Összesen: 1089 db hozzászólás
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.16 13:58:40 (46711) |
Egyrészt nekem nem sikerült találni olyan trackpontot, ahol a koordináták teljesen egyeznének, másfelől a wpt-k magasság adata méterre kerekített, de így is látszik, hogy a gpx-be rögzített magasság logikája eltér a wpt-k magasságának a logikájától.
Már régen túrkáltam gpx-ben, így meglepett, hogy a trackpontok magassága 3 tizedesjegyre kerekített (tehát mm-re), ugyanis nekem esküszöm úgy rémlik, hogy mind a 7 tizedesjegy ki van töltve értelmesen (csix esetén). Csak tudnám, hogy melyik gpx-emben volt és hogy valamilyen progi (mapsource, gpsbabel stb) használata is volt-e! |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.16 13:26:47 (46709) |
Éppen fut egy átlagolás és nem akartam megszakítani holmi tesztelések miatt :-)[ előzmény: (46705) jekaeff, 2010.02.16 13:06:06] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.16 12:43:53 (46704) |
"Az átlagolást bekapcsolva a készülék nem veszi figyelembe a barometrikus magasságmérő adatait, olyankor pusztán a GPS vétel alapján állapítja meg a magasságot és a végén azt rögzíted."
Ez tuti? Tehát egy pár órás átlagolást mindegy, hogy változó vagy fix magasság beállítás mellett végzek el, hiszen tényleg csak a GPS vétel által meghatározott 3D-beli pont koordinátáinak tengerszint feletti magasságából számolt átlagmagasságot írja ki a csix és menti el a gpx-be a waypoint magasságaként?[ előzmény: (25059) jekaeff, 2008.01.25 22:43:53] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.16 10:06:21 (46703) |
Ez lehet az ok vagy az első szélvédő rácsalakban futó leolvasztója :-), ugyanis tegnapelőtt este gyalogos üzemmódban tesztelve az erdőben nem volt érzékelhető különbség a vállnál vagy deréknál antenna nélkül függő verzió és a fejem búbján a sapka alatt lévő antennás verzió között.
Ha volt is különbség, az elenyésző, így nincs értelme bedrótozni magam. Még a biciklis teszt hátra van, ott érdekes lehet az, amikor észak felé halad az ember, s a testével takar (főleg ha ki kell állni a nyeregből :-) ), mert eddigi tapasztalataim alapján É dfelé haladva inkább kisebb a pontosság, mintsem nagyobb lenne az egyéb irányokhoz képest.[ előzmény: (46357) olahtamas, 2010.02.04 18:09:29] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.14 13:40:40 (46656) |
DNF-et eddig nem ismertem. Kár volt utánanéznem, hogy mit is takar a dolog. :-O[ előzmény: (46655) jekaeff, 2010.02.14 11:28:27] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 12:06:05 (46513) |
Így van. A feltöltött és trackback-kel útvonaltervezésre használt track meg kvázi olyan útvonal, ami (csix esetén) akár 500 előre érinteni kívánt pontot tartalmaz.
