Összesen: 82247 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő


Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.12 21:57:31 (82250)
Az egyesületünk a NAV friss listája szerint kicsivel több mint 2 millió forintot (2 023 908 Ft) kapott tőletek.
Köszönjük!

radpeterhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.10 21:19:04 (82249)
De az sem rossz, ha ismered a túravezetőket és egy remek társaságban járod le az adott szakaszt, ahogy történt ez pár éve a Kisinóc-Nógrád szakaszon Nikivel és Macikupaccal, vagy lesz idén Anccsal és Bogival Upponytól Bánkútig.
[előzmény: (82248) Pongi, 2024.09.10 19:14:54]

Pongihozzászólásai | válasz erre | 2024.09.10 19:14:54 (82248)
Én tavaly találkoztam először "élőben" egy ilyen túrával, ugyanis teljesen véletlenül pont a Kéktúrázás Napján kékeztem én is Zalában. Egy pillanatra meg is fordult a fejemben, hogy csatlakozzak, mert reggel a buszon beszélgettem egyikükkel és nagyon szimpatikus volt, de ehhez fel kellett volna adnom azt az elhatározásomat, hogy a kéktúrát (legalábbis az RP-DDK-t) folytatólagosan Szekszárdtól Irottkőig haladva teljesítem. Végül nem mentem velük. Nade a lényeg. Ha egy olyan túravezetőt fogsz ki, aki sokat tud, tapasztalt és jól elő tudja adni a tudását, vagy felkér egy olyan szakembert aki hasonló tulajdonságokkal bír és tud mesélni egy adott tájról, vagy egy olyan épületről, ami fontos azon a szakaszon, akkor ez még egy gyakorlott túrázónak is élmény lehet. Egyszer Sopronban részt vettünk egy vezetett túrán, amit egy fiatal erdész "vitt". Nagyon élvezetes volt hallgatni. Nemrég pedig egy nagyobb csapattal bringáztunk a Csallóközben és kitértünk a Dunakiliti duzzasztóműhöz. Ezt én erőltettem, mert szeretem ezeket a monumentális építményeket. Kiderült, hogy a társaságban egy srác vízépítő mérnökként benne volt az egész Bős-Nagymaros sztoriban, olyan jó kis előadást rögtönzött az építéséből, a funkciójából, arról, hogy mik lettek volna a környezeti hatásai, ha megépül az eredeti terv, és miért nem jó így... Nagyon klassz volt. Szóval mielőtt még nagyon OFF lennék. Mindig tanul az ember, szerintem érdemes tapasztalt túrázóként is részt venni ilyesmin. Sajnos idén pont nem tudom a Kéktúrázás Napján folytatni utamat (már Vas megyében járok), de lehet, hogy itthon a Mecsekben csatlakozom egy szakaszra, hátha most is tanulok valamit.
[előzmény: (82245) GSdriver, 2024.09.10 16:14:17]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.10 19:05:49 (82247)
Ezek triviális dolgok, nem arról van szó, hogy magamtól nem tudom kitalálni a szándékot, csak nem igazán tudok vele azonosulni. Akinek se gyakorlata, se tapasztalata a gyalogtúrázásban, azt nem biztos, hogy egy 20+-os szakasszal kell beszoktatni. :)
Szerintem a OKT-t nem a kezdő első bálozóknak találták ki.
De ettől függetlenül semmi problémám a rendezvénnyel, én ezért sem csatlakoztam hivatalosan. Ráadásul a kiskutyámmal voltunk, nem kutyás szakaszon.
Lehet, hogy célszerűbb lenne, főleg a tényleg kezdőknek is könnyebben teljesíthető szakaszokon a kísérők számát alakítani az érdeklődésnek megfelelően.
[előzmény: (82245) GSdriver, 2024.09.10 16:14:17]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.10 18:19:13 (82246)
Az egyes szakaszokon a résztvevők létszáma 50 főben van korlátozva.
[előzmény: (82245) GSdriver, 2024.09.10 16:14:17]

GSdriverhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.10 16:14:17 (82245)
Ez a túranap olyanoknak van elsősorban kitalálva, akik szeretnék megismerni a Kéktúrát, de se gyakorlatuk, se tapasztalatuk nincs a gyalogtúrázásban. A csoportokat túravezetők vezetik, azt pedig gondolom nem kell magyarázni, hogy egy túravezető nem képes együtt tartani korlátlan számú embert. Azzal semmi probléma nincs, ha Te gyakorlott túrázóként végigsétálod az útvonalat, akár az adott csapat oldalvizén. Ugyanakkor érted nem felel a túravezető ez esetben. Az is belátható, hogy nem a legjobb ötlet egy-egy népszerűbb szakaszt többszáz emberrel egy adott pillanatban megterhelni (a teljesítménytúráknak is ez a legnagyobb baja).
[előzmény: (82243) gusty, 2024.09.09 19:42:38]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.09 21:30:12 (82244)
Persze, akármikor lehet kéktúrázni, ez inkább kedvcsináló tömegmozgalom az MTSZ részéről, olyanoknak, akik magukban nem kezdenék el a Kéket.
Mi nem résztvevőként, hanem túravezetőként megyünk, ezért nincs is lehetőségünk választani, mert ezt már régebben elvállaltuk.

