Előzmények

Pilis50hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.06 19:25:09 (4964)
Nagyon jó!!!
[előzmény: (4963) Chubby, 2023.12.05 03:28:33]

Chubbyhozzászólásai | válasz erre | 2023.12.05 03:28:33 (4963)
Sziasztok!

Ha már a véleményeknél járunk, megosztom én is a gondolataimat (a bringás részbe nem belefolyva). Szerintem nincs két ugyanolyan szezon, és nagyon nehéz is lenne szorosabban összehangolni a szabályokat a kupázók lehetőségeivel, függetlenül az életkoruktól. A szabályalkotó nem tudja figyelembe venni, hogy a játékos milyen ládasűrűségű régióban él, mennyire mobilis, van-e autója vagy jogosítványa egyáltalán, milyen utazási kedvezményekre jogosult, milyen munkarendben dolgozik, dolgozik-e egyáltalán, vagy mennyi költséget és időt tud áldozni a kupa oltárán. Épp ezért nem bánom, hogy a szabályrendszer nincs túlbonyolítva, és a most bevezetett két változás sem bonyolít rajtuk tovább. Nem sajnálom a jobb eredményt egy nyugdíjastól, egy dolgozótól, egy felsőoktatásban tanulótól, de még egy általános vagy középiskolástól sem, ha több pontot tudott felkeresni a szezonban, mint én, mert az egyetlen mérőszám, ami előtt mindenki egyenlő, az a megszerzett kupapontok száma.

A juniorok egyébként még jobban függnek a körülményektől. Elviszik őket magukkal a szülők/tanárok annyiszor, hogy igazán erősek legyenek a pontversenyben? Mekkora önállóságot és szabadságot biztosítanak nekik? Plusz 35 túranap valóban komoly előny lehet, de csak akkor, ha ki is tudják használni. Nem lehetetlen, de nem is tart örökké. Ráadásul egy általános iskolás valószínűleg nem nagyon fog egyedül országbérlettel kóricálni nyáron sem. De van ellenpélda is: nem mindenki dolgozik H-P 8-16 között. Akinek egy munkanapján 12 óra a munkaideje a 8 óra helyett, egy átlagos, 21 munkanapos hónapban már 14 nappal ledolgozza a kötelezőt, és marad további 7 napja minden hónapban - éves szinten 84, a kötelező heti pihenőidőn felül. Több, mint kétszer annyi, amennyit a diákok a tanítási szünetekkel nyernek, és ez a munkarend a felnőttek versenyében van igazán jelen. Szóval plusz motiváció és díjazás szempontjából jó, hogy van külön junior pontszámítás is, meg női díjazás, de az összesített pontversenyben nem bánom, hogy nincsenek különbségek, mert lehetetlen lenne igazságot tenni.

Összegezve: mindenkinek megvannak a maga korlátozó tényezői, amik akadályozzák a kupáért folytatott pontversenyben (hogy még több pontot szedjen össze annál, mint amennyit elért), és mindenkinek vannak a többi versenyzőhöz képest előnyei, kedvezményei, amik olyan adottságok, amikkel nem feltétlenül érdemes mit kezdeni. Így viszont mindenkinek a rendelkezésére álló erőforrásaiból kell kihoznia a legtöbbet, ha eredményes akar lenni. Hasonlítgathatjuk itt az almát a körtével, de a végén a C-vitamin tartalom lesz a döntő. :)
[előzmény: (4946) Leslie33, 2023.12.03 01:23:17]

Leslie33hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.03 01:23:17 (4946)
Kedves Madwe és Zsuzska!

Annyiban nem értek egyet Veletek egyet, mert amíg a gyermek iskolában van, a dolgozó meg dolgozik ... Vagyis hétközben pont annyi esélye van a gyermeknek, mint a felnőttnek... A nagy előny abban van, hogy a 60 szüneti napon a dolgozó felnőtt dolgozik, mert neki nincs szünet. És azért ha mondjuk van 25 nap szabija egy évben, akkor már csak 35 nap előnye van egy tanulónak. :-) De 35 túranap az nagyon komoly előny...
Összehasonlításul: amikor összetettben országos 3. lettem, 62 túranapom volt, pedig az utolsó 4 hónapban már szerda munka után + szombat, meg vasárnap is igyekeztem tolni. A diák, aki megelőzött, 126 túranapot nyomott. Na ez a különbség. :-)
Szóval szerintem a tanuló versenyezzen a tanulókkal, a felnőttek meg a felnőttekkel, ez így fair. Persze mint mondtam, minket ez már nem érint, mert az új szezonban már csak élménytúrázást csinálunk. Az én elveimmel ellentétes, hogy minden évben a már lelogolt ládákat járjam újra, mondjuk Budapesten 2 km 52 láda ...
A szervezőkkel is ezt beszéltük, hogy bizony a geocaching valódi értékét és értelmét veszi el, amikor már csak a pontok és kilóméterek hajszolása megy, mert kell a pont ... :-)

