geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Országos Kéktúra
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 6864 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő


hadidokihozzászólásai | válasz erre | 2019.11.10 16:50:08 (6865)
Olvastam, és emlékszem is erre a gondolatodra. Valóban azt hiszem, nincs abszolút jó verzió: kinek ez, kinek az jön be. Nem is erőltetem senkire gondolataimat, csupán itt állok mint egy "jelzőtábla", aztán mindenki eldönti, hogyan tovább. A lényeg az alázattal bejárt út, akármilyen formában is járjuk.
További sok szép túrát kívánok!
[előzmény: (6864) V_Gabor, 2019.11.10 13:50:07]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.10 13:50:07 (6864)
Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Míg biciklivel sok dolgot megnéztem, addig a gyalogos társak (akikkel találkoztam és beszélgettem is) nem tettek annyi kitérőt. Még közvetlenül a kék melletti látnivalók mellett is elmentek (kétszer tapasztaltam ilyet, két különböző embernél).

Olvasd el a beszámolómat ezen a POI-n:
https://geocaching.hu/poi.geo?id=194895

Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is. Kinek mi tetszik, mi jön be. ;)
[előzmény: (6863) hadidoki, 2019.11.10 12:49:51]

hadidokihozzászólásai | válasz erre | 2019.11.10 12:49:51 (6863)
"Minket különösebben nem zavar, teljesítjük így vagy úgy!"
Részemről nagyon élvezetes volt a gyalogos bejárás. Kicsit más mint a hegyekben (pld. monoton gát-gyaloglás), de számomra ez is adott élményeket. (http://www.hadidoki.ini.hu/) Szerintem a bicikli "gyors" ehhez a vidékhez, de ízlések és pofonok... Agitálni senkit nem akarok a gyaloglásra, csak lássátok, ilyen vélemény is van!
Élvezetes, szerencsés utat, akár így, akár úgy!
[előzmény: (6859) Évi&Zoli, 2019.11.08 16:32:00]

GSdriverhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.10 09:41:27 (6862)
Egyelőre annyi látszik bizonyosnak, hogy az idei (2019) év végére biztosan nem lesz kész az AK teljes nyomvonalának átdolgozása. Ennek egyik fő irányelve a még meglevő aszfaltozott (országúti) szakaszok minél szélesebb körű kiváltása földutakkal. Ha meg is jelenik az új füzet, abban csak az aktuálisan érvényes nyomvonal lehet benne. Ennél fogva nem lehetetlen, hogy a teljesen átdolgozott útvonal csak a megújult formájú füzet első utánnyomásába kerül majd be (1-2 év múlva).
[előzmény: (6859) Évi&Zoli, 2019.11.08 16:32:00]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 22:22:02 (6861)
+1
[előzmény: (6860) Hev, 2019.11.08 21:36:32]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 21:36:32 (6860)
....de hát a teljesítés nem a füzeten múlik.

Az csak papír, arra, jó, hogy ne a tenyerünkre kelljen pecsételni. Sokan járják az OKT-t is 20 - 30 éves füzettel a lényeg az ÚT és amit kapunk útközben.
[előzmény: (6859) Évi&Zoli, 2019.11.08 16:32:00]

Évi&Zolihozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 16:32:00 (6859)
Minket különösebben nem zavar, teljesítjük így vagy úgy! Csak gondoltuk: varietas delectat! De ha tudjuk, hogy új füzet lesz, nem vesszük meg a régit. Az OKT füzettel is így jártunk. Épp, hogy megvettük, kiadták az új, sokkal dizájnosabbat. ....de hát a teljesítés nem a füzeten múlik :)
[előzmény: (6858) 5N, 2019.11.08 13:09:40]

5Nhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 13:09:40 (6858)
Én is tervezem biciklivel,de ha ez megszűnik,akkor úgy érzem nem fog érdekelni.A füzettel pont ezért vártam,mert már az újat szeretném megvenni.Szerencsére tavaszig biztos nem lesz aktuális nálam sem.

