az összes téma hozzászólásai egyben, hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1162 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ... | következő


hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.22 18:55:49 (47557)
60csx-szel és még néhány más típussal simán lehet nem aktuális pozícióból tervezni
[előzmény: (47554) KoLa, 2010.03.22 18:18:21]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.22 18:49:16 (47556)
De az van, hiszen írtam is néhány adatot. Csak egybevetéshez kellettek a számok.
[előzmény: (47555) jekaeff, 2010.03.22 18:23:50]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.22 17:57:28 (47552)
JEKAEFF

Gondolom, hogy nem haragból nem nézted meg, hanem elsikkadt ez a hsz. :-) Megnéznéd a kedvemért, kérlek! Kösz. Visztula
[előzmény: (47495) 2010.03.20 23:51:45]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.21 00:03:50 (47498)
Tehát ez nem igaz, mert nem 100, hanem 125-130 közötti az eltérés 0-1000 m között.
[előzmény: (47477) olahtamas, 2010.03.20 22:58:21]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.21 00:02:47 (47497)
Iszonyú fáradt vagyok, de úgy érzem, hogy az alábbi link megmagyarázza, hogy miért 1,25-1,3 hPA közötti értékkel csökken felfelé a nyomás 10 méterenként, s miért nem 1-gyel. Ld a sűrűség reciprokát:
http://www.geothink.net/?q=hu/geothink/segedanyagok/191/l%C3%A9gnyom%C3%A1s.html
[előzmény: (47488) 2010.03.20 23:37:53]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:51:45 (47495)
Nézd már meg lécci, hogy ha kalibrálod 0,1000 és 2000 m-re, akkor mennyit változik Nálad a barométer által kijelzett érték!
[előzmény: (47489) jekaeff, 2010.03.20 23:40:14]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:50:44 (47494)
Tehát ha pl. úgy kalibrálod, hogy bár 100 m-en vagy és mondjuk 998-at mér a nyomásérzékelő, ami tengerszinten 1010 körül van, de Te beírsz neki 1200-at, akkor aszongya, hogy húvazzedemagasan vagyok, s kiszámolja a fals magasságot.
[előzmény: (47492) 2010.03.20 23:47:01]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:47:01 (47492)
A nyomásmérőt nem kalibrálja, hiszen a nyomásmérő az maga a környezeti nyomás (=ambient pressure), ami nem változik, bármilyen magasságot írsz be vagy bármilyen nyomásértéket (=barométer=tengerszinti nyomás). A nyomásmérő annyi, amennyit érzékel. Viszont a magasság adat alapján kiszámolja a tengerszinti nyomást és vice versa.
[előzmény: (47491) olahtamas, 2010.03.20 23:44:00]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:41:30 (47490)
Kijelzésre 0,1 hPa/millibar illetve 0,01 hüvelyk higany pontosságú
[előzmény: (47486) olahtamas, 2010.03.20 23:30:56]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:37:53 (47488)
Szerintem felesleges. Bekalibrálod a csixet 1000 m-re, 2000-re stb, s megnézed, hogy a barométer (tehát NEM az ambient pressure, hanem a tengerszinti) mennyit mutat, majd veszed a különbségét. Ez megadja, hogy eltekintve az időjárási viszonyok változásától pusztán a magasságbeli különbség mit jelent HP-ben.
Csakhogy amikor én ezt kipróbáltam 0 és 1000 m között kis lépésenként még akkor sem jött ki a 10hPa 100m-ként, úgyhogy vmi nem stimmel....
...ja már eszembe jutott, ami akkor is, azaz az, hogy lehet, hogy nem 10hPa-nak kell lennie a különbségnek, mert a levegő sűrűsége más mint a higanyé? Ugyanis nekem 100 méterenként 12,7hpA változás volt. De már nem rémlik, hogy végül mit gondoltam erről.
[előzmény: (47479) jekaeff, 2010.03.20 23:05:42]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:24:59 (47484)
Mert f@sz voltam. :-) Az első napon levettem minden adatmezőt a map page-nél, mert zavart, s az összes reset-nél azóta is mindig. Sosem gondoltam bele, hogy néha jól jönne ott vmi, mindig arra figyeltem, hogy nehogy már ezt a kis kijelzőt kitakarja még vmi.
[előzmény: (47478) jekaeff, 2010.03.20 23:03:35]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 23:22:09 (47483)
Egyébként a 65000 láb az vmiért kiemelt magasság:
http://www.pdas.com/e2.htm
http://www8.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=133

