Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.02 00:46:50 (19632)
Az új M6-on már így van! ;)
[előzmény: (19616) Old Eye, 2010.12.01 21:56:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 21:56:49 (19616)
Àmikor emelkedik az út és még egy sávval bôvül, ott jelennek meg ezek a minimális sebesség táblák. Nálunk.
Az a feneség, hogy nálunk erre a plusz sávra a külsô sávból lehet átváltani. Lehet, de nem kell. És nem vált a jámbor úrvezetô[nô], mert fél [jogosan], hogy az emelkedô végén nem engedik vissza, inkább megy a bicskei emelkedôn a középsô sávban 70-nel.
Miért nem vesszük át külföldrôl, ami ott bevált? Ott a plusz sávra a belsô sávból lehet átlépni, ugyancsak ha megszûnik, a belsô sávba kell visszasorolni - ez a leosztás így annak könnyebben megy, akinek az átlagnál jobb kocsija van (az általában jobban is vezet), aki a külsô sávban cammog, nyugodt birka marad, mert nem kell sávot váltania.
[előzmény: (19612) Mengyán, 2010.12.01 21:41:45]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 21:41:45 (19612)
Mit is jelent a kör alakú táblán kék alapon fehér számok, pl 60? Kötelező legkisebb sebesség.
[előzmény: (19607) yoggi, 2010.12.01 21:12:50]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 21:12:50 (19607)
A minimumsebesség ( ha létezik ez a kategória, mert egyértelműen számomra nem derült ki) csak autópályára vonatkozik, máshol nem, ott viszont elég izgi a szembejövő ;)

A másik szerintem ha a 4. 65-nél elfogy, akkor visszább kéne váltani és pörgetni még a dízelt is, nem felkapcsolni, de lehet a dizli máshogy müxik.
[előzmény: (19605) Mengyán, 2010.12.01 21:03:56]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 21:03:56 (19605)
Csak forgalmi okból (pl az M5 Kecskemétig bedugult az M0 miatt) mehetsz lassabban, mint 60. Illetve ha vontatnak, akkor mehetsz 40-el, de csak az első kihajtóig.

Én mást tapasztaltam: előfordul, hogy beragad az ember egy lassabb jármű, pl teherautó mögé, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy jönnek szemből, vagy beláthatatlan kanyar következik. Ilyenkor összejön egy kisebb sor. Amikor lehet előzni, persze a 4-5-ik kocsi kivágódik (többnyire BMW, többnyire X5), mivel elunta a "töketlenkedést", és kényszeríti maradásra az előtte lévőket, akiknek már szabad lenne az út. Persze az előzött kocsiban is jól láthatóan anyázza a szerinte töketlenkedő nem előzőt, pedig az csak szeretne élve hazaérni, és nem mer (gyáva???) belemenni egy kanyarban az előzésbe. Az ilyen esetekben általában a szemben jövő és az előzött szokta megmenteni azzal, hogy lemennek a padkára, és így elfér a 3 kocsi egymás mellett. Sajnos mi egy 1.3-as dízel motorú 2 tonnás kocsival járunk, ezzel nem egyszerű előzni. Visszakapcsolni lakott területen kívüli előzéskor értelmetlen. A 4-ik kb 65 körül teljesen elfogy, onnan csak 5-ikben lehet előzni. Ott meg lusta mint a tetű. Kanyar előtt 4-500m-rel már nincs értelme előzni, mert nem biztos, hogy be tudja az ember befejezni. Kövezzetek meg, de én nem tartom kevésnek a teherautók számára előírt sebességeket. Persze nem autópályán a belső sávban. :-) De a külső sávban nem tartom kevésnek a 90-et, lakott területen kívül meg a 70-et. Ők ennyit mehetnek, minek anyázni őket, meg a mögéjük beszorulókat. Aztán ha egy ukrán kamion letolja őket 140-el autópályán a belső sávban, akkor meg összefossák magukat.
[előzmény: (19458) Old Eye, 2010.11.30 10:29:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 10:29:54 (19458)
...van valami előírás, hogy indokolatlanul lassan haladni tilos...?
Ez engem érdekel. Véleményem szerint a sebességtúllépés, emiatt balesetveszélyt nem az ámokfutók okozzák, hanem azok, akik városban 40-nel, országúton 70-nel, autóúton 90-nel, autópályán 110-zel vezetnek álmatagon vagy görcsösen kapaszkodva a volánba. Ezek mögött tipródni, lesni, mikor nyílik rés, mikor lehet robbanni... ez sokkal kockázatosabb, mint a megengedett tempóban menni, de aki időben munkába, haza akar érni, rá van kényszerítve. Ne mondja nekem senki azt hogy tessék korábban indulni... ki adja vissza az így elvesztegetett időt? Ezek a tehenek, balfékek jobban demoralizálják a közlekedést mint akik repesztenek.
Külön állatfajt képviselnek azok a vezetők, kik háromsávos autópályákon a középső sávban jóval a megengedett sebesség alatt kocognak (M1-M7 közös szakasza). Soha nem láttam, hogy rendőrség lehívta volna őket.
Amikor még zöldfülű voltam az utakon, a rend őrei párszor félreállítottak és elmagyarázták nekem, hogy figyeljek jobban a többiekre. Külföldön :-|
[előzmény: (19452) Yoss, 2010.11.30 07:55:50]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:55:50 (19452)
Én ebből vezettem le :) Egyébként van valami előírás, hogy indokolatlanul lassan haladni tilos, de hogy mennyivel kell, azt nem tom. De ha érdekel, utánanézek ;)
[előzmény: (19450) SagiK, 2010.11.30 07:15:44]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:15:44 (19450)
Ezt megmutatnád egy KRESZ könyvben? Szerintem ez is egy tévhit. Mivel nekem nincs kedvem keresni ;) ezért az emlékeimet próbálom előkaparni. Olyan gépjárművel tilos az autópályára felhajtani, amelyik sík úton önerőből nem képes a 60 km/h-s sebességgel haladni.
[előzmény: (19449) Yoss, 2010.11.30 07:09:05]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 07:09:05 (19449)
Ez esetben ott pontosan 60-al kell menned, mert autópályán indokolatlanul 60-nál lassabban haladni tilos. Ezen a szakaszon meg gyorsabban sem lehet:)
[előzmény: (19447) Fil, 2010.11.30 01:43:53]

Filhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 01:43:53 (19447)
Én Pécsre tartva az új pályaszakaszon Mohácsnál a nagykanyar előtt kitett 60-ast sérelmezem.
Autópályán 60.
Legalább legyen előtte egy 80as, vagy autópálya vége, vagy bármilyen előjelzés.
A napokban kaptam, hogy át kéne vennem a fotómat.
[előzmény: (19446) Old Eye, 2010.11.30 00:06:48]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 00:06:48 (19446)
Jogkövetô ember vagyok... Megengedett sebességhatárt csak egy esetben lépem túl - ha kényszerítenek rá. És ez előfordul, ha olyan a forgalmi szituáció, hogy legjobb padlógázzal kijönni belőle; de rosszabbak azok az esetek, amikor teljesen értelmetlenül tesznek ki sebességkorlátozó táblát... Attól tartok, ez utóbbi esetek kezdenek elszaporodni.
A müncheni rendőrség nagyokat kaszált a Garmisch-Partenkirchen felé kivezetô sztrádán, 90 km/h sebességkorlátozó táblákat helyeztek el 'Lärmschutz' (zajvédelem) felirattal. A német autóklub pert indított és megnyerte azzal, hogy arrafelé nem volt lakott terület.
Ki védi nálunk az autósok érdekeit?
[előzmény: (19444) police107, 2010.11.29 23:49:15]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:49:15 (19444)
Ilyen is van de nem ez a jellemző.
Ezt a trackpontos dolgot már említették itt a fórumon,de nem hiszem hogy tömegesen ráállnak az autósok.
Hisz a gyorshajtás tényét is ki lehet belőle olvasni.

Azt hiszem nem árulok el nagy titkot:nemrég az ill.államtitkár kijelentette hogy tizenvalahány milliárd hiányzik a rendőrségi költségvetésből és ezt az összeget még az idén be KELL szedni a rendőrségnek.
Úgyhogy senki se csodálkozzon ha lépten-nyomon radarokba botlik.
Pénzbehajtó céggé avadzsálták a yardot.
[előzmény: (19443) @david, 2010.11.29 23:38:41]

@davidhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:38:41 (19443)
4. kiszabtak bírságot, de nem mértek jól, mert mondjuk valahogy belemérték a mögötted levőt és te csak 110-el mentél autópályán, de 141 van a mért képen: Ha gps trackpontok alapján tudod igazolni, hogy te valóban csak 110-el mentél, akkor hatályon kívül helyezik a bírságot. (Volt rá példa)
[előzmény: (19442) police107, 2010.11.29 23:34:46]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 23:34:46 (19442)
A helyszínen beszedett készpénzes bírság valóban megszűnt már rég.Helyette van a helyszínen adható postai befizető.
Három lehetőség van gyorshajtás esetére:
1.Lefotóznak és megállítanak. Ekkor a közig bírságban meghatározott sebességtúllépés alsó határát nem éred el.Ilyenkor kapsz postai befizetőt.
2.Lefotóznak nem állítanak meg.Ekkor ha túllépted a közig.bírságban meghatározott alsó sebességhatárt, megy Vas megyéből az értesítés a gépjármű tulajdonosnak,üzembentartónak.
Ha a megengedett és a közig.bírság közötti sebességtartományban voltál akkor a területileg ill.rendőrkapitányság küld egy adatlapot melyen nyilatkozni kell ki vezette a gépkocsit.Utána jön a szabálysértési eljárás.
3.Nem tudnak lefotózni mert volt detektorod és időben jelzett.
Jogsi szempontjából sokkal veszélyesebb a területileg ill.rendőrség eljárása mert bár a sebességtúllépés kisebb mint a közig.bírságnál de ha pl.egy-két hónap alatt begyűjtesz hármat jön a felszólítás ugyan vidd már be a jogsit is megőrzésre és még büntetőpont is jár.
Közig.bírságnál ilyen veszély nincs,lefotózhatnak akár naponta ötször is 200-al, csak a kiszabott bírságot kell fizetni,pont nincs,ugyanis a hatóságot nem érdekli ki vezette a gépkocsit,csak tejeljél.
Kicsit nagyon igazságtalannak tartom ezt a módit.
[előzmény: (19439) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:48:20]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:48:20 (19439)
Na most találtam egy olyat is, hogy lakott területen belül az objektív felelősséges fényképezősdi 69 km/h-nál kezdődik. Ez valóban úgy jön össze, hogy 50+15+3=68 km/h, és ezen érték felett már jön a minimum 30 ezres csekk.
[előzmény: (19438) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:39:57]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:39:57 (19438)
Elkövetés helye: Uzsa, 84-es főút 13 km szelvény
GPS N 46.910143 E 17.337528
Elkövetés ideje: 2010.09.30 16:35
Szabályszegés típusa: Sebességtúllépés
Jogszabályi hivatkozás: 26. § (1) bekezdés a) pont - Szgk-val, mkp-ral, max. 3500 kg össztömegű gépkocsival. (2010.01.01. előtt 2500 kg.)
Bírság összege: 30 000 Ft

Viszont érdekes, hogy a fényképen szerepel egy olyan rész, hogy 68/50 S. A KiVi által említett +3 km/h-val nyerne ez értelmet, hiszen akkor 65 km/h ugye a büntihatár fotózásnál lakott területen, plusz ez a 3 km/h, és kijött a 68 :-)

[előzmény: (19437) Atmosz&Zozmosz, 2010.11.29 22:27:57]

Atmosz&Zozmoszhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 22:27:57 (19437)
Bizony ám, szeptember 30., Uzsa belterület, 50 helyett 71, 30 ezer forint, Szombathelyről :-) Ez akkor volt, amikor a versenyre mentem Sopronba :-D
[előzmény: (19436) Yoss, 2010.11.29 21:21:40]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.11.29 21:21:40 (19436)
1. Nem szűnt meg a helyszíni bünti. Továbbra is adhatnak csekket.
2. Ha megállítanak és megállapítják, hogy ki vezette a járművet, akkor nem közig bírság van, hanem szabálysértési és a rendőr a helyszínen mérlegelhet. (Én is fizettem 5k-t Sárváron 65-nél.) Viszont pontot is kaphatsz, amit egyébként nem kapnál, ha nem állítottak volna meg.
3. Ha olyan lézerbe szaladsz bele, ami egyből tolja Szombathelyre az adatokat, ott nem tom most mi van. De szerintem ott meg sem próbálnak megállítani.
4. +3km/h-tól sehol sem büntetnek, mivel nincs az a kilométeróra, ami ilyen pontosan mérne. (És jobb tudni, hogy nem mindegyik csal sokat lefelé - bár jellemző. Nekem már a második Opelem van, ami 100km/h alatt 1-2km/h körül téved.) Lakott területen belül 65-től indul egyáltalán a mérés. Mármint az alatt nem rögzít a kütyü adatot. Ez tény, nem akarok ezzel kapcsolatnban vitatkozni, ha ellenvetésed van, beszéld meg a rendőrökkel, én elég sokat tárgyaltam ezzel kapcsolatban velük.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]