geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
kerékpáros fórum, Bal3 hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 31 db hozzászólás

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2015.03.14 20:18:34 (5149)
Áve!

Köszönöm a lehetőséget! Nem hozunk szégyent Mikulással a GC-re! Ja és nem bunda! ;-)

(egy kérésem lenne, a b betűt kérem nagyobbra! Bal3 ;-) )
[előzmény: (5145) Fazék, 2015.03.13 21:04:29]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.20 20:28:24 (4330)
Áve Mira!

Nem minden nap olvasom a fórumot, ma pl. inkább bringáztam. :-) Hívj és összehozzuk a próbát, holnap túra a Nagykopaszra, de ez nem zár ki semmit.
[előzmény: (4327) Mira, 2014.04.17 15:13:45]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.16 21:11:33 (4326)
Áve!
Nevessetek ki, de én feltettem ilyen 5 cm-es (52 mm egész pontosan) abroncsokat és nagyon bevált.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/rcniE6kbk99Ov4xJqsg0D9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

4 Bar-ra fújva elég kemény és nincs nagy gördülési ellenállása, és a rugózási komfortja is meglepő. Olyan, mint ha rugóstag lenne, elöl, hátul. Elmesélni nehéz, ki kell próbálni.
Nekem tesztnek indult (szétütöttem az előző abroncsot és gyorsan fel kellett valamit tenni, ez volt új itthon) de nagyon bevált, marad a bringán.

[előzmény: (4323) Bryan, 2014.04.16 09:20:31]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.10 20:10:11 (4307)
@zakany sajnálom, ma szólt a barátom, szerintem is nagyon megér ennyit, a minőségi bringa.

@izsolt, igen ez a KTM sorozat elég magas minőséget képvisel:
http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/ktm-life-lite/2010
http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/ktm-life-lite/2011
http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/ktm-life-lite/2012 és ebben van kb. 100 km :-)
De tényleg magánban kérem! Biztos sokakat nem érdekel. Köszönöm!
[előzmény: (4306) izsolt, 2014.04.10 19:21:43]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.10 16:59:59 (4304)
Eladó bringa.. Tudom ez nem hirdetési fórum, de nagyon megéri, inkább ismerős vegye meg. Barátom egy hétig tartja, aztán beteszi bringa boltba bizományba. Újszerű állapotú KTM trekking.
Új ára 200 felett van/volt, 70-ért most elvihető, kérdést az email-emre kérlek: https://www.dropbox.com/sh/691owgzgqyue8ad/ZWo1Kk8HMF

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.21 20:05:54 (4178)
Hm. Pedig ide én az idén elmegyek. Na jó, motorral, az se rossz.
Scele, a demokrácia nem működő forma, 3 ember felett. :-)

Barátom volt egy 4 hetes afrikai hosszú túrán. Elképzelem ha ott lettek volna "ötletek" és a túravezető mondjuk ezt látja: Jóskapista elbóklászik inkább megnézegetni a nagy lezúduló víz alját is, várjatok meg, Gipszjakab elmegy oroszlánt simogatni mert ő mácsó, Plázacsilla pipikélni csak pink színű fajanszba tud, várjuk meg míg talál a Zambézi partján egy olyat...

Kiírás -> ez lesz, akinek tetszik, képes elfogadni a feltételeket, meg tud felelni a többiek elvárásának az jelentkezzen, talán jöhet.

Nem az észt osztom, de szerintem így nem kaptál volna Scele agylobot a tervezés fázisában. A túrát én sajnálom, bár 99%, hogy nem mentem volna bringával veletek, mivel tökéletesen tisztába vagyok a képességeimmel. (motoros kísérő szívesen lennék)

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.27 19:10:45 (3912)
Bármikor tesztelheted. Engem meggyőzött ez egy mozdulattal állítható (akár menet közben) ülés ill. kormány magasság, és a tömeg (hiánya) a minőség...

Sőt talán 2 héten belül egy teljesen újszerű hajtányba is beülhetsz! ;-)
[előzmény: (3909) mozo, 2013.11.27 07:16:45]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.26 18:38:08 (3902)
Megérkezett a gagyi bringa:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18386773/IMG_4511.JPG

Kipróbáltam, tűrhető.