A második link alapján azt mondanám, hogy ez a maximum, tehát 20462 m felfelé. Marianna-árok 11033m, azaz 31495 méternél vagyunk. Most ehhez adjál 10 yardot vagy 30 lábat, s máris megvan a 31504m :-)
[előzmény: (47473) jekaeff, 2010.03.20 21:43:41]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 22:46:43 (47476)
Az a baj, hogy mint írtam nálam ugyanannyi volt a kérdéses trekkben 150 m-en, mint 600m-en. Méghozzá 7 tizedesjegyig. Viszont ha nem egységnyit ugrik, akkor már nem lineáris, de az is lehet, hogy a szorzás során tizedesjegyek vesznek el.
[előzmény: (47474) olahtamas, 2010.03.20 22:32:39]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 22:43:58 (47475)
Marianna-árok? ;-)

4. Így hogy leírtad a kulcsszót, egyből rájöttem, hogy a Forerunner-ek (vagy közülük néhány) is tudja a Virtual partner-t. A pár youtube videó inkább a paraméterezett ellenfelet mutatja be, így nem derült ki, hogy pontosan hogyan néz ki a korábbi trekkel versenyzés.

Viszont rátaláltam újból a Training Center ingyenes Garmin programra, ami a közelmúlt egyik verziófrissítése óta már elfogad gpx-et is az importban, így utólagosan lehet nézegetni idő vagy távolság függvényében a magasságot, sebességet, emelkedés szögét, sőt mindezt két trekknél is, kivéve szöget. Hogy miért nincsen idő függvényében távolság, az rejtély. Cooper-teszthez pl. nem az kellene??? Márcsak hogy a fitness témánál maradjak, s ne csix-esként érveljek.

Sőt rájöttem, hogy hogyan fogom megoldani egy egyszerű ötlettel fapadosan az edzéspartnert. Nézzük, miből élünk:

a) Akár 1000 útpont is belefér a csix-be.
b) Amikor az ember tesztpályán (nálam Pomáz-Dobogókő hegytető) kerekezik vagy fut, akkor a térképet úgysem kell bámulni
c) A Lazarussal egyszer már megbirkóztam a waypoint desc és cmt mezőinek buherálása kapcsán.

Tehát bemeneti képernyőn a betöltendő gpx (útpontok nélkül, ha van, akkor az nem kerül megőrzésre) illetve a "km kövek" sűrűsége mp-ben. Ha pl. 10 mp, akkor a trackpontok beolvasása alapján létrehozza az útpontokat a megfelelő helyen "00:00:10", "00:00:20"... névvel (mondjuk akár egy külön gpx-ben, amit Mapsource-szal betöltök a csix-be) amit kerekezés közben a csixet 5 m-re állítva már elég jó képet kapok arról, hogy hogyan állok. Annyi a dolgom, hogy a Trip Computer és a Map page között ugrálok, ha érdekel a dolog.

Természetesen el lehet játszani, hogy ha valamiért nem minden másodpercben van adat, akkor mit csináljon (de azt is lehet, hogy edzéskor az ember mindig 1 mp-ű rögzítésre állít). Vagy azzal, hogy beolvasás után megnézze, hogy a track milyen hosszú mp-ben és ezt elosztva a megadott sűrűséggel nem kapunk-e véletlenül 1000-nél nagyobb számot.

No, milyen ötlet?