Tehát megismétlem a Te szavaiddal, mmacoka, hátha akkor elfogadod, hogy ez egy jó megoldás: kényelmesen rajzolsz a nagy monitoron egy utat (=útvonalat, route.ot) , majd mivel pontosan arra szeretnél menni, csinálsz belőle tracket (nyomvonalat) a jekaeff által emlegetett wingdb programmal max. 2 perc alatt, de gyakorlottaknak 30 mp is bőven elég, majd feltöltöd és trackback-et használva NEM FOGJA felülbírálni semmi.[ előzmény: (46509) camenzind, 2010.02.08 10:50:02] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 08:54:56 (46506) |
Mármint az államnevűeken végrehajtott újítás miatt és nem a lila szín beégetése miatt :-) |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 08:54:25 (46505) |
Hát akkor a Garmin arra hajt, hogy továbbra is a 60csx legyen a kedvencem.[ előzmény: (46504) scele, 2010.02.08 08:51:27] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 08:47:40 (46503) |
Nekem is lenne egy kérdésem: jól emlékszem, hogy a routingnál a csix által használt lila szín nem változtatható meg? |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 08:43:24 (46501) |
Végigolvastam a teljes thread-et, s csak azt tudom mondani, amit jekaeff. Ha tracket gyártasz, akkor mindegy hogy a track előzménye hogyan jött létre (pl. 1. tuhu web-es tervezéssel 2. automatikus útvonalból átkonvertálva 3. automatikus és "kézzel" rajzolt" közvetlen útvonal szakaszokból vegyesen 4. Mapsourceban a trackrajzolóval stb), s ezt feltöltöd a csixre, akkor ez kvázi olyan mintha a csixeden lévő térképektől függetlenül létrehoztál volna egy utat, ami nem rendelkezik típussal (tehát nem tudjuk róla, hogy földút-e, széles-e, vízben mész-e :-) ).
Azaz az ezen való haladás esetén szerintem nincs gond a Garminnal (nekem még körtúránál sem volt gond, igaz hogy nem a kiinduló pontban kapcsoltam be a trackback-et, csak kicsivel később). Az most nem ugrik be, hogy milyen letérésnél figyelmeztet vagy hogy figyelmeztet-e egyáltalán. Én még kísérleteztem a tengeri (marine) funkciókkal is (lehet hogy azért, mert a trackbacknél nincs útelhagyásra figyelmeztetés), de már nem emlékszem, hogy mit állapítottam meg, végül is nem használom őket azóta sem.[ előzmény: (46498) mmackoka, 2010.02.07 19:11:04] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.08 08:30:40 (46500) |
"A megoldás hátránya, hogy nem fog csipogni a kanyarok előtt, neked kell figyelni a kijelzőt, hogy "szemre" rajt vagy-e a vonalon"
Az azért így nem pontos. Valóban nem lehet beállítani a korai előjelzőt és a jelzőt a kanyarokhoz, ha tracken haladunk trackback használatával. Bár az első jelzéstípust nekem a csix amúgy is csak autónál használja, bringánál és gyalogosnál még emlékeim szerint nem hallottam, hogy az előjelző hangja megszólalt volna, azaz a kanyar ELŐTT gyalogos üzemmódban így sem, úgy sem jelez, csak a KANYARBAN.
Ott viszont hangot kiad a trackback-nél is, igaz hogy ez a pitty nem állítható, de gyalog a természetben mondjuk hallható. Engem pont az zavar benne, hogy nemcsak elágazásoknál szól, hanem bizonyos irányváltás esetén is, azaz egy kunkorgó szekérúton néhányszor megszólal.[ előzmény: (46472) jekaeff, 2010.02.07 12:26:47] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 21:39:18 (46390) |
Még egy uccsó kérdés, aztán hanyagolom a témát: ha egy erősítőn nincs TV feliratú baljobb bemenet, csak Phono, Tuner, CD, Aux, Tape, akkor melyiknél lehetek biztos abban, hogy a TV audió out-ját "szeretni" fogja mint bemenő jelet. Tudom, hogy homály vagyok a témában, bocs érte.[ előzmény: (46372) Gabe, 2010.02.04 20:45:41] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 21:06:45 (46381) |
Oda küldtem :-), de ide is beírhatom, mert témába vág. 60csx-eket javasoltam tesztelni. 3 készülék kellene, ebből kettő 4.0 fw-ű már összejött, ha jól gondolom, Neked még 3.70-es fw lehet rajta.
