Előzmények

flektogonhozzászólásai | válasz erre | 2011.03.04 23:45:02 (21723)
Repülős suliba jártam, természetesen :) kipróbáltuk a víz üzemanyaghoz adását a 90-es évek elején. Egy porlasztós Fiat Ritmo szívócsövébe kötöttünk bele egy infúziós szettet, az adagolójával szabályoztuk a víz mennyiségét. Az autó tulajdonosa esküdött rá, hogy jobb lett a teljesítmény, de a fogyasztási adatok, amelyeket a műtét előtt, és után rögzítettünk, azonosak voltak.
A motor nem "csörgött" azaz nem lépett fel kopogásos égés, ha jól volt beállítva a benzin-víz arány. Ez volt a legnagyobb eredmény, amit elértünk, de az autó gazdája egy idő után megunta a kísérletezést, és kihúzta az infúziót. Benyelt 100km-en fél liter vizet, állandóan tölteni kellett, mert kicsi volt az infúziós tartály. :)
[előzmény: (21719) Apexsek, 2011.03.04 15:43:28]

Apexsekhozzászólásai | válasz erre | 2011.03.04 15:43:28 (21719)
Nem épp neked címzem, csak a thread miatt.

Anno, mikor a katonai suliba jártam, olvastam a "céges" szakfolyóiratokat.
Volt benne egy tanulmány a víz mint hajtóanyag segéd témakörben.
Az esszé arról szólt, hogy megfelelő arányban keverve a kerozinhoz vizet, javítani lehet a tolóerőt.
A leírás szerint egy harmadik anyag segítségével emulziót (vagy emisszió? most nem fogok utána nézni) lehet képezni.
Így a vízcseppet a kerozin körbeveszi, s az utóbbi elégésekor a víz hirtelen gőzzé válva növelné a tolóerőt.
A tanulmány részletesen leírta, sz számításokkal alátámasztotta a folyamatot.
Ígéretesnek hangzott, de mivel nem vagyok a téma szakértője, lehet tévedésen alapuló leírás.
Illetve az is előfordulhat, hogy szándékosan (pl. elméleti okfejtés), minden tudományos háttér nélküli, de tudományosnak hangzó esszé volt, egyszerű szabad témaválasztás folyományaként.
Ez utóbbiról nincs későbbi információm.
Laikusként nekem hihető volt, de nem tudom, van-e tényleges tudományos háttere.
Az, hogy gazdaságos-e az életben, arról meg pláne nincs tippem se...

Mindenesetre nagyon érdekes okfejtés volt.
[előzmény: (21717) "J&J", 2011.03.04 15:05:29]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2011.03.04 15:05:29 (21717)
Kb 2000 C fok kell ahhoz, hogy a viz 1%-a bomoljon hidrgén+oxigénre. Ez nem sokat számitana a motorban. Bár az izzó vas kémiailag is bontja a a vizet, az olvadt vasba jutó viz fóleg a robbanásszerü felforrása miatt veszélyes. Ezért nem szabad a begyulladt sütöolajat vagy bitument sem vizzel oltani.
[előzmény: (21714) t-kazi-Bágnes, 2011.03.04 11:52:03]

t-kazi-Bágneshozzászólásai | válasz erre | 2011.03.04 11:52:03 (21714)
Már a második világháború idején megvalósították hogy a víz bontásával energiát nyerjenek . Igaz direkt befecskendezéssel a motor égesterébe gyújtás után,/vízrobbanás/ ahol a magas hőtől bomlik a víz, de rögtön el is ég a hidrogén ez nagy energia felszabadulással jár. Ettől rettegnek a kohászok is .

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]