Megj.: rally üzemmódra nem javasolt, sem az 5m-es zoom miatt, sem pedig a kijelző nézése és képernyők közötti váltások mint követelmények miatt.:-) Bár mitfahrer-rel egy kicsit más zoom-mal még erre is alkalmas lehet. :-))
[előzmény: (47473) jekaeff, 2010.03.20 21:43:41]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 21:21:29 (47471)
1. Ez az én trükköm! :-)

2. Nagyon szép próbálkozás, de a helyzet az, hogy 0,4807129-et keresünk. :-)

Egyébként 31504-et elosztva egészen pontosan megkapjuk a számomat. Javítsd ki a progit! ;-) Mindenesetre 1000 hála, ha igazad van, én már nagyon befixáltam az agyam a barometrikus lépésközbe. De vajon miért 31504 métert akarnának ábrázolni? Tuti, hogy a légnyomás nem játszik? Ne felejtsd el, hogy nagyobb lépések esetén nem pontosan 2-szeres vagy 6-szoros a differencia.

4. Utánanézek...

5. Nem mondtam, hogy én fel bírok tekerni 10 fokon (ha jól emlékszem, 17% körül lehet), viszont 50-nel képes vagyok lejönni egy ilyen lejtőn :-). De mondokk egy életszerű példát: a Holdvilág-árokban lendületesen fellépdelsz a létrán pár mp alatt. A progi szerint 0,1 km/h alatt marad a sebességed, viszont a vertikális sebesség miatt valójában akár 1,8-2-vel is repeszthetsz a valóságban.
[előzmény: (47467) jekaeff, 2010.03.20 19:35:03]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 16:45:14 (47466)
Furcsa, hogy az USB-t nem tudja! :-))
[előzmény: (47461) Mákos, 2010.03.20 11:39:37]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.20 16:40:42 (47465)
JEKAEFF

Főleg Neked szól ez a dal.... :-)

1. Múltkorában teszteltem a csix-et barométerként (fixed elevation, auto calibration off), s úgy tűnik, hogy a kijelzőn akkor is ingadozik a magasság.

2. Megnéztem egy biciklis trackem gpx-ét, s észrevettem, hogy a magasság 0,4807129 m-ként ugrik. Ha egy egységgel, akkor mindig ennyi a különbség, ha egyszerre többet, akkor meg ennek az értéknek a majdnem egész számú (pl. 5,9989-szeres) többszörösével. Első tippem az volt, hogy vmelyik nem metrikus rendszerből számol át, de ilyen más rendszert nem sikerült beazonosítom, ezért most arra tippelnék, hogy a barométer mérésközéből adódik ez a távolság. Viszont miért pont 0,48...m? Ráadásul ugyanennyi 600m-es magasságban és 150 m-en is, miközben a légnyomás a magasság növekedésével nem lineárisan csökken.

3. Aztán az is eszembe jutott, hogy a csix az mér külső hőmérsékletet? Hiszen máskülönben nem lenne pontos a barometrikus adatokból számolt magasságadat, mivel a levegő sűrűsége azért függ a hőmérséklettől is, s azt nem lehet feltételezni, hogy adott magasságon mindig ugyanolyan hőméfrséklet van. A test üzemmódban van egy hőmérséklet adat, de az nem pontos, mert a készülék bemelegedésével ez az adat akkor is nő, ha közben nem mozgok.

4. Van olyan Garmin, ami arra van kitalálva, hogy ha ugyanazon a nyomvonalon sportolsz, akkor információt adjon folyamatosan, hogy most gyorsabb vagy-e, mint múltkor? Tehát megnézi, hogy a betöltött bázistrekk kezdőidőpontjához képest hány mp telt el a bázistrekknek az aktuális helyzetedhez képest legközelebbi pontjának időpontjáig, s ez kevesebb vagy több, mint az aktuális trekkednek az aktuális időtartama. Vagy megfordítva hány m-rel vagy lemaradva/előnyben.

