Előzmények

Strombushozzászólásai | válasz erre | 2022.03.04 14:52:56 (7752)
Kedves griffs!
Neked sikerül mindig a legrosszabb időjárást kifognod! Persze, olyankor és oda szeretsz menni, amikor és ahol ilyen van, így ez nem csoda.
Nagyon érdekes volt, amit a bicikliről írtál. Továbbra sem szeretnék e-bike-ot. Ez neked kölcsön bringa volt vagy saját?
Valahol már lehet olvasni az útiélményeidről vagy itt várjunk arra, hogy mesélj?
[elÅ‘zmény: (7750) griffs, 2022.03.03 21:20:07]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2022.03.03 21:20:07 (7750)
Mivel többen kértétek, egy kis ebike hatótáv elemzés, tapasztalatim alapján
Az idei volt az első olyan téli túrám, amire nem sikerült partnert szereznem. Az 1.500 km-re tervezett úttól épp eléggé paráztam ahhoz, hogy normál bringával ne merjem bevállalni, így ebike túra lett. Persze 1 nappal az indulás előtt elmaradt a várt holland lockdown feloldás, így buktam a Newcastle-Amszterdam kompjegyemet és csak egy 700-as skót túra lett a dologból, de ez már más kérdés :(
Szóval a paraméterek, aminek minden eleme hatótáv befolyásoló tényező, vastagon:
-a bringa Cube elite hybrid 2021, 21 kg + 10 kg cucc a bringán + én 82 kg. hátizsákkal együtt, bruttó összsúly 113 kg. +-2kg. (aktuális kaja, folyadék)
- bosch gen4 cxline motor, 625 aksi
- 2 colos, erősen mintázott téli gumi, schwalbe 365

Az első 100 kilis napom, 800 szinttel sima malac volt, bőven maradt delej az aksiban. A következő nap 108 km/1200 szint már feladta a leckét a technikának (100%-ra töltött aksival indultam). Durva emelkedőkkel indult a nap (skót határ) néha fel kellett tolnom tour módba (2-es fokozat), de a legnagyobb gondot, az egész napos, 60 km/h, pofaszél jelentette a rendszernek. Több mint 80 kilim volt vissza, amikor azt írta a rendszer, hogy 35 km-re elég még az aksi... Persze az aktuális emelkedők, az aznapi megtett átlag és rásegítési fokozat alapján kalkulál a rendszer, azaz az emelkedők enyhülésével jelentősen nőhet az érték. Azért nem voltam boldog a sok cuccal, közel viharos szembeszélben 16 óra előtti napnyugtával, de végül sikerült kigazdálkodni (2-3%-al futottam be, 18 órára Edinburgh városába). Persze 98%-ban csak eco fokozatot használtam és a szélcsendesebb völgyekben power off.
Összegzés. A leírt paraméterekkel, ki lehet hozni 150 km. távot, 7-800 szinttel, eco módban (na jó, 1-1 durvább emelkedőn párszáz méter tour fokozat), szembeszél nélkül. Persze lekapcsolt motorral többet is :) Minden módosítás csökkenti a hatótávot.
És hogy mennyit segít az eco mód? Egy cimbi tesztelte, hogy a 26 kg-os ebike fullyval, 2.6 colos gumival (1.8-2 bar), eco módban tud pont akkora tempót hozni, mint a normál montiján, 2.1 colos keményre fújt gumival. A Cube elite hybrid 5 kilóval könnyebb és 2.35 colos a gumi. Ott alapból olyan az eco rásegítés aszfalton, mintha egy trekking géppel tekernél. Hosszú távú túránál, jól felpakolva (15-20 plusz kiló), kb. a plusz cuccot és a hajtás nagyobb ellenállását kompenzálja.
Hirtelen ennyi.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]