Előzmények
rotty | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:25:17 (55136) |
Elem, Roland, 1,5 V-os lítium elem, nem akku!
A akkunál a párhuzamos kapcsolás miért lenne jó?[ előzmény: (55135) Lipták Roland, 2011.02.15 21:16:39] |
|
Lipták Roland | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:16:39 (55135) |
Az igaz, de kis barkáccsal:
- 1 db akksi, a másik helyén átkötés
- 2 db akksi párhuzamosan kötve ( a csatlakozót kell kicsit átalakítani )
A "kíváncsi vagyok milyen lítium akksit specifikál a Garmin a kütyühöz" -ből egyértelműen jön a lítium, és az akksi.
Márpedig a jelenleg kereskedelemben elérhető szekunder Li-alapú rendszerek 3.6 ( 3.7 ) illetve 3.2 V/cella feszültségűek.[ előzmény: (55132) jekaeff, 2011.02.15 20:57:28] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:57:28 (55132) |
De mi KÉT AA elemmel/akkuval számoltunk, a feszültségek összeadódnak!
Ha megnézed a mellékelt Energizer Lithium elem adatlapját, a kapacitást is úgy adják meg (3000mA), hogy "to 1.0Volts".
[ előzmény: (55131) Lipták Roland, 2011.02.15 20:46:51] |
|
Lipták Roland | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:46:51 (55131) |
"az 1,92 Voltos kikapcsolási feszültség túl alacsony a 3,7 vagy 3,4 V-os cellákhoz"
Szerintem ez akku. :-)[ előzmény: (55130) jekaeff, 2011.02.15 20:38:11] |
|
yano6ard | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 18:52:13 (55128) |
Nekem sincs saját tápom. Az egyik munkahelyemé, csak dolgozom vele időnként. :-)
Reméltem egyébként, hogy az Oregon lejjebb engedi esni alkáli esetén a feszültséget a kikapcsolás előtt, de úgy látszik ez a működési határ.
A NiMh akkuhoz nagyjából megfelelő ez a kikapcsolási fesz, viszont most még inkább kíváncsi vagyok milyen lítium akksit specifikál a Garmin a kütyühöz. Gondolom nem elektronikusan 1,5 V-ra korlátozott cellákról lehet szó, mert 3 voltnál már nem jelez teljes töltöttséget a gps, viszont az 1,92 Voltos kikapcsolási feszültség túl alacsony a 3,7 vagy 3,4 V-os cellákhoz. Tud erről valaki többet?
[ előzmény: (55125) jekaeff, 2011.02.15 16:48:39] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 16:48:39 (55125) |
Jó neked, hogy van labortápod! ;)
Képzeld el, én kénytelen voltam akkumerülés közben folyamatosan figyelgetni, mikor mi történik. Ha pl. lemaradtam a 3 pálcika -> 2 pálcika átmenetről, kicsit kikapcsoltam a csixet, hogy megszívja magát az akku majd visszakapcsolva újra lesni kezdtem... :o)
Közben egy mezei Voltcraft multiméterrel méregettem az elemérintkezőn a két akku összegzett feszültségét.
[ előzmény: (55124) yano6ard, 2011.02.15 15:58:27] |
|
yano6ard | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 15:58:27 (55124) |
Ma volt rá időm, megcsináltam a feszültségtesztet Oregon 450-nel. Alkáli és NiMh beállításnál 3,0 V-ról indítottam lefelé a labortápot, lítiumnál felmentem 3,2-re, mert 3,0-nál már nem jelzett full töltöttséget a kütyü. Maximum feszültséget nem teszteltem, de szerintem -és ez egy valamikori kérdésem volt- egycellás lítium akksi jó lehet az Oregonba (talán 103450-es, megfelelő kivezetéssel?). Alkálinál van egy plusz figyelmeztető jelzés és onnantól kikapcsolja a háttérvilágítást. Akkumulátoros üzemben ez a jelzés nincs, csak a "piros pálcika" jelzés előtti, alacsony tápfeszre utaló.
Tehát, a kikapcsolási feszültség az Oregonnál is azonos minden táptípusnál. :-(
Hogy miért magasabbak negyed volttal az én kikapcsolási értékeim, nem tudom. A labortáp 0,1V pontosságú kijelzője kb. 0,05V eltérést mutatott a mérésre használt Metex M-3650CR mérő 0,01 V pontosságú kijelzőjéhez képest (egyik sincs hitelesítve).
[ előzmény: (55075) jekaeff, 2011.02.12 12:28:25] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 12:28:25 (55075) |
Szerintem a válasz ott van a táblázat első sorában: mindkét esetben 1,66V (2 elem/akku együttes feszültsége) esetén csíkozódott be a képernyő, kapcsolt ki a kütyü.[ előzmény: (55074) yano6ard, 2011.02.12 11:55:48] |
|
yano6ard | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:55:48 (55074) |
Igazából vitatkozni nem mernék kütyüspecifikus (csix) tapasztalat híján, de úgy látom a teszted arra éppen nem ad választ, hogy alkáli illetve akku üzemmódba állítva a kütyüt, mik az automatikus kikapcsolási feszültséghatárok, hanem kijelző szerinti állapotot mutatod meg vele. Oregonnal esetleg tudok végezni tesztet, bár nem biztos hogy érdemes rugózni rajta. :-)
[ előzmény: (55073) jekaeff, 2011.02.12 11:23:42] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:23:42 (55073) |
Ha jól emlékszem a TESZTEMRE (illetve: TESZT, 2. RÉSZ), akkor a mélykisüléstől egyáltalán nem védi az akkukat a helyes beállítás, legalábbis a CSIX esetén, hanem csupán a töltöttségi szint becslése lesz jobb a helyes beállítást választva:
[ előzmény: (55071) yano6ard, 2011.02.12 10:47:03] |
|
yano6ard | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:47:03 (55071) |
Igen, akkumulátorokat nem szabad mélykisülésbe vinni, elemek viszont mehetnek addig, amíg meg nem döglenek. Az akkumulátoroknak alacsonyabb a kapocsfeszültségük, ezért a kütyü működését át kell állítani.[ előzmény: (55070) Old Eye, 2011.02.12 10:33:22] |
|
Old Eye | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:33:22 (55070) |
Az akku/elem választási lehetôségnek csak annyi jelentôsége van, hogy a szofver jobban meg tudja becsülni a lemerülés idejét. [ előzmény: (55069) Mákos, 2011.02.12 10:04:36] |
|
Mákos | hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:04:36 (55069) |
Köszi a válaszokat, én is annak szurkoltam, hogy ne buzerálja az akkukat, hanem csak tápolja a kütyüt. Bár a készülék tudhatja, hogy akku vagy sima elem van a kütyüben (beállítható ugye), de ez elég nagy felelőtlenség lenne a garminli részéről, ha a felhasználóra bízná ennek kapcsolgatását. Lenne bőven elfelejtett átállításból adódó aklálielem creampie surprise* :-) |
|
|
|