OFF, piret hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 361 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 22:06:14 (4291)
Ezt mindenki mondja, én is, ha az ügyfeleket kell riogatnom. Viszont személyesen nem tapasztaltam ilyet eddig.
[előzmény: (4289) Attibati, 2006.03.01 21:57:57]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 22:05:09 (4290)
OK, kidumáltad. Viszont ha nem használsz IE-t, nameg levelezni sem valami Outlook-származékkal szoktál, akkor már csak egy normálisan beállított tűzfal kell, de szinte már az is elég, ha van egy router a külvilág felé. Akkor már eléggé akarni kell az áldást.
[előzmény: (4284) sprok, 2006.03.01 21:49:44]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 21:46:48 (4282)
Én kérek elnézést, hogy ezredszer is leírom azt, amit András és még többen is sokszor a múltban: aki Microsoft böngésző(?)t használ, az tegyen úgy, mint az egyszeri zsellér.
[előzmény: (4280) sprok, 2006.03.01 21:44:18]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.02.20 21:33:38 (4121)
Úgyis az OFFban vagyunk...
Bezzeg ha járna valami személyszállító dolog a Körvasúton, egyből nem volna akkora gond a Palota-Kelenföld dolog. Csakhát az nem a négyesmetró, tehát nem tisztíccsa a zorrodat sem.
[előzmény: (4119) SagiK, 2006.02.20 21:22:38]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.02.20 18:17:57 (4109)
5 óra? A menetidő 38 perc az Etele térről, indul minden óra 10 perckor.
[előzmény: (4108) Mr Zerge, 2006.02.20 18:13:26]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.02.17 19:46:50 (4087)
Legjobb inkább beállítani tudni a tűzfalat, meg a routert, meg a kliensprogramot. A legtöbb filecserélő igenis megy ezek mögül, mert alapvető érdekük, hogy menjen.
[előzmény: (4086) snake, 2006.02.17 19:43:00]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.01.25 15:28:03 (3875)
Csak halkan mondom, hogy van nekem (kényszerből) régi, utált VIA chipes alaplappal menő webszerverem, nos, HDD átviteli sebességben megver jópár későbbi vasat is. Az Intel SATA-s dolgairól egyébként sincs nagy véleményem.
[előzmény: (3874) Kolesár, 2006.01.25 15:12:36]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.01.16 01:13:44 (3769)
Valami ócskavas, amit kikiáltasz szervernek, meg valami szerverhosting-colocation-akármi szolgáltató. Ja, az is lehet, hogy vas sem kell. Interware, Integrity, Cyber, Giganet, stb., több most hirtelen nem jut eszembe, pedig jópáran vannak.
[előzmény: (3768) akloz, 2006.01.15 23:56:02]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 23:25:58 (3574)
Valószínűleg pont ennek elkerülésére nincs :)
[előzmény: (3573) SagiK, 2005.12.26 23:18:28]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 23:05:04 (3572)
A jelek szerint az adatokat szolgáltató külső szerver van meghalva. Lehet, hogy ez is siemens? :)
[előzmény: (3571) ALF, 2005.12.26 23:02:27]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:30:59 (3569)
Íjj, így már kissé karcsú! Sima displaydögléshez volt már szerencsém, arra írtam, hogy annyira nem vészes.
A Siemensről egyéb területen sincs nagy véleményem amúgy, ráadásul (mudman majd jó rámpirít) erős averzióval viseltetem a járművek elektronizálása iránt, nemcsak vasúton. Nos, újabb érv.
[előzmény: (3566) Saladin9, 2005.12.26 22:25:43]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:27:50 (3567)
Nemnem, nem a Te mondandódból hiányoltam a megbecsülést, ezért is volt az általános alany. Nagyjából az van, hogy aki megismeri a másik munkáját kicsit közelebbről, az megtanulja becsülni is valamennyire - ez sem szorosan csak a vasútra értendő. Ezért tartom nagyra, amit házi Vezérurunk (és tegyük hozzá, még pár kollégája) csinál: ismeretterjeszt, teljesen gyakorlati szemszögből. Holott hivatalosan nem dicsérnék meg érte...