[előzmény: (82243) gusty, 2024.09.09 19:42:38]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.09 19:42:38 (82243)
Ezt a Jelentkezés/szabad hely dolgot már tavaly se értettem. :) Odamentünk a és túráztunk. Igaz saját tempóban. :)
[előzmény: (82242) "J&J", 2024.09.09 19:27:54]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.09 19:27:54 (82242)
Sajnos ez a nap már foglalt :(.
https://kekturazasnapja.kektura.hu/tura/tura-037?tab=leiras
[előzmény: (82239) emiGrant, 2024.09.08 11:22:02]

Soma00hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.08 16:55:47 (82241)
Én már be is írtam magamnak a naptárba, ha nem jön közbe semmi, jövök
[előzmény: (82239) emiGrant, 2024.09.08 11:22:02]

imi75hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.08 13:31:29 (82240)
Ó, ez a Börzsöny egyik leggyönyörűbb túraköre :)
A Csarna-patak völgyében a gázlókhoz túrabot - és sok eső esetén gumicsizma :) - tényleg jól jöhet. Igazi unikum az összedőlt vasút nyomvonalán menni.
Hamuháztól a piros sáv gerincéig (kb. Salgóvárig) jó sok a szint, a "K2"-re kitérve pláne, a piros gerincútja meg nagyrészt sziklás-köves hullámvasutazó ösvény, oda is jó lehet a bot. Cserébe a Kövirózsás-hegyről, Holló-kőről és Jancsi-hegyről a legszebb panorámák vannak a Csóványos irányába, ha jó az idő, pedig a Börzsönyben azért erős a verseny szép kilátások szempontjából.
A faluban szerintem érdemes megnézni a pincesorral egybekötött kálváriát is, még ládája is van.
A völgyben térerő aligha lesz, esetleg fent a gerincen.
A Bükkben járok majd akkor, pedig ide bármikor szívesen újra elmennék.
[előzmény: (82239) emiGrant, 2024.09.08 11:22:02]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2024.09.08 11:22:02 (82239)
Sziasztok!

Fent van a GCWALK #31 POI oldala, a banner is hamarosan megjelenik a kezdóoldalon. Információt itt találsz.

Esteban62hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.08 10:41:59 (82238)
Szerencsére 09.05-én tekertünk fel Bakonybélből a Kőris-hegyre. Csend és nyugalom volt. Egy erdészeti kocsival, egy bringással, pár túrázóval találkoztunk csak. Az út mellett mindenfelé szalagozás, figyelmeztető táblák. Híd korlátoknál széna bála "majomfogók" :-)
[előzmény: (82236) emiGrant, 2024.09.07 17:17:10]

hitamashozzászólásai | válasz erre | 2024.09.07 19:47:29 (82237)
Köszönöm, volt Kőris-hegyi tervem, most már elmúlt ... :) (válasz Emigrant bejegyzésére).
[előzmény: (82235) anettx, 2024.09.07 13:05:45]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2024.09.07 17:17:10 (82236)
Most olvastam a bringás fórumon, hogy a Kőris-hegyen autós rally lesz holnap. Akik a Köris-hegyi ládákhoz igyekeznek holnap, vigyázzanak magukra, az aszfaltot kerüljék, ha lehet! És ha mindenáron menni akarnak, ne Bakonybél felől közelítsenek, mert ott nem engednek föl senkit.
https://www.csodalatosbakony.hu/index.php?page_id=491¬e_id=71&fbclid=IwY2xjawFJTK1leHRuA2FlbQIxMAABHX4547I_MtnZXzd0597kamrxb1CaF_dUkdqg0azOq4wtsWs4p9llYGK3Pg_aem_VoMxhuP59vnlsKYEYbOT4Q

anettxhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.07 13:05:45 (82235)
Bár a témát már lezártad, én meg csak most olvasom: minden nézőpont kérdése, egyébként a kérdés részedről szerintem jogos, magamat is környezetvédőnek tartom. GCMM01 logban lásd a válaszom:)
[előzmény: (82221) species8472hu, 2024.08.31 10:00:39]

