Előzmények

JAck:66:hozzászólásai | válasz erre | 2012.12.18 11:34:53 (2267)
Egy kis megjegyzés a leírtakhoz:
Van olyan Presta szelep, aminek eltávolítható a belseje, így a Slime-mal feltöltés nem feltétlen igényel új belsőt.

Szerintem az Auto szelep egyetlen előnye a benzinkúton való fújás lehetősége.
[előzmény: (2266) Mikulás, 2012.12.18 10:43:03]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2012.12.18 10:43:03 (2266)
Szia! Nem szeretnék beszállni semmiféle ideológiai vitába Schraeder vs. presta témában, így megpróbálok összegyűjteni pár előnyt és hátrányt, anélkül, hogy pálcát törnék bármelyik felett. Ki-ki döntse el magának, hogy SZÁMÁRA melyik előnyösebb...

Nos, Schraeder szelep ("autószelepes") előnye az, hogy elkarikázol bármelyik benzinkúthoz és szépen felfújod a kompresszorral, anélkül, hogy adaptert kellene rácsavarozni. Tölthetsz bele slime-ot, amennyit akarsz, mivel a szelep eltávolítható. A szelep eltávolíthatóságának további előnye, hogy ha tönkremegy, kicseréled (a szelepet és nem az egész tömlőt).

A presta szelep (szingó vagy francia szelepnek is hivják) nem véletlenül jött létre. Elsősorban országúti bringaversenyzők kezdték használni, akik egyre keskenyebb felniket szerettek volna és a Schraeder szelepnek a helye (lyuka) túlságosan meggyengítette volna a felnit, ezért vékonyabb szelepre volt szükség, hogy erős maradjon. A presta előnye továbbá, hogy kézi pumpával könnyebb felfújni a kívánt nyomásra, ami outis versenyzők esetében (> 7 bar), mivel kisebb a szelep átmérője. Létezik hozzá szelep átalakító (felcsavarozható), amivel benzinkúton is fel tudod "pumpálni" a belsőt. Útólag nem tölthető bele slime, eleve olyat kell venni, amibe gyárilag betöltötték (már ha fontos neked ez).

Lássuk terepen milyen lépéseket jelent a presta vs. Schraeder szelepes kerék felpumpálása?
1) lecsavarod a szelepsapkát
2) kilazítod a szelepcsavart
3) pumpálod
4) visszatekered a szelepcsavart
5) feltekered a szelepsapkát
Schaeder szelep esetén a 2) és 4) lépések értelemszerűen kimaradnak.

Kedves griffs kolléga! Neked azon érdemes elgondolkoznod, hogy 1) mikor szeretnéd >7 bar-ra felfújni a tömlődet? (A montihoz általában 2-4 bar bőven elég terepen) Volt-e már valaha olyan gondod, hogy nem bírtad a kézi pumpáddal a kivánt nyomásra felpumpálni terepen a gumit? Vajon a 8.5mm lyuk a felniden elgyengítené-e azt? (NB: presta szelep 6mm, Schraeder szelep 8mm átmérőjű) (Montis felni esetében mosolyognék rajta, de ne zárjuk ki...)

Remélem sikerült segítenem, noha a döntést egyénileg kell meghozni :) A fentiek nem "kinyilatkoztatás", csupán Mikulás user eddig összegyűjtött ismeretei a két szelep alapvető különbségéről. Nem vagyok szakember, sem országúti kerékpáros versenyző, csak egy "kocabringás", aki utánanéz a dolgoknak és nem feltétlenül a divatot, marketinget követi.
[előzmény: (2263) griffs, 2012.12.17 20:46:09]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2012.12.17 20:46:09 (2263)
A fehérvári kesser társadalomban, eggyel megnőtt a SCOTT bringák száma :)
A gyönyörű bringa tulajának nem tudom milyen tanácsot adjak szelep ügyben. Én annak idején nem akartam szenvedni a vékony szeleppel (presta?), így egy idő után inkább felfúrtam a felnit és kicseréltem autószelepesre. Kinek mi a véleménye erről a szelepdologról? Tudom, hogy most már a vékonyszelepeshez is van trutyis belső pl.
Köszi előre is.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]