Ez a menet alighanem túl "jól" sikerült, volt tapasztalnivaló bőven :)
[előzmény: (3565) SagiK, 2005.12.26 22:19:32]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:15:53 (3564)
Gyanúsan jól aludtam, amikor odafele mentetek, így sejtettem, hogy elmaradt a műsor.
[előzmény: (3563) radpeter, 2005.12.26 22:13:45]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:11:58 (3562)
Jé, ez ismerős. Akkor a Gigantból pusztult ki mégegy motor - és már induláskor is csak 5 volt. Ja, mi csak 120-szal mentünk :)
[előzmény: (3557) Saladin9, 2005.12.26 22:06:37]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:09:53 (3558)
SagiK: Ugyanmár. A vasút egy sokszorosan túlbiztosított dolog. Látsz ijesztő dolgokat, de gondolj csak bele, egy sima autóutad során hányat látsz. És ott nincs kötöttpálya, meg még pár biztonsági elem.
A Teknyőben a 386-os a Windows 3.1-gyel eléggé ilyesztő, de semmi alapvető dolgo nincs rábízva. Egy intelligens kezelőszerv és display, semmi más, ha megpusztul (és megpusztul), minden megy tovább, kissé macerásabban. Erről gondolom a Mesternek vannak elsőkezes történetei.
Szívesen mondanám, hogy ez a fránya digitális cucc, csakhát volt szerencsém egyszer látni Gigant-javítást is gyorsvonattal, menetközben. Na az sem volt semmi!
Minden tiszteletem amúgy azoké a vasutasoké, akik ilyen tárgyi és emberi feltételek mellett is képesek a jó irányba tolni a szekeret, olykor jelentős ellenszélben is. Egyre kevesebben vannak sajnos, de vannak még, fiatalok is, szerencsére. Becsüljük meg őket legalább mi!

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.22 00:45:46 (3487)
Bázz, az itt van két sarokra tőlem! Tavaly megnéztem nyitás után, akkor semmi értelmeset nem láttam az egész ojjettumban, azóta nem jártam ott.
[előzmény: (3486) Mákos, 2005.12.22 00:09:57]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.11.24 11:48:16 (3175)
... ellenben ezek több nagyságrenddel kisebb hibát okoznak, mint amiről itt szó van.
[előzmény: (3174) Attibati, 2005.11.24 11:37:11]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.11.18 11:50:27 (3132)
Ilyen alapon nálam teljesen kenetlen lenne szegény :)
Sajnos pár nap agyagos sár, vagy olvadó hó előtt-után nemigen lehet megúszni.
[előzmény: (3131) Csigabiga, 2005.11.18 11:36:56]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.11.18 11:27:51 (3130)
gyébként úgy nézem, hogy a kicsi (80 g) tégely egy pár magasszárú full-bőr baki 4-5-szöri leápolására elegendő.
Én is így látom, ezért fogy el egy jobb hónap alatt :)
[előzmény: (3127) Csigabiga, 2005.11.18 08:17:10]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.11.17 20:03:21 (3125)
Lapos, hengeres, fém-tetejű tégelyben van, 80 és 400 g-os kiszerelésben.
Az utóbbival még nem sikerült összefutnom, Te hol láttad? Vagy ez csak elmélet? :)
[előzmény: (3117) Csigabiga, 2005.11.17 08:45:19]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 14:07:40 (3004)
Jaja, hallottam hírét. Állítólag annyira azért nem volt randa, mint látványos.
[előzmény: (3003) Saladin9, 2005.10.28 14:05:31]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 13:58:26 (3002)
Naugye :)
Sínelhagyókról meg gondolom Saladin egész estéket betöltően tudna mesélni.
