Megye/ország: Pest
Elhelyezés időpontja: 2006.08.08 00:00
Megjelenés időpontja: 2006.12.13 07:30
Utolsó lényeges változás: 2021.08.21 17:47
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: T. Nagy, majd VINAX
Ládagazda: VINAX Nehézség / Terep: 3.0 / 1.0
Megtalálások száma: 1117 + 8 sikertelen + 30 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.2 megtalálás hetente
A rejtés
A láda új helyre került, innen jól látható a célegyenes és a boxutca.
Kérünk mindenkit, hogy a logolásnál és a visszarejtésnél legyetek körültekintőek és alaposak!
Fák között, a lábad alatt keresd!
(Ha nagyon nem találod: !lőbdlöf a ik dzúh sé ,táf ttogávik yge ssereK)
A ládába TravelBug NEM helyezhető.
Az új láda
A ládát 2020.05.29-én fogadtuk örökbe T. Nagy-tól.
A láda régebben 2 pontos multi volt, az első pont a Hungaroring területén belül volt a szoborparkban, de már nem lehet bemenni, így egy hagyományos láda lett belőle. Olyan helyen rejtettük újra, ahonnan jól be lehet látni a pályára, hogy ne csak a főbejáratnál lévő "Hungaroring" feliratot mutassa be a rejtés.
Hungaroring
A Hungaroring Magyarország legmodernebb autóverseny-pályája.
1986-ban építették (8 hónap alatt), 4,381 km hosszú, és 14 kanyarból áll.
A pálya elsősorban a Formula-1 magyar nagydíjról ismert, amit 1986 óta folyamatosan megrendeznek.
Forró és poros: a versenyzők szerint ezek a kulcsszavak jellemzik a Hungaroringet. Mivel a Forma-1-es versenyek mindig nyáron, augusztusban zajlanak, a versenyek idején elvétve fordul elő eső. A por az idény kihasználatlan részében kerül a pályákra, főként a pálya környékén található homokos talaj miatt.
Már a megépítése is csoda volt
Bernie Ecclestone már 1983-ban egy "vasfüggöny mögötti" (az akkori kommunista diktatúrák egyikében megrendezendő) Formula-1-es nagydíjon törte a fejét. Eleinte Moszkvát, majd - felesége, a horvát származású Slavica okán - Jugoszláviát célozta meg merész tervével, ám mindkét helyen a vaskalapos kommunista vezetők ellenállásába ütközött. Ekkor régi üzlettársa és barátja, a Brazil Nagydíjat szervező Rohonyi Tamás figyelmébe ajánlotta Budapestet, mint lehetséges helyszínt.
Amikor Ecclestone 1983 szeptemberében először érkezett magánrepülőgépével Budapestre, a magyar vezetőknek még az is nehezükre esett, hogy eldöntsék, milyen szinten fogadják a Formula-1 urát. Valahogy sikerült összerántani az akkori állami- és sportvezetésből álló küldöttséget, amelynek tagjai azonban - szakmai tapasztalat híján - továbbra sem álltak a helyzetük magaslatán. Az első tárgyalásokra a Duna Intercontinental szállóban került sor. A tárgyalásokat vezető magyar államtitkár - biztos, ami biztos - tolmács útján rákérdezett: "Biztos, hogy itt akar Formula-1-es versenyt rendezni?" Mire Ecclestone a maga angolos udvariasságával, ám a rá jellemző határozottsággal azt felelte: "Nézzék, én a saját repülőmön, a saját pénzemen, a saját időmből jöttem ide. Ugyan, miből gondolják, hogy viccelek?" A tárgyalások igencsak tapogatózva indultak be, de amikor Bernie átnézett a szemközti Halászbástyára, azt mondta: "Uraim, a várnegyed tökéletesen megfelel a Formula-1-es futam megrendezésére".
Ecclestone ekkor még ragaszkodott ahhoz, hogy a budapesti egy városi futam legyen, hogy a televízión keresztül meg tudja mutatni a "nyugatnak" egy szocialista ország nagyvárosának hangulatát, épületeit. A magyar illetékesek teszetosza hozzáállása miatt 1983-ban buktuk az F1-es futamot, de szerencsénkre Ecclestone 1984 júniusában ismét Budapestre látogatott. Ekkor a városvezetés már az 1936-os első Magyar GP helyszínét, a Népligetet ajánlotta figyelmébe, amire Bernie a pálya vonalának bejárása után szintén rábólintott. Elkészült a népligeti grand prix pálya terve, a biztonság érdekében azonban ki kellett volna vágni néhány fát. Ez a pesti városvédők heves tiltakozását vonta maga után, így a népligeti nagydíj terve is kútba esett.