Zergihozzászólásai | válasz erre | 2024.09.02 19:05:51 (82234)
Ennek különösen örülök, mert elég sok gond volt a létrehozása körül. Volt megbántódás, legorombítás, stb. Nem sokon múlt, hogy a magasságokat tartalmazó sorozat részeként nem egy bányatóparti rejtés lett.
[előzmény: (82230) jiimbo, 2024.09.01 08:48:10]

ha2hozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 21:45:42 (82233)
Köszönjük. Klassz kis beszámoló. Tanulságos is.
[előzmény: (82232) Pongi, 2024.09.01 12:19:43]

Pongihozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 12:19:43 (82232)
Ha van kedvetek, akkor olvassátok el a baranya megyei MM láda rejtéséhez kapcsolódó túraleírást.
[előzmény: (82231) Fazék, 2024.09.01 10:26:29]

Fazékhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 10:26:29 (82231)
Örülök, hogy tetszett :).

A legalább 10 megyei magasságot megtaláltak aktuális listája:

gusty 20
Páratlanpáros 20
jiimbo 20
nmárti 19
Verka87 17
Adamx89 16
csg69 15
james 14
pliptai 12
VP 11
ha2 11
álomfogók 11
N.Zs. 11
Tisztisz és Csabi 10
Liberty 10
MargóX66 10
[előzmény: (82230) jiimbo, 2024.09.01 08:48:10]

jiimbohozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 08:48:10 (82230)
Nem tudom kinek köszönhetem, de nagyon jó ötlet volt létrehozni ezt a Megyei Magasságok játékot! Igazán jól szórakoztam! Sokat autóztam, sokat tekertem (e-bike, tudom nincs sportértéke, de nélküle csak a tv elött ülve zabálnék....)picit túráztam is. A legtöbb helyszín önmagában megérne egy-egy ládát, de a legjobban a Kaszonyi-hegy tetszett. Újra megjött a kedvem a geocachinghez! Köszi mindenkinek!
[előzmény: (82191) Fazék, 2024.08.25 16:57:15]

Ajtonyhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 08:32:11 (82229)
Javaslom, hogy szén-dioxid szekta térítése valahol máshol folytatódjon.

zakanyhozzászólásai | válasz erre | 2024.09.01 00:31:38 (82228)
+1

P1: Ráindul kb. max. 10 ember, aki amúgy is a közelben van!!!
Senki nem mozdul rá P1 ládára Zalából, egy új szabolcsi rejtésre...
Komolyan nem értem...

species8472hu: Nagyon köszönöm, hogy befejezed ezt! Semmi értelme ennek!
[előzmény: (82225) gusty, 2024.08.31 19:02:20]

GSdriverhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 21:25:43 (82227)
Megvan még az a "kis ember a fallal" valahol? Már nagyon idekívánkozik ...

VPhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 20:09:02 (82226)
Korai indulással pár száz méter után egyedül vagy :-)
Lásd pl. a GCORLA logomat. Pedig a Lengyel-Tátra tényleg zsúfolt tud lenni ...
[előzmény: (82224) "J&J", 2024.08.31 18:38:47]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 19:02:20 (82225)
Esküszöm rosszabb vagy, mint a Jehovisták. :) Menj térítsd meg őket, hétvégéken több száz autó áll Csepelen, és még ládát se keresnek. Haladj a nagyobb problémáktól visszafelé, s ha azok megoldódtak, akkor újragondoljuk. :)
[előzmény: (82221) species8472hu, 2024.08.31 10:00:39]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 18:38:47 (82224)
A Tátra volt az első magashegység, ahol jártunk, és többször is túráztunk ott.
De amikor 2017-ben jártunk (utoljára) a Tátrában, olyan tömeggel találkoztunk, hogy elment a kedvünk a tátrai túrázástól.
Az árak is ausztriai szinten vannak, igy inkább más célpontokat keresünk.
[előzmény: (82223) VP, 2024.08.31 17:41:56]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 17:41:56 (82223)
A GCtatr volt az első magyar (.hu-s) láda a Magas-Tátrában. 20 éve rejtettem. Felkerült a GC.sk-ra is, ami aztán beolvadt a .com-ba. Volt jelölve a poprádi régió legjobb ládája szavazáson is.

A Tátra egyik legszebb, völgyeket, tavakat, hágókat és az egyik legjobb kilátású, központi fekvésű csűcsát érintő kirándulása.

A húsz év alatt mindössze 76 megtalálása született a GC.hu-n (a.com-on közel 300). A .hu-n most már majdnem két éve nem kereste senki.