5. Gondolkoztam azon, hogy a csix gpx-ével minimum utólag azért lehet elemezni a dolgot. Sőt meg lehet nézni, hogy adott helyen gyorsabb vagy lassabb vagy mint múltkor. Aztán ma belebotlottam a HRM-es progidba, mert a sebesség és a magasság egymás mellé tétele ötleteket adott. Ránézve a HRM-re, felvetődött a kérdés: miért nem "22.5" formában van tárolva a 22,5 km/h-s sebesség, s miért "225"-nek?
Emellett a pontok közötti sebességet csak simán a 2D-s koordináták közötti távolság alapján számolod vagy a magasságot mint harmadik koordinátát is figyelembeveszed?
Bringánál természetesen elég a 2D, de mondjuk sziklás szakaszon, ahol fel- és lelépések is előfordulnak, ott már lehet hogy a 3D az igazi. Sőt ha bringával gurulsz le egy 10 fokos lejtőn 50 km/h körül, már ott is mintegy 0,8 km/h-s torzítás van.
Mindegy a kérdés az, hogy 2D vagy 3D, amivel számolsz.

Természetesen örülnék, ha bárki rámozdulna bármelyik pontra, hiszen lehet, hogy vmit nagyon benéztem.

hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.03.19 15:24:46 (8839)
OFF
Annyival megtamogatnalak, hogy annak aki mindig fikazza a nemzetunket, el kellene gondolkodnia azon, hogy mennyivel van jobban igaza, mint annak, aki hoborogve kiabalja, hogy a "magyar uber alles".

Viszont azt is hozzatennem, hogy gyakran hangzik el az a megjegyzes is, hogy "... Aki szerencsesebb helyre szuletett". Hat ha a Fold teljes lakossagat nezzuk vagy akar az orszagok szamaval jatszunk, akkor egyertelmu, hogy a krembe tartozunk, mert boven igaz az, hogy az eletminosegunk a felso 25%-ban van.

Ez persze nem ok arra, hogy ne akarjunk jobban elni, de jelen helyzetben mar is "pofatlansag", ahogy mi elhetunk, ha megnezzuk az egesz bolygonkat. S ettol meg nem kommunista a hozzaallasom, mert nem a differencialtsag faj, hanem annak a merteke, s annak az oka.

ON

A Garmin eseteben meg csak attol van hanyingerem, hogy olyan jogi dokumentumokkal operal, amivel kimondja, hogy a megvett termekenek a mukodesi szinvonalara nem ad garanciat
[előzmény: (8834) KoLa, 2010.03.19 12:41:10]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.12 12:29:17 (47304)
Mármint az apróhirdetésre :-)
Elolvastam, de nekem gyári kábelem van, mégha a kerek dugót újra is kellett "készítenem, mert mindig kiszakadt belőle a vezeték.
[előzmény: (47301) Juju, 2010.03.12 11:11:29]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.12 09:18:10 (47300)
Meglett a műanyag csavar.
[előzmény: (47298) 2010.03.11 21:50:55]

hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.03.12 09:16:41 (8675)
Sajnos lefekvéskor én is rájöttem, hogy nem az a kérdés, hogy a csix-et lehet-e tölteni usb-sel, hanem hogy van-e usb-s töltő. Márpedig Magpet hozzászólása alapján van, tehát hülyeséget írtam.

Egyébként mivel nem gyári autós tartóm van, ezért nem tudom a választ, de biztos, hogy a csix autós tartója úgy van kialakítva, hogy a bedugott antenna és a kerek dugós töltő mellett a bedugott usb kábel sem ütközik bele a tartó műanyagjába?

Egyébként ma reggel felleltem a fekete műanyag csavart, így nem aktuális az alkatrészvadászat
[előzmény: (8672) olahtamas, 2010.03.12 07:57:32]

hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.03.11 21:56:29 (8669)
Hoppá, csak most olvastam el részletesen! A 60csx-hez USB-s is van? Én csak azt a rohadt kerek dugóst ismerem, ami mindig megsérült. https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=527
[előzmény: (8667) magpet, 2010.03.11 21:48:59]

hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.03.11 21:53:25 (8668)
Bocs, 60csx-hez kerek dugó (bár már nem teljesen az, hanem egy ruhagomb van rajta, mert műtenem kellett :-) ). A kütyük fórumon kiderült, hogy a kupakom és a biztosítékom megvan, csak a csavart nem találom (meg egy fémgyűrűt, már ha volt).
[előzmény: (8667) magpet, 2010.03.11 21:48:59]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.11 21:50:55 (47298)
A biztosíték az megvan. Azt hittem, hogy az utolsó szervíznél dobták be a kardánboxba mint lecseréltet.
A gyűrűt talán még nem is lenne nehéz pótolni, az anyát szerintem nehezebb. Amint világos lesz, ráállok a témára (ma már véletlenül letörtem az egyik ülés sínjéről a műanyagot, ami hátul megfogja az ülést, hogy ki tudjam kaparni a kupakot). Ha működni fog egyszer még, akkor kap egy kevés pillanatragasztót a műanyag.

A korrekt bekötés tényleg olyan, ahogy leírtam?
[előzmény: (47296) Csuhás, 2010.03.11 21:34:00]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.11 21:21:01 (47291)
KERESEK

Olyan Garmin, szivargyújtóra rakható töltőt, ami nem működik, alkatrészek céljából

DE MÉG INKÁBB SEGÍTSÉGET KÉREK

Hogy az alábbi linkeken szereplő képek alapján mi hiányzik az én töltőmből?

http://kepfeltoltes.hu/100311/P1010876_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100311/P1010877_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100311/P1010878_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100311/P1010879_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Egyszer csak azt vettem észre, hogy nem tölt, s ahogy megnéztem, látszott, hogy mintha valami kirepült volna belőle, mivel a két műanyag rész szétnyílhatott. Hosszas keresés után találtam az autóban az aranyozott valamit, ami talán a "kupak" lehetett, de a töltő fekete műanyagja belül menetes, tehát valami még kilövellt (alatta rugó van, ezért gondolom, hogy röpültek a dolgok).

Ráadásul az is furcsa, hogy csak a fekete zsinór van bekötve az egyik oldalsó aranyozott hajlékony fémlemezhez (kettő nem használt, ezek lehetnek a Serial Data in és out), a piros nincs összekötve a lemezzel, csak az NYÁK-kal. Elektromosság terén nem vagyok guru, de nem a pirosnak kellene a fázisnak lennie, míg a feketének mondjuk a földnek? Még nyomát sem láttam forrasztásnak a másik aranyozott lemezen, így azon túl, hogy valami eltűnt, még logikai problémám is van.





hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2010.03.11 21:17:31 (8666)
KERESEK

Olyan Garmin, szivargyújtóra rakható töltőt, ami nem működik, alkatrészek céljából

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.07 10:00:40 (47191)
Letölt, kicsomagol, ellenőrzi a fájl dátumát :-)
[előzmény: (47184) zakany, 2010.03.06 17:37:18]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.06 17:23:04 (47183)
Írtam a másik fórumban, hogy febr. 21-e óta nincs új tdb, tehát sajnos lehet, hogy több mint 1-2 napot kell várni a javításra
[előzmény: (47180) zakany, 2010.03.06 14:14:03]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.04 18:17:25 (47124)
Szerintem attól félsz, hogy nem bírnád megcsinálni az strm-ben azt, amit elméletben már kitárgyaltunk, ezért az egyéb projektek előtérbe helyezése. ;-)

Én most így vagyok a fw játékkal. Egyszerűen nem jutok egyről kettőre. vagy még inkább nulláról egyre.
[előzmény: (47123) jekaeff, 2010.03.04 18:08:14]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.04 16:17:27 (47120)
Ugye, víruskeresőt használsz, tehát az nem lehet?