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 07:40:42 (6857)
Ez egy nagyon buta döntés lenne.
[előzmény: (6856) izsolt, 2019.11.07 22:11:19]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 22:11:19 (6856)
akkor viszont ne várjatok, mert mintha úgy hallottam volna hogy a kerékpáros teljesítés érvényessége majd megszűnik
[előzmény: (6854) Évi&Zoli, 2019.11.07 19:34:44]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 20:19:37 (6855)
Hajrá! :)

Sátoraljaújhely előtti szakasz még sár érzékenyebb lett szerintem. Bringával a sarat/saras időt próbáljátok elkerülni. A homokot úgyse lehet. ;)
[előzmény: (6854) Évi&Zoli, 2019.11.07 19:34:44]

Évi&Zolihozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 19:34:44 (6854)
Átböngésztem a változásokat, nemcsak szakaszok, de pecséthelyek is áthelyezésre kerültek. És még csak a negyede van kész! Megvárjuk a tavaszt, idén már nem vágunk bele. Addigra talán rendeződik a helyzet! Egyébbként a Te példád nyomán, kerékpárral szeretnénk teljesíteni.
[előzmény: (6853) V_Gabor, 2019.11.07 19:16:15]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 19:16:15 (6853)
Nekem tavasszal azt mondták, hogy őszre kész lesz. Addig nem akartam várni. Mint láthatod, felesleges is lett volna.

Persze gpx track és aktuális pecsétek koordinátái nélkül is el lehet indulni, de ha van GPS-ed (persze telefonra is rá lehet tenni), akkor azt a pár percet érdemes rászánni az aktuális adatok letöltésére.
[előzmény: (6852) Évi&Zoli, 2019.11.07 19:10:01]

Évi&Zolihozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 19:10:01 (6852)
Épp most vásároltuk meg az AK pecsét füzeteit, ezek szerint hiába! Már elavult! Készül új füzet is?

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 11:08:45 (6851)
Fontosnak tartom, hogy a túrázókat időben tájékoztassuk, és ne a helyszínen érje őket meglepetés.
Mondjuk az sem volt rossz, hogy a változás be volt írva az adott szakaszok némelyikébe.
[előzmény: (6850) FTom, 2019.11.07 09:04:13]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 09:04:13 (6850)
Megnézem majd, hol lehet még frissíteni. Főleg Hajdú-Bihart és a Nyírséget érinti most. Október közepén az MTSZ delegáltjaival és az erdészettel együtt bejártunk ebből egy hosszabb szakaszt, illetve mi, helyiek külön is voltunk további helyszíneken.
Egyeztettünk a bejáráskor, hogy mindenki ismerje az aktuális állapotot, illetve hová lehet vagy kellene áthelyezni. A TuHu-n már akkor feltüntettem több leendő változást, de csak ott helyeztem át az AK-t, ahol már át is festették Németh Csabáék. Egyébként vannak trekkjeim a TuHu-n még hiányzó részekről is.
Megvártam a mostani hivatalos közlést, hogy frissítsek, persze nem baj, hogy ilyen gyorsan besegítettél. Köszönjük!
[előzmény: (6849) olahtamas, 2019.11.07 07:44:34]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 07:44:34 (6849)
Köszi!
Ahol tudtam, ott átjavítottam, de még van pár út, ami nem szerepel a térképen.
[előzmény: (6847) Hev, 2019.11.06 17:26:30]

V_Gaborhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.06 21:36:16 (6848)
Hát igen. A Fancsika, a Halápi-s és a Gánás-hegy rész már tavasszal is járhatatlan volt. Vámospércs pedig egy tragédia volt. Kántorjánosnál pedig csak a GPS-en vettem észre, hogy hol kell átmenni a műútra.
[előzmény: (6847) Hev, 2019.11.06 17:26:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.11.06 17:26:30 (6847)
Lényeges változások az AK nyomvonalában és pecsételő helyekben!
http://mtsz.org/cikk/az_alfoldi_kektura_felujitasa

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.10.25 18:30:10 (6846)
Sajnos az elmúlt időszakban már nem a kirándulóknak festenek leginkább, hanem saját maguknak.
Mert aki ismeri az utakat egy-egy hegységünkben az nem téved el. Ők vannak kevesebben.
Akik viszont nem ismerik, és csak úgy kirándulnának egyet kedvtelésből, na ők aztán totálisan bajban vannak, mert a jelzések alapján szinte garantált hogy el fognak tévedni, különösen Borsodban, és részben Nógrádban is. (ezeket ismerem testközelből)

Ezt nem akarják megérteni az önjelölt Picassók, hogy meg lehet magyarázni mindent, hogy rendezés, meg egyéb ostobaságok, de ettől még a káosz az káosz.