;-)
[előzmény: (3850) Bal3, 2013.11.20 07:40:06]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.25 16:28:40 (3877)
Áve!

_Cserélni kell a fékfolyadékot!_

Próbálok érthető és nem szakmai lenni. A fékfolyadék nagyon erősen víz magába szívó hatású, mint pl a só! (NaCl nagyon ragaszkodik a H2O-hoz :-)
A levegő páratartalma is elég, hogy magába igya a vizet és ne eressze el többé. Teljesen nem szabad zárttá tenni a rendszert a működési elve miatt, így bejut a pára.

Ellent kell mondjak, nem humbug a fékfolyadék csere! Méress rá egy 3 éves fékfolyadékra (forráspont mérés) és nagyon meg fogsz lepődni. (múlt héten cseréltettem le minden folyadékot, szűrőt az autóba és rally versenyző az autószerelőm, mindent mér)

Életszagú, velem történt. Semmi gond a fékkel, minden jól működik, csak még 20 évesen nem foglalkoztam ilyen úri huncutságokkal, mint a fékfolyadék csere.

Szentendre-Lepence lefelében (khm, akarom mondani az Német Autobahn-on lehetett) szóval 140 körül lépek a fékre és pedál bekoppan a tűzfalra! Volt nagy pumpa-pumpa-kézifék...
Teljesen felforrt. 5 perc múlva újra jó a fékhatás (ennyi idő volt az idegnyugtató 3 cigi elszívása) Másnap teljes rendszer leszívása (ez is fontos, nem elég csak leengedni) és csere. Azóta figyelek erre.

Sokan közlekednek lassan óvatosan, aztán egyszer csak egy nagyon hosszú lejtő aljában (pl. Mátra) éri őket a meglepetés. 3-5000 Ft-ot nem ér meg az élet kockáztatása.
[előzmény: (3872) Csuhás, 2013.11.25 09:25:12]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.20 07:40:06 (3850)
Áve!

-a- Aki megvenné ezt a bringát és elhencegne vele, hogy ez az USA hadsereg hivatalos deszantos bringája, az lenne a király:
Montague Paratrooper Pro
http://www.montaguebikes.com/paratrooper-pro-folding-bike.html

Igen, az ára horror, de ugye nem az előállítást fizeted ki, hanem a nevet, a hencegő faktort, hisz egy szűk körhöz tartozol, neked is olyan van, mint Joe hadnagynak az "Öbölháborúban".

A bringa egyetlen nagy előnye, hogy 26 kereke ellenére is kis helyen fér el, és a csuklós mechanizmusa nagyon erős. Élettartama, nos szerintem 1 bevetés, de kit érdekel?

-b- Veszel egy kínai utánzatot (amin persze Shimano cuccok vannak, naná, hogy a legolcsóbb) használod évi 20 km-t! Akkor senki vagy és jaj de szar gagyi bringád van.

Jelen esetben Satyának van egy igazán jó minőségű trekking biciklije és vesz mellé egy eszközt ami reggelente elviszi a kikötőtől a pékségig. Nem mellesleg akár az első biciklit is megvehetné, de nem teszi. Maximálisan megértem, hogy miért!

Ennyi és nem több.
Tényleg jellemző lett a mások bírálata, de ennek csak egy oka van, mikor másokat kevesebbnek tüntetsz fel, akkor az egód magadat többnek hiszi.

Mindezt megérezni, az már a jellemformálódás.
[előzmény: (3844) Mikulás, 2013.11.19 18:44:57]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 20:57:44 (3403)
Áve!

Ideális kupa teljesítő bringák :-) 3 biciklimet is eladnám:
http://corollablog.wordpress.com/2013/08/24/elado-a-3-biciklim-csak-6-napig/


Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.07.14 10:58:28 (3224)
Le a kalappal Pupu!