Még annyi tanácsot adnék, hogy keress rá a dll-ekre az intézővel, mert lehet, hogy más könyvtárakban is vannak.
[előzmény: (47115) PeterTomi, 2010.03.04 14:41:52]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.04 16:13:24 (47119)
Azt hittem, hogy olyan penge vagy, hogy minimális szabadidő mellett is megleszel egy hónap alatt. (nem komolyan venni, ez csak olyan motiváló hsz akar lenni ;-) )
[előzmény: (46663) jekaeff, 2010.02.14 15:23:30]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.04 08:33:04 (47109)
Csodálkoznék. A régi garpatch oldal megszűnt, ez (http://garminpatch.ueuo.com/) lehet, hogy egy másik progi oldala, de szó sincs újabb típusú kütyükről.
[előzmény: (47107) Túrázó974, 2010.03.04 07:17:47]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.03.02 11:22:59 (47072)
Custom Map-ot töltöttél le az omp-ről vagy a letöltés menüpont alól vmelyik szettet (esetleg a garmin manager-rel)? Utóbbi(ak) esetén nem lehetne gondod, az előbbi esetében nálam is volt már furcsaság, de az szerintem más miatt volt, hiszen én plusz egy réteget ráraktam.

Egyébként szerintem az omp fórumán nagyobb eséllyel kaphatsz választ.
[előzmény: (47069) MaTamas, 2010.03.02 11:04:46]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.25 17:17:44 (46945)
Magyar vagyok. Remelem, ezzel teljes erteku valaszt adtam. :-)
[előzmény: (46942) Saughassy, 2010.02.25 08:19:43]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.24 23:41:25 (46935)
Most nincs erom az elozmenyemet megkeresni, de a Garmin nem hajlando megadni az Accuracy of GPS, a Location es a Kek kor pontos definiciojat (ld csix epe jellegu mutatoit).

Mas: sikerult a yahoo forumon egy kis felbolydulast okozni a firmware modositas felvetesevel :-) Egybol bunozonek latszottam. A garmin foruman valaszt sem kaptam, meg a tobbin sem. Meg jo hogy nem foglalkoznak azzal, hogy mas nalam ugyesebb skaccok mar evekkel ezelott hozza tudtak nyulni a fw-hez.

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.24 23:36:43 (46934)
Ha nincs ra valasz, vagy a keresovel talalsz ra es epp ezert nem latsz valaszt, akkor nem latszik elozmenykent. Ha nem latszik, akkor nem tudom kikopizni a thread szamot. Te hogyan hivatkozol be ilyen korabbi hsz-okat?

Egyebkent a gratulat nem erdemlem meg, mert a 256-ra emlekeztem, ezek utan csak beirtam alulra a 255, majd a 256 vegul a 257 szamokat.
[előzmény: (46900) Old Eye, 2010.02.23 21:13:48]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.23 21:00:15 (46899)
Vagy még pontosabban talán 255: ld 38514
[előzmény: (46898) 2010.02.23 20:57:05]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.23 20:57:05 (46898)
256 a korlát a csix-en és utána nem rögzít memória kártyára sem.
[előzmény: (46891) jekaeff, 2010.02.23 14:41:31]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.22 00:49:02 (46845)
A faq-ban talált 28 lépéses másik módszer sem kutya :-)
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=garmin (ld Szeho)

Nem is tudtam, hogy több megoldás is van erre az időnként felbukkanó kérdésre
[előzmény: (46844) Mákos, 2010.02.21 23:47:19]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.21 15:05:13 (46830)
helyesen: "HA MEG..."
[előzmény: (46829) 2010.02.21 15:04:47]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.21 15:04:47 (46829)
Ez még hagyján, de András instrukciói alapján szét kellene választanom a loader-t és a fw-t, csak nem tudom, hogy anélkül, hogy a mintegy 3 mb-ot végignyálaznám, hogy lehetne. Ma meg végignyálazom, akkor meg szerintem felesleges szétválasztani, mert nem spórolok vele semmit.
[előzmény: (46827) jekaeff, 2010.02.20 21:46:02]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 20:48:00 (46826)
Andrástól megtudtam, hogy az rgn egy loaderből és magából a firmware-ből áll.