Jó példa erre a remek túrákat szervező Orbán Imre pár hónappal ezelőtti kifakadása, mikor észrevette hogy valakik mily mértékben zagyválták össze az Aggteleki-karszt turistaútjait. Azt is megmagyarázták, de ettől még úgy xar ahogyan van.

És tetten érhető a szándékos rongálás is. Mások által felfestett turistaút (Északi Zöld) leszürkézésére kiküldtek komplett csapatokat(!) és mellé az Aggteleki piros jelzés átpingálták zöldre, hogy véletlenül se lehessen újra felfesteni.
Mert azt nem mi találtuk ki, pusztuljon... az ország egyik legszebb útvonala. Sajnos Nógrádban is eluralkodott már ez a koncepció. (Ettől még szerencsére járható marad. )
És persze ez is meg van magyarázva...

Mint ahogyan az is hogy az utóbbi időben a legtöbbet használt festék mindenhol a szürke.
[előzmény: (6845) emiGrant, 2019.10.25 06:15:48]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.10.25 06:15:48 (6845)
Tudom nem fog vigasztalni, de ahol én lakom, Nógrádban még nagyobb a káosz. A nem különösen népszerű, nem túl frekventált helyeken rengeteg olyan ösvény van ami időnként eltűnik, aztán megint van, máshová van festve, de csak nagy ritkán, stb., stb. Többször futottam bele felfestő csapatba, ami tele volt fiatal, valószínűleg közmunkás tagokkal, minden hozzáértő vezető nélkül. Mintha kizavarták volna őket a festék és ecsettel, aztán gyorsan össze-viszza festettek valamit, hogy gyorsan elfogyjon a festék és haza lehessen menni. Ijesztő! Itt valószínűleg még nem is arról volt szó, hogy a nyugdíj mellé kellett a pénz, hanem arról, hogy valaki szépen zsebre rakta a pénzt és teljesen hozzá nem értőket zavart ki az erdőbe festeni, akik életükben nem voltak kirándulni és közmunkás lévén, pénzes motivációjuk sem volt. :(
[előzmény: (6844) Medves, 2019.10.23 15:15:57]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.10.23 15:15:57 (6844)
Bár nem Országos Kék, de a közelében van.
Olyan szinten sikerült szétzilálni az északi Bükk turistaútjait hogy az már mesteri.
Pl: Három jelzés áthúzva szürkével a kisvasút garadnai végállomásánál, kettő jelzés indul, ki tudja merre... le sem fotóztam, mert már kínosan szar volt.
Fent a gerinceken, Örvénykő, Látókő közelében szintén káosz.
Turistatérképeket lehet eldobálni mind.
Kék + (Kohász) a lehető legrégebbi Őskohót (emlékhelyét) Ómassán már nem érinti, helyette egy jellegtelen úton kapaszkodik fel Szentlélekhez. Bélyegzőhelyet, gyönyörű utakat és az ország egyik legszebb fekvésű zsákfaluját hagyja így ki. kereken 50 évig jó volt...
(Ismerem az új utat is egyébként, bejártam, nincs vele gond, de most az a cél hogy rövidítsünk??)

Értem én hogy kell a pénz a nyugdíj mellé, na de ilyen áron? Minden mindegy, csak fessünk valamit, mert azért fizetnek...