Kiment a divatból a Tátra. :-(

Csaba és Katihozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 10:50:25 (82222)
"Az eredeti posztom csak egy gondolatébresztő, vélemény kikérő poszt volt. A véleményeket megkaptam, meghallgattam, köszönöm a hozzászólásokat! Ne is spammeljük szét a fórumot ezzel, le is zárhatjuk a gondolatmentet."
Köszönjük!
[előzmény: (82221) species8472hu, 2024.08.31 10:00:39]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 10:00:39 (82221)
Senki nem azt mondta, hogy mi váltsuk meg a világot. Nyilván nem a geocaching karbonsemlegessé tétele fogja megoldani a globális klímaválságot, és igen, valóban ez csepp a tengerben. De a sok csepp teszi ki a tengert, és ha mindenki a saját háza táján rendet tesz képletesen szólva, akkor fogunk közösen eredményt elérni. De éppen ez a gond, hogy sokan így gondolkodnak, hogy "Áh, úgyse rajtam múlik...", meg "Áh, ez csepp a tengerben...", és nem tesz semmit, mert úgy kényelmesebb. Amin amúgy se tudunk változtatni, azon nem tudunk, de amin tudunk, tudnánk, azon viszont lehet, és kellene is.
De szerintem hagyjuk is a témát, látom a csapatban zömmel nincs nyitottság a problémakörre. Úgy tűnik, egy-két kessertárstól eltekintve senkit se érdekel ez a kérdés. Az eredeti posztom csak egy gondolatébresztő, vélemény kikérő poszt volt. A véleményeket megkaptam, meghallgattam, köszönöm a hozzászólásokat! Ne is spammeljük szét a fórumot ezzel, le is zárhatjuk a gondolatmentet.
[előzmény: (82219) lbtibsz és Krisztiék, 2024.08.31 09:30:02]

pappcsaládhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 09:57:32 (82220)
Ez márpedig nagyon egyszerű. Ha valaki úgy gondolja, hogy autózik több ezer kilométert P1-ért vagy eseményládáért, vagy bármi másért az az ő dolga. Az pedig hogy te mit gondolsz erről, az a te dolgod.
[előzmény: (82217) species8472hu, 2024.08.31 08:19:20]

lbtibsz és Krisztiékhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 09:30:02 (82219)
Hát, én tényleg nem értem. Az első beírásodkor másokhoz hasonlóan nekem is a szomszédban, meg a Földközi tenger túlsó oldalán dúló háborúk (de hát ugye van még ezen kívül bőven máshol is, sajnos), az egymás seggébe érő repülőgépek, a Görögországba, Horvátországba, stb tartó gépkocsi hegyek, a nagy zenei fesztiválok, a stadionokat megtöltő koncertek jutottak eszembe, de tartok tőle, sorolhatnám.
Kicsit nekem ez most olyan, mint ha valaki egy társkereső oldal fórum oldalán arról írna, hogy mennyi macerával jár egy párkapcsolat, inkább óvakodjunk tőle.
[előzmény: (82217) species8472hu, 2024.08.31 08:19:20]

Parmerozpazepanhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 09:10:44 (82218)
Nem oszt-nem szoroz a nagy egészben. Ha holnap egész Magyarországon lekapcsolnák a villanyt, és mindenki otthon ülne a sötétben, akkor se látszana semmi hatás a klímaváltozás folyamatában.
[előzmény: (82217) species8472hu, 2024.08.31 08:19:20]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 08:19:20 (82217)
Úgy látom nem akarjátok megérteni az eredeti problémafelvetést. Nem azokról az esetekről van szó, amikor a család lemegy horvátba nyaralni, vagy kirándulni, és közben megkerestek pár ládát is. De még csak arról se ha mondjuk leugrotok a Balcsira, és a környéken ládáztok kicsit. Azzal sincs gond ha valaki amúgy is menne Hajdúszoboszlóra áztatni magát, de mellette megkeresi a környéken lévő ládákat.
A gond azzal van, amikor valaki csak azért ül autóba mondjuk hajnali 2-kor, és vezet le mondjuk Pápáról Pécsre, meg vissza, hogy behúzzon egy Piros 1-t. Vagy azzal, hogy valaki azért autózik összesen több 1000 km-t az országban, hogy 2-3 hét alatt behúzzon elsőként egy eseményládát. Vagy mert aggódunk egy multi miatt, hogy lemaradunk róla, ezért ha megjelenik a környéken, akár több 10, vagy 100 km-re, akkor pattanunk az autóba, nehogy valaki elvigye. Hab a tortán, ha így is éppen lemaradunk róla, de cserébe elpöfögtünk 8-10 liter üzemanyagot a semmire. Ezekkel van a gond. És ne mondja senki, hogy nincs ilyen, mert látom, hogy van, nem is ritka sajnos.
Persze tisztelet a kivételnek és biztos a többség nem így tesz, de nézzünk magunkba, és lássuk be, hogy bizony vannak keményvonalas kesserek, akik az elsőség oltárán ezt az áldozatot gondolkodás nélkül meghozzák. Nem akarok senkit támadni, és vita cunamit se akarok, csak szerettem volna, ha elgondolkodtok a kesserkedés ezen oldaláról is. És a nyilvánvalóan sok jó mellett, ha van olyan ami annyira mégse jó, akkor lesz aki ezen esetleg próbál változtatni.
[előzmény: (82215) Kokó, 2024.08.30 22:16:07]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2024.08.31 01:53:37 (82216)
+1 :)
[előzmény: (82213) "J&J", 2024.08.30 20:42:15]

Kokóhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.30 22:16:07 (82215)
"... nem kellene mindenáron több 100 km-ket autókázni csak egy geoláda miatt ..."
Magam részéről ezreket szoktam autókázni - igaz, nem egy geoláda miatt.
Azt gondolom, hogy családdal, barátokkal, vagy csak úgy elég nehéz "környezetbarát" módon megoldani a világotlátást. A különböző érdekes helyek felkeresése nem egyszerű, ha nem vagy "végtelen lehetőséggel" ellátva. Itt elsősorban az időre, és a képességekre gondolok. Persze az anyagi háttér sem elhanyagolható.
A felkeresésre érdemes helyek nem egy néhánykilométeres gyalogos útvonal mellé lettek telepítve. Hogyan látogatod meg akárcsak bármely megye látnivalóit? Tömegközlekedve, sok, kiszámíthatatlan átszállással, időtöltéssel és gyaloglással? Persze kerékpárral! Aki nem tud/szeret bringázni? A buszon sem szeretik a biciklit, és sok helyre nagyon sokat kellene tekerni a vonattól. A látnivalók viszont megyehatáron kívül is léteznek. Azokat felejtsük el? Az alföldi ne élvezze a hegyek világát? Aki naponta a városban buszozik, az ne kiránduljon? Persze sétálhatsz minden nap ugyanazon az útvonalon kirándulás céljából, de akkor kimarad a világ az életedből.
A logok között időnként feltűnik a "geocaching nélkül soha" karaktersorozat. Talán azért lehet, mert valaki ismert egy helyet, amit más nem talált meg a környezetében, pedig mindent is bejárt már, csak hát ott nincs olyan - pedig látni akarta.
Sajnos aki világot akar látni, annak nyomot is kell hagynia. Akit nem érdekel a világ sokszínűsége, annak nincs szüksége a geocachingre.

(Egyébként miért gondolod, hogy a mostani "Megtaláltam. Köszönöm a rejtést. ...v.n.x" logok kiegészülnek majd valós statisztikai adatokkal?)
[előzmény: (82204) species8472hu, 2024.08.29 15:24:24]

Soma00hozzászólásai | válasz erre | 2024.08.30 20:50:48 (82214)
Én például saját autó nélkül 75%ban tömegközlekedés/gyalog/bicikli megoldással megyek mindenhová. A maradék a családdal együtt szervezett túrák, ahol mindig tele van a kocsi. Ez így leosztva részemről erősen közelít a nullâhoz.
[előzmény: (82211) species8472hu, 2024.08.30 10:43:51]

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2024.08.30 20:42:15 (82213)
Hát sajnos, nem a ládázás a karbon lábnyom fő komponense...
Pl. a szomszédban dúló háború környezeti hatásai kicsit jelentősebbek.
(mennyit fogyaszt egy tank? egy drón?, egy harci repülő? Mennyi széndioxid képződik egy olajtároló égésekor? stb)
Mennyi metán került a levegőbe az Északi Áramlat robbanásakor?
Mennyi a karbon nyoma egy két hetes yachtozásnak?
Aki minden hétvégén leugrik a nyaralójába az mennyi széndioxidot termel?
Tehát nincs lelkiismeretfurdalásom, ha néha autóval megyek ládáért (nem nagyon gyakran).

Akár minden egyes ládázáshoz hozzá lehetne tenni, hogy ki hogy teljesítette, milyen közlekedési eszközzel, hány km-t tett meg, jármű fogyasztás, stb.

Akkor ezt most szivesen megadom, éppen most értünk haza, tehát aktuális:

Békés megye legmagasabb pontjának megtalálásához:
Bp.- Szeged: ezt kb. nullának vehetem, mert akkor is ment volna a vonat, ha nem ülünk rajta.
Ezután 4 nap biciklizés, a fentin kívül még több láda megkeresése.
Békéscsaba- Bp: lásd fenn.
Aligha ezen múlik a Föld jövője :).

[előzmény: (82211) species8472hu, 2024.08.30 10:43:51]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.30 16:01:56 (82212)
És mi lesz, ha a mobiltelefonokat is le kell adni ládázás alatt?

