Előzmények

TyuTyuhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.24 08:57:28 (2706)
>Hejjde! megtaláltam a régebbi vitát!
orulok neki :-)

>nemtudom kedves TyuTyu mikor járt a nagykörúton?
elofordul.... :-)

>Manapság az egykerekező akrobaták paripáinak
>java négyütemű, s úgy szól akár az ágyú!
igen, herelt kipu, es a tura fogalma kimerul az estenkenti 2x korut fogalmaban
nem is ezekre gondoltam.....
csupan a 2T es 4T alapveto hangviszonyaira probaltam utalni

>főként a motoros értelmi képességeitől
szinten erre utaltam.

Reszemrol a tema -mint mar lathattad regen nem szolok bele- lezarva,
mert indulatos anyazasnak nincs ertelme. A tarsasag nagy resze 00 toleranciaval
rendelkezik, es minden vagy feher vagy fekete....
Arrol most tegyel le, hogy az embereknek mutatsz arnyalatokat, itt nincs erre kereslet.
Ezt paran mar megprobaltuk. (Jimbo, en, Te, ...)

Akik ismernek "nem mondanak rossz embernek", de nemelyik reagalas itt a listan
egyhen fogalmazva is "bicskanyitogato". Fokent serto ez olyan emberektol, akiket
bar szemelyesen nem ismerek a tarsasagban betoltott poziciojat tekintve lehet(ne),
normalisan viselkedni is. ... ha erdekel mire gondoltam olvass vissza.


Amiert egyaltalan reagalok leveledre:
-uj emberke vagy a csapatban
-latom rengeteg energiad van a meddo vitakra, es kivanok hozza kitartast
(nekem elfogyott)
-latom "sokat kaptal [azt nem akarom irni szivattak]". pl. ladad... stb.

Felmenoim emlegetese / anyanyazas -> dev/null

Tudod elni es elni hagyni..... tolerencia. No mindegy.

TyuTyu
[előzmény: (2687) Texxas, 2005.09.23 21:46:16]

Texxashozzászólásai | válasz erre | 2005.09.23 21:46:16 (2687)
Hejjde! megtaláltam a régebbi vitát!
Reagálva a csendes négyüteműekre: nemtudom kedves TyuTyu mikor járt a nagykörúton? Manapság az egykerekező akrobaták paripáinak java négyütemű, s úgy szól akár az ágyú! Még mikor simsonoztam is majd' beborultam az árokba, mikor az első négytaktos kötömö leelőzött(ill. kikerült). Akár a kétüteművel-akár négyüteművel motorozik vki, lehet azokkal csendesen is menni! kevésbé egekbe pörgetve vinnyogtatva, ami főként a motoros értelmi képességeitől függ! 3-4ezres fordulaton krosszgéppel, még takarékosabban- messzebbre is jutsz!(a versenygépek főleg 1-1,5óra folyamatos működésre lettek tervezve azon a 10-14ezres fordulaton a pályán, s ott lényeges, hogy ne kelljen a verseny végéig plusz súlyt(tehetelen tömeget)cipelni, így egyre könnyebb és egyre gyorsabblesz a gép! Ezt a teóriát követve nemegyszer utolértem versenygépeket(krossz) hétvégente, ha nem utközben akkor a tankoláskor mindig! Szóval a természetvédők a nívával kihasználhatnák ezt a hátrányt a szabálytalankodók ellen! Gyorsabbak, de a níva tovább bírja, s nyomolvasásban minden természetjáró gyakorlott asszem!
[előzmény: (1148) TyuTyu, 2005.04.22 05:51:56]

TyuTyuhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.22 05:51:56 (1148)
Sziasztok,

Engedjétek meg hogy utoljára reagáljak a témára, mivel folytatni nem érdemes, mert kicsit meddővé kezd alakulni.

"Egy pillanatig se higgyük azt, hogy a környezetben okozott kár nem az áthaladó járművek számával arányos!"
Ez igy igaz. De merészelem kérdezni a francia vadász hogy ne kelljen 600m-t gyalogolni jogosan megy terepjároval ? Amit hangsúlyozni probáltam, de mindenki elsiklik feletette az, hogy vannak egyenlőbbek.
Ha nagyon védeni kell valamit, akkor azt mindenki tegye.

"Először is borzalmas zajt csinálsz"
Ebből azt a következtetésr tudom levonni, hogy csak versnygépekkel találkoztál.....
Sajnos mint irtam a motorozás kezd divatos lenni. Sokan vesznek versenygépet, amiknek közös jellemzőjük, hogy kicsi ccm, folytatlan rendszer, könnyű hogy a maximális teljesítményt kihozhassák belőle. (ezek a gépek jellemzően 125-250 ccm kétütemű 40-60LE [ ! ] gépek.) Ezeknek nincs létjogosultsága a vitatott területen.
Vannak 4 ütemű nem versenyre kihegyezett gépek, amik halkak...