[előzmény: (3220) Pupu, 2013.07.14 06:24:35]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.04.24 21:33:23 (2870)
Minden vasat lehet hajlítani. Anyag függően (acél, Cr-mo, xy ötvözet) esetleg melegíteni kellhet, de az sem ördöngösség, a gyárban sem 0 C fokon készült. Nagy meleg esetén, után hőkezelés.
A fém megmunkálás annyira túl van misztifikálva, bringás dolgokban pláne.

Bármire ráírják hogy "céencézett", na és akkor mi van, a sorozatban előállított munkadarabok nagy része az, pl. az én autóm q különleges, egy csomó dolog van benne ami "céencézett" :-)

Csináltasd meg egy jó szakival aztán tekerjen a kölyök, lehet holnap is elgörbíti mert egykerekezni tanul majd...

[előzmény: (2869) yoggi, 2013.04.23 20:48:46]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.14 21:56:40 (2719)
Áve dc3!

Ez a bringatúra nagyon tetszik! Összekattogtam az útvonalat egybe:
https://dl.dropbox.com/u/18386773/alpe-adria__osszefuzve.gdb

Ezt meg kell csinálni.

Üdv Bal3
[előzmény: (2570) dc3, 2013.02.25 16:20:57]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.26 21:18:05 (2599)
Áve Scele!

Cross motorokon az igénybevétel összehasonlíthatatlan egy biciklivel. Volt szerencsém 6 évet enduro vesenyezni, gyakorlatból mondom, az nem egy nagyra nőtt bringa.
Képzeld el a szitut, Piliscsév, siratófal teteje, harmadikban érkezem fel (70 km/h 12.000 fordulat, Honda gyári cross motor) elugratok, levegőben szúrok egy negyediket, ráhúzok a gázra, hogy stabilizáljam a levegőben a motort és a leérkezéskor a keréken ébredő erők: homok talaj, motor felől ébredő 44 lóerő, berugózik a motor a saját 80, ill az én 90 kg-momotól, lánc megfeszül és ezek után 20 méterrel rárepülök egy sziklásabb részre, odacsapódik a lánc, felüt a motorvédő lemez és húzod agyig tovább....
Nem a sár lenne ott az ellenség :)
Leginkább az a gond szerintem, hogy egy cross motorral gyakran csapódsz szikláknak és azt a lánc simán bírja, szíj nem kedvelné.
Egy cross motor lánc és egy bicikli lánc köszönő viszonyban sincs egymással, az egy másik világ.

Üdv Bal3
[előzmény: (2591) scele, 2013.02.26 16:45:27]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.23 16:51:34 (2535)
5 óra 59 perc-kor. :-) Érdemes lesz elolvasni!
[előzmény: (2534) mozo, 2013.02.23 16:07:06]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.22 15:54:37 (2518)
Azért ezt olvasd végig, sok okos tanácsot tartalmaz:
http://criticalmass.hu/forum/20080314/v-fek-vs-tarcsafek-mechanikus-vs-hidraulikus
[előzmény: (2517) Bojsza család, 2013.02.22 15:00:28]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.21 15:52:08 (2494)
Áve Scele!

Sokat agyaltam én is fotelből ülve, hogy milyen lehet a... szerintem olyan, hogy....
Mindezt egysebességes, fixi és főleg agyváltós láncrendszerek, vázak tekintetében. Aztán egy már sokaknak bevált módszert alkalmaztam, hogy megkérdeztem olyat akinek már volt több féle.
Neki nem véleménye volt, hanem tapasztalata! :-)

Egy egysebességes (vagy agyváltós) kerékpár egyik fő előnye, hogy kevesebb alkatrészből áll.
Ez minden mérnök álma. Egy dolog minél egyszerűbb annál jobb (két olyan technológiát összehasonlítva, ami azonos vagy majdnem azonos tudású)
Így megvizsgálva a dolgot, érthető, hogy ma már miért nem látsz az általad linkelt láncfeszítő megoldást egyetlen egysebességes, fixi vagy agyváltós bringán sem! (gyári és nem kókány)
Az agyváltó nálunk még ritka, de külhonban nagyon elterjedt, érdemes a vázmegoldásokat megnézni, minden cég az egyszerűségre törekszik.