[előzmény: (3001) Togo, 2005.10.28 12:12:18]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 12:01:33 (3000)
Duna is csak olyan mint a sín, nem lehet lemenni róla
Azért a történelem folyamán mindkettő sikerült többeknek is :)
[előzmény: (2998) Saladin9, 2005.10.28 06:12:49]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.21 12:12:39 (2965)
Az hagyján ha az asztalodba, de a két jószág közé, elválasztásként...
Örülök, hogy megoldódott, itt is látszik, hogy mi a különbség a monitor és az olcsó izé között.
[előzmény: (2964) emerzee, 2005.10.21 12:10:26]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.21 11:37:17 (2963)
Jó tipp az elektromos tér által okozott zavarok ellen, de sajnos az a tippem, hogy itt a trafó szórt mágneses tere (is) játszik. Azellen meg ronda vaslemezekkel lehet korlátozottan védekezni.
[előzmény: (2960) Saladin9, 2005.10.21 08:19:23]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:16:49 (2918)
Ismétlés a tudás anyja, de nem ennyire. Bocs, mostanában gyakran van félórás reakcióideje innen tőlem nézve a szervernek - ezt másnak is csinálja, vagy csak engem tisztel meg?

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:14:19 (2917)
Én úgy hallottam, hogy nem csapszeghiba (az eléggé durva lenne), hanem az önműködő kapcsolókészülék mindkét visszahúzó rugójának törése okozta a vonatszakadást. Azóta része a napivizsgának ezek ellenőrzése.
A megfutamodás egy egyidejű harmadik hiba, a segédlégtartály és a töltővezeték közti visszacsapó szelep hibája miatt következett be. Emiatt a segédlégtartály az elszakadt töltővezetéken keresztül leürült, így tudott a leszakadt rész megfutamodni. A szerelvény többi része be is fékezett, ahogy kell.
Mindez nem lett volna gond, ha nem egyetlen kocsi szakad le a végéről, vagy nem emelkedőn teszi ezt. Még ez a két véletlen kellett ahhoz, hogy a két (és fél) egyidejű műszaki hibából ez a komoly veszélyhelyzet összejöjjön. Ennyit a vasúti közlekedés biztonságáról, mondjuk egy közúti jármű szinte bármely részének maximum egyszeres biztonságához képest.
[előzmény: (2911) @david, 2005.10.17 00:32:44]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:13:20 (2916)
Én úgy hallottam, hogy nem csapszeghiba (az eléggé durva lenne), hanem az önműködő kapcsolókészülék mindkét visszahúzó rugójának törése okozta a vonatszakadást. Azóta része a napivizsgának ezek ellenőrzése.
A megfutamodás egy egyidejű harmadik hiba, a segédlégtartály és a töltővezeték közti visszacsapó szelep hibája miatt következett be. Emiatt a segédlégtartály az elszakadt töltővezetéken keresztül leürült, így tudott a leszakadt rész megfutamodni. A szerelvény többi része be is fékezett, ahogy kell.
Mindez nem lett volna gond, ha nem egyetlen kocsi szakad le a végéről, vagy nem emelkedőn teszi ezt. Még ez a két véletlen kellett ahhoz, hogy a két (és fél) egyidejű műszaki hibából ez a komoly veszélyhelyzet összejöjjön. Ennyit a vasúti közlekedés biztonságáról, mondjuk egy közúti jármű szinte bármely részének maximum egyszeres biztonságához képest.
[előzmény: (2911) @david, 2005.10.17 00:32:44]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 18:13:59 (2881)
Ez is egy megközelítés, és annyi igazságtartalma valóban van, hogy az EV, EV3-nál a vezető jobbszélen ül, a peron meg baloldalt van. Viszont az egyemberes vasúti közlekedés egyéb feltételei sem adottak a kettes vonalon, ahogy kuckac leírta.
[előzmény: (2880) @david, 2005.10.14 18:07:09]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 16:04:24 (2878)
Ha elengedi a gombot, akkor vészfékez
Erre való (volt) a szovjet pezsgősdugó, vagy ez csak urban legend?