Láttam, idén is nagyon komoly teljesítményt nyomtatok, gratulálok! Szorítottam is az első helyhez, de vannak még hihetetlenebb fazonok is ... :-)

Üdv

Leslie33
[előzmény: (4938) Madwe és Zsuzska, 2023.12.02 12:47:18]

Madwe és Zsuzskahozzászólásai | válasz erre | 2023.12.02 12:47:18 (4938)
Üdv!
Ha esetleg számít valamit, amit mondok, azt tenném hozzá, hogy a junior korú versenyzők szerintem nem indulnak előnnyel az aktív dolgozókkal szemben. Hiába van nekik minden évszakban tanítási szünet, hiszen a tanítási napok meg eleve kiesnek a lehetőségeikből, hiszen reggel 7-8 óra között már suliban kell lenniük, a tanítási időt le kell húzniuk, délután pedig ott a készülés a másnapra, dolgozatokra, érettségire, etc., valamint az edzések, különórák, más, tanításon kívüli programok.
Ha valaki ezek mellett a túrázásra, geoládázásra fordítja szabadidejét a bandázás, gépezés, otthonülés helyett, azt inkább támogatni, bátorítani kell...
Köszi, hogy elmondhattam!

Bocs István (Madwe)
[előzmény: (4935) Leslie33, 2023.12.01 12:22:03]

Leslie33hozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 12:22:03 (4935)
Tisztelt Attibati!

Azt gondolom, hogy az elmúlt 3 évben a fiammal (Bobby Holmes) jelentős energiákat fordítottunk a gckupa versenyre és 3 győzelemmel és egy országos összesített 3. hellyel azért eredményeink is voltak, így talán számíthat a véleményem.
Előrebocsájtom, az idei évi versenyben már nem fogunk aktívan szerepelni, így igazából minket már nem érintenek a változások...
1. Nagyon nem tartom jónak, hogy egy junior - tehát iskolás - elindulhasson a felnőtt mezőnyben. Akinek van tavaszi, nyári és téliszünete (legalább 60 munkanapnyi plusz lehetősége) az óriási előnybe kerül egy aktív dolgozó felnőttel szemben. Ráadásul az országbérlettel szinte "ingyen" utazik el bárhová az országban, szemben egy felnőttel, akinek ehhez pl. autó kell...
2. Hogy a trackből kiderüljön, hogy valaki milyen kerékpárral teljesíti a szükséges kilómétereket, eddig sem volt lehetőség (vagy nem tudunk róla, hogy lenne rá mód) így a jelenlegi szabályozás igazából nem jelent változást, eddig a versenyző lelkiismeretére volt bízva, mennyi segítséget vesz igénybe. A mostani engedéllyel ez már legális, de az elektromos rásegítés hatalmas előny mindenképpen.
3. Esetleg érdemes lenne egy új kategóriát is nyitni, nyugdíjas versenyzőknek, mert ők hasonlóan hatalmas előnyt élveznek az aktív dolgozókkal szemben, hiszen ingyen utaznak, és korlátlan idő áll rendelkezésükre túrázni.

Köszönöm, ha elolvassátok és elgondolkodtok rajta. Még egyszer hangsúlyozom, mi már nem fogunk aktívan részt venni a versenyben, így ez úgy érzem, független hozzászólás, és a verseny jobbítására és a fair play előmozdítására irányul.
Köszönjük az elmúlt évben nyújtott minden segítségedet,

Tisztelettel:

Borka László (Leslie33)
[előzmény: (4934) Attibati, 2023.12.01 09:04:47]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2023.12.01 09:04:47 (4934)
A ma induló új szezonban két változást határoztunk el:
- a szezon alatt nem lehet kategóriát változtatni, tehát nem lehetséges junior kategóriából a felnőttbe átváltani
és viszont.
Arra van lehetőség, hogy az életkor szerint junior kategóriájú játékosok a felnőtt kategóriában induljanak, de a
kategóriáról az első track feltöltésekor dönteni kell.
- a kerékpáros kategóriában pedelec elektromos kerékpárok is használhatók, tehát olyan kerékpárok, amelyek állandó tekerést igényelnek, az elektromos motor csak akkor segít, ha tekerik a pedált.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]