FAQ
Előzmények

erchegyiahozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 21:32:22 (24700)
nyomós érv! :)
[előzmény: (24690) KoLa, 2011.08.30 20:07:36]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 20:07:36 (24690)
Szerintem kint maradt régről, amikor még nem szélesítették ki az utat és nem volt négy sávos a folytatás.
[előzmény: (24689) erchegyia, 2011.08.30 19:55:36]

erchegyiahozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 19:55:36 (24689)
na, ezt én se értettem soha, valaki felvilágosíthatna :)
[előzmény: (24688) Old Eye, 2011.08.30 19:48:50]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 19:48:50 (24688)
A ló másik oldala:
Budán van az a pont, ahol találkozik a Petőfi-híd felől jövő forgalom (Nagyszőllősi úton) a BAH csomópont felől (a Budaörsi úton) jövővel és tart az M1/M7 közös szakasza (az Osztapenkó) felé. Nos, itt két kétszer két sávos út találkozik és fut tovább négy sávban; az elsô egy-két száz méteren át záróvonal köztük.
Találós kérdés: Miért van a BAH csomópont felől jövőknek kirakva az elsőbbségadás kötelező tábla? Kinek is kell itt elsőbbséget adni?
[előzmény: (24686) usakal, 2011.08.30 19:33:09]

usakalhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 19:33:09 (24686)
Jobb kéz szabály!!
[előzmény: (24685) Old Eye, 2011.08.30 18:35:01]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 18:35:01 (24685)
Itt nincs alá- és fölrendelt! csak mellé :-)
[előzmény: (24683) usakal, 2011.08.30 18:24:43]

usakalhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 18:24:43 (24683)
A cipzár elv alapja, hogy valaki (minden második autós) lemond az elsőbbségéről az alárendelt javára.
[előzmény: (24681) Csigabiga, 2011.08.30 15:01:38]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 15:01:38 (24681)
Ott valószínűleg ismerik, és használják a cipzár-elvet...
[előzmény: (24680) Atmosz&Zozmosz, 2011.08.30 14:52:36]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 14:52:36 (24680)
Dede ilyen van a németeknél meg Ausztriában is! Szokásos seb.korl. táblát kirakja, majd utána egy szabványos, útszűkületet jelző piros háromszög mindkét oldalon, plusz ugyanez felfestve az útburkolatra is. Tényleg nincs behúzva szaggatottal, hogy melyik sáv szűnik meg, a két sáv egyszerűen összeolvad :-)
[előzmény: (24674) Old Eye, 2011.08.30 13:19:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 13:19:26 (24674)
a két sáv éppen összeolvad és nincs külön jelölés hogy melyik szűnik meg
Ilyen forgalmi szitut itthon nem láttam!!! kinn is csak Dániában, aholis fordított 'Y'-t mutató táblával jelölik.
[előzmény: (24673) usakal, 2011.08.30 13:13:05]

usakalhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 13:13:05 (24673)
A balesetért 100%-ban az az autós a hibás aki a belső sávból sorolt kifelé, hiszen átlépett a terelővonalon (sávot váltott), míg a másik nem. Ha történetesen az a helyzet, hogy a két sáv éppen összeolvad és nincs külön jelölés hogy melyik szűnik meg (a külső, vagy a belső) akkor pedig a jobb kéz szabály miatt felelős 100%-ban.
[előzmény: (24664) magpet, 2011.08.30 11:31:16]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 11:31:16 (24664)
Ha jól tudom, a párhuzamos közlekedésre alkalmas út fogalma csak lakott területen belül él. Egyéb helyeken (pl. autópálya) bizony jobbra tartási kötelezettség van. Ha a középső sáv díszes barma ezt szegi meg, én meg a jobbról előzés tilalmát, akkor vajon ki a hibás és miért? Azt tippelem, hogy 50-50%, amitől a biztosítók boldogan dőlnek hátra, és egyik se érzi úgy, hogy fizetnie kellene.

