Országos Kéktúra, Kolesár hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 42 db hozzászólás

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.02 06:16:04 (2506)
Abban is megegyeznek, hogy északi szél lesz, csak kérdés, hogy mekkora. Az accuweather napi összefoglalója 28 km/h-t mond, szerintem átlagot számít, mert az óránkénti bontásban reggel 37 km/h, délben 30, este 15-20 körüli sebességet.

Érdekes, hogy három oldal is 13 fokot ígér (maximum), ez a negyedik meg 6 fokot. Remélem, hogy ez az egy téved.
[előzmény: (2490) Old Eye, 2008.10.01 15:19:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.01 14:10:07 (2474)
Vasárnap már egészen kulturált idő lesz az előző napokhoz képest. Accuweather szerint Kőszeg környékén csütörtök-pénteken eső és erős lehűlés, szombaton 6 fok (ami a 30 km/h északi szél miatt 1 foknak érződik majd), vasárnapra a szél mérséklődik és melegebb is lesz (9 fok).

Különösen durva a péntekről szombatra virradó éjszaka, nem irigylem a sátrasokat: "Rain and freezing rain in the evening, turning breezy late with a bit of ice on occasion; very cold. Winds from the NE at 20 km/h. Realfeel®: -13 °C"
[előzmény: (2472) SylverRat + Bogee, 2008.10.01 13:48:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 16:09:36 (269)
A térképi és terepen megtett (kerékkel mérendő) hosszak különbsége, előjelhelyesen:
- az igen kis kitérésű ívek (alig 1-2 méter amplitúdóval) nem jelennek meg a térképen
+ a térkép úttengelyek találkozásáig tartó vonalakon számol
- a térkép vetületi hosszakat mutat (ezért van minden szakaszra kiszámolva ferde hossz is a turistautak.hu-n)
- a kerék nem mindig egyenesen halad az úton, kicsit kacsázik

A fentiek eredője szerinted vajon + vagy - lesz?
[előzmény: (263) johann g (Lud), 2008.06.02 15:05:20]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 14:35:53 (262)
Mindent úgy trackelünk, ahogyan érdemes.
[előzmény: (261) Apexsek, 2008.06.02 14:33:53]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 14:29:46 (258)
Igen. A 90 fokot úgy értettem, hogy egyenesen begyalogolsz az utak tengelyének találkozásához, majd ott útponot nyomsz és felrajzolod a kereszteződést. A 81-es úton ez életveszélyes, nem is ajánlom senkinek.
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.33380&lon=18.25535

Kisebb utaknál, ahol erre van mód, ugyanez a teendő, különben a térkép nem adja vissza a valóságot. Csakhogy ez eléggé lelassítja a túrát, tényleg csak annak ajánlom, aki megszállottja a precíz térképek készítésének.
[előzmény: (256) Apexsek, 2008.06.02 14:24:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 13:15:16 (254)
Nem javítalak ki, a jókedvű laza túra nem állít elő precíz térkép-alapanyagot. Próbálj meg mondjuk 90 fokban kanyarodni a 81-es útra Csókakőnél, semmi értelme gyalog próbálkozni.
[előzmény: (252) magpet, 2008.06.02 13:10:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 13:13:36 (253)
Kérdés, hogy van-e értelme valós idejű követésnek, ha külön odafigyelést igényel az üzemeltetése és közben úgyis tudjuk az elméleti előrehaladást. Adott napon előre ismert helyről indul a túra és érkezik egy szintén ismert helyre. Napközben haladhat a pont egyenletesen az útvonalon, vagy elég lehet napi szakasz kiemelve.

