Először is köszi!
Éppen az 50 ccm kontra 4kw okoz nekem problémát, hiszen a jogszabály azt mondja, hogy 50 ccm lökettérrfogatú BELSŐ ÉGÉSŰ, vagy 4kw-ot megnem haladó EGYÉB motor hajt. Ezekben Kubota, vagy Janmar DIESEL motor van, ami - azt hiszem - BELSŐ ÉGÉSŰ. Ezen olvasatban, szerintem, - mint lépcsőházi gondolkodó szerint - nem segédmotor. Ezzel szemben, az "régi" EU csaknem egész területén, - GB a kivétel -, L2 osztályú járműnek minősül, ami nem forgalmi engedély köteles. Igazán nem is a segédmotoros jogosítvánnyal való vezethetőség az érdekes számomra, hanem a regisztrációs adó, eredetiség vizsgálat, súlyadó/ -leendő - teljesítmény adó, átírási illeték, műszaki vizsga, zöldkártya mentesség. Itt megtérülni látszik a viszonylag magas - újonnan 9-12 eEuro, használtan 1,5-3,5 eEuro - beszerzési ár. Az Általatok említett linkeket végigböngészve az tűnik ki, hogy eléggé ex lex állapot van ezekkel az "autókkal" kapcsolatban. Nincs véletlenül valakinek "belső" információja, fülese arról, hogy az EU-konform megoldás fog felül kerekedni, vagy a bürokratikus, bevétel-központú balkáni-magyar? Tehát: mekkora lehet a megszívás valószínűsége, ha az ember ilyen járművet vásárol?
Ismét csak: előre is köszi![ előzmény: (5292) bigz, 2006.08.08 09:13:18] |