Előzmények

Texxashozzászólásai | válasz erre | 2005.09.23 21:55:00 (2688)
Egészség??
Terepen 30km az egy egészséges embert tökéletesen kondícióban tart, ami jobb mint 100km országúti tekerés(lásd: mikor megelőz egy bűzölgő-megrakott-kamaz)! Terep az teljesen más! Több izmot mozgat, javítja a koordinációs képességeket (tekerés vízmosás szélén), friss levegőn vagy(ha az erdészeti és egyéb természetjáró masinák nem aggatnak), több defektet kaphatsz-> megismered biciglid szerkezetét és beállításait, szóval JOBB! Míg országuton elülöd az üleped, aszfaltbámulás folyamatosan, ami úgy 60km után eléggé unalmas! .......és még haza is kéne érni valahogy........
[előzmény: (2686) Szab, 2005.09.23 17:51:10]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.23 17:51:10 (2686)
Saját tapasztalatbol mondom, hogy minimális edzéssel hamar fel lehet a 30-35 km-t 100-120-ra fejleszteni megerőltetés nélkül... :)
És akkor máris megspórolsz egy csomó benzint, nomeg a környezetet se szennyezed. Ja és még egészségesebb is leszel. (Nomeg a geocacherek többségi véleménye is jobb lesz tevékenységedről. :)) )
[előzmény: (2683) jiimbo, 2005.09.23 11:11:53]

jiimbohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.23 11:11:53 (2683)
Kész vagyok bocsánatot kérni, ha félreértettem amit írtál és ezzel megbántottalak!

Szeretném ha megértenétek: Lehet civilizáltan motorozni/kerékpározni/sielni/búvárkodni stb stb, és lehet persze elmebeteg módon is csinálni mindezt. Nem az eszköz a lényeg.

Kulisz: Ismerem a törvényt, és igyekszem be is tartani, ahogy a kreszt és az adótörvényeket is...
Más kérdés persze, hogy nem értek egyet vele. Nem a motor/kerékpárt kellene kitiltani, hanem az ostobaságot. Értem persze, hogy ez nehezebb...

Hogyan lettem motoros? Egyszerű. Távolság és időhiány. Gyalog 10-12 km a napi teljesítőképességem, kerékpáron 30-35 km, motoron 80-100 km. Mivel békéscsabán élek, és leginkább a biharba járok túrázni, még mindig a quad tűnik a legjobb közlekedési eszköznek.


[előzmény: (2645) Szélvész, 2005.09.22 13:42:57]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.22 13:42:57 (2645)
Még elgondolni is rossz milyen következményei lehetnek... ezt írtam. Ez alatt azt értem: CSAK ROSSZ! - attól függetlenül h ki hány kiló. Igazad van: az önbíráskodás veszélyes és nem mellesleg! törvénytelen is.

Alighanem egész hozzászólásom rosszul értelmezted. Személyesen nem ismersz, nem tudsz igazából rólam semmit, főleg nem a munkámról és az általam elért erdeményekről/eredménytelenségekről (mert sajnos az is van). De, büszkén állítom, h "toleranciából" mindig jeles voltam! Erre tanítom tanítványaim. Sajnos nem könnyű agresszív motorosokkal szemben toleranciára inteni diákjaimat. Szerencsére eddig mindig sikerült. Én hívtam rendőrt, súlyos közlekedési veszélyeztetés miatt. (nem motor, nem erdő - BKV busz kontra 50kg-os 16éves diák a 16 tonnával szemben - nekem el kell számolnom a lelkiismeretemmel és a diák szüleivel, hogy ha már egyszer elvittem túrázni...). Az 50kg-os 16 éves diák nem is mer "beszólni" a quadosnak - attól is fél h másnap intőt kap tőlem, mint amikor a hátam mögött eldobta az erdőben a szemetet. Meg talán felméri az erőviszonyokat. De a 100kg feletti küzdősportokat művelő technikus hallgató nem tart az intőtől... és a 110kg-os terepjáróstól sem. Ugyanakkor TUDJA h 1. a rendőr nem jön ki - 2. ha kijön akkor sem old meg semmit (BKV esetben is ez történt). Ezek után valóban félek (én nem vagyok 110kg). És ha véletlenül mégis lecsapok vkit, akkor is félek. 2 kis gyerek vár otthon. Azoktól akik az erdőben randalíroznak nem várhatok kölcsönös toleranciát. Ezért támogatom minden erőmmel a TÖRVÉNYES kitiltást az erdőkből. Meg vagyunk félemlítve.

Szélvész és párja túrázik az erdőben 2 kisgyerekkel. A gyerekek síkítva ugranak a bozótba a quadok elől. Na, bevallom, akkor én is agresszív lettem. Jó h nem én voltam az erősebb. Lehet h akkor most börtönben ülnék.

Remélem megértetted h mit akartam. Nyitott vagyok minden kulturált megoldásra. Tudom h az erőszak, erőszakot szül. Ha más teszi velem, akkor is.