Szintén kérdés, hogy van-e értelme erőltetni az átadás-átvételt, ha ez lényegesen bonyolítja a szervezést. Mondjuk beérek egy településre 20-30 kilométer után, indul a busz haza, közben meg ott van a kezemben valami, amit nem tudok átadni annak, aki másnap reggel érkezik ugyanoda, hogy folytassa a túrát.
[előzmény: (251) Ládafia, 2008.06.02 12:01:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 10:51:53 (249)
A kereszteződések bejárását felejtsétek el. Mint már említettem, erdőben nincs is értelme, sőt többbet árt mint használ, mert annyira zavart a GPS-jel. Aki vérbeli turistautak.hu-felmérő, az úgyis visz magával több GPS-t, jegyzetfüzetet, térképet és figyeli, hogy hol kell pontosítani a térképen. (Mint például én a tegnapi versenypont-beszedés közben.) Aki meg most hall először a felmérési szempontokról, azt kár ilyennel erőltetni.
[előzmény: (228) Arti (junior), 2008.05.31 22:59:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 10:48:22 (248)
Főleg úgy, hogy bárki azonnal megtudhatja online, hogy hova rejtették.
[előzmény: (247) Apexsek, 2008.06.02 08:33:22]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 13:17:54 (205)
A mérőkeréken elférne a flottakövető is a tápjával együtt, csak ne kelljen felemelni ;-)
[előzmény: (204) johann g (Lud), 2008.05.30 13:12:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 12:39:57 (203)
Kicsit ellentmondásosak a szempontjaid. Az első pontban a túrázás a lefgontosabb, utána kiegészíted a turistautak.hu felmérési szempontjaival, majd egy teljes szintméréssel ;-)

Eleve nehéz lenne biztosítani a szintmérést, merthogy csak egyirányba megy a túra, és nem biztos, hogy mindig lesz barométeres GPS, és nem fogják előtte kalibrálni és a végén záróhibát számítani.

Az elágazó utak 20 méteres felmérésével csak annyiban tudok egyet érteni, hogy jó, ha készül papíron vázlat, de arra nem hiszem hogy lenne kapacitásunk, hogy ezeket be is járjuk GPS-el, lombbal fedett területen ráadásul nincs sok értelme a hibák miatt.
[előzmény: (202) johann g (Lud), 2008.05.30 10:28:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 08:48:25 (200)
Dehogynem. Völgyben, kitakarásban nem egyformán esik szét a track, az egyik itt szakad, a másik ott. Évek óta három GPS-el logolok egyszerre.
[előzmény: (197) SylverRat + Bogee, 2008.05.30 08:33:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 08:47:09 (199)
Ugyanez a probléma a füzeteknél is jelentkezik. Előfordul, hogy kevés ember sok füzettel bélyegez.
[előzmény: (198) SylverRat + Bogee, 2008.05.30 08:37:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 08:29:29 (196)
Az ilyen trackek egymásra rakva üvöltenének az azonosságtól. Hiába szép elméletben, a gyakorlat más. Az ember letér, megpihen, abbahagyja, folytatja, ezek minden egyes bejárásnál más és más mintázatot mutatnak.
[előzmény: (195) SylverRat + Bogee, 2008.05.30 08:25:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 08:25:31 (194)
Helyet és időt nehezen tudsz rányomni annyira random, hogy hihető legyen és ne lehessen rábizonyítani, hogy egy ismert másikból készült.
[előzmény: (193) SylverRat + Bogee, 2008.05.30 08:23:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 08:21:15 (192)
OKT track-generator free warez full download crack keygen.exe letöltés
[előzmény: (191) magpet, 2008.05.30 08:11:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 07:04:57 (190)
Tracklog: szerintem nem érdemes arra törekedni, hogy a láda tökéletesen az OKT elméleti nyomvonalát kövesse, mert az gyakorlatilag lehetetlen. A csomópontokban úgyis levégja az ember a metszéspontot, a pihenőhelyeken úgyis letér az útról és úgysem pont ott fog visszatérni, ahol letért, nem beszélve az átadás/átvételekről. Egy-egy track a valóságos bejárást mutatja, míg aki a túra elméleti nyomvonalára kiváncsi, az megtalálja a turistautak.hu térképében a sok-sok trackből, útpontból+vázlatból letisztázott vonalat.