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2019.09.25 15:07:09 (6843)
állítólag az új füzethez új bélyegzőpontok is lesznek az autós teljesítést megnehezítendő..
[előzmény: (6842) FTom, 2019.09.24 20:35:01]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2019.09.24 20:35:01 (6842)
Az MTSz az egész AK-t újra mérte és új igazolófüzetet tervez kiadni. Táblázatba foglalták a helyszíneken tapasztalt problémákat, megoldási javaslatokat. Sok helyen terveznek útvonal-változtatást. Úgy látom, köztük vannak azok is, melyeket a facebook-bejegyzés említ. Hajdú-Biharban nem csak az említett két területen (Nyíracsád-Gánás-hegy között és a volt Zudortanyánál: új tulajdonos Demjén), hanem például Hencida-Bojt között (az M4 építése miatt terelés van, és még kérdéses, hol lesz majd átjárás, hogy a régi nyomvonal részben visszaállhasson), Létavértesnél, a Fancsikai-tavaknál, a Halápi csárdánál stb. is módosulás várható.
Most csak a megyénket említettem, innen van biztos információm: az erdészet (Nyírerdő) segítségével, az MTSz képviselőivel közösen rövidesen bejárunk minél több kérdéses helyszínt. A helyiek ismerete (erdészek, turisták) remélhetően jó irányba visz.
[előzmény: (6841) Hev, 2019.09.24 15:19:25]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.09.24 15:19:25 (6841)
AZ AK-n van három olyan hely is ahol kényszerűségből kerülni kell. A jelzés nincs áthelyezve de magán lezárások akadályozzák a hívatalos útvonalon a haladást illetve az egyik helyen szerintem eltévedtek a "festők" mert 1 km-en a jól járható földút mellé egy gyakorlatilag szinte járhatatlan csapásra tették ki a beton oszlopokat, felfestés nincs! Én is megszenvedtem vele.

Ezt a három Javasolt kerülőútat érdemes lenne a térképen is jelezni.

https://www.facebook.com/groups/579204185610191/permalink/1112043712326233/

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.08.20 18:46:18 (6840)
Nem így történt...
Az MTSZ-nek jelezték a problémát, és az érintett szervezet maga festette fel a terelést, ha valaki követte az eseményeket, annak ez nem újdonság.
[előzmény: (6839) Pilis50, 2019.08.20 16:19:24]

Pilis50hozzászólásai | válasz erre | 2019.08.20 16:19:24 (6839)
..... legalább az érintett turista szervezettel egyeztetve történt a módosítás ....

Te Józsi! Figyelj!
Jó, ha tudtok róla .. Eltereltük az utat!

Aha! Kösz, hogy szóltatok.

És kész.

Egyeztetve lett. :-)
[előzmény: (6838) olahtamas, 2019.08.11 06:59:02]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.08.11 06:59:02 (6838)
De legalább az érintett turista szervezettel egyeztetve történt a módosítás, aminek következtében elfogadható útvonalon és szakértő kivitelezéssel készült minden.
Sokkal jobb, mintha a tulajdonos pacsmagolta volna fel, egy random vonalvezetéssel.
Az pedig, hogy sokan bele szerettek volna szólni az új nyomvonal kialakításába, az gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Én nem tudom elképzelni, hogy egy tucatnyinál több ember által indított nyomvonali megbeszélésen konszenzusra lehessen jutni.
Kb. Ugyanez a helyzet a törvényalkotással is, mindenki bele akar szólni, hogy legyen szolgalmi jog, de nincs egy olyan szakértő, aki a sarkára állna és végigvinné a folyamatot.
[előzmény: (6835) Medves, 2019.08.09 21:54:20]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.08.10 21:36:43 (6837)
Ami még eszembe jutott a témával kapcsolatban:
Múlt héten az alább belinkelt megemlékezős túra bejárásakor megtudtuk hogy bizony-bizony a Nagy-Milicen futó turista útvonalak is magánterületen futnak, az egész erdő magántulajdon, és csak a tulajdonos jóindulatának köszönhető hogy nem keríti le.
Ha jól rémlik a Bodó-rét-Füzér kék +-on már megtették, valaki említette.

http://www.turistamagazin.hu/eletre-szolo-elmeny-volt-a-milicen-ebredni-a-masfelmilliosokkal.html

Szóval nagyon-nagyon kéne valamiféle szolgalmi jog-szerűség legalább a sáv jelzésű turistautakra, mert így előbb-utóbb nem lesz miről beszélnünk turistaút-hálózat címén. Mint a 30-as években, amikor az aszfaltutak és a dűlőutak jutottak a turistáknak, kivéve ahol a tulajdonos jóindulatú volt, mint például gróf Pallavicini Alfonz a Bükkben, aki megengedte a Bánkúti th. felépítését is. De ez volt a ritkább.