Ha érdekel, akkor reagálj kérlek, akár emailben a címre, amit látsz a tuhu-s profilomnál (=geocaching.hu-s profil :-) ), akár telefonon, mert nekem az is fent van.[ előzmény: (46378) Saughassy, 2010.02.04 20:57:00] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 20:51:05 (46376) |
Jut eszembe, egy hete küldtem Neked emailt-t a tuhu-n fent lévő címedre. Nem reagáltál. Nem érdekel a dolog? [ előzmény: (46374) Saughassy, 2010.02.04 20:46:35] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 20:41:14 (46370) |
A két kérdéses hangfal Technics gyártmány fadobozban. Szerintem bűn lenne arra használni őket, hogy egy-egy aktív hangfalat tegyek rájuk. Egyébként rosszul írtam, a tv hangja igazából nem rossz, csak olyan közel kellett rakni a tv-t a falhoz, hogy a szomszéd szobára "rányomja" a hangot. Hiába állítom be a hangfal opciót "30 cm-ig" "30 cm felett" helyett, még így is, mert . Tehát a Technics előnye az volna, hogy nem hallatszana a másik szobában annyira. [ előzmény: (46367) Saughassy, 2010.02.04 20:30:05] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 20:32:36 (46369) |
Kösz. A szimpatikus projekt azért már nem jönne ki egy 10esből. Ráadásul a hifibazar Zala megyei, ami azért elég messzire van tőlem.
Viszont a tipp annyiban jó, hogy ha olyan embertől veszel használt erősítőt, aki nagy üzemben nyomja, kisebb a valószínűsége, hogy megpróbál átvágni.[ előzmény: (46365) Saughassy, 2010.02.04 20:22:14] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 19:57:45 (46363) |
Csak fejhallgato out illetve rca L/R audio out van, azaz becsiptetesre direktben nincs mod. Leteznek olyan kabelek, amivel ezt meg lehet oldani? S azt sem tudom, hogy az audio kimenet mar a TV altal erositett hang vagy a koax-on / set top box hdmi-jen bejovo hang megy tovabb "natur" modon.
Olcso=8-10e, max 12e Ft[ előzmény: (46360) Gabe, 2010.02.04 18:42:57] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 19:45:25 (46362) |
Az alapszitu az volt, hogy a nagyszobaba ugy tudtam csak relative olcso, de nem vacak center hangfalat venni, hogy kaptam hozza ket frontot, igy a regi feleslegesse valt ott. Ezek kerultek at egyelore porfogonal a haloba, tehat nem akarok meg hangfalat venni.[ előzmény: (46359) olahtamas, 2010.02.04 18:11:25] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 17:44:31 (46355) |
OFF
Lehet még valahol venni sztereó erősítőt? Rádióval vagy anélkül mindegy.
Legyen kifejezetten olcsó, de nem baj, ha kifejezetten egyszerű. A hálószobai tévé hangja nem tetszik, s ezért két nagy hangfalat szeretnék erősíteni (finom hangerőn hallgatva), tehát a TV-t kell egyedül rákötni bemenetként az erősítőre. A hangfalak csatlakozása vezeték becsíptetés, tehát gondolom, hogy erősítő kimenete is becsíptetős kell hogy legyen. Hangfalak impedanciája: 8 ohm, input 160 W (music), 80W (DIN). Hogy ezek mit jelentenek a gyakorlatban pontosan, nem tudom, csak gondoltam, hogy leírom. Használtan könnyű találni sztereó erősítőt, csak nem bízok magamban annyira, szerintem könnyű lenne átvágni ebben a témában. Újat viszont semelyik nagyobb helyen nem találtam.
Vannak olyan kisebb helyek, ahol ilyen egyszerű jószágot le tudok akasztani?
ON |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.04 17:34:19 (46354) |
Vettem egyet és már most imádom. Első próbálkozásra, M1-en a Gerecsében egy pihenőnél rárakva, 2m-es location és 2 m-es accuracy 1 percen belül, amúgy meg csak 5-6 m volt a szélvédőnél.
Egyébként tudja valaki pontosan, hogy mi a különbség a satellite oldalon kijelzett location és a Trip computer oldalon megjeleníthető accuracy között?