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.30 10:43:51 (82211)
Igen, valóban nem lenne egyszerű lekövetni ezt teljes részletességgel. De nem is biztos hogy kellene. Úgy tudom elképzelni, ha önkéntes alapon azok a kesserek akiket ez a téma érdekel, és kíváncsiak arra, hogy a kesserkedésüknek milyen a karbon lábnyoma, azok megadják az ehhez szükséges adatokat. Pl. a weboldalon logolásnál, vagy egy külön menüpontban akár, vagy a telefonos applikációkban is lehetne egy ilyen almenü, ahol fel lehetne tölteni a szükséges paramétereket.
Akár minden egyes ládázáshoz hozzá lehetne tenni, hogy ki hogy teljesítette, milyen közlekedési eszközzel, hány km-t tett meg, jármű fogyasztás, stb. Nem olyan bonyolult ez mint aminek hallatszik 3-4 legördülő menü, meg pár megadandó mennyiségi adatot jelent.
Nyilván ez nem kötelező, de akit érdekel, az bíbelődhetne vele. Akár ki is írhatnák az alkalmazások, hogy ki mennyi CO2 kibocsátásnál jár, és ha valaki meg tudja oldalni, hogy a sajátját alacsonyan tartja, vagy egyenesen 0-zza, azért az már eredmény. Ha pedig kellően sokan használnák már, akkor egy idő után már lenne annyi adat, hogy abból lehetne statisztikai következtetéseket levonni. De ha csak páran használják az se gond, mert az egyéni teljesítmény is fontos.
[előzmény: (82210) Gyombi, 2024.08.29 19:23:14]

Gyombihozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 19:23:14 (82210)
Ez egy érdekes felvetés.
Talán azt a legnehezebb meghatározni, hogy mennyit autózom kizárólag a geocaching miatt. Mert ha nem lenne geocaching, akkor más "ürüggyel"/indokkal járnám az országot, mennék el az erdő széléig, a googlemaps érdekes fotói, vagy jelvényszerző mozgalmak pontjai, vagy más hasonló célpontok, kihívások miatt.
A piros1esek egyrészt elenyésző számú megtalálást jelentenek az összes közt, másrészt - ahogy én látom - egyre kevésbé jellemző ez a fajta "rohanás" érte - főleg nagy távolságra (ezt talán átveszi a mozgóládák miatti szaladás, az szerintem jóval több km-t generál - a mostani Megyei Magasságok is inkább a ritka kivétel, néhány évente akad egy ilyen kampány, amit jobbára más utazásokkal, tervezett ládázással, vagy munkával kötnek össze legtöbben). Szintén nehézség a becsléshez, hogy a ládákat keresők egyre nagyobb része nem jelenti be sehova a megtalálást, vagy akár nem is a dobozt magát keresik, hanem a helyszínt, amit bemutat. Ők akkor geoládáznak - vagyis a geocaching miatt autóznak?
Izgalmas szempont az is, hogy a ládagazdák a karbantartások miatt mennyit autóznak - ez egyértelműen a geocaching miatt van :), de a legkevésbé sem öncélú és valószínűleg később (ritkábban) lenne a látogatás, ellenőrzés. És sajnos gyakoribb, mint a piros1-eshez való rohanás.
Szóval összetett szerintem a szempontrendszer, amivel ezt vizsgálni lehetne és nem tudom, ezek alapján érdemes-e belefogni abba, hogy a játékot megpróbáljuk karbonsemlegesnek címkézni. Ettől függetlenül a faültetés jó ötlet :)
[előzmény: (82196) species8472hu, 2024.08.29 10:08:59]

Csaba és Katihozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 18:11:31 (82209)
Ugyan már!
Miért a kesserek kocsikázására hegyezed ki a mondanivalód?
Csepp a tengerben! Elenyésző a körülöttünk levő környezetszennyezéshez képest.
Az az 1 - 2 piros egyesre rástartolóra zavar? Az összes többi távolabbi ládakeresés már egyéb mással van összekötve. Lásd a többi hozzászólásban leírtakat.
Amennyiben ha még folytatnád, nézz fel az égre!
Szerintem ezt engedd el!
[előzmény: (82206) species8472hu, 2024.08.29 16:33:45]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 16:57:23 (82208)
Na és ennek a comment cunaminak mekkora a lábnyoma? :)