Ja és van egy jó kis videója Mikinek, ha az a fickó a hegyen ugrálva nem tudja átugratni a bordásszíjat, akkor Miki sem fogja.

[előzmény: (2483) scele, 2013.02.21 10:11:43]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.14 11:41:50 (2469)
Áve!

Kéretik mellőzni, minden nemű információt itt vagy más listán Pupu70 kapcsán!

Hiszen teljesen titkos! :-)
Pupu pl. ezt most biztos el se olvassa, sőt el is felejti.... ;-)
Ő csak annyit tud, hogy lesz valami, kérjük több szó erről nyilvánosan ne essék.
Miki címére írjatok, ha kérdés van, de mindent igyekszünk elküldeni levélben.

Köszönjük!

Mikulás és Bal3
[előzmény: (2467) halaszkiraly, 2013.02.14 10:43:24]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.06 11:08:49 (2343)
Áve!
Strombus-szal értek egyet. Amikor eldobod a hátsó hajtást, ami már megevett 2 láncot, akkor teljesen mindegy, hogy 100 napig volt fent az egyik lánc és 100 napig a másik vagy a 200 nap minden reggelén láncot cseréltem. Kopott, túl kopott, ki kell cserélni. Ne kopjon, takarítani kell.
Na én ezt meguntam, így lett a bordásszíj hajtás, várható élettartam 25-50.000 km, ergo nekem 10-20 év.
Soha nem olajos semmim.
Anno láncot úgy tisztítottam, hogy levettem, pet palackba be, spec. zsíroldó 2 dl, és rázogattam. Vízzel átmostam, leszárítottam, olajba belógattam, majd felakasztottam egy napra lecspegni. Ronggyal áttöröltem és ment vissza. Kosz, dzsuva...
Még egy fontos, a lánc _nem nyúlik!_ Kopik.
[előzmény: (2340) Strombus, 2013.01.06 04:14:37]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.29 20:56:07 (1100)
Előreláthatólag részt veszek a szigetközi Gctour kerékpártúrán:
Attibati + 1 fő
mazsola069+3fő
befi
Mira + Gábor66
Áron és csapata (1fő)
griffs
Szeho
halaszkiraly
Soko
gusty
mk
Moles
V_Gabor
zolilu
nbokan
Paco
benist
nepster & adi.erdodi
Gábor75
JAck:66:
Lopakodó
Mozó (10 óra körüli rajt Móvárról)
Bal3 (10 óra körüli rajt Móvárról)
[előzmény: (1088) Lopakodó, 2012.06.29 13:25:18]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.05.23 20:23:07 (859)
Áve!

Kérdésem, hogy tudom megnézni, melyik ládákat nem találtam meg az eddigi 14 túranapom alatt? Egyenként nyissam meg, nézzem meg, melyik lett kék és a maradékot karcoljam be egy MS-ba, vagy van jobb ötletetek.
Sokszor szinte azonos útvonalon tekerek, egy egy ládapontot érintve, nem tudom, mi van meg és mi sem.

Üdv Bal3

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.05.10 16:47:23 (783)
Áve Mira!

Ennek csak az lehet az oka, hogy én nem futok! Az a gyávák megoldása. :-) Én biciklizek.
Talán már találkoztunk is...
(könnyű engem megtalálni, keresd a számítógéporvost!:-)

Üdv Bal3
[előzmény: (782) Mira, 2012.05.10 09:29:37]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.05.09 22:11:18 (780)
A mai nap egyik célja volt, hogy Mikulás kipróbálja a szíj hajtást. Télen átalakul a gépe szerintem ;-)
Ma reggel Pupu is kijött Pátyra, kipróbálta a bordás-szíjast, neki is tetszett.
[előzmény: (778) izsolt, 2012.05.09 22:06:36]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.05.09 22:00:37 (777)
Nyakas kő tetejére felvitted? :-D
[előzmény: (776) scele, 2012.05.09 21:53:46]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.05.09 21:24:25 (774)
Áve!