Ha nem inog a vétel, akkor a location kisebb vagy egyenlő, mint az accuracy, így első blikkre arra tippeltem, hogy a location az csonkolt érték, míg az accuracy pedig kerekített. Ha viszont ugrál, akkor néha az accuracy a kevesebb (bár lehet, hogy csak nem kapcsolok elég gyorsan át az egyik oldalról a másikra), így a fenti magyarázatban már nem vagyok annyira biztos.
Könyörgöm: senki se írja le, hogy ne higgyek egyik értéknek sem, mert úgysem pontos![ előzmény: (46343) olahtamas, 2010.02.04 00:58:31] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.03 20:51:59 (46338) |
Küsz, de végül is mindegy, hiszen nekem 90 fokos kell ;-)[ előzmény: (46334) R.Guszty, 2010.02.03 20:14:14] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.03 20:13:26 (46333) |
Akkor mi a hivatalos terminus? Én egy ebay oldalról vettem őket.[ előzmény: (46330) olahtamas, 2010.02.03 19:44:44] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.03 19:37:27 (46329) |
Szeretnék venni MCX csatlakozós külső antennát, méghozzá 90 fokos csatlakozással (tehát olyan pipaszerűt) és 5000 Ft-ban maximalizáltam a vételt.
Tudtok esetleg olyan helyet, ahol ilyet árulnak? Az 5000-be egyébként beleférnék, csak amelyik helyett én felleltem, ott 180 fokos verzió volt csak. |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.29 21:05:55 (46222) |
Mindegy hányszor járod be és hány készülékkel, az általános rajzolói magatartás szerint csak akkor nem egy track-ről van szó, ha tényleg különböző időpontokban történt a bejárás. Tehát mondjuk minimum fél nap különbséggel. Lásd a légköri viszonyokat, amik mindegyik készülékedre hatnak, s ahogy zayd írta ma, nem mindig változik 5 percenként.
Ha tényleg különböző napokon jártad be, vagy bár egy napon, de reggel és este, akkor javaslatom szerint két adatlapon töltsd fel, mert én pl. a trackeknél az adatlapok sorszáma alapján döntöm el rajzolás közben, hogy egy bejárás vagy több.
A szaggatott vonal nem értem, hogy hogyan jön ide, mert ahogy írtad, az az út típusától függ.[ előzmény: (46219) diego, 2010.01.29 20:53:43] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 09:49:47 (46084) |
Le a kalappal tibbigeo! Több mint két év alatt sosem tudatosult bennem, hogy ott lent is van valami állítanivaló. Még jó, hogy nem klikkeltem ki véletlenül.
Nekem MS-ban a CTRL+G a kedvencem, ami mapeditben a go to, az MS-ban ugye más. Nem volt könnyű először rájönni, hogy mit csesztem el ;-)[ előzmény: (46059) tibbi, 2010.01.26 17:04:09] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 09:45:41 (46083) |
Ne csüggedj! Csüggedt ember a következő héten sem produkál eredményt. :-)[ előzmény: (46066) jekaeff, 2010.01.26 20:07:47] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 09:43:04 (46082) |
Kösz az infót. Ha egy ilyen árú készülékkel akarnál túrázni, akkor azok hogyan reagálnának a fedettségre. Nem adnának koordinátát, amíg nincs szabad égbolt, mert nem használnak oilyan algoritmusokat, amik a visszavert jelekre épülnek, vagy szubméter helyett azok is 5-10 méteres pontosságúvá "romlanának"?[ előzmény: (46081) Fonte, 2010.01.27 08:46:05] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.26 19:17:23 (46065) |
Tudod veletlenul, hogy mi az alja a szubmeteres gps-eknek? Egyszer utananeztem es en csak 1,5 milkaig tudtam lemenni. Ha jol emlekszem, az 1 metert tudott plusz elofizetes eseten 30 cm-t.[ előzmény: (46038) lelcache, 2010.01.25 00:45:03] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.26 19:07:41 (46064) |
4. Etrexen nincs Trip Odometer es Odometer kulon (vagy vmi ilyesmi kulon)? Az egyiket resetelve az elso resztavot lehetne rogziteni (teljes minusz aktualis), latszik az aktualis es a teljes tav is latszik. De ez csak ket resztavra jo es csak tavra.