"Harmadszor az úton véletlenül eltaposott állatok száma szintén arányos az elhaladó járművek számával. "
Ez elvileg igaz, de hidd el egy motoros _sokkal_ jobban figyel az út legapróbb részleteire is, mert ez bukás kérdése. Sokkal jobbak a lehetőségei a manőverezésre, és az észlelésre. Amit kocsiból észre sem veszel az sisakból jól látható..... Ha egy kocsival ez egyik kereked megcsúszik... nincs gond, ... de motornál.... szóval más világ az. És merem ezt úgy mondani hogy mindkét járművel sokat megyek.

"Tehát mégiscsak úgy kell lennie, hogy a néhány "kiváltságos" behajthat, te (meg én) pedig nem."
Ez megint OK lenne ha _csak_ azért lenne ott forgalom. Két példát hoztam, egyik sem "ért célba".... ne a hivatalból és hivatalos céllal az erdőt járó embereken lovagoljunk.

"Végezetül engedj meg egy durva példát. Mondjuk holnap kitalálom, hogy nekem mostantól az a hobbim, hogy a vadiúj bulldózeremmel házakat döntök le. Hiszen látom, hogy néhány kiváltságosnak szabad, én is elkezdek a körúton házakat döntögetni. Ha valaki azt mondja, hogy ezt itt nem lehet, akkor követelem, hogy mondják meg, hogy hol lehet, addig is folytatom a körúton."
Ha ez nem deviáns viselkedési forma a részedről, és tömegessé kezd alakulni, akkor kezelendő probléma. Tehát megoldást kell találni rá. Engedj meg egy példát:
Rengeteg motoros élvezi a száguldást. Ezt a 21. 24 úton "próbálgatták" hétvégén.... sok baleset... szóval a közűt nem erre való....
De kinálnak legális alternatívát : Kimehetsz a ringre nyitott napon (minden héten van !), ahol a motorok és vezetőik tudása szerinti csoportokban állandó műszaki segítség (pl roncs leszállítása a pályáról) és állandó orvosi segítség felügyeletével kiélheted többé kevésbé biztonságos módon a 200km/h körüli vágyaidat....
Visszatérve kissé bizarr példádra: van sok rendezés alatt álló terület....

"Szerinted az erdei motorozás ehhez képest miben más?"
Mint minden nem az emberek egeszére kiterjedő cselekmény zavar másokat. Te is a mindennap életedben naponta többször zavarsz sokakat. A lényeg, hogy léteddel lehetőleg a legkevesebbet zavard mások életét, és te is legyél toleranciával mások zavarása iránt. Élni és élni hagyni....
Ma a tárdalalomban elterjedt nézet: motoros = bunkó, deviáns erőszakos egyede az emberiségnek, pedig hidd el van ennenk a rétegnek is másik oldala....

És végül mint gyakorló szülöknek: ha a gyerek szeretne valamit és "tilos", ha felkínálsz helyette valami számára csábító alternatívát és nemcsak állandóan tiltod, akkor az hatásosabb.
Nem elfelendő: valahol mindannyian gyerekek vagyunk.... (még a motorosok is :-) )

TyuTyu

PS: szőrnyű ez az ékezetes irás....



[előzmény: (1147) Kenderfóka, 2005.04.22 01:42:17]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.04.22 01:42:17 (1147)
Egy pillanatig se higgyük azt, hogy a környezetben okozott kár nem az áthaladó járművek számával arányos!

Azért mert úgy látod saját szemeddel, hogy a vadászok dzsipje mögött nem hagysz látható nyomot, ettől ez még nem igaz! Először is borzalmas zajt csinálsz, aminek a hatását persze nem veszed észre, mert az tőled olyan távol történik, ameddig nem látsz el. Tapasztalatom szerint a két- és négykerekű motorosok sokkal hangosabbak az összes erdészeti és vadászjárműnél, beleértve a munkagépeket is. Másodszor is szennyezed a levegőt, aminek a hatása szintén térben és időben beláthatatlan. Harmadszor az úton véletlenül eltaposott állatok száma szintén arányos az elhaladó járművek számával.

