geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

2435. Kerékpárral az érsek városába (GCKErs)

Szentendre

Elhelyezés időpontja: 2009.05.17 09:00
Megjelenés időpontja: 2009.05.19 01:50
Utolsó lényeges változás: 2020.05.31 08:59
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H+1V)
Elrejtők: Blue Mali
Felhasználó: Blue Mali
Úthossz a kiindulóponttól: 46000 m
Megtalálások száma: 198 + 2 sikertelen + 6 egyéb, grafikon

WAP

5 pontos multi, mely a Duna kanyarba hív titeket. A láda hagyományos konyhai tároló. A jelszó az 1-5 pontokon megadott részletekből tevődik össze. "1. pont: mikroláda a parkban, derék magasságban, fa közepén. 2. pont: PET előforma fára rejtve. 3. pont: PET előforma a kápolna sarkánál, kavicsok közt. 4. pont: szobor hátulján, a tábla 2. sorának első karaktere. 5. pont: 5x12x16 cm-es láda, egykori villanypózna tövében."
WAP END

A ládába TravelBug helyezhető.

Szeretnélek titeket elhívni a Dunakanyarba s az Esztergomba az érsek székvárosába. Utunk során sok érdekességet láthatunk s fotózhatunk. Érintjük a Római őrtorony maradványait valamint megnézhetjük a kilátást a Dunakanyarba s a Dunántúli középhegység s az Északi középhegység között a Dömösi szorosban tekerhetünk el egészen Esztergomig.

FIGYELEM! A túra nem 1 órás, tehát mindenki úgy készüljön, hogy egy napot fog igénybe venni ez a láda

A terep nehézség azért 3-as, mert a vége elég combos, tehát emelkedik az út!!

Útvonal

Túránkat Szentendrén kezdjük a Pilis egyik kapujában, mely a festők városaként is van emlegetve. A parkolást itt érdemes megejteni, ebben az utcában, mert ez nem fizetős:  N 47° 39,548' E 19° 4,579' 123 m [GCKErs+parkoló]. De aki esetleg tömegközlekedéssel jönne az megteheti a Budapest Batthyányi térről közlekedő hévvel (kerékpárt is szállít).

Tehát akkor kezdjük a multinkat az első ponttal, ami itt található:  N 47° 40,473' E 19° 4,790' 106 m [GCKErs-1] A mikroláda a parkban a szobortól nem messze egy fa ölelésében, derék magasságban van elrejtve.

Az első jelszó részlet után északnak indulunk az Euro Velo kerékpáros úton Leányfalu irányába. A kerékpárút helyenként nem a legjobb minőségű, de legalább nincs autó forgalom, egészen Leányfalu központjáig megyünk rajta majd felkeressük a második pontot ami a
Római őrtorony -nál van.
Tehát ennél a pontnál:  N 47° 43,037' E 19° 5,305' [GCKErs-2] a jelszó második részlete, mely az őrtorony északnyugati külső felén lógósan rejtve vár rátok.

Innen vissza a kerékpárútra s kb. 2 kilométer után a kempingnél (sajnos) ki kell menne a főútra (ahogy a tábla is jelzi). Innen egészen Tahitótfalu végéig ezen kell menni, de utána vissza lehet térni a kerékpárútra ahonnan is csodás a kilátás a Naszályra, valamint a Börzsöny csúcsaira. Tehát itt gurulunk Dunabogdányig ahol is fel keressük a következő pontot valamint a mellette álló nevezetességet, ami nem más mint a Szent Rókus kápolna. Itt a kápolna tövében, kavicsok takarásában találjuk meg a mikróládát s a 3. jelszórészletet.  N 47° 47,866' E 19° 1,591' [GCKErs-3]. Valamint alternatív megoldás is van. A PET előformától 8 méterre a korlát vízszintes felső részére felírtam (a Duna felőli oldalra a 3. jelszórészt).

Innen folytatjuk megint csak a 11-es főúton a tekerést egészen Visegrádig is ahol elénk tárul a csodálatos s gyönyörű panoráma, a Prédikálószék, s a Börzsöny legdélibb vonulata a Hegyes tető valamint a Szent Mihály hegy megkapó látványa. Itt is megpihenhetünk egy pár fotó erejéig a Mária kápolnánál. Visegrád a fellegvárról híres, de meg kell említeni a Bertényi Miklós füvészkertet, valamint a Mátyás király múzeumot többek között.

Innen kerékpár úton mehetünk tovább Dömös felé (elég rossz állapotban van, s keskeny is). Majd mikor megérkezünk Lepencére ismét ki kell menni a főútra s tekerni Dömösön keresztül Pilismarótig ahol is majd lesz a következő mikroláda. Dömösről amit tudni érdemes az itt megtalálható. Amit én kiemelnék az a Prépostság. Továbbá Dömösről indul több turista út is a Pilisbe (aki vissza szeretne térni gyalogtúrázni).

Tehát innen folytatjuk az utunkat a főúton Pilismarótig ahol is a katolikus templomnál, a szobor hátulján található táblán a második sor első karaktere, a jelszó 4. része, azaz itt:  N 47° 47,024' E 18° 52,534' [GCKErs-4]. Pilismarótról amit tudni érdemes s aki kíváncsi rá az itt olvashat róla bővebben. Innen is indul több gyalogos turista út is valamint aki visszajön az feltekerhet Mexicón át Dobogó kőre, vagy a Király-kúti-nyergen át Szentendrére vagy Pilisszentlászlóra.