Tovabbmegyek, reset utan mindig latszik az aktualis tav, tehat ha az eleg, akkor ez a megoldas :-).
De meg egyszerubb waypointot nyomni es otthon szetdarabolni az utkompjuter adatait a waypointoknal, igy minden szakasz tavja es sebessege latszani fog egy tea iszogatasa kozben, bar a helyszini infot ez sem potolja. Ambar a tajfutasnal nem hiszem, hogy a helyszinen kellenenek ezek az adatok, igy ez a megoldas szerintem jo lesz .[ előzmény: (46050) Csuhás, 2010.01.26 12:27:00] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.26 18:50:48 (46061) |
JEKAEFF
Ma gondolkodtam tura kozben. Es semmire sem jutottam :-) , csak egy kerdesig.
Az eredeti magassagprofil mellett miert nem a Gauss+vertikalisan modositott profilt lehet be- ill. kikapcsolni?
Tehat konkretan ez ugy nezne ki, mint a Gauss, csak a vertikalist el nem ero emelkedesek es sullyedesek teljesen vizszintes szakaszkent lennenek abrazolva, igy osszhangba kerulve a total emelkedes szamitasi modszerevel. Ha bejon a 3. parameterkent a %-os, akkor pedig a Gauss+vertikalis+% lenne abrazolva. Meghozza a Gauss helyett (amit barmikor elo lehet allitani, ha a vertikalis es a %-os nullara van allitva, azaz egy konkret esete lenne a Gauss+vertikalis+% modositott profilnak. A sima vertikalis az mas teszta, hiszen az a profil nem az eredeti profil modositasa, hanem a trendek "szogletes" abrazolasa. |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.21 09:12:15 (45988) |
Ha jol ertem, akkor a kerdesed valojaban esztetikai. ;-) Szerintem a % jol van ott, ahol van. Vegtere is a 3 parameter osszetartozo.[ előzmény: (45969) jekaeff, 2010.01.20 17:17:43] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.20 17:07:32 (45967) |
JEKAEFF
Akkor gondolom felesleges majd kuldenem a gpx-t?
Ugyis csak kesleltetne a tovabbbi fejleszteseket illetoen (pihenes nelkuli mozgasi sebesseg stb) :-) Egyebkent ha barmilyen verzio, nyugodtan kuldd el akar privatban is, mert imadok tesztelni.[ előzmény: (45927) jekaeff, 2010.01.19 16:42:20] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 19:28:34 (45942) |
Mivel a masik topikban senki nem reagalt a temara azok kozul, akik vagy javitani tudjak, vagy azokkal szoros kapcsolatban allnak, ezert ha tudsz, akkor jo lenne legalabb egy becsult helyrerakasi hataridot mondani.
Anelkul, h surgetesi listanak tunne, jo lenne egy publikus lista, amit a wiki-be feltennenek a javitok, s legalabb prioritasi es teljessegi listakent funkcionalnanak.
Pl Fuggo fejlesztesek es hibajavitasok
Ebbol lehetne latni, h mi az, amirol tud Andras es az a nehany ember, aki mar reszben hozza tud nyulni a dolgokhoz, jova is hagytak mint elvegzendo dolgot, csak meg nem volt ra idejuk.