Az ideális persze az lenne, ha semmilyen motoros szerkezettel nem szabadna behajtani az erdőbe. Engem például zavar ott az erdész kocsija is, a vadászé is, meg a térképészé is. Azonban a hazai erdők túlnyomó részénél ez ma nem reális, mert tényleg van ott egy csomó olyan feladat, ami csak járművel végezhető el. Ez jelentse azt, hogy akkor bárki bármilyen járművel behajthat? Nem, hiszen ahogy fent kifejtettem, minél több gép halad át az erdőn, annál nagyobb a pusztulás. Tehát mégiscsak úgy kell lennie, hogy a néhány "kiváltságos" behajthat, te (meg én) pedig nem.

Végezetül engedj meg egy durva példát. Mondjuk holnap kitalálom, hogy nekem mostantól az a hobbim, hogy a vadiúj bulldózeremmel házakat döntök le. Hiszen látom, hogy néhány kiváltságosnak szabad, én is elkezdek a körúton házakat döntögetni. Ha valaki azt mondja, hogy ezt itt nem lehet, akkor követelem, hogy mondják meg, hogy hol lehet, addig is folytatom a körúton. Szerinted az erdei motorozás ehhez képest miben más?
[előzmény: (1144) TyuTyu, 2005.04.21 20:11:01]

TyuTyuhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 20:11:01 (1144)
Nem a erdő gazdálkodásával összefüggő forgalomra gondolok.... ha annyira védett, hogy csak ezek mennek be akkor OK, hogy ott másnak nincs helye.
Ezeket a kategorizálásokat éppen az általad említett hivatásos erdőjároknak kellene meghatározni és nem úgy, hogy minden tilos......
Tartom annyira értelmesnek az emberek nagy részét, ha elmagyarázzák neki hogy ide meg ide ne, mert..... akkor megérti és nem megy oda...... de alternatívát kell kinálni.....

Ami a szememet szúrja, hogy pl mikor Hont környékén trackeltünk ott éppen bérvadászat címén x db terepjáró mászkált.... Az úton nem kicsi nyomokat hagyva a sáros talajon. Ha akkora "csapás" van, hogy egy terepjáró szinte meg tud fordulni, akkor a motor milyen plusz terhelést jelent a környéknek ?
Vagy mint a korábbi példám: Hármashatárhegy... a hangárig felgurulva milyen extra károsítást végzek ?
Szoval legyenek szabályok, de ne legyenek "egyenlőbbek" ....
Hidd el tisztelem az erdészek, vadászok munkáját de sokszor az ésszerű (!) kompromisszum helyett erőből tiltanak, és ez csak feszültségekhez vezet.

Vitainditó:
1, Szerintetek hazánkban hol lehetne endúrózni (úgy hogy senki nem botránkozik meg miatta) ?
2, Minden motorost le kell lőni ? :-)

motoros és kesser tisztelettel:

TyuTyu

[előzmény: (1142) kulisz, 2005.04.21 19:14:55]

kuliszhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 19:14:55 (1142)
Szerintem meg erdőben nincs helye a motornak, akkor sem, ha az erdő nem áll védettség alatt.

A vadászok, erdészek emlegetésénél valahogy mindig elmosódik az a "mellékes" körülmény, hogy a vadász, erdész azért járja az erdőt autóval az erdei úton adott esetben, hogy például etesse a vadakat, vagy felügyelje az erdő állapotát, magyarul mert a munkája, hivatása oda szólítja. És azért van az erdőben az úthálózat, hogy ezt a tevékenységet kiszolgálja, és épp elég az a terhelés, ami ezen szükséges tevékenység során éri az utakat, az erdőt, nem kell ezt a terhet tovább növelni motorosok, és quadosok beengedésével.
[előzmény: (1138) TyuTyu, 2005.04.21 14:32:20]

TyuTyuhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 14:32:20 (1138)
1, a motorosokra nincs kiirva normalis vagy idiota :-)
Mint irtam sajnos "felhigultunk"

2, "Különben szerintem nem a mindenhonnan teljes kitiltás, hanem a legális útvonalak kijelölése volna a megoldás. Védett természeti területre viszont úton se engednék be egy fia motorost vagy quadost sem. "
Szivembol szoltal. Sajnos jelenleg a kerdest rendezni tablaval sokkal egyszerubb...
Pl.: en regebben szivesen jartam fel a harmashatarhegyre a hangarhoz, nezni a sarkanyosokat...
erdekes en ugye vetek a szabalyok ellen, mert nincs engedelyem... kb 15-20 auto, terepjaro legalisan van ott mindig, mivel ok repulosok.
vagy masik erdekes pelda: a vadaszok jarjak az erdot, nem kicsit atrendezve a talajt. En ott motorral miert nem mehetek ? A motort en nem tiltanam ki olyan helyekrol, ahol kocsiutak vannak...marpedig teljesen irtott es hasznalt kocsiutak sok helyen vannak, csak ezek bizonyos korok kivaltsagos sajatjai. A tobbi osvenyrol, meg hasonlo helyekrol tavozzanak a motorosok.....
Nekem az faj, hogy:
1, sajnos kozottunk (motorosok) sok rontja megitelesunket
2, az emberek toleranciaja = 00
3, mindenki "erobol / hatalombol" probalja a kerdest rendezni.
4, ha letezik egy kocsival jarhato ut, akkor azt a motorosok miert nem vehetik igenybe ?
pl.: ha ez legalis lenne, de az utrol leterest szankcionalnak + csinalnanak par "tombolo" helyet, szerintem mindket fel megnyugodna.
mi pl.: a kezdeskor tisztaztuk a "szabalyokat" az ujoncokkal pl.: szantofoldnel egy nyomon haladni, lehetoseg szerint a vetest kimelni, ozeknek elsobbseguk van.. :-) stb.