[előzmény: (6836) emiGrant, 2019.08.10 14:08:43]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.08.10 14:08:43 (6836)
+1 :)
[előzmény: (6835) Medves, 2019.08.09 21:54:20]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.08.09 21:54:20 (6835)
Látom, régebbi az eszmecsere, de azért egy vélemény:
A kéktúra elmúlt több mint 50 esztendejében nem emlékszem hogy történt volna síelő vs gyalogos karambol, szépen elfért mindenki egymás mellett, így ezt kizárhatjuk szerintem a terelés okai közül.
(előtte, nagyon régen Sombokor felé ment a kék amúgy, ahol ma a Rákóczi sárga megy)

Tamás, emlékszel múlt héten mit mondtam neked a Nagy-Milicen, amire mondtad, hogy milyen költői vagyok? :-)
"A kéktúra nagyra fújt lufiját a magántulajdon szúrós tüskéi fogják kipukkantani"

Na, itt is ez lehet a helyzet. Egy mondhatni eredeti nyomvonalat kell most ismét elterelni, mert más valami fontosabb lett.
Valakinek.
[előzmény: (6833) olahtamas, 2019.07.24 06:32:15]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.08.03 09:13:55 (6834)
Az Alfüldi Kéktúra útvonala Sándorfalván hibásan van jelölve.
http://turistautak.hu/maps/mapnik/geojaunt.php?GPX=309&zoom=15&lat=46.37868&lon=20.10869&layers=00B00FFFT

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.24 06:32:15 (6833)
"az OKT végleges elterelése és az izomból végrehajtott kivitelezés - szánalmas."
Ezen mondatod sugallta azt, hogy volna más megoldásod a helyzet kezelésére.
Abban egyetértek veled, hogy az MTSZ kommunikációja nem a legkifinomultabb, de a dolgukat végzik, és legalább a munka elkészültét jelzik, hogy ne érje meglepetés a túrázókat.

A síelők vs gyalogosok veszélyforrás, mint kockázati tényező ezek szerint nem vitatott.

Ha libegőt akarnak, azzal nekem nincs problémám, sokkal jobb, mint egy újabb kalandpark.
Bár gondolom a libegő majd vonzza a hasonló zenés szórakozóhelyeket...
Ha csak az építkezés miatt lenne a terelés, akkor gondolom ideiglenesként jelölték volna.
Bár Sikárosnál is vagy 5 évig tartott az "ideiglenes" terelés
Az lehet, hogy a terelés aktualitását megerősíti az építkezés kilátásba helyezése, erről nincs információm.
[előzmény: (6832) Old Eye, 2019.07.23 21:20:36]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 21:20:36 (6832)
Mi a problémád?

Elfogadtad az MTSz OKT útvonal áthelyezését, elégnek tartod a 'biztonsági okok'-ra hivatkozását, bármi is legyen az.
Mire vársz javaslatot?

Csak VP és jómagam gondoltunk síelők vs gyalogosok viszonyra, mint nagyon is létező veszélyforrásra. Megtapasztaltuk.

Pedig lehet más is, pl a Mátraháza-Kékestető közti libegő várható megépítése.
Nyilvánvaló, egy építési területen nagyforgalmú jelzett turistautat nem lehet átvezetni.
[előzmény: (6831) olahtamas, 2019.07.23 16:02:59]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 16:02:59 (6831)
És mi a javaslatod?
[előzmény: (6830) Old Eye, 2019.07.23 15:06:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 15:06:06 (6830)
Alulról nézve csak múltja.
[előzmény: (6829) olahtamas, 2019.07.23 11:59:50]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 11:59:50 (6829)
Hatalma nincs, de elismertsége, múltja, befolyása, az van.
[előzmény: (6828) Lipták Roland, 2019.07.23 11:17:15]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 11:17:15 (6828)
Politika = a hatalom megszerzése és megtartása.
Van a MTSZ-nek hatalma...?
[előzmény: (6825) Lipták Roland, 2019.07.23 09:35:22]