Belinkelned pgyp vagy valaki mas ezt a javaslatot a "terkepszerkesztes" forumba, pliz, mert mobilrol eleg nehez lenne.[ előzmény: (45938) pgyp, 2010.01.19 19:14:24] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 19:19:24 (45940) |
Ok, elfogadhato a 30 is, en csak a teszteles miatt nyomtam ezerrel :-)
Azt meg tudod csinalni, hogy nullara ne akadjon ki? (Bar a 0,1 sem tul nagy szam)[ előzmény: (45936) jekaeff, 2010.01.19 18:43:26] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 19:16:49 (45939) |
Most a pc foglalt, holnap hajnalban utazok, de ha itt lazaskodsz, akkor meg ma kuldom :-)[ előzmény: (45934) jekaeff, 2010.01.19 18:28:27] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 17:59:43 (45933) |
Nem Te rontottad el es semmi koze a PC ujratelepiteshez. Ha megvan a regi verzioban a telepito, akkor ujra latszodna mindenutt a turistaut piros szinnel. Tipusvaltasok voltak, s egyelore az uj tipusok nem jelennek meg, de pl orszaguton vagy erdei aszfalton most is rendben van.[ előzmény: (45914) szakacse, 2010.01.19 14:34:42] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 17:52:48 (45931) |
Legkesobb pentek de kuldom.
Alakul: ma volt egy komoly betateszt, amiben a koncepciot megvedted. :-)[ előzmény: (45927) jekaeff, 2010.01.19 16:42:20] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 16:12:18 (45925) |
+++ Ja, és egyébként szépen alakul a progi, ami főként nem nekem, szőrösszívű tesztelőnek az érdeme. :-) |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 16:07:07 (45924) |
++ a végső verzióban ugye nem lesznek a Gauss vonalon csillagok? |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 16:06:20 (45923) |
1. mind az újraszámolás, mind az újrafeldolgozást megnoymtam az 1000m beállítása után, ráadásul most még egyszer megnéztem.
2. jogos, egyszerűen arra álltam rá, hogy a % felülírja az abszolút vertikálist, ami persze nem igaz.
+ rosszul emlékeztem, nem Gauss=0-ra panaszkodik a progi, hanem vertikális=0-ra[ előzmény: (45922) jekaeff, 2010.01.19 15:53:35] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 15:44:36 (45921) |
"1000m-re állítva valószínűleg összeköti a vertikális szűrő a grafikon első pontját az utolsóval"
Akkor a kicsi valószínűségű esemény valósult meg ;-)[ előzmény: (45919) jekaeff, 2010.01.19 15:39:50] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 15:43:15 (45920) |
Csakhogy én a kérdéses gpx-ben olyan tracket mentettem el, ami 120 m körül kezdődik, 120 m körül fejeződik be. Ha tehát 1000 m-re állítom, akkor nem lenne szabad 278 m szintemelkedést számolni és így kinéznie (vertikális is bekapcsolva):
Másfelől meg 0%-os küszöbnél nem lenne szabad sárgáknak lennie (síknak):
[ előzmény: (45918) jekaeff, 2010.01.19 15:30:01] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.19 15:11:39 (45915) |
Megnéztem ezt a verziót, s elkezdtem játszani a vertikális szűrővel és a lejtőszöggel. A Gauss-t nem állítgattam, mert ott tisztának tűnik minden. Ráadásul eddig a vertikálist is csak 0-5 m között állítottam, s eddig azt gondoltam, hogy értem, hogy mit csinál, így a tegnapi részletes magyarázatodat is feleslegesnek éreztem.
most viszont kíváncsi voltam, hogy hogyan reagálnak a különböző színű csillagocskák a különböző lejtőszögre és vertikálisra. Mindkettőnél meglepő eredmények jöttek ki. Nem a statisztikában lévő számokra összpontosítottam, hanem egy bizonyos rövid szakasz csillagaira.
Pl hiába vittem fel a vertikális szűrőt 1000 m-re, az eredmény a következő:
[ előzmény: (45881) jekaeff, 2010.01.18 19:50:01] |
|
|
|