Összesen: 361 db hozzászólás
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 22:06:14 (4291) |
Ezt mindenki mondja, én is, ha az ügyfeleket kell riogatnom. Viszont személyesen nem tapasztaltam ilyet eddig.[ előzmény: (4289) Attibati, 2006.03.01 21:57:57] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 22:05:09 (4290) |
OK, kidumáltad. Viszont ha nem használsz IE-t, nameg levelezni sem valami Outlook-származékkal szoktál, akkor már csak egy normálisan beállított tűzfal kell, de szinte már az is elég, ha van egy router a külvilág felé. Akkor már eléggé akarni kell az áldást.[ előzmény: (4284) sprok, 2006.03.01 21:49:44] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.01 21:46:48 (4282) |
Én kérek elnézést, hogy ezredszer is leírom azt, amit András és még többen is sokszor a múltban: aki Microsoft böngésző(?)t használ, az tegyen úgy, mint az egyszeri zsellér.[ előzmény: (4280) sprok, 2006.03.01 21:44:18] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.02.20 21:33:38 (4121) |
Úgyis az OFFban vagyunk...
Bezzeg ha járna valami személyszállító dolog a Körvasúton, egyből nem volna akkora gond a Palota-Kelenföld dolog. Csakhát az nem a négyesmetró, tehát nem tisztíccsa a zorrodat sem.[ előzmény: (4119) SagiK, 2006.02.20 21:22:38] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.02.17 19:46:50 (4087) |
Legjobb inkább beállítani tudni a tűzfalat, meg a routert, meg a kliensprogramot. A legtöbb filecserélő igenis megy ezek mögül, mert alapvető érdekük, hogy menjen.[ előzmény: (4086) snake, 2006.02.17 19:43:00] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.01.25 15:28:03 (3875) |
Csak halkan mondom, hogy van nekem (kényszerből) régi, utált VIA chipes alaplappal menő webszerverem, nos, HDD átviteli sebességben megver jópár későbbi vasat is. Az Intel SATA-s dolgairól egyébként sincs nagy véleményem.[ előzmény: (3874) Kolesár, 2006.01.25 15:12:36] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2006.01.16 01:13:44 (3769) |
Valami ócskavas, amit kikiáltasz szervernek, meg valami szerverhosting-colocation-akármi szolgáltató. Ja, az is lehet, hogy vas sem kell. Interware, Integrity, Cyber, Giganet, stb., több most hirtelen nem jut eszembe, pedig jópáran vannak.[ előzmény: (3768) akloz, 2006.01.15 23:56:02] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 23:05:04 (3572) |
A jelek szerint az adatokat szolgáltató külső szerver van meghalva. Lehet, hogy ez is siemens? :)[ előzmény: (3571) ALF, 2005.12.26 23:02:27] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:30:59 (3569) |
Íjj, így már kissé karcsú! Sima displaydögléshez volt már szerencsém, arra írtam, hogy annyira nem vészes.
A Siemensről egyéb területen sincs nagy véleményem amúgy, ráadásul (mudman majd jó rámpirít) erős averzióval viseltetem a járművek elektronizálása iránt, nemcsak vasúton. Nos, újabb érv.[ előzmény: (3566) Saladin9, 2005.12.26 22:25:43] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:27:50 (3567) |
Nemnem, nem a Te mondandódból hiányoltam a megbecsülést, ezért is volt az általános alany. Nagyjából az van, hogy aki megismeri a másik munkáját kicsit közelebbről, az megtanulja becsülni is valamennyire - ez sem szorosan csak a vasútra értendő. Ezért tartom nagyra, amit házi Vezérurunk (és tegyük hozzá, még pár kollégája) csinál: ismeretterjeszt, teljesen gyakorlati szemszögből. Holott hivatalosan nem dicsérnék meg érte...
Ez a menet alighanem túl "jól" sikerült, volt tapasztalnivaló bőven :)[ előzmény: (3565) SagiK, 2005.12.26 22:19:32] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:15:53 (3564) |
Gyanúsan jól aludtam, amikor odafele mentetek, így sejtettem, hogy elmaradt a műsor.[ előzmény: (3563) radpeter, 2005.12.26 22:13:45] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:11:58 (3562) |
Jé, ez ismerős. Akkor a Gigantból pusztult ki mégegy motor - és már induláskor is csak 5 volt. Ja, mi csak 120-szal mentünk :)[ előzmény: (3557) Saladin9, 2005.12.26 22:06:37] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.26 22:09:53 (3558) |
SagiK: Ugyanmár. A vasút egy sokszorosan túlbiztosított dolog. Látsz ijesztő dolgokat, de gondolj csak bele, egy sima autóutad során hányat látsz. És ott nincs kötöttpálya, meg még pár biztonsági elem.