Arra is rájöttem, hogy ha kézzel jelölök ki entry point-ot, akkor szakaszonként felismeri a megfelelő hexákat. Még nem értem, hogy miért van így, de most már legalább tudom böngészni.
[előzmény: (46825) Dzsó.bácsi, 2010.02.20 19:40:51]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 14:17:57 (46824)
Egyébként a firmware kiolvasáshoz tudsz valamilyen progit? Szörfözök ezerrel, de az első gondom az, hogy azt sem tudom, hogy pontosan melyik ARM van a csixben, mert az arm.com-on a garmin termékek közül csak egy nüvi van fent (az egyébként ARM926-os procival megy). A második meg az, hogy mivel olvassam ki, mert egy 500 dolláros fizikai eszközt nem fogok venni.
[előzmény: (46823) yoggi, 2010.02.20 13:40:20]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 13:37:13 (46822)
Ezzel sem sikerül az rgn-t dissassemblizni. Nem lehet, hogy jobban járnék, ha nem mindenáron az rgn-t próbálnám, hanem valamilyen szoftverrel kiolvasnám a 60csx-ből a firmware-t? Az már valószínűleg tényleg az ARM processzornak megfelelő formátumban jönne ki, míg az .rgn kiterjesztésű fw fájl érzésem szerint valójában nem egy ARM procinak szóló formátummal bíró fájl, hanem az updater.exe csinál belőle az ARM számára értelmezhető formátumot.

Jól gondolom?
[előzmény: (46816) Dzsó.bácsi, 2010.02.20 08:26:17]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 12:28:59 (46820)
Írd be, hogy garmin 60csx "arm processor", s akkor az első kettő ;-)
[előzmény: (46817) jekaeff, 2010.02.20 11:40:03]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 12:22:19 (46819)
Látod ez a szomorú :-) Nem szoktam véka alá rejteni a célomat, de azért nem ártana, ha mást is lehetne találni a témában.
[előzmény: (46817) jekaeff, 2010.02.20 11:40:03]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 12:21:25 (46818)
Nem, kösz érte, ránézek.
[előzmény: (46816) Dzsó.bácsi, 2010.02.20 08:26:17]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.20 00:17:21 (46814)
Help, I need somebody, help, not just anybody...

Nem biztos, hogy jó a felvezetés, mert nem valószínű, hogy a liverpooli gombafejűek is firmware módosításon törték volna a fejüket. Sz'al segítség kellene.

A kritikus kérdés az, hogy módosított-e már valaki szövegen és bitmap-eken kívül bármit Garmin firmware-ben?

Andrásról tudom, de őt nem akarom hosszabban meginterjúvolni, mert nem venném a lelkemre, ha emiatt is késlekedést szenvedne a tuhu térkép reformjának, problémáinak stb a megoldása. Egyébként tőle annyit megtudtam indulásként, hogy az IDA disassemblerrel érdemes kezdenem illetve, hogy ARM proci van a 60csx-ben. Viszont az IDA-val hiába kísérleteztem kb tucat órát, nem sikerült úgy beolvastatnom az .rgn kiterjesztésű firmware-t, hogy assembly utasításokra át tudja alakítani az .rgn-t, hogy aztán próbálhassam megfejteni a logikáját.

A web-en is elég sokat kerestem, de nem sikerült olyan honlapot találnom, ahonnan "lophattam" volna egy kis tudást. Egy-két fórumon tettem fel kérdést (még a Garmin-nál is :-) ), de válasz egyelőre nem jött.

4 célom is volna a csix fw-jének módosításával (többek között az András által korábbi verziókban már megoldott active tracklog pontlimit emelés), amit kb 6-12 hónapos projektnek jósolok, figyelembe véve, hogy nem vagyok aktív szoftverfejlesztő, csak botcsinálta műkedvelő, viszont kitartó vagyok ilyen őrültségekben, úgyhogy eltántorítást megkísérlő válaszoktól kíméljetek .

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.19 11:45:40 (46778)
Mármint a Cs a Csx-nél????
[előzmény: (46777) scele, 2010.02.19 11:19:10]

hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.02.19 10:24:31 (46774)
Ezért volt az idézőjel. Ha lesz időm, megnézem a progit, mert kíváncsivagyok, hogy mi az a zero digit-es dolog.
[előzmény: (46772) jekaeff, 2010.02.19 10:18:30]

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]