Előzmények

Ashmelia1hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 13:11:17 (2873)
Mert a kettes vonalon csak a vezető éberségén múlik, hogy meg tud-e állni. Teszem azt és rosszul lesz, igen rosszul járnak mögötte az utasok is... Így viszont van, aki ki van képezve a metró megállítására, ha valami baj lesz. Ő a segédvezető. A hármas vonalon elég egy ember is, mert ott az AVR-nek nevezett automatika "vezeti" a vonatot. Fékez/gyorsít, amikor kell, megáll a jelző előtt, ha az vörös, valamint a megállókban +- 1 m-es pontossággal. A vezetőnek annyi a dolga, hogy induláskor le kell nyomnia egy gombot, ha az ajtókat becsukta, majd egészen addig nyomja, amíg a szerelvény vége el nem húz a peron mellett (a teljes szerelvény az alagútban van). Ha elengedi a gombot, akkor vészfékez. Végülis megoldható ember nélkül is, mert a forgalomba adott vonatok mindegyike fel van készítve arra, hogy önműködően nyisson/csukjon ajtót.
[előzmény: (2871) lozi, 2005.10.14 13:02:15]

lozihozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 13:02:15 (2871)
:) Koszi, de visszaterve az eredeti kerdesre: mieeert? :)
Mar engem is erdekel.
[előzmény: (2868) piret, 2005.10.14 10:31:39]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 10:31:39 (2868)
Maradjunk abban, hogy vonalfüggő. Egyedül a kettesen vannak ketten, de a hármason nincsenek hárman, hanem egyedül ül szegény ember a sötétben.
[előzmény: (2862) lozi, 2005.10.14 09:20:09]

lozihozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 09:20:09 (2862)
Ketto kell? En mindig az elso kocsiba szallok, es mire elore er a szerelveny, mar eleg lassan jon ahhoz, hogy lassam a vezetot. Tobbnyire egyedul van..
[előzmény: (2856) Szab, 2005.10.12 22:01:31]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 22:01:31 (2856)
Ha a vonat, villamos, hév stb. elmegy egy ember vezetése mellett, akkor a metróra miért kell feltétlen 2 ember?
Bocs, ha triviális a kérdés. :)
[előzmény: (2854) piret, 2005.10.12 20:20:44]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:20:44 (2854)
Hacsak úgy nem... a Szergejen meg a kontroller néz ki Zsiguli kormánykeréknek egy az egyben.
Juteszembe, a metrón esett meg állítólag az a történet, amikor a (feltehetően szőke) hölgyismerős utaztatása elején azt adták elő a kedves vezetők (a 2-es vonalon járunk), hogy azért vannak ketten, mert az egyikük a sebességet szabályozza, a másik a kormánykerékkel (a szép nagy kézifékkerék a segédvezető előtt) a sínen tartja a járművet. Mentek is így vagy két állomásközt, a segéd gúvaszotta a szemét és tekergette a holtjátékon belül ide-oda kereket, a csaj meg pisszenni sem mert :)
[előzmény: (2853) Togo, 2005.10.12 20:14:11]

Togohozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:14:11 (2853)
Hát hogyne lenne. Csak nem ugy. Kormányzod, hogy előre vagy hátramenjen vagy megálljon.
[előzmény: (2852) piret, 2005.10.12 20:04:33]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:04:33 (2852)
Mert a mozdonyon olyan sok kormányszerkezet van, főleg, ha nem gőzös...
[előzmény: (2845) Togo, 2005.10.12 14:21:16]

Togohozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 14:21:16 (2845)
Lassan a gémeskutat is elvezeti, csak legyen rajta kormányszerkezet.:)
[előzmény: (2842) mozo, 2005.10.12 14:06:53]

mozohozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 14:06:53 (2842)
Appám! Autó, hajó, repülő, vonat. DC3 univerzális sofőr. :)
[előzmény: (2840) Saladin9, 2005.10.12 09:05:52]

Saladin9hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 09:05:52 (2840)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]