karcsi9641hozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 11:13:44 (6827)
Hitler és Rákosi is így gondolhatta.
[előzmény: (6825) Lipták Roland, 2019.07.23 09:35:22]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 10:51:15 (6826)
Attól tartok ez a téma így már nagyon bele menne a politikába!
Nyilván ha valakinek nem tetszik a rendszer, az csinálhat forradalmat, alapíthat pártot, létrehozhat egyéb civil szervezeteket, stb... Ebbe én nem mennék bele.
[előzmény: (6825) Lipták Roland, 2019.07.23 09:35:22]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 09:35:22 (6825)
Hát, igen, mennyivel jobb hely lenne ez az ország, ha az emberek végre elfogadnák, hogy a hatalomnak mindig igaza van, és nem tartozik számadással, csak fölfelé.
Egyszerûen csak el kéne végre fogadni, hogy aki ott van, az jobban tudja, és ha közünk van hozzá, akkor majd szólnak.
Mindenkinek könnyebb lenne, nem...?

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 23:08:40 (6824)
Értem én, hogy sokan szerették volna tudni előre, hogy mi lesz, de végül is a kéktúra útvonala az MTSZ kompetenciája, és a területen érintett tagszervezettel is egyeztetve került kialakításra a nyomvonal.
Az egész országgal nem lehet egyeztetni, bőven elég ha sikerül annak a pár szervezetnek egységesen elfogadnia a változást.

Ha az okát szeretnéd tudni, arra most is ugyan annyi lehetőséged van, mint lett volna 3 héttel ezelőtt.
Kell engedélyeztetni a kék régi nyomvonalán egy új turistautat/tanösvényt és akkor talán kiderül, hogy valójában mi a helyzet.
Én megmaradok abban a hitben, hogy a megadott indoklás valós.
Majd ha kiderül valami más, akkor max azt mondom, hogy tévedtem, de nem fogok összeesküvés elméleteket gyártani.
[előzmény: (6822) emiGrant, 2019.07.22 22:24:41]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 22:35:42 (6823)
Előbb nem kéne tisztázunk, mi a baj a régi, évtizedek óta változatlan, megszokott, közismert, közkedvelt útvonallal?!

Közeljövőben hallunk majd érdekes híreket erről, a legrangosabb magyar turistajelzéstől pikk-pakk megfosztott sípályáról, környékéről.

[előzmény: (6821) olahtamas, 2019.07.22 20:09:26]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 22:24:41 (6822)
Kedves Tamás Én már nagyon régen nem sielek, gyalog meg ugyanaz a hozzáállásom, mint VP-nek. Így semmiféle személyes érvem/érdekem nincs. Az útvonalról sincs, hiszen nem ismerem egyiket sem és ha még ismerném is, biztos, hogy mind a kettőben van szépség.

Én azt kifogásolom, ahogyan végrehajtották a változtatást. Stikában, gyorsan, nehogy valaki még meg is merjen szólalni, hogy szeretné tudni az okát. Itt, ebben a témában, senki nelm tudta azt írni, hogy neki megmondták, csak saccol mindenki. Hát ez a mai világ, nemcsak, hogy ott vagyunk a sötétben, de még meg is saccoljuk, hogy mégis miért. Mindenki világnézete, temperamentuma és hozzáállása szerint saccolhat. Az én saccom benne volt a legutolsó kommentemben. :)
[előzmény: (6821) olahtamas, 2019.07.22 20:09:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 20:09:26 (6821)
És ha megfordítjuk a kérdést?
Mi a baj az új útvonallal?
Mert ha semmi, akkor miért ne lehetne megváltoztatni?
[előzmény: (6820) VP, 2019.07.22 18:45:08]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 18:45:08 (6820)
A síelők - nem síelők szétválasztása kultúra (és nevelés, hosszú évek) kérdése.
Szlovákiában és Ausztriában elég egy "Sífutópálya, léc nélkül ne lépj rá!" felirat - és persze egy vele párhuzamos, alternatív útvonal a gyalogosoknak (lovasoknak, télen biciklizőknek, stb.).
A Normafán két éve, amikor egy 2 km hosszú kört lenyomtak, és kitábláztak, néhány gyalogos közölte, neki joga van ott járni, és széttaposta a nyomot, annak ellenére, hogy 5-10 méterre tőle volt párhuzamos gyalogút.
Most télen a Libegőtől a Ságvári-ligetig az aszfalton volt ilyen tábla, mégis sokan az út közepén gyalogoltak.
De talán húsz év múlva, ha addig minden évben lesz ilyen, megtanulják, hogy ezt így illik, ha nem akarjuk egymás örömét elrontani.

