Előzmények

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 10:57:51 (21349)
Úttörőnek lenni jó. :) Akár kétszer is.
[előzmény: (21348) magpet, 2011.10.26 10:22:49]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 10:22:49 (21348)
Ha lesz ilyen, a magam (Geochallenge GPS) reszerol szivesen beszallnek, mint kedvezmeny ado. A pontositas a mostani gazdasagi kornyezetben (arfolyamok, hetente valtozo adok, stb.) nem egyszeru. Olyat biztosan nem tudnek mondani, hogy mindenbol 20% kedvezmeny. Inkabb olyan akciokat tudnek elkepzelni, amit kifejezetten a gc-s kozossegnek hirdet meg a bolt.
[előzmény: (21347) Phoere, 2011.10.26 09:36:03]

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 09:36:03 (21347)
Majd eldöntik, hogy foglalkoznak-e vele. Ez egyféle lehetőség, természetesen lehet mást is kitalálni. Az elv a gyakorlatban működik évek óta, és még eddig egyetlen partnercég sem vonta vissza a kedvezményt, mert neki nem érte meg.
[előzmény: (21346) Yoss, 2011.10.26 09:30:35]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 09:30:35 (21346)
Én nem mondtam, hogy ne csinálják. Csupán annyit, hogy szerintem nem sok értelme van. Se többet se kevesebbet. Ez csak az én véleményem, elmondtam, ennyi:)
[előzmény: (21345) Phoere, 2011.10.26 09:15:19]

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 09:15:19 (21345)
Általánosítasz, mert nem biztos, hogy drága üzlet lesz esetleg partner. Valaminz ezek a drágább cégek is megélnek, tehát vannak vásárlóik, akik valamiért hozzájuk járnak. Statisztikailag kizárt, hogy pont a gc. játékosok között menne mindenki a legolcsóbb helyre. Innentől kezdve az egyesületnek jó, ha egy, a játékosok között ismert cég kedvezményt ad, és így a játékosoknak megéri pártoló tagnak lenni.
Hogy a cég milyen számítások alapján milyen döntést hoz, ez az ő dolga. Ha úgy ítéli meg, hogy fog új vásárlókat szerezni, akkor jó üzletnek fogja látni és beszáll. Mert a reklámköltségnek az a jó, ami nem előre befektetést igényel bizonytalan eredményért, hanem utólag fizetendő és csak megvalósult vásárlásnál.

Mi van akkor, ha senki nem fog a partnercégnél vásárolni, illetve senki nem lesz a kedvezmény miatt pártoló tag? Semmi. Senkinek nem került egy fillérjébe sem.
Mi van ha mégis sikeresen beindul a dolog? Az egyesület jól jár, mert több tagdíjbevétele lesz; a tag jól jár, mert a tagdíjnál több kedvezményt érhet el; a cég jól járhat, mert forgalomnövekedést érhet el, ami alacsonyabb nyereségkulcsnál is magasabb nyereséget eredményezhet.
Kinek van ebben némi kockázata? A tagnak minimális, esetleg végül nem vásárol annyit, hogy a visszajöjjön a teljes tagdíj. A cégnek kicsit több, mert nem biztos, hogy a kedvezménnyel "elvesztett" nyereség megtérül a forgalomnövekedésen. De ez minden reklámköltségnél létező kockázat, nem biztos, hogy megtérül a befektetés. Az egyesületnek semmilyen anyagi kockázata nincs.
A részleteket megkapta a vezetőség, abban még néhány járulékos előny szerepel az egyesület szempontjából, ami közösség erősítésében nyilvánul meg inkább.
[előzmény: (21343) Yoss, 2011.10.26 08:41:20]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 08:41:20 (21343)
Igaz, úgy tűnik figyelmetlen voltam. Az X összeg így kiesik, de értelmét tekintve a hozzászólásomat továbbra is fenntartom.
[előzmény: (21342) Phoere, 2011.10.26 08:34:47]

