Előzmények
felazso | hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:08:42 (940) |
Nekem is ez a főfájásom csak a volán járatokkal/menetrenddel. Még linkelni sem lehet rá normálisan. Így kénytelen az ember több helyről összebogarászni az adatokat ahelyett, hogy egy közös felületen mindent megtalálna. :-(
Már az is haladás lehetne, hogy a megálló poinál egy linkkel bejönne az onnan induló járatok menetrendje. De ezt a szolgáltatást még a Volán saját menetrendje (HAM) sem nyújtja. Nem csoda, hogy menetrend változásnál hamar "eltűnnek" az indulási jegyzékek a megálló táblákból. :-)
BKV esetében ez talán egyszerűbb. Az új Mapsource-ban lesz valami aktív web linkes móka? Mert azzal ez megoldható lenne. Legalábbis a BKV esetében, ahol a menetrendi adatok viszonylag nyíltan hozzáférhetők. Lehetne alkotni egy "ide jövök" web linket, amit megállónál meghívva megadnád, hogy honnan indulsz és mikor, majd lejönne az útvonal (járatok/átszállások) illetve a legjobb/leglassabb idő. Az már plussz, ha ennek a nyomvonalát be is tudná jelölni a térképen.
Apropó! Kialakult valami végleges álláspont a nem bemért POI-k adatbázisba felvitelével kapcsolatban? Fel lehet-e valahogy tölteni ilyeneket? Hogyan lehet jelölni, hogy "nullás" POI? Esetleg külön kategóriában? Mert a buszmegállók jó részét így rögzíteni lehetne, elég jól megsaccolható a helyük, ha már az adott utak be vannak rajzolva.
Ami még eszembe jutott, hogy lehet valami veszélyes helyek POIkat is beltölteni a műszerbe. Bár még nem próbáltam, a tapasztaltabbak nyilván jobban tudják. Lehet, hogy be lehetne tölteni ilyennek a "nullás" megállókat pl. 500 méteres határral és amikor közeledik egy ilyenhez az ember, riaszt a műszer, amiből tudja a tulaj, hogy azt még be kéne mérnie.
Na jó, ez csak elmélkedés... De lehet, hogy egy próbát megér. :-)
[ előzmény: (939) Szab, 2007.01.15 22:59:28] |
|
Szab | hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:59:28 (939) |
ja :)
Csak mondjuk, ha kinézek egy ládát és letöltöm mapsourceba, akkor praktikus, hogy rögtön ott virít a közelében az xy buszmegálló. És utána a bkv.hu-t már csak a menetrend miatt kell előkapni.[ előzmény: (937) felazso, 2007.01.15 22:38:08] |
|
felazso | hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:38:08 (937) |
"Egyébként nagyon hasznosnak tartom"
Így gondolhatta a BKV is, amikor létrehozta az útvonaltervezős térképét.
:-)))
[ előzmény: (919) Szab, 2007.01.14 22:18:56] |
|
Szab | hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 22:18:56 (919) |
Mi a teendő, ha letrekkeltem egy buszt? Hogyan a legjobb feldolgozásra juttatnom? Pötyögjem be egyesével a megállokat a poi bejelentőn? Vagy felrakhatom a megállokat tartalmazo tracket egy gdb-ben a tuhura?
És ha egymással majdnem szemben van a két megálló akkor mi van? Két pont vagy csak egy? (A "hivatalos" neve nem biztos, hogy ugyanaz!)
Szóval hogyan kell buszt trackelni, ez a kérdés...
(Egyébként nagyon hasznosnak tartom. Az általam nem nagyon ismert budai buszoknál már többször vettem hasznát. Ezért gondoltam, hogy akkor én is megcsinálnám felénk, csak nem tudom, hogy megy ez.)[ előzmény: (917) olahtamas, 2007.01.11 20:00:42] |
|
olahtamas | hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.11 20:00:42 (917) |
Az volna a javaslatom, hogy egységesítsük valamennyire a megállók elnevezését, és preferáljuk lehetőleg a menetrendben is szereplő elnevezéseket.
pl. azt felesleges beleírni, hogy buszmegálló, bár ha nincs róla más információ, akkor esetleg maradhat, illetve egy kis nyomozást igényel a kiderítése.
Sokkal jobban mutatna, hogy "Tárogató út (29-es busz)" mint az, hogy "Buszmegálló, 29-es Busz"
Akár itt is bevezethetnénk rövidítéseket, mint pl. piros 56-os p56 illetve a villamos 56v
Így ha az ember buszon utazik, akkor könnyebben megtudhatja, hogy hol kell leszállnia.
|
|
|
|