gst76hozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 16:49:36 (82207)
Látom, téged a sok autózás zavar, és a klímaváltozt próbálod ráterelni erre a játékra úgy, hogy bűntudatot akarsz bennünk ébreszteni.
Javaslom, keressél fel néhány utazási irodát is.
Szüntessük be a külföldi nyaralásokat! Egy repülő mennyi kerozint éget el / szór ki a levegőbe, stb.
Mindenki menjen le lakóterülete melletti parkba és ott napozzon / nyaraljon. :)
Bocs, ez egy kicsit dúrva volt, de lényegében az eredmény azonos.
Ezt a kérdőíves baromságot, hogy a logba írjam be, hogy hány km.-t kocsikáztam, mennyi a kocsim fogyaztása, hány percet álltam a dugóban, butaságnak tartom.
Javaslom, csatlakozz a Green Peace csapatába.
Ők is tüntetnek az olajkitermelő kutaknál, közben a benzinmotoros csónakkal mennek oda balhézni.
[előzmény: (82206) species8472hu, 2024.08.29 16:33:45]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 16:33:45 (82206)
Nem szeretnék vitázni, és jó részt egyet is értek, hidd el teszek én is bőven, és tettem eddig is. De ezzel a mondattal nem értek egyet: "Pont az az arányaiban elenyésző fölösleges autózás zavar?"
A szemétszedés, és egyéb jóságok pedig szuper jók, de ez attól még a kocsikázás miatti üvegházgáz kibocsátásokat nem kompenzálják, ez egy teljesen más téma, más terület. Attól mert az egyik oldalon jót teszünk, még nem jelenti azt hogy a másik odalával nem kell foglalkozni.
Szerintem igenis sokszor aránytalan, és indokolatlan autózást generál a kesserkedés, éppen emiatt is kezdtem ezt a témát. Az eredeti példánál maradva a Megyei Magasságok, és hasonló szétszórt esemény és multi ládák is méginkább felesleges körutakat, utazgatásokat generálnak, ami amúgy nem jelentkezne. Mindenki nézzen kicsit magába, aki pl. ilyen körutakat tesz meg, hogy hány 100 km-t kocsikázott le hozzá összesen, és az csak egy ember, lehet hogy ugyanazt még több 100-an, 1000-en megteszik.
De látom érzékeny pontra tapintottam, nem volt célom a támadás, vagy a felesleges vita generálása, csak egy probléma felvetés volt részemről, amit én annak érzek. Én ettől függetlenül a továbbiakban is úgy oldom meg a ládzásaimat, hogy az a lehető legkevesebb extra autózást generálja és erre buzdítok másokat is.
[előzmény: (82205) Bakszakáll, 2024.08.29 16:19:47]

Bakszakállhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 16:19:47 (82205)
Pont az az arányaiban elenyésző fölösleges autózás zavar? Több tucat törekvés van a természetbarát ládázásra, ezeket nagyvonalúan átugrod. És bár nem akarsz támadni, az elérhető játékosokat hozod kellemetlen helyzetbe. Akik mondjuk nem a kocsmában itták el, nem kokóra költik a pénzüket, hanem a nagy közösség játékát, köztük családok, baráti társaságok, természetjárók kikapcsolódását segítik. Akik szemeteszsákot vesznek meg tartalék logbookot meg ládába való ajándékot.
Ha van szabad energiád, rámehetsz az erdei és mezei kvadosokra, az illegális szemétlerakókra, a minden gázadásnál füstfelhőket eregető dízelekre, a patakparton bulizókra. Lobbizhatnál plusz mobil wc-t a Szigetcsúcsra és így tovább. Vagy fordítva: szervezhetsz faültetést, kerékpáros találkozókat, gondozhatod a közeledben lévő ládákat, próbálhatod közösségi közlekedéssel gyógyítani a távolabbi ládákat és így tovább. Teheted, amit már több tucatnyian tesznek az Egyesületben. Ezek mind nagyságrendekkel több eredményt adnak, minthogy önbevallós adatokat kérjél/gyűjts azok között, akik regisztráltan, nagy többségükben etikusan játszanak.
[előzmény: (82204) species8472hu, 2024.08.29 15:24:24]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 15:24:24 (82204)
Szó sincs erről. De az én magán véleményem, hogy nem kellene mindenáron több 100 km-ket autókázni csak egy geoláda miatt, és csak azért, hogy mondjuk én legyek az első, vagy benne legyek a Top 10-ben. Nyilván akik régebb óta kesserkednek, és már alig van geoláda az országban, vagy határon túl amit meg tudnak találni, azoknak muszáj utazni, de ez nem feltétlenül kell azt jelentse, hogy ha megjelenik egy új láda mondjuk Nyírágyháza mellett, akkor hajnali kettőkor a kesser kolléga bepattan az autóba Sopronban, és leautózik oda vissza 900 km-t hogy ő húzhassa be a Piros 1-t.
Én azt gondolom, hogy azért az észszerűség keretein belül kellene mozogni e téren. Leginkább tömegközlekedni, vagy ha ez nem megoldható, akkor összefogni más kesserekkel és együtt utazni velük, közös autóval. Ha van egy távoli láda, akkor arra felé kell tervezni egy nagyarlást, kirándulást, családi programot, bármit, és azzal összekötni. Aki munka ügyben császkál az országban, az is össze tudja esetleg kombinálni ezzel. Ami meg sehogy sem megoldható, azt el kell engedni.
De én nem is állítottam, hogy meg kellene szűntetni az autókázást. Azt írtam, hogy jó lenne megvizsgálni, pontosabban tudni, hogy a kesserkedés mennyi plussz km-t generál (mert szeritnem nem keveset), és ennek a karbonlábnyomát kompenzálni valahogy, pl. faültetésekkel. Ahogy gst76 is írta volt is már erre példa többször is, de nem tudjuk hogy ez pontosan mit és mennyit kompenzál.
Nem tudom hogy lehetne ezt kimutatni pontosan, de pl. ha mondjuk logolásnál lenne olyan opció ahol meg lehetne adni, hogy mi mivel ment és mennyit, egyfajta önbevallásként, akkor már lenne egy adatbázis, amiből ki lehetne indulni. Persze ha valaki nem adja meg, vagy nem őszintén ez benne van a pakliban, de ezzel magunkat csapjuk be. Csak egy ötlet volt...
[előzmény: (82203) emiGrant, 2024.08.29 15:07:39]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 15:07:39 (82203)
Szia!

