Sziasztok,
Engedjétek meg hogy utoljára reagáljak a témára, mivel folytatni nem érdemes, mert kicsit meddővé kezd alakulni.
"Egy pillanatig se higgyük azt, hogy a környezetben okozott kár nem az áthaladó járművek számával arányos!"
Ez igy igaz. De merészelem kérdezni a francia vadász hogy ne kelljen 600m-t gyalogolni jogosan megy terepjároval ? Amit hangsúlyozni probáltam, de mindenki elsiklik feletette az, hogy vannak egyenlőbbek.
Ha nagyon védeni kell valamit, akkor azt mindenki tegye.
"Először is borzalmas zajt csinálsz"
Ebből azt a következtetésr tudom levonni, hogy csak versnygépekkel találkoztál.....
Sajnos mint irtam a motorozás kezd divatos lenni. Sokan vesznek versenygépet, amiknek közös jellemzőjük, hogy kicsi ccm, folytatlan rendszer, könnyű hogy a maximális teljesítményt kihozhassák belőle. (ezek a gépek jellemzően 125-250 ccm kétütemű 40-60LE [ ! ] gépek.) Ezeknek nincs létjogosultsága a vitatott területen.
Vannak 4 ütemű nem versenyre kihegyezett gépek, amik halkak...
"Harmadszor az úton véletlenül eltaposott állatok száma szintén arányos az elhaladó járművek számával. "
Ez elvileg igaz, de hidd el egy motoros _sokkal_ jobban figyel az út legapróbb részleteire is, mert ez bukás kérdése. Sokkal jobbak a lehetőségei a manőverezésre, és az észlelésre. Amit kocsiból észre sem veszel az sisakból jól látható..... Ha egy kocsival ez egyik kereked megcsúszik... nincs gond, ... de motornál.... szóval más világ az. És merem ezt úgy mondani hogy mindkét járművel sokat megyek.
"Tehát mégiscsak úgy kell lennie, hogy a néhány "kiváltságos" behajthat, te (meg én) pedig nem."
Ez megint OK lenne ha _csak_ azért lenne ott forgalom. Két példát hoztam, egyik sem "ért célba".... ne a hivatalból és hivatalos céllal az erdőt járó embereken lovagoljunk.
"Végezetül engedj meg egy durva példát. Mondjuk holnap kitalálom, hogy nekem mostantól az a hobbim, hogy a vadiúj bulldózeremmel házakat döntök le. Hiszen látom, hogy néhány kiváltságosnak szabad, én is elkezdek a körúton házakat döntögetni. Ha valaki azt mondja, hogy ezt itt nem lehet, akkor követelem, hogy mondják meg, hogy hol lehet, addig is folytatom a körúton."
Ha ez nem deviáns viselkedési forma a részedről, és tömegessé kezd alakulni, akkor kezelendő probléma. Tehát megoldást kell találni rá. Engedj meg egy példát:
Rengeteg motoros élvezi a száguldást. Ezt a 21. 24 úton "próbálgatták" hétvégén.... sok baleset... szóval a közűt nem erre való....
De kinálnak legális alternatívát : Kimehetsz a ringre nyitott napon (minden héten van !), ahol a motorok és vezetőik tudása szerinti csoportokban állandó műszaki segítség (pl roncs leszállítása a pályáról) és állandó orvosi segítség felügyeletével kiélheted többé kevésbé biztonságos módon a 200km/h körüli vágyaidat....
Visszatérve kissé bizarr példádra: van sok rendezés alatt álló terület....
"Szerinted az erdei motorozás ehhez képest miben más?"
Mint minden nem az emberek egeszére kiterjedő cselekmény zavar másokat. Te is a mindennap életedben naponta többször zavarsz sokakat. A lényeg, hogy léteddel lehetőleg a legkevesebbet zavard mások életét, és te is legyél toleranciával mások zavarása iránt. Élni és élni hagyni....
Ma a tárdalalomban elterjedt nézet: motoros = bunkó, deviáns erőszakos egyede az emberiségnek, pedig hidd el van ennenk a rétegnek is másik oldala....
És végül mint gyakorló szülöknek: ha a gyerek szeretne valamit és "tilos", ha felkínálsz helyette valami számára csábító alternatívát és nemcsak állandóan tiltod, akkor az hatásosabb.
Nem elfelendő: valahol mindannyian gyerekek vagyunk.... (még a motorosok is :-) )
TyuTyu
PS: szőrnyű ez az ékezetes irás....
[ előzmény: (1147) Kenderfóka, 2005.04.22 01:42:17] |