Előzmények

t-kazi-Bágneshozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 13:58:42 (19781)
Akkor a január 29. én tervezett túránkon szívesen látunk csak utcaival jönnek meg egy két épített de inkább csak kirándulás sütögetés nézelődés
[előzmény: (19776) yano6ard, 2010.12.09 13:19:58]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 13:19:58 (19776)
A környékbeli offroadosokat nem nagyon ismerem, annak ellenére, hogy két háznyira tőlünk is van egy csoportosulás. GPS pontkereső túrán ősszefuthatunk, ha jársz ilyesmire. Én más offroados versenyen nem valószínű, hogy előfordulok (gyakorlatilag utcai autóm van és ez így jó is nekem). Persze akár az is előfordulhat, hogy egyszerre nyúlunk egy geoládáért, ki tudja mit hoz a véletlen. :-)

[előzmény: (19763) t-kazi-Bágnes, 2010.12.09 12:49:00]

t-kazi-Bágneshozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 12:49:00 (19763)
sajna ténylegnem mi most kezdünk ezzel a játékkal foglalkozni túrázni eddig csak magunk jártunk, de biztosan nem ritka a teneved felétek sok embert ismerek arrafelé a terepjárózás okán
de egyszer üssze futunk majd valamelyik rendezvényen
[előzmény: (19762) yano6ard, 2010.12.09 12:44:48]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 12:44:48 (19762)
Hát nem tudom, fórumokon nickkel szoktam csak szerepelni. Versenyen, túrán szerintem nem találkoztunk még.
[előzmény: (19761) t-kazi-Bágnes, 2010.12.09 12:32:40]

t-kazi-Bágneshozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 12:32:40 (19761)
honnan ismerős a rendes neved számomra
[előzmény: (19753) yano6ard, 2010.12.09 12:04:59]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 12:04:59 (19753)
Á, nem feltétlenül kell szétforgatni. Tény, hogy előbb elfogy belőle a szusz mint egy nagyobb autóból, de szépen lehet vele ügyeskedni. :-)
[előzmény: (19752) t-kazi-Bágnes, 2010.12.09 12:01:21]

t-kazi-Bágneshozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 12:01:21 (19752)
az a lényege hogy a fordulatszámmérő mutatója mindig legyen függőleges állásban utána már csak kapaszkodni kell a kormányba
[előzmény: (19751) yano6ard, 2010.12.09 11:59:28]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 11:59:28 (19751)
Én a Samurainál éppen azt élvezem, hogy traktornyomban is elmegy. Egyik kerék a nyomvájúban a másik a bakháton. Kicsit kényelmetlen így bedőlve közlekedni, de még mindig jobb mint felhasalni.
[előzmény: (19748) magpet, 2010.12.09 11:49:23]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 11:49:23 (19748)
Ha pakolni is kell, akkor tényleg valamelyik trágyahordó (pickup) lehet a megfejtés. Az L200 remek darab, az 1-2 generácóval ezelőtti példányok talán árban sem horrorisztikusak. Ami egy régi L200-nál (de akármilyen terepjárónál) kellemetlen lehet az az, hogy az ilyesmit nyilván nem az idős ügyvéd veszi, hogy kéthetente egyszer elmenjen vele a teszkóba, ezért aztán le lehet harcolódva csúnyán. De ha "játszós" autónak veszed, és nem az életed/munkád múlik rajta (mint nálam a Panda), akkor nagy baj nem érhet.
Panda hasmagasság-probléma: tényleg alacsonyabb, mint pl. egy L200, viszont a tengelytáv sokkal rövidebb. Azon a buckán, amin az L200 felhasal, a Panda viccesen átgurul. :) Tapasztalatom szerint egyetlen baj vele, hogy a sáros földutakat nem Pandával járják szét, hanem szélesebb dolgokkal, ezért a Panda kerekeinek nem mindig könnyű megtalálni az optimális vonalat. Főlag akkor kínos, ha az út két szélén nem mező van, ami lazán járható, hanem sziklafal vagy szakadék. :)
[előzmény: (19730) snake, 2010.12.09 11:02:11]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 11:02:11 (19730)
Ha már off roadnál vagyunk...

A Pandával a méret csak a gondom. A szőlőbe nem csak nekem kell feljutnom, hanem esetenként különféle szerszámoknak is: fűkasza, fűnyírógép, mindenféle hosszú nyelű eszközök, permetező, műanyaghordók, stb. Ezeket jobban el tudnám képzelni valami platófélén.
A másik a hasmagassága. A szomszédok csaknem kivétel nélkül L200, Ranger, Niva meg ilyesmikkel mennek fel, és az ezek által képzett nyomvályúk szerintem elég mélyek a Fiatnak.

Meg aztán lejtmenetben sem ártana, ha nem csak a gravitáció irányítaná a szerkezetet. Mert ugye a Hondám is leereszkedik a saras mélyúton esőben, de irányítani azt nem lehet, megy amerre ő gondolja. Általában balra, ha jobbra szeretném és viszont. :)) Adrenalintermelésre jó megoldás, de én már kinőttem ebből.

Ha egyszer lesz erre fordítható szabad tőkém, akkor valami olyan cucc kéne, amibe azért pakolni is lehet a fent említett dolgokat akár egyszerre is, valamint képes biztonsággal, irányítható módon le és felhaladni egy uszkve 10%-os földúton hóban- sárban- nyomvályúban egyaránt. Az sem árt, ha mindezt sűrű szervizlátogatások nélkül teszi, magyarán megbízható a járgány és nem esik szét.
Pl A Defi jó terepen ugye, de szereti, ha szerelik (állítólag), meg nem is túl óccsó. Az UAZ olcsó, de az sem a szerelésmentes fajtába tartozik.

Szakértők! Vajon mi mostanában a legjobb vétel 4x4 világában?
[előzmény: (19725) magpet, 2010.12.09 09:38:30]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.12.09 09:38:30 (19725)
Panda 4x4! A regi verzio terepen nagyon durva, bagoert megkapod, masik bagobol fenntartod.
[előzmény: (19716) snake, 2010.12.08 20:51:46]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.08 20:51:46 (19716)
Valami 4x4 járgányt nekem is be kéne szerezni a szőlőnk látogatására. Ezek a fronthajtásos vasak nem szeretik a saras mélyutakat.
[előzmény: (19710) Barbárka, 2010.12.08 16:30:50]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.08 16:30:50 (19710)
Nekünk meg ugye nincs nyárigumi/téligumi porblémánk... :))))
[előzmény: (19709) snake, 2010.12.08 16:12:28]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.08 16:12:28 (19709)
Ilyen szempontból nézve urban legend az is, hogy 1,6 mm profilmélység kell a gumira. Felesleges, le kell koptatni síkba, bízzák rám, hogy hogy járok.
Megjegyzem én cserélni szoktam a gumikat mindkét kocsin, mert az a gyakorlati tapasztalatom, hogy télen jobb a téli, nyáron meg a nyári ( terepre 4x4 alá meg a terepgumi, de majd a terepesek lehülyéznek, ha mégse).
Nálunk nem fér bele a műsorba a haleesikahóotthonmaradok jelenet. Valamiért mindig akkor esik, mikor menni kell. :)
[előzmény: (19698) BiharyG, 2010.12.08 13:29:41]

BiharyGhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.08 13:29:41 (19698)
Tetszik ez a cikk a Totalcaron...

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]