A Teknyőben a 386-os a Windows 3.1-gyel eléggé ilyesztő, de semmi alapvető dolgo nincs rábízva. Egy intelligens kezelőszerv és display, semmi más, ha megpusztul (és megpusztul), minden megy tovább, kissé macerásabban. Erről gondolom a Mesternek vannak elsőkezes történetei.
Szívesen mondanám, hogy ez a fránya digitális cucc, csakhát volt szerencsém egyszer látni Gigant-javítást is gyorsvonattal, menetközben. Na az sem volt semmi!
Minden tiszteletem amúgy azoké a vasutasoké, akik ilyen tárgyi és emberi feltételek mellett is képesek a jó irányba tolni a szekeret, olykor jelentős ellenszélben is. Egyre kevesebben vannak sajnos, de vannak még, fiatalok is, szerencsére. Becsüljük meg őket legalább mi! |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.22 00:45:46 (3487) |
Bázz, az itt van két sarokra tőlem! Tavaly megnéztem nyitás után, akkor semmi értelmeset nem láttam az egész ojjettumban, azóta nem jártam ott.[ előzmény: (3486) Mákos, 2005.12.22 00:09:57] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.11.24 11:48:16 (3175) |
... ellenben ezek több nagyságrenddel kisebb hibát okoznak, mint amiről itt szó van.[ előzmény: (3174) Attibati, 2005.11.24 11:37:11] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.11.18 11:50:27 (3132) |
Ilyen alapon nálam teljesen kenetlen lenne szegény :)
Sajnos pár nap agyagos sár, vagy olvadó hó előtt-után nemigen lehet megúszni.[ előzmény: (3131) Csigabiga, 2005.11.18 11:36:56] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.11.18 11:27:51 (3130) |
gyébként úgy nézem, hogy a kicsi (80 g) tégely egy pár magasszárú full-bőr baki 4-5-szöri leápolására elegendő.
Én is így látom, ezért fogy el egy jobb hónap alatt :)[ előzmény: (3127) Csigabiga, 2005.11.18 08:17:10] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.11.17 20:03:21 (3125) |
Lapos, hengeres, fém-tetejű tégelyben van, 80 és 400 g-os kiszerelésben.
Az utóbbival még nem sikerült összefutnom, Te hol láttad? Vagy ez csak elmélet? :)[ előzmény: (3117) Csigabiga, 2005.11.17 08:45:19] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 14:07:40 (3004) |
Jaja, hallottam hírét. Állítólag annyira azért nem volt randa, mint látványos.[ előzmény: (3003) Saladin9, 2005.10.28 14:05:31] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 13:58:26 (3002) |
Naugye :)
Sínelhagyókról meg gondolom Saladin egész estéket betöltően tudna mesélni.[ előzmény: (3001) Togo, 2005.10.28 12:12:18] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.28 12:01:33 (3000) |
Duna is csak olyan mint a sín, nem lehet lemenni róla
Azért a történelem folyamán mindkettő sikerült többeknek is :)[ előzmény: (2998) Saladin9, 2005.10.28 06:12:49] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.21 12:12:39 (2965) |
Az hagyján ha az asztalodba, de a két jószág közé, elválasztásként...
Örülök, hogy megoldódott, itt is látszik, hogy mi a különbség a monitor és az olcsó izé között.[ előzmény: (2964) emerzee, 2005.10.21 12:10:26] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.21 11:37:17 (2963) |
Jó tipp az elektromos tér által okozott zavarok ellen, de sajnos az a tippem, hogy itt a trafó szórt mágneses tere (is) játszik. Azellen meg ronda vaslemezekkel lehet korlátozottan védekezni.[ előzmény: (2960) Saladin9, 2005.10.21 08:19:23] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:16:49 (2918) |
Ismétlés a tudás anyja, de nem ennyire. Bocs, mostanában gyakran van félórás reakcióideje innen tőlem nézve a szervernek - ezt másnak is csinálja, vagy csak engem tisztel meg? |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:14:19 (2917) |
Én úgy hallottam, hogy nem csapszeghiba (az eléggé durva lenne), hanem az önműködő kapcsolókészülék mindkét visszahúzó rugójának törése okozta a vonatszakadást. Azóta része a napivizsgának ezek ellenőrzése.
A megfutamodás egy egyidejű harmadik hiba, a segédlégtartály és a töltővezeték közti visszacsapó szelep hibája miatt következett be. Emiatt a segédlégtartály az elszakadt töltővezetéken keresztül leürült, így tudott a leszakadt rész megfutamodni. A szerelvény többi része be is fékezett, ahogy kell.