[előzmény: (2873) Ashmelia1, 2005.10.14 13:11:17]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 10:31:39 (2868)
Maradjunk abban, hogy vonalfüggő. Egyedül a kettesen vannak ketten, de a hármason nincsenek hárman, hanem egyedül ül szegény ember a sötétben.
[előzmény: (2862) lozi, 2005.10.14 09:20:09]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:20:44 (2854)
Hacsak úgy nem... a Szergejen meg a kontroller néz ki Zsiguli kormánykeréknek egy az egyben.
Juteszembe, a metrón esett meg állítólag az a történet, amikor a (feltehetően szőke) hölgyismerős utaztatása elején azt adták elő a kedves vezetők (a 2-es vonalon járunk), hogy azért vannak ketten, mert az egyikük a sebességet szabályozza, a másik a kormánykerékkel (a szép nagy kézifékkerék a segédvezető előtt) a sínen tartja a járművet. Mentek is így vagy két állomásközt, a segéd gúvaszotta a szemét és tekergette a holtjátékon belül ide-oda kereket, a csaj meg pisszenni sem mert :)
[előzmény: (2853) Togo, 2005.10.12 20:14:11]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:04:33 (2852)
Mert a mozdonyon olyan sok kormányszerkezet van, főleg, ha nem gőzös...
[előzmény: (2845) Togo, 2005.10.12 14:21:16]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:03:59 (2851)
Nem teherezel valamikor nullás Giganttal?
[előzmény: (2840) Saladin9, 2005.10.12 09:05:52]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.04 23:15:12 (2808)
Ja, úgy igen, de akkor én hálistennek alig-alig látok nagy hibát :)
[előzmény: (2806) KiVi, 2005.10.04 22:54:55]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.10.04 22:13:09 (2805)
Kis? Azert azt nem neveznem kis hibának, ha minden eltévedt DNS bejegyzésre valami egészen máshova tartozó tartalom jelenik meg!
[előzmény: (2804) KiVi, 2005.10.04 22:01:55]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.21 18:44:10 (2619)
Viszont tudnád, hogyan fogj hozzá :)
[előzmény: (2612) Ashmelia1, 2005.09.21 15:32:40]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 19:45:57 (2606)
Dehogynem...
Díjszabási, ÜSZ ügyekben igenis Te vagy itt a leginkább valaki tudtommal, én csak nagyjából és tartalom szerint emlékszem pár dologra. És sose adtam még ki 500+ gépi jegyet, noha valszeg pár alkalommal egyszerűbb lett volna :)
[előzmény: (2604) Ashmelia1, 2005.09.20 15:27:08]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:34:42 (2596)
Passz, utoljára tavaly-tavalyelőtt csináltam ilyet. Akkor simán ment a Keleti-Zugló viszonylat a Békéscsaba-Szeged kerülő útirányon át :) sima gépi 500+-os jeggyel.
Megkérdezünk majd szagértőt.
[előzmény: (2595) freddy, 2005.09.20 11:31:02]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:08:14 (2594)
1. a gep max 500km-es jegyet tud kiadni
Ki tud adni 500 km felettit is, ráadásul - legalábbis tavaly még - annyira okos is (volt), hogy az 550-es, 600-as, 650-es régi kódokra automatikusan ezt nyomtatta.
2. kerulo utvonal eseteben az utvonalat fel kell tuntetni a jegyen, es a km-t is!!!
Ez így, ebben a formában biztos nem igaz.
Nem egészen világos, miért lett ebből ilyen szép bonyolult űrjegy, és miért nem volt jó egy 500 km feletti. Kuckac talán tudja. Kuckac?
[előzmény: (2590) freddy, 2005.09.20 08:20:35]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:03:51 (2593)
No akkor a dialógus folytatása:
- no és hová akar evvel utazni?
(hátranézek a pár km-es sorra)
- dőljön hátra, elmesélem
- kösz, inkább nem
Megtörtént eset.