A nagy osztrák pályákon a felfelé gyalogló, egyre nagyobb számú túrasíző kelt néhol feszültséget. Ott is biztonsági okokra hivatkoznak - kétségtelen, egy meredek fekete pályán nem szerencsés a keresztben átgyaloglás -, de valószínűleg inkább anyagi okai vannak: nem lelkesednek, hogy síbérlet nélkül használják a pályát. (Pedig egy túrasíző csak egyszer csúszik le egy nap.)
A legtöbb helyen azért kialakul az együttélés: vagy van sokkal szebb erdei utas felfelé nyom, vagy a pálya szélén nyugodtan lehet felfelé fókázni.

A Kékesen van bőven hely, hogy télen a rétcsík szélén (vagy a tiszta bükkösben) legyen kitaposott gyalogos nyom, és a pályán zavartalanul síelhetnének (az ár-érték arányban horribilis összeget fizető) síelők.
Emiatt egész évben elterelni a kirándulókat erről a szép, zöld csíkról szerintem teljesen indokolatlan.
(A bejelentés módját nem kommentálom, mert megint megkapnám, hogy politizálok. Meg engem úgyse érint. :-)

btw: 1978 januárjában surranóban síeltem itt egy fából készült katonai sílécen a hadosztály síbajnokságon. Nagy buli volt! (Persze felvonó nem volt, a lesikló számban busszal vittek fel minket, a másikban meg a bowdent a saroknál kiakasztva lehetett gyalogolni felfelé - persze fóka nélkül eléggé kínlódva.)
[előzmény: (6817) Old Eye, 2019.07.22 16:49:10]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 17:33:57 (6819)
Az ideiglenes terelést nehéz kommunikálni, pláne ha külföldiek is járják az utat.
A kéktúra útvonalának olyannak kell lennie, hogy ne legyen szükség ideiglenes lezárásokra, és számíthasson az ember arra, hogy az útvonalon bármikor végigmehet!
Maximum belefuthat egy vadászatba, ha nem figyeli a híreket, de akkor is 1 óránál ne kelljen többet veszíteni.
[előzmény: (6816) VP, 2019.07.22 16:14:30]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 17:27:37 (6818)
Sajnos a mögöttes információk nekem sem állnak a rendelkezésemre.
Csak feltételezni tudom, hogy a sípályások állhatnak a háttérben.
Hosszú távon csak jobb a békesség, és az új nyomvonal is ugyan olyan jó, sőt még aszfalt is kevesebb van benne.
[előzmény: (6817) Old Eye, 2019.07.22 16:49:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 16:49:10 (6817)
Kétségtelen, a gyalogosok (és szánkózók) nem szívesen látott vendégek a sípályákon, normális (érts kiépített) helyeken még kerítést, szalagot is húznak eléjük kétoldalt, nem mert útban vannak, inkább mert tönkre vágják a havat.

Ez végtelenül könnyű, zöldnek jelölhető pálya. Jogos az igény a síszezonban csak síelőknek fenntartani. Kezdőknek még izgalmas is lehet a Veronika-rét előtti kis leszakadás abszolválása.
Ha feltételezzük, hogy a 'biztonsági okok' a síelők és a nem síelők szétválasztását jelentik, a választott megoldás, az OKT végleges elterelése és az izomból végrehajtott kivitelezés - szánalmas.

Tamás, mit tudsz? Miért lépték ezt meg? Mi az indoklás? Nem jutott el hozzám.
[előzmény: (6816) VP, 2019.07.22 16:14:30]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 16:14:30 (6816)
Azért az az egy-két hét, amikor itt hó van, megoldható ideiglenes tereléssel is.
És azért ez nem egy fekete pálya, elég széles is, simán el lehet menni a szélén.
Ráadásul a lift csak a felső részén van, a lenti szakaszon csak gyalogolni lehet felfelé.
[előzmény: (6815) olahtamas, 2019.07.22 15:35:46]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu