Összesen: 1173 db hozzászólás
KoLa | hozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2014.03.03 10:59:03 (70021) |
Hogyan kerül erre a menüpontra egy másik térkép is?
A kiválasztott térkép telepítő programja (például ez) mindent elvégez, csak - a letöltés után - el kell indítani.[ előzmény: (70019) KBB-Balin, 2014.03.03 09:52:43] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.25 15:37:11 (70780) |
Az "apróhirdetés" fórumon Saladin9 írta:
Ha jól sejtem, a kocsiban töltést szeretné megoldani. Ehhez nem kell más, csak a TOS06-12SIL panel, elé egy bizti foglalat, és ráépíteni 5 USB anya portot. Így egyszerre 5 cuccot tud feldugni rá. Én az IPC-1-est még sose használtam kocsiban, mert felesleges. A kocsiba pont elég egy akármilyen töltő, illetve a saját eszköz csatlakoztatása töltőre. Pont ezért fontos, hogy most már akármilyen akkut tudok tölteni az O600al.
Én úgy sejtem, hogy egy IPC-1L-t (amihez nem adnak szivargyújtó csatlakozót) szeretne autóban használni. (Esetleg elveszett az IPC-1 kábele, azt szeretné pótolni.)
Soha nem használtam még autóban az IPC-1 töltőmet, mert nem voltam annyi ideig távol a 230 V-os konnektortól, hogy erre szükségem lett volna. A szivargyújtómat meg állandóan terheli a Smarty kamera, sokszor van rákapcsolva a navigáció, télen az ülésfűtés, nyáron meg a Peltier elemes hűtőtáska.
Szerintem az Oregon600 töltő funkciója nem helyettesíti az IPC-1-et, mert:
- egyszerre csak 2 akkut tölt (IPC-1 négyet).
- csak AA akku töltésére használható (IPC-1 tud AAA-t is),
- nem szabályozható a töltőáram, nincs lehetőség gyors töltésre,
- nem jelzi mennyi energiát töltött az akkukba,
- valószínűleg nem veszi figyelembe az akkuk között eltérést, egy egységként kezeli a két cellát.
|
|
KoLa | hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2014.02.25 11:31:50 (15376) |
Igazad van, az elkészítéshez szükséges alkatrészek megvásárolhatóak a Lomexben, de nem mindenki rendelkezik azokkal a szerszámokkal és azzal a szakértelemmel, ami szintén szükséges. (Tudom, hogy a szakértelem is megszerezhető és a Lomex szerszámokat is árusít, de ezekhez is pénz és idő kell, ami miatt a projekt könnyen gazdaságtalanná válhat.)[ előzmény: (15373) Saladin9, 2014.02.25 09:20:32] |
|
KoLa | hozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2014.02.24 22:36:52 (15372) |
De csak 3 V kell neki, az autó meg 12-14 V-ot ad. Nem elegendő a csatlakozó, kell egy - legalább 4 A terhelhetőségű - feszültségátalakító is.[ előzmény: (15371) Saladin9, 2014.02.24 21:22:30] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.24 22:13:26 (70778) |
Vélhetően sorbakapcsolva kezeli az akkukat, így valamelyik cellának nem lesz optimális a töltése (rosszabb esetben egyiknek sem), ami idő előtti elhasználódással jár.[ előzmény: (70767) scele, 2014.02.24 20:09:38] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.24 10:56:19 (70764) |
A Lidl álttal forgalmazott töltő a feszültségváltozás alapján határozza meg a tölttés végét, valamint egyesévvel kezeli a cellákat. Én - jobb hijján - baby (C) akkuk töltésére használom. Ami nem tetszik benne, hogy nem szabályozható a töltőárama, és nem jelzi, hogy mennyi energiát vett fel az akku.[ előzmény: (70763) vecsbal, 2014.02.24 09:40:43] |
|
KoLa | hozzászólásai | Geoláda-élet | válasz erre | 2014.02.24 10:38:11 (26523) |
Nem szükséges teleönteni, elegendő az alján a félgömb alakú teret és fölötte a hengert néhány milliméter magasan kitölteni.[ előzmény: (26522) Kokó, 2014.02.24 10:22:42] |
|
KoLa | hozzászólásai | Geoláda-élet | válasz erre | 2014.02.24 09:32:50 (26521) |
Inkább egy kis zacskóban szilikagél (mikrohullámú sütőben gyorsan regenerálható). Ládakarbantartásnál lehet cserélni. [ előzmény: (26519) Kokó, 2014.02.24 08:20:55] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.22 21:56:29 (70745) |
Szeintem akkor vállalható egy töltő, ha megfelel a következő peremfeltételeknek:
- egyesével külön-külön szabályozza a töltőáramot,
- a töltés végét a feszültség- és a hőmérsékletváltozás alapján harározza meg,
- automatikusan álljon át csepptöltésre.
Amelyik töltő ezeket a funkciókat nem tudja, abban az akkumulátorok nem lesznek hosszú élettartamúak.[ előzmény: (70743) Gabriello, 2014.02.22 19:25:01] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.22 21:33:42 (70744) |
Szerintem AA és AAA akkumulátor töltésére legalkalmasabb a Voltcraft IPC-1. Bár nem olcsó, de akad néhány kiváló tulajdonsága. Nem sorbakötve, hanem egyesével külön-külön vezérli a töltést, figyeli a feszültséget és a hőmérsékletváltozást, méri a felvett töltést, széles határok között változtaható a töltőárama, van kisütő funkciója, valamint képes a kisütés-töltés ciklusokat egymás után többször végrehajtani, egészen addig, amíg több energiát tud az akkuba pumpálni, mint a megelőző ciklusban.[ előzmény: (70743) Gabriello, 2014.02.22 19:25:01] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.22 18:59:05 (70742) |
Szerintem nem érdemes. Tapasztalatom szerint - még az alacson önkisülésű típusoknál is - a magasabb kapacitásúnak gyorsabb az önkisülése, mint a kisebbnek. Amire viszont érdemes költeni, az egy jó töltő.[ előzmény: (70741) Gabriello, 2014.02.22 17:58:19] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.02.13 17:05:47 (70676) |
Nekem a 3.70 firmware-rel sokkal kevesebb műholdról vett jelet (ГЛОНАСС néha teljesen eltűnt, máskor meg csak egy-két hold látszott), lassabban találta meg a helyét és határozottan gyengébb jelet mutatott, ezért visszatettem a 3.60-ot. Most erősen tétovázom, hogy feltegyem-e a 3.80-at.[ előzmény: (70672) diego, 2014.02.13 11:33:28] |
|
KoLa | hozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2014.02.01 12:55:10 (69862) |
Pedig a lezárást - törvényi rendelkezés alapján - előzetesen kell bejelenteni az erdészeti hatóságnak. Ha nincs vadászat, akkor a lezárás indokolatlan, ha meg van, akkor előre be kell jelenteni. Kétségtelen, hogy így előre kell tervezni, ami megnehezíti a szervezést, de ha tartják magukat a törvény betűjéhez, akkor ennyi kényelmetlenséget vállalniuk kell. Számomra rendkívül ellenszenves az, ha valaki a másokat fenyeget törvényi szankcióval, miközben a saját magára vonatkozó előírásokat nagyvonalúan negligálja.[ előzmény: (69861) Old Eye, 2014.02.01 11:29:22] |
|
KoLa | hozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2014.02.01 11:12:04 (69860) |
... ha aznap éppen nincs ott vadászat akkor ezt az engedélyt ki is adják.
Szerintem fordítva ülnek a lovon. Nem akkor kellene megadni az engedélyt a belépésre amikor nincs vadászat, hanem kizárólag csak arra az időre kellene korlátozni amikor vadászat van.[ előzmény: (69850) Hev, 2014.01.31 18:58:49] |
|
KoLa | hozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2014.02.01 00:47:39 (69859) |
Az erdőtörvény szerint: 95. § (1) Az erdőgazdálkodó a megjelölt turistautat, a bejelentett lovaglóutat vagy a járműközlekedésre kijelölt utat érintő korlátozást köteles minden alkalommal az erdészeti hatóságnak előzetesen bejelenteni.[ előzmény: (69855) Hev, 2014.01.31 22:45:54] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.01.15 13:25:20 (70443) |
Úgy vélem nem csak az anttennán múlik, hanem az egész rendszert figyelembe kell venni. Például a Garmin Gpsmap 60CS - az antenna ellenére - érzékenység tekintetében kisinas sem lehetett volna a Mitac Mio P350 mellett. Egy szűk szurdokban simán elvesztette a jelet, ugyanott a Mio vidáman rögzítette a nyomvonalat.[ előzmény: (70441) Csuhás, 2014.01.15 09:43:11] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.12.12 16:43:18 (70173) |
A három tengelyes iránytű kerékpáron is nagyon hasznos. Ha a Hcx-et vízszintesen rögzítettem a kormányra, akkor mentet közben nem láttam a kijelzőt, ha magam felé döntöttem a készüléket, akkor nem működött az iránytű.
Ami az esőben, hóban fényképezést illeti: a papírforma szerint az Oregon (IP67) előbb fog beázni, mint a telefonom (IP58). [ előzmény: (70169) diego, 2013.12.12 12:38:25] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.12.01 12:44:49 (70073) |
Ha nem a geocaching oldalról töltöd le a ládaleírást, hanem közvetlenül akarsz koordinátát bevinni a g:hu-ba, akkor kicsit trükközni kell. Nem biztos, hogy egy kezdő felhasználó azonnal megtalálja a szükséges menüpontot.[ előzmény: (70072) R.Guszty, 2013.12.01 12:28:05] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.11.27 17:15:09 (70049) |
Pssszt! Szerencsére erről a Nexus 7-esem nem tud, ezért nem szokott a töltöttség egy nap alatt 50 % alá süllyedni. (Meglehet, hogy az 1920x1200-as IPS kijelző nem normális, mert a 22"-os LG monitorom is csak 1920x1080 :)[ előzmény: (70048) Mákos, 2013.11.27 15:11:32] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.11.19 15:00:49 (69997) |
Tudtok kollégámnak Nokia Lumia 820-ra (Win8) javasolni valamilyen G:HU-hoz hasonló programot, amivel a .hu játszótéren tud ládát keresni. Az Áruházból csak .com-ot támogató alkalmazást talált, én meg nem ismerem a win8-at, ezért nem igazán tudok segíteni. |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.11.04 19:35:48 (69860) |
Erősen hezitákok ezen a lámpán. A fényárama (1600 lm) nagyobb, mint egy hagyományos 100-as izzónak. Adnak hozzá két 18650-es akkut, hálózati- és autós töltőt.[ előzmény: (69858) KoLa, 2013.11.04 19:18:27] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.11.04 19:18:27 (69858) |
Méretben, fényáramban, árban szerintem ez egészen elfogadható. (És ugyanott lehet más lámpákból is csemegézni, választékban szerintem verhetetlen.)[ előzmény: (69857) jekaeff, 2013.11.04 15:02:06] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.10.11 10:25:42 (69679) |
Pontosan úgy. A mondatod végére kérdőjel helyett tegyél pontot.
Pl. a következő karaktersorozatokat találtam a 600-as magyar nyelvi file-ban: Kép élesítése: kameragomb nyomva tartása. Fénykép törlése: kameragomb elcsúsztatása. Fénykép készítése: kameragomb felengedése. A fényképek maximális számának túllépése Hiba történt a fénykép mentésekor A kamerával készített fényképek felbontása stb.[ előzmény: (69678) diego, 2013.10.11 09:51:14] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.10.09 13:58:08 (69660) |
Már csak a Hungarian.gtt file (2013.09.27. 238 740 Byte) maradt a \Garmin\Text\ mappában, de változatlanul Dostupnost és Kontrole kretanja található a menüben.
