4937. Hideg-kúti forrás és pihenőhely (GCHIKU)

A forrás

Úthossz a kiindulóponttól: 400 m
Megtalálások száma: 11 + 1 egyéb

A ládáról röviden

16x11x6 cm-es hagyományos négyfülű egy tövében eltört fa törzsében.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

1. Zalaegerszeg, Bozsok városrészről. A Szabadság utca végén jobbra térj le, innen még érdemes továbbautóznod, a járható kavicsos úton. Parkolás:
 N 46° 49,614' E 16° 52,734' 224 m [GCHIKU+1parkoló]

Ez az út már bevisz az erdőbe, abban az esetben, ha itt jobbra tartasz a "Zöld Páfrányok " táblánál.  N 46° 49,482' E 16° 52,746' [GCHIKU+jobbra]

Csak az út eleje- kb 30 m - gazos, tovább már kellemes, kb 1 km-s séta vár rád a csodás erdőben. Mi mindig innen közelítünk.

Tömegközlekedés: A távolsági buszról a csácsbozsoki megállónál kell leszállnod a  N 46° 50,505' E 16° 52,683' 165 m [GCHIKU+körforgalom] , ahonnan pedig vagy a 2; 2A; 2Y helyijárattal utazhatsz be Bozsok városrészbe.
Helyijárat menetrend
Menetrend
Innen kb 2,5 km sétával jutsz a ládáig.

2. Botfa irányából, ha sietsz. Itt a Gesztenyési utcán végigautózhatsz. Aszfaltos, bár szűk. Parkolás az utca végén a kereszteződésnél - keresztnél - :  N 46° 48,960' E 16° 52,671' 224 m [GCHIKU+2parkoló]
Innen egy kellemes sétával - 400m - a "Zöld Páfrányok" útján jutsz el a pihenőhelyhez.
Tömegközlekedés: A 4-es helyijárat Botfára a zalaegerszegi buszpályaudvarról indul.
Helyijárat menetrend

Hideg-kúti forrás és pihenőhely

5 évvel ezelőtt költöztünk Zalaegerszeg ezen dimbes-dombos külvárosába, és éppen pár hónappal költözésünk után jelölték ki a megyeszékhely környezetében az első túraútvonalakat, Horhosok útja néven a Csács feletti dombokon. Ezt követte 2020-ban a Bozsoki-, a Karácsony-, az Öreg-, a Fehér- és az Avas-hegyet bejáró Páfrányok útja hálózata, amely érinti a Hideg-kúti forrást.
A három eltérő hosszúságú ( A piros, a kék és a zöld ) útvonalon a kisgyerekes családoktól a teljesítménytúrázókig mindenki megtalálja a számára megfelelőt.

A forrás

Botfa lakói a világháború után vizet hordtak innen, majd kegyhelyként is kezdték tisztelni a helyet. Sajnos ez később megváltozott, évtizedeken át elhanyagolták, sőt szemétlerakó helyként kezdték használni..
Mivel sokat túrázunk a környéken, a nyáron örömmel tapasztaltuk, hogy Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata megkezdte a terület helyreállítását. Megtudtuk, hogy Botfa lakossága jelentősen kivette részét a munkálatokból, egyebek mellett közel 30 köbméter illegálisan lerakott hulladékot távolítottak el. Jelenleg a tisztaság megőrzésére a polgárőrök rendszeresen járőröznek erre.
A forráshoz vezető út mellett fedett pihenőhely is várja a túrázókat, itt állították fel a régi keresztet. Egy Mária-szobor teszi különlegessé a helyet. Ugyanis 1955-56 körül állt már itt Mária-szobor, ami aztán a botfai templomba került. Mivel annak anyaga gipsz, a szabadba nem hozhatták vissza, ám másolatot készítettek róla, így újra láthatják az erre járók.
A szakrális múlttal is rendelkező, zarándoklatokkal összefüggésbe hozható Hideg forrásról Nagy Lajos helytörténésznek a falu történetét feldolgozó írásában olvashatunk. Abból is tudhatjuk, hogy innen vittek az aratók friss hideg vizet hajdanán.
A forrás vize nem bevizsgált, és ismereteink szerint nem is tervezik, mivel mezőgazdasági terület van a közelében.

Forrás:

A népszerű kirándulóhely
Nagy Lajos
A völgy kitakarítása

Szerencsés ládázást kívánunk!

Az első megtalálót dupla meglepetés várja!!!

KRW értékelés (6 db): környezet: 4.62 rejtés: 4.53 web: 4.53 átlag: 4.56

csipet_csapat 2022.11.29 18:59 - Egyéb
Kedves kesserek,
December 3-4-én vadászat lesz a Páfrányok útján. Ezeken a napokon mellőzzétek a ládakeresést.

mralex 2022.11.19 15:42 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.98
Köszi!

fullz 2022.11.19 15:42 - Megtaláltam
fullz+Zsuzsa

hunagamemnon 2022.11.19 12:23 - Megtaláltam

Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

nmárti 2022.11.18 13:37 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.63
Versenyről hazafelé ide is benéztünk. Köszi a rejtést, részletek később.

KJ & GM 2022.11.15 12:10 - Megtaláltam
Köszönjük a lehetőséget!

J14_5210J14_5211
J14_5213J14_5216
targonczas 2022.11.13 12:22 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]

Atmosz&Zozmosz 2022.11.12 10:10 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 4.40
Bozsok felől közelítve, az az ajánlott parkolóban hagytam a járgányt, majd irány a forrás. A parkolónál rögtön érkezésem után ott termett jónéhány macska, így hosszú nyávogások közepette indult a túra :-) Az erdő szép, errefelé még nem jártam. A forrás és környéke szépen kiépített. A rejtés gyorsan meglett, ezúttal a Forrásvadász ládika is itt pihent (konkrétan majdnem egymáson voltak :-)) A kettős logolás után pihentem még egy kicsit a padokon, majd visszasétáltam a járgányhoz. Túrázóval most nem találkoztam. Érdekesnek tűnik a Páfrányok útja, remélem egyszer sikerül majd teljes egészében bejárni. Köszönjük a rejtést!

hencsibéby 2022.11.11 14:58 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.67
Köszönjuk a Csipet-Csapat csapatának a rejtést:)))

Csaba és Kati 2022.11.11 11:03 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.33 súly: 4.08
HEURÉKA!
Megtaláltuk, köszönjük szépen!
További részletek és képek később, otthonról.
[Geoládák v3.12.10]
--------------------------------
Mikor megjelent az új rejtés, 8-án éppen egy 4 napos kirándulásra indultunk és a helyszíntől már távol voltunk. Kicsit bosszantott, mert számítottam rá, de így jártam.
Ma a megjelenéstől számított negyedik napon hazafelé az első utunk ide vezetett. Még így is felértünk a dobogóra.
A helyszín, a kiépített és felújított forrás, annak környéke, továbbá az őszi erdő nagyon szép. Mindenképpen ládaérdemes hely, egy nagyon jó kirándulási célpont az odavezető túraútvonallal, a Páfrányok útján.
Tetszett!

Volt egy kis segítségem isInfotábla
Őszi erdő a rejtek mellőlDagonya a völgyben
A forrás feléA forrás
PihenőhelyLépcsősor
Nyúlék89 2022.11.09 11:33 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Köszönjük a munkátokat, örülünk az új hazai ládának.

zalajaro 2022.11.09 07:51 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Kòszönöm a rejtést és a pezsgõt is.