Boros/Bochkor nem az én szintem. Magukat minősítik.

HA hibát követek el, MEGÍGÉREM bocsánatot fogok kérni. Nyíltan, ahogy a tanítványaim előtt is szoktam.
[előzmény: (2641) jiimbo, 2005.09.22 11:37:27]

jiimbohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.22 11:37:27 (2641)
Motornak, quadnak persze semmi helye nincs erdőn, mezőn! Irja Szélvész és
"Egy metropoliszban nincs helye biciklinek." mondja Boros és Bochkor a rádióban.

Ugyanannak a marhaságnak a két oldala, de van tovább is:

Ne adj' Isten h 1x motorosokat megállítsunk... no, de ez már önbíráskodás. (15-20 müszaki szakközépiskolás sráctól még a terepjáróautó is könnyen borul, ha már 1x megállt - még belegondolni is rossz h milyen következménye lehet ha 16-20 év közötti tanítványok nekilátnak...) irja Szélvész

"Tudod mit csinálnék egy biciklistával? Bezárnám a garázsomba és elindítanám az autóm motorját" - mondta Bochkor Gábor

Bochkort nyilván bocsánatkérésre kötelezik, de mi lesz Szélvésszel?

Mi lesz ha egyszer (ne adj Isten...) a felborított terepjáróból kimászik egy 110 kilós mérges pasas és nyomorékká ver kettőt-hármat az általat feltüzelt kamaszokból egy franciakulccsal? Akkor mit mondasz majd a szülőknek, mire tanítottad a gyerekeiket? De tudod mit, civilizált lesz és csak a zsarukat hívja ki, és a szülőknek csak a bíróságra kell kísérgetni a csemetéiket, azt hogyan magyarázod majd meg?

Nem jó, ha nincs benned semmi tolerancia.

Az aláírásgyűjtés céljaival egyébként egyetértek, legyen minden jármű azonosítható, és minden ember legyen felelős a tetteiért! A törvények legyenek mindenkire kötelezőek, tehát az államra is (lásd pl. akadálymentesítés), és ne lehessen természetvédelmi terület egy tarra vágott erdő, vagy egy kukoricás...

[előzmény: (2623) Szélvész, 2005.09.21 19:50:41]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.21 19:50:41 (2623)
Akkor gyere el egyszer velünk bicajozni.
:-)))
Én is erősen megkérdőjelezem a montis bicajozást a túristautakon. Lehet h ezért a montisok megköveznek. :-))
(balesetveszély, békés gyalogos túristák riogatása, és meredek szakaszokon fokozott eróziós hatás) DE az aszfaltutakon szinte zajtlanul suhanó (vezetőjük által keményen pórázon tartott) bicajosok véleményem szerint nem illetve még a gyalogos túristáknál is kevésbé zavarják a környezetet.
Lehet vitázni
:-))

Motornak, quadnak persze semmi helye nincs erdőn, mezőn! Ne adj' Isten h 1x motorosokat megállítsunk... no, de ez már önbíráskodás. (15-20 müszaki szakközépiskolás sráctól még a terepjáróautó is könnyen borul, ha már 1x megállt - még belegondolni is rossz h milyen következménye lehet ha 16-20 év közötti tanítványok nekilátnak...)
[előzmény: (2616) emerzee, 2005.09.21 17:03:08]

emerzeehozzászólásai | válasz erre | 2005.09.21 17:03:08 (2616)
Én élvezem ezt a "veszekedést". Sok mindenre, főleg általam nem ismert okokra, eljárásokra, elméletekre rámutat. Lehet, én vagyok a béna, lehet, a turistautak környékéről vannak elriasztva a vadállatok, de nem sokszor találkoztam kirándulásaim alkalmával vadakkal. Persze, egy turistaútról, az életüket megfigyelnem lehetetlen, lehet, tényleg széjjel van vadászva minden, de valahogy nekem hiányoznak a vadak. Amennyire én látom, többet is elbírnának az erdők. No persze, nem tudom, mennyit kajálnak ezek, de még ha távolból is, de megnéznék pl., egy vaddisznót. Ragadozó állatot, pedig csak képeken, meg állatkertben láttam. Adjatok már tippet, hogy pl., a budai hegységben, vagy a Pilisben merre felé láthatnék nagy valószínűséggel természetes környezetükben vadállatot? Eddigi vad megfigyeléseim: teljesen elvadult madarakkal elég sokszor találkozok, 4 éve a gcerep környékén láttam két őzet, 5-6 éve a gc3hat környékén egy csapat őzet, 2004.12.12 gckil hez menet a Szépvölgyi útnál mókusok, 2005.03.10 Dömös muflonok a hegyoldalban, 2005.04.29 Bakony őz csapatok, 2005.09.07 Margitsziget mókaus. Ezen felül h*lye állat motorosok, és biciklisták mindenütt. Érdekes, a hegyekben még nem találkoztam csendesen, nyugodt tempóban biciklizőkkel... (Nem vitaképzőnek mondom)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]