[előzmény: (2589) Ashmelia1, 2005.09.20 03:21:21]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 00:42:32 (2588)
Bizonyos feltételek megléte esetén (röviden, de pontatlanul: nem érinted kétszer ugyanazt az állomást) igen.
Ezért szoktam volt Békéscsabáról Szegeden keresztül hazajönni. Főleg, amíg MD-k jártak arrafelé, de ez még itt is OFF.
[előzmény: (2586) Szab, 2005.09.20 00:36:05]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 00:39:59 (2587)
Pancser. Rutinos uttas odamegy pénztár, aszondja:
- egy 500 felettit kérek
- ????
- üssön 550-et, a gép okosabb, mint maga
[előzmény: (2585) freddy, 2005.09.20 00:12:31]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.19 19:46:59 (2581)
A homály? :)
[előzmény: (2580) Szab, 2005.09.19 19:41:57]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.19 19:33:20 (2579)
Nem is látszik a képen, hogy épp megy-e a vonat. :)
A kép eléggé homályoska, de a fokozatkapcsoló-állást még az én vaksi szemem is látja. Nopersze önmagában ez semmit sem jelent.
[előzmény: (2578) Szab, 2005.09.19 19:07:57]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.09.19 18:39:48 (2577)
Ejnye! És ha átnéz ide a Zindekszről az Igazi Elhárítás?
:)
[előzmény: (2556) Saladin9, 2005.09.16 11:56:55]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.08.28 19:12:00 (2373)
Igen, de a szokásos töltőáramoknál a töltés közben itt-ott képződő hő meglehetősen csekély az akku hőkapacitásához képest, tehát alig melegíti fel azt (még ha kétszerannyira is, mint a feleakkora áram :)). Közvetlen töltés vége előtt, illetve túltöltéskor a bejuttatott elektromos energia egyre kevesebb része tárolódik kémiai energia formájában, és egyre több alakul belőle hővé. Ez melegíti fel az akkukat komoly, és sokszor káros mértékben.
Tehát mndenképp gyanús az a töltő, amelyiknél a végén nagyon felmelegszik a töltés közben amúgy hűvös akku. Bár Mudman épp most mondta, hogy az övében az akku először meleg, aztán a végére kihűl, ezt még nem tudom, hogy van, majd kiderítjük egyszer.
[előzmény: (2368) Sancho, 2005.08.27 17:02:05]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 22:27:04 (2363)
Melegedni a töltés legvégső, a túltöltés kezdeti fázisában kezd. Úgyhogy igazad van, a meleg kicsinálja - de ennek nincs köze az áramerősséghez, hacsak úgy nem, hogy az a töltő, amelyikben melegszenek az akkuk, túl "merész": nagyobb árammal tölt, mint amilyen gyorsan észre tudja venni, hogy kész van.
[előzmény: (2361) Sancho, 2005.08.25 22:03:36]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 21:53:03 (2359)
Izé... amit írtam, az a Varta 15 perces rendszerére vonatkozik - az Energizert nem láttam még. Azért én óvakodnék attól a 15 perctől egy régebbi akkuval.
[előzmény: (2358) piret, 2005.08.25 21:51:56]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 21:51:56 (2358)
Bármilyen más NiMh akkuval elbánik - csak nem 15 perc alatt. A saját spéci 15 perces akkuinál ugyanis képes az akku belső nyomását érzékelni, ez teszi lehetővé a meglehetősen brutális, 7A-es töltőáram alkalmazását.
A töltési időt ugyanis a cella kapacitásához viszonyított töltőáram nagysága határozza meg. Szinte bármekkora árammal lehet tölteni, csak a túltöltést kell elkerülni. Namármost minél nagyobb a töltőáram, annál pontosabban kell észrevenni a feltöltött állapotot. Ehhez bonyolultabb elektronika, trükkösebb algoritmus szükséges.
[előzmény: (2357) BarEZ, 2005.08.25 21:42:33]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]