Előzmények

Bukowszkyhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 14:25:24 (46890)
köszi!
[előzmény: (46888) jekaeff, 2010.02.23 14:00:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 14:00:13 (46888)
igényel = ismer. :o)
[előzmény: (46887) jekaeff, 2010.02.23 13:58:46]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:58:46 (46887)
6/b) Természetesen otthon is átkonvertálhatod a GPX vagy GDB formátumú fájlt NMEA formátumba, ajánlott a gpsBabel nevű, ingyenes program használata (rengeteg formátumot igényel). De lehet, hoyg menet közben beszédesebb a CSx, és olyan adatokat is kiküld a soros portjában NMEA üzenetként (vagy szerencsés esetben az USB-re is), ami a sima tarcklog-ba (helyhiány miatt) nem kerül rögzítésre: pl: sebesség, a mozgás iránya, a látható műholdak darabszáma, stb-stb...
[előzmény: (46885) jekaeff, 2010.02.23 13:49:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:49:17 (46885)
1.) Ha 10.000 pontnál rövidebb volt a nyomvonal, akkor a 60CSx saját belső memóriájából lehet lementeni azt Mapsource segítségével, kívánság szerint GDB vagy GPX formátumban (ill. tud még egy pár formátumot ezeken felül is).

2.) Szélesség, hosszúság, magasság, dátum+idő

3.) Attól függ milyen adatokat akarsz számoltatni belőle (sebesség, irányvektorok, stb)

4.) Csak egyet ment, nem tud egyszerre barometrikus és GPS alapú magasságot is menteni. "Hivatalosan" csak barometrikust tud, GPS alapúra úgy lehet rábírni, hogy "Fix magasság"-ra állítod. Ilyenkor a kijelzőn badarság fog megjelenni magasságként, de a LOG-okba GPS magasság. De az ilyen módon kierőltetett, "nem hivatalos" GPS magasságrögzítés okozhat furcsaságokat, láttam már ilyen logokat, furcsa ugrásokkal a magasságban. Szerintem ezek a hibák úgy keletkeztek, hogy az utasszállító gépben néha elvesztette a rálátást az égboltra a csix (végülis szinte tökéletes Faraday kalitka), és az egyik firmware frissítés óta már olyat is tud, hogy műholdvétel kiesése esetén is rögzít magasságot. Valószínű ilyenkor visszatért barometrikusra a magasságrögzítés emiatt a feature miatt és a nyomászárt kabin légnyomása alapján próbált magasságot meghatározni.

5.) Excelben elég nehéz, hacsak nem dolgoztad fel előtte valamilyen programmal, aminek szöveges kimenete van. Pl. Mapsource-ban megnyitva a LOG-ot elmented szöveges fájlként a nyomvonalat.

6.) Hivatalosan csak a soros porton megy az NMEA. A Garmin Spanner nevű programja azonban egy virtuális soros portot hoz létre az USB-n és így azon keresztül is mehet az NMEA. Bár nem tudom, hoyg "teljes funkcionalitással" vagy sem. Ha mégsem, akkor lehet venni pár ezer forintért USB-soros adaptert. Csak persze akkor nmeg kell venni még azon felül a Garmin nem túl olcsó soros kábelét is.
[előzmény: (46884) Bukowszky, 2010.02.23 13:17:28]

Bukowszkyhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 13:17:28 (46884)
csx-ből (vagy úgy általában a garminokból) milyen formátumban lehet számítógépre menteni a logot?
Milyen paramétereket tartalmaz?
Csak a koordinátákat és az időt?
A többit vmilyen szoftverrel lehet számoltatni?
A magasság esetében elmenti külön-külön a barometrikus és a "sima" értéket? vagy ki lehet választani, hogy melyiket logolja? vagy valamiféle átlagértéket ad meg a kettőből?
A kinyert adatokkal miként lehet excelben tovább bűvészkedni?
Az NMEA szabványú adatfolyamot csak élőben, menet közben lehet lementeni és csak soros porton keresztül? (vagyis, ha ezekre az adatokra van ilyen formátumban szükségem, akkor cipelnem kell magammal egy ősrégi számítógépet, amelyiken van soros port meg egy áramforrást, mert ugye ezeknek az akksija negyed óráig se bírja.. vagy lehet akció után, otthon is vacakolni ezzel?)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]