Előzmények
KoLa | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 21:42:05 (25495) |
Az alul- vagy túlkormányozottságot sokan úgy értelmezik, mintha az kizárólag a jármű konstrukcióján múlna, holott nagyon nagy mértékben függ a gumik nyomásától. Szinte bármelyik alulkormányzottan viselkedő autóból egy pillanat alatt túlkormányzott lehet, ha a hátsó kerékben megfelelő mértékben lecsökkentjük a nyomást.[ előzmény: (25488) Yoss, 2011.10.17 20:03:48] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 20:03:48 (25488) |
Az alulkormányzottság és az első kerék csúszása sztem nem ua a dolog :) Egyébként amit leírtál az igaz, csak én arra gondoltam, hogy a delikvens tud is vezetni, csak épp nincs pénze :) Ez esetben én még mindig az első kerékre tenném a jól tapadó gumit. Főleg a motoros tapasztalataim okán is :)
[ előzmény: (25475) BiharyG, 2011.10.17 18:49:44] |
|
BiharyG | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 18:49:44 (25475) |
Ha viszont csak két téli gumid van, akkor azt a HAJTOTT kerékre kell tenni, legyen az akár elől, vagy hátul. Bár a fékezés miatt én inkább előlre tenném, még hátsókerék hajtás esetén is, mert a fékhatás elől sokkal fontosabb és hát a kormányzott kerék nem árt, ha tartja a nyomvonalat.
Azért szerintem egy alulkormányzott autó sokkal jobb a többség kezében, mint egy erősen túlkormányzott. Én egy télen autóztam elöl téli-hátul nyári kombinációval, és minden utcasarkon fülig érő szájjal vigyorogva kilinccsel előre fordultam... De valószínűleg nem ez az átlag. Az átlagautósnak jobb, ha a hátsó kerék hátul is marad.[ előzmény: (25470) Yoss, 2011.10.17 17:47:28] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 17:47:28 (25470) |
Ha nem cserélgeted a gumit, akkor mindenképp téli legyen fent, mert annak nyáron sokkal kisebb a hátránya, mint télen a nyárinak.
Ez nem így van. A téli gumi nyáron sokkal jobban csúszik, mint a nyári és ha szerencséd van, akkor egy szezon alatt el is tud kopni, mert olyan lágy.
A száraz utas tapadás igaz, de télen elég ritka a száraz út.
Az elmúlt néhány év tapasztalata alapján ez sem így van. Ha nedves az út, akkor többnyire pluszok vannak, tehát a nyári jól fog tapadni. Az egyetlen kivétel, amikor a téli gumi tényleg nagyságrenddel jobb, mint a nyári, az a havas út. Az viszont - ezért írtam, hogy ha többnyire városban használja - elég ritka városi környezetben, mert vagy elolvad, vagy eltakarítják. Egyébként ez a főbb országutakra is igaz.
Ha viszont csak két téli gumid van, akkor azt a HAJTOTT kerékre kell tenni, legyen az akár elől, vagy hátul. Bár a fékezés miatt én inkább előlre tenném, még hátsókerék hajtás esetén is, mert a fékhatás elől sokkal fontosabb és hát a kormányzott kerék nem árt, ha tartja a nyomvonalat.[ előzmény: (25468) cactus, 2011.10.17 17:11:51] |
|
cactus | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 17:11:51 (25468) |
Saját tapasztalataim és a marketing teljes ismeretében ellent kell mondjak neked. Ha nem cserélgeted a gumit, akkor mindenképp téli legyen fent, mert annak nyáron sokkal kisebb a hátránya, mint télen a nyárinak. A száraz utas tapadás igaz, de télen elég ritka a száraz út. A négy évszakos gumi viszont tényleg a legrosszabb megoldás.
Azt is nehéz megemészteni, hogy télen jobb a keskenyebb abroncs, vagy ha csak két téli gumid van akkor azt hátra kell feltenni. [ előzmény: (25467) Yoss, 2011.10.17 16:37:49] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 16:37:49 (25467) |
A vízkő ellen nem fagyálló kell, hanem ioncserélt (desztillált) víz. Rozsdásodni semmi nem tud ahol a hűtővíz van, mivel szinte sehol sincs olyan anyag, ami rozsdásodni tudna. De ha tudna, akkor sem rozsdásodna, mert a rozsdához levegő is kell. Jó példa erre a központi fűtés. Hiába a vascső, akkor sem lesz rozsdás, mert nincs hozzá levegő.
A négy évszakos gumi meg azért jó, mert se télen, se nyáron nem jó. Ha már nem akarsz évszakváltáskor cserélgetni, akkor vegyél inkább nyárit. A közhiedelemmel (és a marketing szöveggel) ellentétben száraz úton még -7 foknál is jobban tapad, mint a téli. Igaz, hogy hóban sokkal jobb a téli, de ha többnyire csak városban használod, akkor nem kockáztatsz sokat. A négy évszakos semmire sem jó.[ előzmény: (25450) diego, 2011.10.17 15:01:04] |
|
diego | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 15:01:04 (25450) |
Én is lusta vagyok. Fagyálló, ami jó, mert nem engedi rozsdásodni, és vízkő ellen is jobb (iskolában ezt tanultuk anno). És 4 évszakos gumi. Nem kell csereberélni :-)[ előzmény: (25442) Old Eye, 2011.10.17 14:36:44] |
|
Old Eye | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 14:36:44 (25442) |
Lusta disznó vagyok... nyáron is fagyállóval járok...
Minden ôsszel, kerékcserével egy idôben, inkább új ablaktörlõt teszek fel, ezzel letudom a téli készülôdést ;-)[ előzmény: (25441) zakany, 2011.10.17 14:33:55] |
|
zakany | hozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 14:29:46 (25439) |
NE felejtsétek el az ablakmosó folyadékot (és hűtővizet) megfelelő (fagyállóra) cserélni :)
|
|
|
|