Tracklog elfogadása: nem ennek a túrának az elfogadására értettem, hanem a jövőre nézve. Tudom, hogy hamisítható, viszont nem jobban, mint a pecsételőfüzet. Bizonyos szempontból a track még jobban is ellenőrizhető, mint a füzet, hiszen pontról pontra benne van a hely- és időadat, nem csak az ellenőrzőpontoknál. Az egyes teljesítők összeshasonlítatóak számítógéppel, amelyből könnyen kiderül, ha egymás adatait használták fel (még akkor is, ha térben és/vagy időben valamennyire módosított a log).
[előzmény: (189) lelcache, 2008.05.30 00:09:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 19:56:40 (153)
Az eddigiek is ilyenek voltak, nem? Tudom, volt egy kötőjel benne, de így volt a táblázatban is.
[előzmény: (152) pgyp, 2008.05.28 19:52:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 14:51:36 (144)
Mit jelent az oldaluk használata?
[előzmény: (143) Dzsozy, 2008.05.28 14:50:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 14:38:21 (141)
Ezen a szakaszon olahtamas egyetlen régi trackjéből rajzoltuk a térképet. Sok hasonló hely van, ahol újabb trackekre van szükség a térkép rendezéséhez. A trackhúzáson kívül fontos még a csomópontok és az útba eső pontok rendezése is, ehhez jegyzetfüzet rendeltetésszerű használatát javaslom
[előzmény: (140) sattila & Kata, 2008.05.28 14:29:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 13:47:56 (135)
Érdemes lenne kipróbálni, hogy mi az a legkisebb feszültség, amivel még elmegy, és rákötni megfelelő számú AA akkutartót. Ennek a kapacitása kb 2 Ah, amivel remélhetőleg elmegy egy napig, és nem igényel 12V-os töltőt. Tippem szerint 8 darabbal elketyeg majd.
[előzmény: (134) magpet, 2008.05.28 13:39:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 13:29:02 (132)
Létrehoztam az első túra 8+2 szakaszát a turistautak.hu-n, lásd itt: http://turistautak.hu/routes.php
[előzmény: (79) SylverRat + Bogee, 2008.05.28 10:07:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 12:20:20 (121)
Sylverrat szabadkozott, hogy ma egy olyan gép előtt ül, ahol egy szál notepad jelenti a fejlesztőeszközt, és így töltötte fel a fájlt. Én csak a szöveget módosítgattam utána.
[előzmény: (119) magpet, 2008.05.28 12:17:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 12:19:37 (120)
Az útvonalak oldalát kiegészítettem egy új hivatkozással: "Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)". Hasonló majdnem elkészült már a turistautak.hu térképére is, csak ott gond volt a polyline megjelenítésével.
[előzmény: (79) SylverRat + Bogee, 2008.05.28 10:07:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 12:12:12 (118)
2:1, javítottam.
[előzmény: (117) Ládafia, 2008.05.28 12:10:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 12:02:10 (115)
Javítottam. Nem mindegyik javítással értettem egyet (az első kettővel nem), íme: http://okt.geocaching.hu/
[előzmény: (108) Ládafia, 2008.05.28 11:46:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 11:41:23 (105)
Átnéztem a szöveget, volt egy pár felesleges vessző, van még?
[előzmény: (104) radpeter, 2008.05.28 11:36:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 11:27:29 (100)
Most a hírről vagy a http://okt.geocaching.hu/ oldal szövegéről van szó?
[előzmény: (99) Dzsozy, 2008.05.28 11:25:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 11:10:56 (93)
Szerintem a helyesírás-ellenőrzés kifejezés kötőjeles ;-\
[előzmény: (90) radpeter, 2008.05.28 11:05:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 10:55:41 (88)
Kérlek fogalmazd meg a hírek szokásos tömörségében.
[előzmény: (87) Dzsozy, 2008.05.28 10:53:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 10:12:02 (81)
http://geocaching.hu/poi.geo?type=turamozgalom
[előzmény: (80) SylverRat + Bogee, 2008.05.28 10:10:48]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 09:41:56 (78)
Íme az első szakasz, amiből látszik az elnevezés strukturája:
http://turistautak.hu/routes.php?r=okt-1-1