Majd ha lesz időm és kedvem, akkor átszerkesztem. [ előzmény: (69659) Bryan, 2013.10.09 09:29:38] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.10.09 09:14:34 (69658) |
Az én készülékemen a Beállítások menübeb az Idő és a Profilok között még Dostupnost található, azon belül meg van egy Kontrole kretanja, amit magyarul nem tudok értelmezni.[ előzmény: (69657) diego, 2013.10.08 21:41:11] |
|
KoLa | hozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2013.10.08 17:44:12 (5636) |
Küldhetek tracket az adott szakaszról - akár többet is - mert én oda-vissza logoltam, valamint kopepével jártunk arra, és talán nála is be volt kapcsolva a rögzítés, de ez csak az n+1-ik (a gombászós kitérők miatt kissé pontatlan) felmérés lenne ugyanarról az útról, aminek - legalább is az általunk bejárt szakaszon - a helyét nem, hanem kizárólag csak a jelzését módosították, illetve állították vissza egy korábbi - vélhetően már többszörösen felmért - állapotra.[ előzmény: (5633) Hev, 2013.10.08 15:54:45] |
|
KoLa | hozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2013.10.08 13:52:10 (5631) |
Én vasárnap délelőtt jártam ott, késő este jelentettem be, hev néhány órával később, hétfő hajnalban vezette át a változást a térképre. Nem állítom, hogy "post hoc ergo propter hoc", de erre alapos a gyanúm.
Nekem azért volt fontos ez a szakasz, mert a GCkkri gyalog innen közelíthető meg legkönnyebben (oda-vissza kb. 4,5 km 100 m halmozott szint, aszfalton viszont több mint 7 km 180 m szintemelkedéssel). Legutóbb a kék+ felé kerültem, most valószínűleg akkor is erre mentem volna, ha a terelés még érvényben van.
Egyébként semmi olyan nyomot (erdőtelepítés, favágás, építkezés) nem láttam ami indokolta volna a turistaút elterelését, ellentétben a kék+ jelzéssel, ahol új út és kerítés épült.[ előzmény: (5629) Old Eye, 2013.10.08 09:31:35] |
|
KoLa | hozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2013.10.06 23:17:05 (5626) |
Ma délelőtt ládakarbantartás miatt Dobogókőn jártam, és örömmel tapasztaltam, hogy a kék jelzés ideiglenes terelése a piros háromszög (Király-kút) irányába megszűnt. A jelzés - frissen felfestve - ismét a régi nyomvonalon halad Sikáros felé. Csak az aszfalt útig (GCkkri ládáig) ereszkedtem le, de minden bizonnyal a folytatás is a régi helyén van. Az elágazásnál beszedték az ideiglenes terelésre figyelmeztető táblát, és az úton semmi nyomát nem láttam annak, hogy miért kellett a jelzést évekig kerülőúton vezetni. Az általam használt OMP térkép (és vélhetően a tuhu is) még a terelést mutatja, célszerű lenne ott is visszaállítani az eredeti állapotot. |
|
KoLa | hozzászólásai | OFF | válasz erre | 2013.09.24 17:16:59 (31346) |
Szinte hihetetlen, hogy Adamkó Péter még mindig aktív. Harmincöt évvel ezelőtt hallottam először a nevét a barlangi mentéssel kapcsolatban ("önkéntes rendőr, a hülyék királya" epitheton ornans-szal :) emlegetni.[ előzmény: (31345) Juju, 2013.09.24 15:46:17] |
|
KoLa | hozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2013.08.30 00:26:43 (69183) |
Szerintem nem az akkuteljesítmény csökkent, hanem az energiafelhasználás nőtt. Nem tudták olyan mértékben javítani a hatásfokot, ami ellensúlyozta volna a gyorsabb rendszer nagyobb energiaigényét. Az Oregon 6x0 sorozatnál beállítható, hogy mit akarok: gyorsabb térképmozgatást rövidebb üzemidővel, vagy hosszabb üzemet lassabb térképmozgatással.
Nekem fontosabb a gyorsaság, mint a fogyasztás. Ritkán töltök annyi időt a civilizációtól (230 V AC, vagy 12 V DC), hogy 2-3 készlet akku ne lenne elegendő. [ előzmény: (69180) diego, 2013.08.29 21:47:42] |
|
KoLa | hozzászólásai | geocaching | válasz erre | 2013.08.29 11:38:27 (68823) |
Bár ez nem a közepén, hanem csak a szélén van, de lehet, hogy itt N 49° 8' 0.1206" E 19° 25' 10.5198" megváltozna a véleményed.[ előzmény: (68822) Mákos, 2013.08.29 09:27:16] |
|
|
|