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 08:34:47 (21342)
Halkan jegyzem meg, hogy ha figyelmesen olvasod, amit írtam, kiderül nem kell adni egy fillért sem a weboldalnak a reklámért. Nem részletezem, olvasd át.
[előzmény: (21340) Yoss, 2011.10.26 07:07:20]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2011.10.26 07:07:20 (21340)
Halkan jegyzem meg, hogy az ilyen kedvezmények a valóságban nem igazán érnek bármit is. Pl. a MAKASZ kártya (előző gc.hu kártya) esetén is AGIP kedvezmény 5% miközben az AGIP jelenleg a legdrágább benzinkútnak számít. Egyébként érthető is a dolog, a kereskedő adna valamit normál esetben 100 Ft-ért. Ebből adnia kéne a weboldalnak x összeget a reklámért, plusz y összeget el kéne engednie az árból a tagok miatt. Ez a valóságban igen ritkán működik. Persze hivatalosan igen, csak éppen rendre kiderül, hogy az ajánlott kedvezményes árnál jóval kedvezőbb árakat talál bárki némi guglizással.
[előzmény: (21324) Phoere, 2011.10.25 20:16:53]

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 20:16:53 (21324)
Hidd el, működik a dolog, méghozzá folyamatosan, lassan 9 éve. Nem most találtam ezt ki.

Ahol egy weboldalon ötszámjegyű nagyságrendben fordulnak meg játékosok (már csak a megtalálások bejelentése végett is), ott messze lényegtelen egy cég szempontjából, hogy mennyire kapcsolódik a profiljához a játék. Ők a potenciális vevőszámot nézik
Ha például egy festékpatront forgalmazó webáruház ad 15% kedvezményt a MGKE kártyára, akkor miért ne működne? Pedig semmi köze a geocachinghez. De innen sokan rendelkeznek nyomtatóval otthon és szeretnek olcsóbban festékpatront venni.
De időnként költözködnek az emberek, tehát egy költöztető cég is lehet partner. Miért ne? Vagy egy autómentő, hiszen sokan autóval járnak és néha az autó elromlik útközben.
Épp az a lényege, hogy nem kell pénzt kérni támogatóktól. A nyereség a pártoló tagdíjakban jelentkezik, pénzébe pedig az egyesületnek sem kerül.
De majd a vezetőség eldönti, hogy érdekli-e, amit megküldtem és megpróbálják-e a MGKE sajátosságaihoz igazítva, hogy működik-e. Illetve ha kipróbálják, az idő eldönti, hogy van-e mérhető eredménye. Vesztenivaló semmi nincs benne senkinek.


[előzmény: (21323) zeus, 2011.10.25 18:27:40]

zeushozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 18:27:40 (21323)
Ha a cég célcsoportja és a játék felhasználói nem esnek egybe, akkor ez a cég részéről inkább adomány, mintsem valós szponzoráció. Helyes meglátás, h a gc.hu-ban valós marketing értékek vannak, de ehhez meg is kell találni azt, akinek ez
1. termékei, szolgáltatásai erősen köthetőek a geocachinghoz, túrázáshoz, az ismeretterjesztés e speciális részéhez, stb.
2. beilleszthető a marketing stratégiájába (azaz egyáltalán foglalkozik marketinggel, van rá pl. büdzséje, azaz hajlandó is lehet ilyenre áldozni)
3. a tevékenysége, image-e elfogadható a játékosok számára is, azaz pl. hiába lehet kapcsolat a természetjárás és a terepjáró quadok között, azért szerintem sokaknak nem tetszene egy ilyen együttműködés
4. mindkét fél számára többlet előnyökkel jár(hat), azaz nem csak arról szól, h te adsz sok pénzt, mi meg kitesszük a logódat a nyitólapra

Lehet várni arra, h majd becsönget valaki, h haveri alapon hallott erről, és hozott pár zsák pénzt, de erre kicsi az esély. Ha tényleg van szándék arra, h ez Egyesület komolyabb szponzorokat szeretne (azaz eladjuk a lelkünket:P), akkor ez komolyabb munkával jár (össze kell rakni egy ajánlati csomagot, be kell árazni, h mit mennyiért hajlandó biztosítani/vállalni az MGKE, össze kell szedni a potenciális szponzorokat, személyre szabott anyaaggal meg kell őket keresni és el kell érni, h legalább időpontot adjanak egy személyes találkozóra.)

