Ez a hely azért nem a vasútállomások közé, hanem ide került be, mert lényegében a Miskolcra utazó vagy átutazik rajta és a Tiszai Pályaudvaron száll le vagy tudomást sem szerez a létezéséről. Mint épület viszont figyelemre méltó!
A Gömör megyei bányák és vasgyárak vasúti összeköttetését Miskolcra az 1870-es években kiépített Mikols-Bánréve, illetve Miskolc-Fülek vonal teremtette meg. A Gömöri pályaudvar épülete azonban csak 1898-99-ben készült el Pfaff Ferenc, a MÁV magasépítési ügyosztálya vezetőjének tervei alapján. Pfaff Steindl Imre, az Országház tervezőjének tanítványa volt, nevéhez fűződik a századforduló reprezentatív állomás-épületeinek felépítése szerte Magyarországon (értsd akkori magyarország, hiszen a pozsonyi pályaudvar is az ő munkája). A miskolci épület a Pfaff építészi munkásságának csúcspontját jelentő kaposvárit mintázza. Peronjának vasoszlopait a Schlick-féle Vasöntöde és Gépgyár készítette Budapesten.