Egyébként tervezem, hogy aláírásgyűjtést indítsak az M7 Fehérvár-Bp. szakaszával kapcsolatosan: a külső sávban kerékpárutat kell létesíteni! Ennél kisebb forgalmú, biztonságosabb út kevés van az országban.
[előzmény: (24663) KoLa, 2011.08.30 10:08:42]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 10:08:42 (24663)
Párhuzamos közlekedés esetén a jobbról történő elhaladás nem minősül előzésnek (ez benne van a KRESZ-ben), a többsávos autópálya alkalmas a párhuzamos közlekedésre (ez is benne van a KRESZ-ben), a párhuzamos közlekedés definíciója viszont nincs (ha valaki másképpen tudja, jelölje meg melyik szakaszban). Hivatalos definíció hiányában viszont teljesen önkényes az, hogy - arra alkalmas úton - ki mit tekint vagy éppen nem tekint párhuzamos közlekedésnek.
[előzmény: (24661) Rife + KisRife, 2011.08.30 09:12:43]

Rife + KisRifehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.30 09:12:43 (24661)
Szerintem szét kell választani a dolgokat.
Azzal, hogy jobbról előzöl, te a rendőrnek felelsz, esetleg kapsz egy kis szabálysértési bírságot.
Aki a belsőből rádhúzza a kormányt, az felel a rendőrnek közlekedési szabálysértésért vagy miért, mert veszélyesen közlekedik + ő (biztosítója) fizeti a javítási költségeidet, mert ebben viszont egyedül ő a hunyó, hogy körültekintés, elsőbbségadás nélkül váltott sávot.
[előzmény: (24618) DonRazzino, 2011.08.29 21:01:09]

DonRazzinohozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 21:01:09 (24618)
De legyen az, hogy előztem jobbról már mellette vagyok a külsőben és úgy húzza rám. Nyugodt szívvel várnám a rendőrt. Hablatyolhat neki jobbról előzésről meg akármiről, amikor én haladtam egyenesen ő meg rámkormányzott..
[előzmény: (24617) DonRazzino, 2011.08.29 20:51:31]

DonRazzinohozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:51:31 (24617)
Az biztos, hogy nem. Szituáció: Megyek a pályán külső sávban 120-al. A belső sáv (ahol eddig 130-al haladtak) elkezd feltorlódni és hirtelen lelassítanak 90-re. Én nem vagyok köteles emiatt lassítani és szépen megyek el mellettük jobbról (nem előzök). Az egyik kihúzza, nekem jön és én vagyok a hunyó... na nem hiszem...
[előzmény: (24615) feri60, 2011.08.29 20:11:52]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:11:52 (24615)
Az a baj, hogy ha valamelyik gyökér akkor húzódik ki jobbra (természetesen tükör használata nélkül), amikor te éppen jobbról előzöd, akkor bizony te vagy a hunyó.
[előzmény: (24612) scele, 2011.08.29 20:06:53]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:06:53 (24612)
Kérdés ki a nagyobb gyökér. Én mert jobbról előzök vagy Ők mert nem képesek rendeltetésszerűen használni azt a komoly mennyiségű 3db sávot. Néha elgondolkodok, hogy mi lenne, ha 8 sáv lenne. Van egy tippem: 6 sávban mennének 100-al és mindegyiknek meglenne a kedvenc sávja.
[előzmény: (24610) Old Eye, 2011.08.29 20:02:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 20:02:06 (24610)
NEM ELÔZÜNK! Elôzés sávváltásssal jár. Szépen beállunk a külsô sávba és megyünk 100 km/h-val. Ennyi. :-)
[előzmény: (24609) scele, 2011.08.29 19:59:57]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 19:59:57 (24609)
Na ja. Mindennap arra vagyok kénytelen hazajönni. A szélső sávban gyönyörűen lehet előzni, mert a belsőt és a középsőt bérlik egyesek. :-)
[előzmény: (24606) feri60, 2011.08.29 19:22:45]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 19:22:45 (24606)
Menj az M1/M7 közös szakaszán a középsô sávban. :-|

Inkább ne! Elég sűrűn járok arra (legutóbb ma délután), egyszerűen hihetetlen, hogy nálunk az autósok 90%-ának fogalma sincs az autópálya használatának szabályairól, de hogy a jobbra tartási kötelezettségről nincs, az biztos :(((
[előzmény: (24605) Old Eye, 2011.08.29 18:56:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:56:10 (24605)
Kétlem. Menj az M1/M7 közös szakaszán a középsô sávban. :-|
Szerintem nincs a rendôröknek jogi eszközük a 80 km/h-val poroszkálók megsürgetésére.
[előzmény: (24604) snake, 2011.08.29 18:50:08]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:50:08 (24604)
Az indokolatlanul alacsony sebességet lehet, hogy itt is tiltja.
[előzmény: (24603) Old Eye, 2011.08.29 18:46:44]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:46:44 (24603)
Erfurti... szerintem negatív érzetek ébredeztek lelke mély bugyraiban mikor meglátta kocsid magyar rendszámát.
Az az út eléggé kanyargós, nem mindenütt lehet elôzni.

