Előzmények

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 22:00:42 (23170)
Ôszintén szólva ez megfordult a fejemben. Ha meglesz az M0 nyugati szakasza, alagutak nélkül elképzelhetetlen - de kell hozzá szakmai gyakorlatot szerezni.

Kedves @dzsobacsi... Abban is igazad van, nem tekinthetünk minden újat - legyen az akár technológia, akár metafizikai gondolat stb - egyedüli üdvözítô megoldásnak problémáinkra; de hogy megmaradjunk, hogy elôrehaladjunk, mint emberiség, élnünk kell az új lehetôségekkell...

Hadd mondjak el egy megtörtént esetet. Van egy országút a hûvösvölgyi Shell kúttól Nagykovácsiba. A Nagy-rét után cca 100 m-re el lehet kanyarodni jobbra Pesthidegkút felé.
Nos, tudni kell Nagykovácsiról, hogy zsákfalu. Ennek ellenére régen kitûnô, gondosan karban tartott út vezetett oda - a Nagykovácsi és Telki közti vadászterület miatt. Horthy Miklós egyik kedvenc vadászterülete volt, hatalmas, zárt, gondosan karbantartott. 1945 után is megtartották, az állami vezetôk gyakran ugortak ki egy kis munka utáni lövödözgetésre, Kádár János pláne.
Szóval, ez az országút abban a keresztezôdésben Bp-Nagykovácsi irányban fôútvonal volt. Miután megszûnt a vadászterület zártsága, megszûnt ez országút fontossága is.
Pesthidegkút idôközben egyre lakottabbá vált. A forgalom változása miatt megváltozott ama keresztezôdés jellege - a fôútvonal iránya Bp felôl jövet jobbra, Pesthidegkút felé változott. Azaz, aki Nagykovácsiba ment ill onnan jött nyílegyenes úton, nézhetett a pesthidegúti útra, jön-e valaki. Annak ellenére, hogy rendesen ki volt táblázva, gyakori volt a karambol. Mert aki egyenesen ment, vagy belefeledkezett a kiváló minôségû út nyújtotta élménybe, vagy (mint én) megszokta régrôl, hogy Nagykovácsig meg se kell állni :-)
Nagyobbik fiam is pórul járt... Pesthidegkút felôl jött, Bp felé kanyarodott, elsôbbsége volt, valaki Bp-rôl jövet balról belerohant, fiam vezette kocsi meg belerepült az útszéli fák közé. Hálistennek a gyerek ép maradt, csak a kocsi, az én kocsim... ment tropára.
Kézenfekvô megoldás volt egy körforgalom megépítése. Új találmány. Új. Praktikus. Hasznos. Biztonságot nyújt. Mégis a természetvédôk, a zöldek, a környék civil szervezetei lobbiztak ellene; mert ki kellett volna vágni néhány fát. Évekig elhúzták az építkezést. Nem tudom, hányan haltak meg abban a keresztezôdésben, mire nekifoghattak a jelenlegi körforgalom elkészítésének. Ami;ota elkészült, nem szerepel a hírek beleset rovataiban.

Gondoljunk erre is, amikor M0 szükségessége kerül szóba. Az jár az eszembe, csak az óbuda-dorogi vagy a budakeszi-pátyi-zsámbéki-mányi-bicskei halálutak forgalma mennyire leesne, ha meglenne az M0.

[előzmény: (23163) feri60, 2011.05.19 20:46:57]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 20:46:57 (23163)
Lehet, hogy a tolnai havasokon keresztül fúrt alagutak és a köztük tátongó szédítő mélységeket áthidaló viaduktok hálózatát éppen azért építették az M6-on, hogy ott gyakoroljanak az igazi kihívást igénylő, Nagykovácsit szegélyező, égbe nyűló sziklás hegység leküzdésére?
[előzmény: (23158) Dzsó.bácsi, 2011.05.19 20:16:03]

Dzsó.bácsihozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 20:16:03 (23158)
"Teljesen sosem lesz gyűrű, mert az észak-budai agglomerációs településeken élők lobbiereje mindig meg tudja majd akadályozni a kör bezárását. (Magyarország, én így szeretlek ;)"

Hmmm, még az is lehet, hogy igazad van. De ha csak még egyszer végiggondolod miért írtad a végére, amit írtál, hogy mi mindent tennének tönkre pótolhatatlanul, ki mindenki járna jól az ezen a terepen építkezéssel a világbajnok völgyhidak, alagutak, metrók, stb országában, hogy milyen következményekkel járna az utolsó budai egybefüggő erdők, kesserek által is kedvelt tájak, szétvágása és csak a pénz számít szemléletű rombolása, és főleg, hogy valóban olyan jelentős-e forgalmi szempontból a M2-M3 és az M1-M7 még egy irányból való összekötése, hogy ezért mindenen keresztülgázoljunk, akkor talán nem fogsz a lobbierőmre hivatkozni itt szegény Nagykovácsiban, ahova még egy rohadt tigris se jut... :-)))
[előzmény: (23151) feri60, 2011.05.19 17:03:27]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 17:03:27 (23151)
Az úgy van, hogy az M0 M5 és M1 közötti régi szakasza a 16-os km szelvényben éri el az M5-öt.
Térkép itt.
Az új szakasz úgy 4-5 km-el délebbre, Gyál és Felsőpakony között indul az M3 felé. Így ha valaki mondjuk az M1 és az M3 között akarja használni a nullást, egy darabon kénytelen az M5-ön haladni.
Már készül egy átvágás, mely az új rész és az M5 , valamint régi szakasz és az 51-es út találkozási pontját köti majd össze. Ezzel megszűnik a jelenlegi idióta megoldás, és a nullás végre teljes félkész állapotában használható lesz. Teljesen sosem lesz gyűrű, mert az észak-budai agglomerációs településeken élők lobbiereje mindig meg tudja majd akadályozni a kör bezárását. (Magyarország, én így szeretlek ;)
[előzmény: (23150) Old Eye, 2011.05.19 16:38:40]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 16:38:40 (23150)
OFF-ban OFF - AZt hittem, nálunk csak az M1 és M7 autópályáknak van közös szakaszuk (Budaörsnél).
M0/M5-nél ez hogy is van? Mikor arra megépítették az M0-t, egy szakasza egybeesett a meglévô M5-tel (vagy fordítva)?
[előzmény: (23149) mike andros, 2011.05.19 15:31:55]

mike androshozzászólásai | válasz erre | 2011.05.19 15:31:55 (23149)
Nagyon köszönöm nektek!

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]