Mindez nem lett volna gond, ha nem egyetlen kocsi szakad le a végéről, vagy nem emelkedőn teszi ezt. Még ez a két véletlen kellett ahhoz, hogy a két (és fél) egyidejű műszaki hibából ez a komoly veszélyhelyzet összejöjjön. Ennyit a vasúti közlekedés biztonságáról, mondjuk egy közúti jármű szinte bármely részének maximum egyszeres biztonságához képest.[ előzmény: (2911) @david, 2005.10.17 00:32:44] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.17 12:13:20 (2916) |
Én úgy hallottam, hogy nem csapszeghiba (az eléggé durva lenne), hanem az önműködő kapcsolókészülék mindkét visszahúzó rugójának törése okozta a vonatszakadást. Azóta része a napivizsgának ezek ellenőrzése.
A megfutamodás egy egyidejű harmadik hiba, a segédlégtartály és a töltővezeték közti visszacsapó szelep hibája miatt következett be. Emiatt a segédlégtartály az elszakadt töltővezetéken keresztül leürült, így tudott a leszakadt rész megfutamodni. A szerelvény többi része be is fékezett, ahogy kell.
Mindez nem lett volna gond, ha nem egyetlen kocsi szakad le a végéről, vagy nem emelkedőn teszi ezt. Még ez a két véletlen kellett ahhoz, hogy a két (és fél) egyidejű műszaki hibából ez a komoly veszélyhelyzet összejöjjön. Ennyit a vasúti közlekedés biztonságáról, mondjuk egy közúti jármű szinte bármely részének maximum egyszeres biztonságához képest.[ előzmény: (2911) @david, 2005.10.17 00:32:44] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 18:13:59 (2881) |
Ez is egy megközelítés, és annyi igazságtartalma valóban van, hogy az EV, EV3-nál a vezető jobbszélen ül, a peron meg baloldalt van. Viszont az egyemberes vasúti közlekedés egyéb feltételei sem adottak a kettes vonalon, ahogy kuckac leírta.[ előzmény: (2880) @david, 2005.10.14 18:07:09] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 16:04:24 (2878) |
Ha elengedi a gombot, akkor vészfékez
Erre való (volt) a szovjet pezsgősdugó, vagy ez csak urban legend?[ előzmény: (2873) Ashmelia1, 2005.10.14 13:11:17] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.14 10:31:39 (2868) |
Maradjunk abban, hogy vonalfüggő. Egyedül a kettesen vannak ketten, de a hármason nincsenek hárman, hanem egyedül ül szegény ember a sötétben.[ előzmény: (2862) lozi, 2005.10.14 09:20:09] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.12 20:20:44 (2854) |
Hacsak úgy nem... a Szergejen meg a kontroller néz ki Zsiguli kormánykeréknek egy az egyben.
Juteszembe, a metrón esett meg állítólag az a történet, amikor a (feltehetően szőke) hölgyismerős utaztatása elején azt adták elő a kedves vezetők (a 2-es vonalon járunk), hogy azért vannak ketten, mert az egyikük a sebességet szabályozza, a másik a kormánykerékkel (a szép nagy kézifékkerék a segédvezető előtt) a sínen tartja a járművet. Mentek is így vagy két állomásközt, a segéd gúvaszotta a szemét és tekergette a holtjátékon belül ide-oda kereket, a csaj meg pisszenni sem mert :)[ előzmény: (2853) Togo, 2005.10.12 20:14:11] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.10.04 22:13:09 (2805) |
Kis? Azert azt nem neveznem kis hibának, ha minden eltévedt DNS bejegyzésre valami egészen máshova tartozó tartalom jelenik meg![ előzmény: (2804) KiVi, 2005.10.04 22:01:55] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 19:45:57 (2606) |
Dehogynem...
Díjszabási, ÜSZ ügyekben igenis Te vagy itt a leginkább valaki tudtommal, én csak nagyjából és tartalom szerint emlékszem pár dologra. És sose adtam még ki 500+ gépi jegyet, noha valszeg pár alkalommal egyszerűbb lett volna :)[ előzmény: (2604) Ashmelia1, 2005.09.20 15:27:08] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:34:42 (2596) |
Passz, utoljára tavaly-tavalyelőtt csináltam ilyet. Akkor simán ment a Keleti-Zugló viszonylat a Békéscsaba-Szeged kerülő útirányon át :) sima gépi 500+-os jeggyel.
