesen elfogy, onnan csak 5-ikben lehet előzni. Ott meg lusta mint a tetű. Kanyar előtt 4-500m-rel már nincs értelme előzni, mert nem biztos, hogy be tudja az ember befejezni. Kövezzetek meg, de én nem tartom kevésnek a teherautók számára előírt sebességeket. Persze nem autópályán a belső sávban. :-) De a külső sávban nem tartom kevésnek a 90-et, lakott területen kívül meg a 70-et. Ők ennyit mehetnek, minek anyázni őket, meg a mögéjük beszorulókat. Aztán ha egy ukrán kamion letolja őket 140-el autópályán a belső sávban, akkor meg összefossák magukat.[ előzmény: (19458) Old Eye, 2010.11.30 10:29:54] |