Szia! Igen, szabványban van szabályozva a "tűzoltó készülékek" felülvizsgálata, MSz1024-eseké félévente, MSz-EN-eké évente, öt évente középellenőrzés, tíz évente teljes ellenőrzés(gyártási idő alapján: beleütve a palástba). Magánszemélyekre nézve nem kötelező, de véleményem szerint érdemes. Szerintem a tizedik évi ellenőrzés ára már olyan, hogy akkor érdemes venni egy másikat a "legveszélyztetebb" helyre és a régit kivini a hétvégi házba, illetve "ellőni" és gyakoroltatni a családdal a használatot mondjuk egy szalonnasütés végén. Torockóról hazafelé jövet épp Ata72 kérdezte az autótüzek oltását és a készülékek hasznosságát. Ott is elmeséltem, hogy leggyakoribb hiba, ha a motortér füstöl akkor fék, motorháztető föltép(lesz levegő, sőt !), utána szaladunk a készülékért. Innentől egyértelmű!
Szerintem: füst->elővesszük az utastérben levő készüléket->fék->és az oltóanyagot a kerékdobnál alulról fújjuk be a motortérbe. Az oltóanyag véleményem szerint ne port válasszatok(csak lángleverésre jó), hanem habot, mert a por bemegy mindenhova, karcol, dörzsöl és az autó tele van mindenféle forgó alkatrésszel. Amíg a hab jó tűzre, olajelfolyásra, és kellően hatékony, párolgása révén hőelvonó képessége van, stb. A multikban kb 2,5-3 ezer Ft körül kapható 1,5-2 literes kiszerelésben(multiknak küldöm a számlaszámom;-) ).
Házunk előtt volt motoros baleset, a teljes motorkerékpár lángolt, egy fél palackkal el lett oltva!
Ettől függetlenül a ráérő családtag, vagy bámészkodó értesítse a kollegákat![ előzmény: (11265) kulisz, 2008.06.24 19:55:56] |