Megkérdezünk majd szagértőt.[ előzmény: (2595) freddy, 2005.09.20 11:31:02] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:08:14 (2594) |
1. a gep max 500km-es jegyet tud kiadni
Ki tud adni 500 km felettit is, ráadásul - legalábbis tavaly még - annyira okos is (volt), hogy az 550-es, 600-as, 650-es régi kódokra automatikusan ezt nyomtatta.
2. kerulo utvonal eseteben az utvonalat fel kell tuntetni a jegyen, es a km-t is!!!
Ez így, ebben a formában biztos nem igaz.
Nem egészen világos, miért lett ebből ilyen szép bonyolult űrjegy, és miért nem volt jó egy 500 km feletti. Kuckac talán tudja. Kuckac?[ előzmény: (2590) freddy, 2005.09.20 08:20:35] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 11:03:51 (2593) |
No akkor a dialógus folytatása:
- no és hová akar evvel utazni?
(hátranézek a pár km-es sorra)
- dőljön hátra, elmesélem
- kösz, inkább nem
Megtörtént eset.[ előzmény: (2589) Ashmelia1, 2005.09.20 03:21:21] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 00:42:32 (2588) |
Bizonyos feltételek megléte esetén (röviden, de pontatlanul: nem érinted kétszer ugyanazt az állomást) igen.
Ezért szoktam volt Békéscsabáról Szegeden keresztül hazajönni. Főleg, amíg MD-k jártak arrafelé, de ez még itt is OFF.[ előzmény: (2586) Szab, 2005.09.20 00:36:05] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.20 00:39:59 (2587) |
Pancser. Rutinos uttas odamegy pénztár, aszondja:
- egy 500 felettit kérek
- ????
- üssön 550-et, a gép okosabb, mint maga[ előzmény: (2585) freddy, 2005.09.20 00:12:31] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.09.19 19:33:20 (2579) |
Nem is látszik a képen, hogy épp megy-e a vonat. :)
A kép eléggé homályoska, de a fokozatkapcsoló-állást még az én vaksi szemem is látja. Nopersze önmagában ez semmit sem jelent.[ előzmény: (2578) Szab, 2005.09.19 19:07:57] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.08.28 19:12:00 (2373) |
Igen, de a szokásos töltőáramoknál a töltés közben itt-ott képződő hő meglehetősen csekély az akku hőkapacitásához képest, tehát alig melegíti fel azt (még ha kétszerannyira is, mint a feleakkora áram :)). Közvetlen töltés vége előtt, illetve túltöltéskor a bejuttatott elektromos energia egyre kevesebb része tárolódik kémiai energia formájában, és egyre több alakul belőle hővé. Ez melegíti fel az akkukat komoly, és sokszor káros mértékben.
Tehát mndenképp gyanús az a töltő, amelyiknél a végén nagyon felmelegszik a töltés közben amúgy hűvös akku. Bár Mudman épp most mondta, hogy az övében az akku először meleg, aztán a végére kihűl, ezt még nem tudom, hogy van, majd kiderítjük egyszer.[ előzmény: (2368) Sancho, 2005.08.27 17:02:05] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 22:27:04 (2363) |
Melegedni a töltés legvégső, a túltöltés kezdeti fázisában kezd. Úgyhogy igazad van, a meleg kicsinálja - de ennek nincs köze az áramerősséghez, hacsak úgy nem, hogy az a töltő, amelyikben melegszenek az akkuk, túl "merész": nagyobb árammal tölt, mint amilyen gyorsan észre tudja venni, hogy kész van.[ előzmény: (2361) Sancho, 2005.08.25 22:03:36] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 21:53:03 (2359) |
Izé... amit írtam, az a Varta 15 perces rendszerére vonatkozik - az Energizert nem láttam még. Azért én óvakodnék attól a 15 perctől egy régebbi akkuval.[ előzmény: (2358) piret, 2005.08.25 21:51:56] |
|
piret | hozzászólásai | válasz erre | 2005.08.25 21:51:56 (2358) |
Bármilyen más NiMh akkuval elbánik - csak nem 15 perc alatt. A saját spéci 15 perces akkuinál ugyanis képes az akku belső nyomását érzékelni, ez teszi lehetővé a meglehetősen brutális, 7A-es töltőáram alkalmazását.
A töltési időt ugyanis a cella kapacitásához viszonyított töltőáram nagysága határozza meg. Szinte bármekkora árammal lehet tölteni, csak a túltöltést kell elkerülni. Namármost minél nagyobb a töltőáram, annál pontosabban kell észrevenni a feltöltött állapotot. Ehhez bonyolultabb elektronika, trükkösebb algoritmus szükséges.[ előzmény: (2357) BarEZ, 2005.08.25 21:42:33] |
|
|
|