Kezdett fogyni Ecclestone türelme. A száguldó cirkusz utazó nagykövete leszögezte: legközelebb csak akkor hajlandó hazánkba utazni, ha a magyarok konkrét tervvel állnak elő. Ekkor lépett előtérbe Balogh Tibor, a Magyar Autóklub akkori elnöke, aki az OTSH vezetőivel együtt megszervezte, hogy Kerepestarcsa és Mogyoród között, a krumpliföldek helyén egy vadonatúj versenypályát építsenek. Persze a Hungaroring tervének is akadt ellenzője: Czinege Lajos honvédelmi miniszter, akinek kedvelt vadászterülete volt a Mogyoródi-dombság, és attól tartott, hogy a versenyautók hangja, meg a felhajtás elzavarja onnan a vadállományt...
Ilyen rázós kezdetek után valóságos csoda volt, hogy hét magyar nagyvállalat - köztük az IBUSZ, a Volán Tefu, a Magyar Aszfalt - összefogásával, 1985 októberétől kezdve, nyolc hónap alatt megépült a Hungaroring. Ez volt a "keleti blokk" első FIA-licences Formula-1-es versenypályája, amelyet egy NDK technikán alapuló Forma Easter versennyel avattak fel 1986 áprilisában.
1986. augusztus 10-én volt az első Formula-1 verseny, amelyen majdnem 200 000 néző volt jelen. A versenyt Nelson Piquet nyerte meg, Ayrton Senna és Nigel Mansell előtt.
A Hungaroringet kétszer építették át: először 1989-ben, ami egy kisebb módosítás volt (a hármas sikánt elvették), majd 2003-ban, amikor a célegyenes utáni 1-es és a 13-as kanyart lejjebb tették, és hosszabb egyenest építettek helyette. Az átépítések miatt a pálya hosszúsága először 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, de 2003-ban elérte a mostani hosszúságát, ami jelenleg 4381 m.
Kellemes időtöltést és mosolyt az arcokra! ☺
★Viki & Axl★
Ládatörténet
2020.06.08 Új láda ajándékokkal, logbookal, íróeszközzel, új helyen elrejtve. A jelszó megváltozott.
2020.05.29 A láda adoptálhatóvá vált, így örökbe fogadta VINAX
2020.01.03 A láda betegre lett állítva, mivel az első ponthoz már nem lehetett bemenni
2006.08.08 Elrejtette T. Nagy
T. Nagy eredeti leírása:
1. pont: a 13. oszlopon látható világbajnok keresztneve
2. pont: a doboz egy nyárfa odvában
A Grand-Prix emlékére és a Forma-1 autó-versenysport tiszteletére és egyre népszerűbbé válására tekintettel érlelődött meg bennem a láda gondolata. A Hungaroring területét és környékét bejárva igen bőséges látni- és tudnivalóval találtam magam szembe. Megdöbbentett az elmúlt 55 év fejlődése, amely a bemutató park bejáratánál - a versenyautók formáján át - szemembe ötlött. Ezen felbuzdulva született meg ez a rövid multi.
Ha a Hungaroring főbejárata előtt, a Forma-1 megvalósulása évére jellemző versenyautót és versenyzője bronzba öntött szobrát látod, megérkeztél. Parkolj le és jelentkezz be a portán. Kérésed teljesítik, szabad a bejárás: ingyen megtekintheted, fényképezheted a szoborparkot, s még kísérő sem áll melletted, vagy mögötted.
Kezdődhet a játék, azaz a ládakeresés!
- Ha elhaladtál a Hungaroring győzteseit bemutató bronz domborművek előtt és megtekintetted az Istálók" tablóját is, már is Ecclestone úr szobra előtt állsz.
- Indulj a "Hírességek parkja" táblától és haladj tovább a "Slalom" úton és keresd a jelszó 1 részét. A láda (a jelszó 2. részével) kicsit messzebb van. Ezt az utat, amelyik még a 150 m-t sem éri el, gyalog kell megtenni, mert az oda vezető utat - terepjáróval is nehezen járható - árok szeli ketté. Megszerzéséhez fára mászni, földet túrni nem kell, mindössze némi körültekintést igényel a láda megszerzése, hogy avatatlan szemek ne is lássák.
Maga láda szokványos méretű (kb. 13 x 13 x 9 cm) konyhai doboz, amelybe egy CD lemez már nem fér bele. A jelszó utolsó része a ládábanl! A jelszó részleteket - a multi két pontja sorrendjében - egybe kell írni.
Parkolási lehetőség a főporta közelében:
(N 47° 35,012, E 019° 14,542)
Látnivalók még:
Gokart pályák (a Ring területés is van.)
Ring használat
Aquapark (élmény fürdő)
(N 47° 35,360, E 019° 15,067
Hősök ligete (emlék helyek)
(N 47° 35,580," E 019° 14,395)
Szép időt, jó szórakozást és sikeres ládázást kívánok!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?