Ma Mikulással leteszteltük az állítást: "Minden láda drive-in?".
A válasz igen.
A Nyakas kő láda simán teljesíthető bringával. :-)
Képeket a GC100L töltötem fel. Treket is mellékeltem, aki bringával akar felmenni, simán mehet. :-)

Nagyon jót szórakoztunk, bringáztunk ma. :-)

Üdv Bal3
ui.: van életbiztosításunk, nem, nem ment el az eszünk, _senki ne csinálja utánunk!!!_

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.04.28 11:27:42 (612)
Igaz! Bocs!
[előzmény: (610) halaszkiraly, 2012.04.28 07:37:56]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.04.28 07:09:09 (609)
Áve!

Nem tudok logolni ide: http://orokseg.net/goodies/gckupa2012/ Már tegnap este sem ment az oldal, kinél lehet jelezni a hibát?

Üdv Bal3

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.27 22:21:02 (270)
Áve magpet!

Országúti (outi-nak rövidítik sok helyen) kerékpár egy remek dolog, én imádom! Ezer éve vonzódom a veterán dolgokért, legyen az autó, motorkerékpár vagy bicikli. Beszereztem néhányat, és imádom. Az egyikből Kuti Gézabácsival csináltattam egy napi használatú bringát Dusika 1. Valamint egy kimondottan falra akasztandó kiállítási darab, Dusika 2.
Szóval én szeretem az outit, sőt sokat bringázok vele országúton. Gyors, nagyon, 8,5-re fújt, 23 mm széles sima gumival lehet 30-35-tel tekerni szépen.
De!
Ezt szokni kell, teljesen másként viselkedik, mint egy monti, vagy trekking (én javarészt trekkinget használok vegyes célra, pontosabban most mér fitnes-nek hívják).
Az üléspozíció csak az egyik megszokandó dolog, a dinamikus viselkedése is más.
Ki kell próbálni! De nem elég 500 m (bocs Mikulás:-)
Szívesen látlak egy tesztre, gyere bringázunk egy nagyot!
Mondjuk jobb lenne neked szerintem egy 54-es méretű (ez 60-as) de tesztnek ez is jó.
Amennyiben tetszik, léphetünk tovább, hol, kitől, milyet, mennyiért. Ebben is szívesen segítek.
Országútival suhanni egy másik világ. Ki ezt, ki azt szereti.

Üdv Bal3
[előzmény: (264) magpet, 2012.03.27 16:28:29]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.24 21:00:06 (213)
Áve Attbati, Juju!

Vitorláztam, de az idén már nem versenyzem, (ill. kevesebbet) így lesz idő ládázni. Ma is egy jót bringáztunk Mikulással (Ő 85, én 45 km-t). Jó pár láda útba esett.

Üdv Bal3
[előzmény: (203) Attibati, 2012.03.23 20:44:13]

Bal3hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.23 20:13:37 (199)
Áve!

További jelentős előny: működés közben lineárisan kapcsolsz! Hagyományos láncváltónál az első lánckerék csoporton le fel kell váltogatni, közben a hátsón is, hogy a fokozati eloszlás egymás után következzen. Egy 3*7-es rendszer valódi fokozatainak száma nem 21, csak 12! Ebből egy átlagos bringás 5-8 fokozatot használ, vagy az alját vagy a tetejét. Egy agyváltónál nincsenek felesleges fokozatok, és nem kell koncentrálni fokozati elosztásra, csak egyre nagyobb vagy egyre kisebb áttétel felé kell tekerni a markolatot. Élvezetesebb.

Városi használatra 3-5 fokozat bőven elég (Szeged=3, Bp: 3--5--7) Túrázáshoz szerintem 7-9 fokozat bőven elég, hegyi körülményekre, (monit terep) jól jön a 12-14 fokozat. Alaposan kiveséztük Mikivel a dolgot, előnyök vs. hátrányok, és nyert az agyváltó a mi bringás szokásainkhoz. Mikulásnak a 14 fokozat, nekem a 8.

Számomra még egy nagy előny, így használhatok bordásszíj hajtást. De ez csak az én becsípődésem.

Üdv Bal3
[előzmény: (183) Mikulás, 2012.03.23 12:02:56]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]