Amit írsz, az tök jól tud működni egy-egy rendezvény esetén (lásd legutóbbi verseny, újabb köszönet H. Gáboréknak), s a tagkártya kedvezmény lista bővítésére. De nem alkalmas az esetleg kieső 1% pótlására.
[előzmény: (21313) Phoere, 2011.10.25 14:46:52]

Phoerehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 14:46:52 (21313)
Ha a rendezvényeken a kedvezményes részvételi díj nem fedezi az adott részvevőre eső költségeket, akkor ez hibás gazdálkodás. Ahogy azt lentebb megfogalmazták, így egy pártoló tag minél több rendezvényen vesz részt, annál több veszteséget okoz az egyesületnek? Tudom, ez így sarkos, de azért valami ilyesmi történik.
Szerintem nem az egyesületnek kellene kedvezményt adni a kártyára, hanem ehhez partnercégeket találni, akik pl. a honlapon bizonyos reklámfelületért cserébe kedvezményt adnak a szolgáltatásaikból. Tudom, volt egy ilyesmi próbálkozás az EuroDiscont kártyával, de nem abba az irányba kellene elmozdulni, hanem közvetlen kapcsolatokat kialakítani.
Rengeteg játékos van például, akinek saját cége van. Első lépésként őket lehetne bevonni. Aztán hagyni, hogy a játékosok szervezzenek be partnercégeket - természetesen végső lépés mindig az egyesületé a megállapodás megvalósításában. Itt akkora létszám látogatja a honlapot, hogy az komoly reklámtőke.
Így meg lehetne nyerni azokat a játékosokat pártolótagnak, akik az ilyen kedvezmények miatt már fizetnének tagdíjat. Ebben csak nyeresége lenne az egyesületnek, 0 Ft befektetéssel.

Mielőtt még valaki azzal állna elő, hogy ez nem működne: de igen, a gyakorlatban bizonyítottan működik. Ha érdekli a vezetőséget, szívesen megosztom az ezen a területen szerzett tapasztalatokat.
[előzmény: (21297) Mikulás, 2011.10.25 11:20:38]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 11:20:38 (21297)
Nem így van ez a nevezési díjjal. Aki a normális (nem kedvezményes) nevezési díjat fizeti, az kb. annyit fizet, amennyibe került a rendezvény "rá eső része", aki kedvezményesen nevezett, ott az egyesület "támogatta" a nevezését. Ezért (is) van az, hogy a rendezvények alapvetően veszteségesek, ami persze teljesen rendben van. Ergo a nem tag, nem kedvezményesen indult versenyző semmivel nem támogatta az egyesületet.

Más. Vannak, akik korábban (érthető okokból) anonym módon támogatták az egyesületet, mert azt felvállalni (tagságot) nem kívánták. Őszintén remélem, hogy ezek az idők elmúltak és senkinek sem szégyen az MGKE logó a bemutatkozó oldalán... Ha ez a játék valakinek tényleg fontos, ergo használja a szervert, a programot, akkor esetleg megéri elgondolkodni azon, hogy segíti az egyesületet abban, hogy ezeket üzemeltesse.
[előzmény: (21294) gusty, 2011.10.25 11:04:52]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 11:04:52 (21294)
Ez azért akár sántíthat is, mert ha elmegy évi 2 rendezvényre, akkor a rajtpénz különbözetben már ki is fizette az éves pártoló tagdíjat. :)

Az úgy helyes, ha az egyesületi tagság az önkéntes opció.
[előzmény: (21282) Mikulás, 2011.10.25 10:43:38]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 10:43:38 (21282)
Van ebben igazság, ugyanakkor, ha a másik oldalról közelíted meg a kérdést: ha valaki nem járul hozzá évi 3 (pártoló) vagy 5 (rendes tag) ezer forinttal a játszótér üzemeltetéséhez, az nagyon ne akarjon semmilyen "megtisztelő" feladatot vállalni. Ugyanígy vagyok azokkal is, akiknek csak megtalálásuk van, de ládát nem rejtettek. Ők csak kivesznek a "közösből", de nem tesznek be semmit. Magánvéleményem szerint ők se akarjanak modik lenni...
[előzmény: (21281) gusty, 2011.10.25 10:29:10]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.25 10:29:10 (21281)
Én sem látom összeférhetetlennek a láda-moderátori tevékenységet más pozícióval. Sőt, én eretnek módon, még az egyesületi tagságot se feltétlenül követelném meg.
Moderátor szerintem az legyen aki nagy tapasztalattal bír (régebb óta ládázik, volt bőven megtalálása, s nem árt ha van saját rejtése is). Ilyen akár lehet tagságon kívüli is, hiszen a láda moderálás nem kimondottan az egyesület működéséhez köthető feladat. Inkább köthető a játékhoz, annak színvonalához, illetve a szabályok betartásához. Ez pedig mindenkit érin, nem csak a tagokat.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]