
A ládába TravelBug helyezhető.
A láda Lókút melletti Kávás-tetőn az erdőszéltől kb 150 méterre egy térdig érő korhadó fatörzs aljában található. Ládaméret 12x20x6
2006.04.12-én a ládát örökbefogadtuk.
Külön öröm, és megtiszteltetés volt nekünk, hogy egy ilyen ősrégi ládát fogadhattunk örökbe eredeti, száraz logbookkal!
Megközelítés:
Javasolt: Zirc felől Lókút faluba betérve, főutcáján végigmenve. Ha rossz az időjárás, vagy kímélni akarjuk az autót, akkor itt, a temető előtt lehet letenni az autót.
Innen továbbhaladva az utolsó ház után rögtön az első balra
N 47° 12,222' E 17° 52,561' [GCloku+pont1] eső földesútra kell befordulni (ez csak a dombtetőig rossz, esetleg traktorok által felvágott), majd a füves dombtetőtől
N 47° 12,376' E 17° 52,903' [GCloku+pont2] DK irányba kb. még 1 km-t kell menni füves szekérúton. Egy fasorompóig lehet menni autóval, innen már mindenképp gyalog. A sorompótól a hegyre vezető földesutat kell követni, de a hegy tetejét mindenképp
N 47° 12,067' E 17° 53,624' [GCloku+jobbra] jobbról kell kerülni! (Balról különben olyan szedres-vadrózsás bozótba kerültök, hogy ihaj) Az oda-vissza út az utsó háztól kb 4 km.
Más módon:
Aki nem akar Lókútig elcsavarogni, esetleg gyalog, vagy bringával van, jöhet Eplény felől is, onnan se sokkal messzebb. Eplény északi végénél, a sífelvonóhoz vezető aszfaltos út leágazásával pont szembe kell átmenni
N 47° 13,004' E 17° 54,303' [GCloku+pont3] a vasút felett (az alagútban fut itt), majd végig a DNY irányt tartva, az erdő széle mellett (balkézről legyen az erdő) eljuthatunk szekérúton a Lókút feletti rétig
N 47° 12,376' E 17° 52,903' [GCloku+pont2], innen meg már csak egy rövidke táv a Kávás-tető. Az út végigjárható autóval is, de az út helyenként nagyon kőbuckás, és elég traktorcsapásos. Az oda-vissza táv kb 6 km.
Ahonnan ne:
-Eplény déli végénél a vasútállomás alól indul szekérút DNY-re, majd jobbra fordulva a térkép szerint a Kávás gerincén végigmegy - a valóságban egy csomó a térképen nem feltüntetett szekérút megy, ami bozótba, zsákutcába torkollik. Elméletileg településtől ez a legrövidebb, de mi eltévedtünk. Persze aki biztos a gps-ében, az választhatja ezt is...
-Lókútrúl nem felkanyarodva megy szekérút a Kávás alá, és innen toronyiránt fel a ládához. Ez a megoldás egy borzalmas bozótharcba megy át...több kesser bizonyíthatja...
-Némely autóstérkép jelez Gyulafirátót és Eplény közt egy vastagon húzott szekérutat Lókútra - a valóságban ilyen nincs, a Kávás alatt a vaddisznók teljesen széttúrták.
A faluról:
Nevét az ott állott lóitató kútról kapta. Egykor üvegfúvó huta működött a faluban, az állattartás mellett a megélhetést biztosítva. A Zirc közeli, németajkú bakonyi község idillikus természeti környezetben fekszik.
Maga a falu erdőfedte vidéken épült, 1759-ben telepített ide Esterházy Dániel szlovák családokat, szám szerint húszat. Az első lókúti lakos nevét is tudjuk: Mechina Andrásnak hívták. Később német telepesek is érkeztek ide, s a szlovák lakosság is elnémetesedett, ezért a II. világháború után sokukat kitelepítették Németországba; a bajorországi Hebertshausen falu azért is lett Lókút testvértelepülése, mivel ott 40 innen elszármazott család él.
Lókút elsősorban pihenő- és kirándulóhely. Tiszta levegője, a természet szépségei vonzzák ide a turistákat. Műemléke igazán nincs, bár érdemes megnézni a falucska neogót stílusú, XIX. századi templomát és a mögötte lévő kálváriát. Szépek a régi parasztházak is, ezek közül sokat felújítottak az elmúlt időszakban, mivel több németországi lakos is letelepedett ide, s itt tölti az év egy részét. Lókútról szép kirándulásokat lehet tenni a környező hegyekbe, akár lóháton is, és remek vadászati lehetőségeket is kínálnak a vendégnek.
Lókútról több információ
Tanösvény:
Találtunk térképet Lókútról, amiben rátaláltunk egy "Fáslegelő" tanösvényre, a falu felett. Bejártuk, hát... Ösvényt is alig találtunk, tájékoztató táblákat meg egyáltalán, különleges látnivalót meg semennyit. De hátha valaki másképp látja.
Kívánunk mindenkinek kellemes kirándulást és könnyű ládatalálatot! Ládázás után nézzetek szét a faluban is, érdemes!
Ládakarbantartás: 2016.11.17