Az első szám a fő szakaszra vonatkozik, a második az azon belülire. A szintadatok erőteljes egyezése nem a véletlen műve, az MTSZ a turistautak.hu-t használta az új füzet kiadásához.
[előzmény: (70) SagiK, 2008.05.28 08:08:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 09:11:12 (75)
Elkészítettem az ftp-php-mysql-apache környezetet, levélben küldtem neked az adatokat.
[előzmény: (74) SylverRat + Bogee, 2008.05.28 09:10:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 08:06:21 (69)
ON: kiegészíteném a szakasz-táblázatot turistautak.hu-ra mutató hivatkozásokkal, ahonnan le lehet tölteni az adott szakasz feldolgozott térképi vonalát GPS-be, különböző formátumokban.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 06:23:19 (64)
Jól értetted, a kufár jelzőt emlékeim szerint az egyik legjobb barátja aggatta rá még régen. Felhívnám figyelmedet a sorvégi hangulatjelre.
[előzmény: (62) Ládafia, 2008.05.28 00:37:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 23:08:02 (59)
Jó lenne, ha tennél egy + jelet a sorok elejére, mert harmadszorra és akkor is csak magamtól jöttem rá, hogy kattintásra kibomlik minden sor a táblázatban. Tudom, oda van írva a tetejére, nem olvastam el.
[előzmény: (57) SylverRat + Bogee, 2008.05.27 22:57:33]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 23:00:27 (58)
Ez a fórum nem vágja el a hozzászólást 800 karakter környékén, mint a kufáré ;-)
[előzmény: (57) SylverRat + Bogee, 2008.05.27 22:57:33]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 21:18:46 (32)
Igen, mindkét cím mehet. XSLT-vel együtt.
[előzmény: (31) SylverRat + Bogee, 2008.05.27 21:13:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 21:06:48 (29)
Ha már szóba kerültek a trackek: javasolhatnánk a Magyar Természetbarát Szövetség (MTSZ) felé, hogy ismerjék el teljesítésnek pecsételés helyett tracket is. (Nyilván manipulálható, de a füzet is ugyanúgy.) A főtitkár geoládász, remélem hogy támogatni fogja.
[előzmény: (24) Dzsozy, 2008.05.27 20:42:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 19:40:19 (10)
Én olyan szakaszt vállalnék, amin még van mit pontosítani a turistautak.hu térképén.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 19:16:41 (5)
Sylverrat FAQ-ja: http://sylverrat.hu/okt/
[előzmény: (3) scele, 2008.05.27 18:56:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.27 18:46:43 (1)
ladafia írta a geocaching fórumban [2008.05.17 19:30:55 (33579)]:

Van egy ötletem.
Jövőre lesz a 30. évfordulója a Rockenbauer-féle "Másfélmillió lépés Magyarországon" túrának.
Arra gondoltam, hogy lehetne erre az alkalomra egy jó program(sorozat)ot szervezni. Valami olyasmi lehetne, hogy csinálnánk erre az alkalomra egy ládát, amit váltógyaloglásos módszerrel végigvinnénk a Kéktúra útvonalán. Beosztanánk, hogy melyik része(ke)n, ki(k) viszi(k) és néhány ponton lehetne egy-egy nagyobbszabású bulit is tartani. Továbbá az OKT útvonalán lévő ládákba természetesen ünnepi logot írnánk/pecsétet tennénk.
Ki mit gondol ?
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]