TyuTyu
[előzmény: (1137) guess.who, 2005.04.21 14:12:49]

guess.whohozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 14:12:49 (1137)
Igen, volt pár olyan mondat, aminél úgy éreztem, mintha az itteni korábbi vitában felmerült "ötleteket" írta volna le a szerző tényként... (Ki tudja, lehet, hogy tényleg olvasgat. :D)
Ettől függetlenül az szerintem vitathatatlanul igaz, ami a cikkben is szerepel, azaz hogy valamit igen sürgősen tenni kell a szabályozásra, mert ez a helyzet így csak romlani fog. És ha a vademberek megszokják, hogy bárhová mehetnek büntetlenül, az később igen visszaüthet...

(Mi az a "dal", amit kötélből csináltak? Bocs, ha valami triviális dolog, de tényleg nem értem.)

Tyutyu: viszont a motorosokra nincs kiírva, hogy "normális" avagy "idióta". És eddig főként az utóbbi csoporttal sikerült összefutnunk. Sajnos.
[előzmény: (1136) Barbárka, 2005.04.21 13:48:57]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 13:48:57 (1136)
A cikkben az is ferdítés, hogy drótokat húztak ki a természetvédők. Ez nem igaz! Azzal simán meg lehetne ölni egy motorost vagy biciklistát. Olyan volt (a cikkben is említett bükki akcióban), hogy kötélből csináltak terelő"dalakat" az erdőben, de azt térdmagasságban, jól látható módon. Ezekkel terelték a motorosokat a rendőrök karjai közé.
Különben szerintem nem a mindenhonnan teljes kitiltás, hanem a legális útvonalak kijelölése volna a megoldás. Védett természeti területre viszont úton se engednék be egy fia motorost vagy quadost sem.
[előzmény: (1134) TyuTyu, 2005.04.21 13:35:48]

TyuTyuhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 13:35:48 (1134)
Hat a cikk szerintem tartalmaz par ferditest....

En mindket mufajt uzom (motorozas, gyaloglas) es meg mindig allitom lehet(ne) ezt kulturaltan is muvelni, csak nemi tolerancia (elni es elni hagyni...) kell hozza. Attol aki nem motorozik, attol nem is varhato el, felfogja annak szepseget. Hetvegen pl. utcai motorosokkal csinaltunk egy "terepmotorozast" es meg ok motorosok is meglepodtek ennek "elvezeti erteketol". Jo dolog ez.
Szinten jo gyalog boklaszni az erdoben, es annak is vannak szepsegei. Fiammal gyakran csatangolunk....

De nem lehet egyikrol sem mondani azt, hogy nem jo !!

Sajnos most divat a motorozas (+quad) es ez ohatatlanul "felhigitja" a motoros tarsadalmat... es ennek kovetkezteben a megitelesunk romlik. :-(

Terepmotorozas eddig is volt... csak nem erte el azt a "krtitikus tomeget". Most hogy boldog boldogtalan motorozik (egy terepmotor mar beszerezheto 150-250 KHuftol), torvenyszeru, hogy a problemat kezelni kellene valahogy. Nem megoldas a tabla, mert ha valamire igeny van, akkor azt nem tiltani kell, hanem megteremteni annak a szabolyozott keretet. (pl geocaching jatek.... hogy ne mutossak tul messze).

Kerekparozni mar nem kerekparozok az erdoben, de anno annal is hasonlo erdekellentetek voltak...
Sot meg lehet kovezni, hamu fejemre, megyek a sarokba.... de a a quadot is ki akarom probalni...

TyuTyu
[előzmény: (1130) guess.who, 2005.04.21 08:37:43]

guess.whohozzászólásai | válasz erre | 2005.04.21 08:37:43 (1130)
Nem csak itt unjuk már a motorizált terepi vadembereket...
http://www.nol.hu/cikk/359512/

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]