Csak egy kérdésem lenne hozzád. Mit tegyen az a kesser aki már olyan régen ládázik, hogy nem csak a saját környezetében, megyéjében, de sok-sok kilométerre is megvan minden láda neki, de azért messzebb még mindig vannak amiket kereshetne. Hagyja abba?
[előzmény: (82196) species8472hu, 2024.08.29 10:08:59]

gst76hozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 12:15:28 (82202)
Nem értettem félre semmit.
Feltettél egy kérdést, és kiváncsi voltál a véleményünkre. Én meg leírtam saját véleményemet.
Magamból indultam ki, én 30-40 éve is szerettem jártam az országot, hogy megismerjem annak csodáit.
Az ember minél több helyen jár, annál több pozitív inger éri, annál többet tanul. A régi várakat például gyerekként is nagyon szerettem, sokszor eljátszottam, hogy én vagyok a bátor, hős katona, aki megmenti a hercegkisasszonyt. :) Igazából, a GC óta nincs sokkal több autós kirándulásom. Most is többször viszem vonattal a kerékpáromat...
Felvetésedre vissza térve, keress rá a GCeFA és a GCCITO ládákra. Az első közös faültatések ládája, míg a második a szervezett, vagy akár egyénileg is végrehajtott erdő / rét tisztítása, takarítása / szemét szedése.
Hidd el, azok is nagy számban látogatott események. Gondolom, ez csökkenti lábnyomunkat.
Bár ez kevésbé van publikálva, de rengeteg kessertárs több csomaggal jön ki az erdőből, mint amennyivel elidul. Kisebb-nagyobb zsákokat töltenek meg eldobott szeméttel, hulladékkal. Ezek a túrázók GC nélkül is kirándulnának, szednék a szemetet.
[előzmény: (82200) species8472hu, 2024.08.29 11:35:26]

Bakszakállhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 12:07:59 (82201)
Van alapja annak, amit írsz, de nem ennyire fekete-fehér a helyzet. Sőt.
Megerősítem, hogy magam is természetjáró voltam/vagyok/(remélem) leszek. És jónéhány kesszert ismerek, akik szintén ebből az irányból jöttek, jönnek. Nem a ládázást kötjük össze más tevékenységgel, hanem a nyaralást, az ügyintézést/munkát, a kirándulást ládázással.
Nagyon szívesen használnánk közösségi közlekedést, ha az legalább kiszámítható módon működne.
Sokan a lakókörnyezetünkben tartunk fenn és gondozunk rejtéseket. És erős törekvést érzékelek arra, hogy a szelíd turizmust erősítsük közösségépítés, gyaloglás, városi séták, túrák formájában.
És éppen a helyismeretünk segít abban, hogy odafigyeljünk élőhelyekre, gyerekekre, kultúrára. Szerintem kimondva-kimondatlanul sok szemetet összeszedünk, sok fölös apróságból lesz ajándék, "XL méretű nyalánkság"-ból sok évig fungáló rejtek. Nekünk érdekünk, hogy a rejtések környezete tiszta legyen.
És azt is mondom, hogy valamennyi befektetéssel arányaiban sokkal több embert mozgósítunk, mint ami a logokból következik. És még lehetne folytatni a sort.
Ezzel együtt helye van minden törekvésnek, ami jobbá, érzékenyebbé teszi a játékot. Hajrá:)!
[előzmény: (82200) species8472hu, 2024.08.29 11:35:26]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]