Aztán meg, németeknél indokolatlanul lassan menni nem menô, nem szokás. Lehet, hogy tiltja az ottani KRESZ. Azt tudom, ha valakinek lassan kell mennie, és felduzzasztja maga mögótt a forgalmat, minden lehetséges alkalommal ki kell állnia parkolóba, buszmegállóba, hogy elhúzhassanak mellette.

Engem anno, régen, egyszer lekapcsoltak Münchenben a rendôrök, mert - még zöldfülûként - messze egy forgalmi lámpás keresztezôdéstôl üresbe tettem a sebváltót mert láttam, pirosra váltott a jelzôlámpa, így szép lassan odacsorogtam (kevés volt napidíj, drága volt a benzin). A rendôrök azzal érveltek, hogy a lassú haladással az út áteresztô kapacitását csökkentettem. Tudja fene... Az tény, másképpen, dinamikusabban vezetnek, ha elsôbbségük van, nem mondanak el róla, ugyanakkor nem tartanak be a többieknek, pl mindig beengedik a maguk elé a gyorsító sávból átváltó kocsit; itthon ez lutri... sokszor a leállósávba szorulok gyorsításkor :-(
Vannak apróbb trükkök, amit nálunk nem tanítanak, pl ha zöldre vált a lámpa, egyszerre indulnak el az egymás mögött álló kocsik, akik elöl vannak, jobban nyomják a gázt, aki hátul, nem várja meg, míg 20 m-re van az elôtte elindult kocsi fara...
[előzmény: (24601) feri60, 2011.08.29 18:03:11]

feri60hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 18:03:11 (24601)
Miért akarsz te mindent megérteni? ;)
(Jöhet a sör.)
[előzmény: (24592) Atmosz&Zozmosz, 2011.08.29 15:05:59]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.29 15:05:59 (24592)
Múlt héten jártam a Rosenfeldstrasse-n, Berchtesgaden mellett. Nagyjából a közepétől fizetős, kifizetem az 5.20 Eur-t, majd indulás tovább. A teteje (1600 méter) előtt 20%-os emelkedő. Szépen nyugodtan megyek felfelé, fel is érek a tetejére, majd kiállok jobbra a parkolóba. A mögöttem lévő 3 autó elmegy szépen, azonban a negyedik, egy WV Golf utasának (!), egy 50 körüli nőnek valami nem tetszik, eltorzult arccal mutogat ahogy mellém ér, majd az autó szépen elgurul mellettem. Német, erfurti rendszám. Megmosolygom, megállok, kezdek fényképezni. Úgy a harmadik fotónál tarthatok, mire odajön a fent említett, még mindig eltorzult arcú hölgy, és már-már kiabálva magyarázza, hogy mit gondolok én magamról. Még mosolygok, kérdezem mi a probléma. Azt mondja túl lassan jöttem felfelé, és ez őt nagyon zavarta. Nyugodt angolsággal kérdezem, hogy mégis mi a túl lassú számára, választ nem kapok, csak egy nagy káromkodáshalmot, amiből most inkább nem idéznék. Már nem annyira őszinte a mosolyom. Ezek után mintegy megoldásként felvetem neki az előzést, mint közlekedési fogalmat, erre azt a meglepő választ kapom, hogy én is előzhettem volna... No de kit? Nem volt előttem senki :-) Megkérdeztem érti-e egyártalán az overtaking kifejezést, mire hátat fordít és elmegy, de közben még mondja hogy "you can also overtake" (könyörgöm, kit?), majd további cifra káromkodások között, feltartott középső újjal elmegy a sajátjaihoz, akik persze már javában fotóznak (azért jöttek ugyebár). A nő még ott is mutogat, láthatóan nincs minden rendben nála idegileg... Kérdezném a szakértő kollégákat: mi lehetett a gond? Lehet hogy kevés a közlekedésben eltöltött 12 évem, de mit csinálhattam rosszul?

Megjegyzés 1.: sem a sofőr, sem a többi utas nem szólt semmit, nem jöttek oda, nem is érdekelte őket a dolog.
Megjegyzés 2: a mögöttem felhaladó másik három autóst sem érdekelte a sebességem, kiszálltak, fotóztak vidáman.

Komolyan: aki tud erre valami elfoadható magyarázatot adni, vendégem egyí sörre vagy üdítőre valamelyik következő geoversenyen! Jelenlegi álláspontom: elgurult a hölgyemény gyógyszere.

Előre is köszi! :-)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]