Innen már csak egy megálló lesz ami nem más mint Esztergom az érsek városa ahol áll a Bazilika s mely a Pilis egyik gyöngyszeme, valamint 1950-ig Komárom-Esztergom megye székhelye. Utunk során érintjük Basaharcot is mely Esztergomhoz tartozik, de áttekerünk a Búbánatvölgyön is, mely a Szamár-hegy, és a Vasarc között fekszik, egyébként horgászparadicsom. Mikor beérünk Esztergomba elkanyarodunk balra a vaskapu úton s megkezdjük a mászást a ládáig. Az út minősége itt sem pompás, ezért kérek mindenkit, hogy figyeljen a gödrökre.

Azért hoztam fel a ládát, ilyen magasra, mert innen gyönyörű a kilátás a Börzsönyre s a Szlovákiai Burdára.

Itt a végláda s vele együtt az 5. jelszó is. Hol is lenne mint Esztergomban, a Vaskapu-hoz vezető út mellett egykori villanypózna tövébe rejtve itt:  N 47° 47,345' E 18° 46,116' 319 m [GCKErs-5]
Innen pedig felkereshetjük a Bazilikát, mely csoda szép látvánnyal vár minket. De aki érez magában még erőt az felkeresheti a GCvasit.

Sok sikert kíván: Blue Mali

Ládatörténelem

2014.05.12: Köszönöm szépen a segítséget, és a végláda gyógyítását pötyimikinek.
2016.04.02: A ládát áthelyeztem jobb helyre.
2018.03.09: A ládát áthelyeztem, dzsindzsa nélküli helyre!- Blue Mali
2020.05.30: A 2. 3. pontotSzabó Família pótolta, hálás köszönet Neki!- Blue Mali

KRW értékelés (120 db): környezet: 4.62 rejtés: 4.35 web: 4.60 átlag: 4.53

Aniko & Gyuri 2021.06.09 12:20 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! A 2. ponton a rejtest nem talaltuk de jol tippeltunk. [Geoládák v3.11.0]

ÁFÉSZ 2021.05.21 17:43 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

KataJani 2021.05.16 17:41 - Megtaláltam
OKK, Esztergom-Visegrád-Budapest 80 km-es túra.
Fordított sorrenben.
2. ponton a mikrót nem leltük. Rejtő segített a jelszórészletben.
[g:hu+ 2.6.11]

Galagonya760 2021.03.25 21:40 - Nem találtam meg
Köszönöm a lehetőséget. Sajnos a láda nincs ott.

emmerwald 2020.12.31 14:07 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.19
Esztergomból sétáltam át a Vaskapun keresztül a Búbánatvölgybe.
A környékbeli ládákat szedtem össze így akadt a kezembe az 5. pont. (A logoláskor kiderült, hogy ez megvan már vagy 7 éve.)
A 4. pontot hazafelé drive in kaptam le.
Az első három pont több év túráinak eredménye...
A 2. pontnál is megálltam ellenőrizni a 6 éve meglévő jelszórészletet, de most nem találtam meg.
Köszönöm a rejtést!

2. pont: LeányfaluLeányfalu: Boldog Karácsonyt a falu lakóinak...
4. pont: PilismarótKödös őszi időben...
morph 2020.12.21 18:06 - Megtaláltam
Az utolsó pontot elég régen, 2011. március 14-én kerestem meg, mert Esztergomban volt épp dolgom. Akkor azt írtam a naplófüzetbe, hogy "a többit hamarosan bicajjal", de valahogy erre nem került sor.

Aztán eltelt pár év, és rájöttem, hogy ideje volna már befejezni ezt a ládát: az 1. pontot még december 12-én gyűjtöttem be, a maradék hármat pedig ma. Szerencse, hogy nem változott a jelszó ennyi idő alatt!

A második pontnál nem találtam a jelszót, de itt én voltam béna, mert rosszul olvastam el a leírást, és valószínűleg a helyén van. Köszönöm Blue Malinak, hogy gyorsan kisegített a jelszórészlettel, bár volt egy megérzésem, hogy ezeket a betűket keresem :)

Köszönöm, ez jó (és jó hosszú, 3570 napig tartó) móka volt! A képminőségért elnézést kérek, 2011-ben ennyit tudott a telefonom produkálni.

Autós geoládázás Újpest-Göd-Sződliget-Horány-Kisoroszi-Leányfalu-Esztergom útvonalon, a GC105, GCKEDU, GCROME, GCSKHT, GCSze, GCJAHE, GCSZLI, GChszg, GCSek, GCBlue, GCHID, GCNret, GCKiso, GCSZEI, GCUTAK, GCLfal, GCPrps, GCKErs, GCMARE, GCKanu ládák (plusz még GCgoze, GCVkk1, és GCNaVi egyes pontjainak) érintésével.

[g:hu+ 2.4.7]

tevelady 2020.12.13 13:49 - Megtaláltam
Megtaláltam Hegyóval, TFTC. [g:hu 1.6.2y]

Hegyo 2020.12.13 13:47 - Megtaláltam
Levadásztam Teveladyvel. Köszönöm a lehetőséget. Környezet:4 /Rejtés: 4/ Web: 4 [g:hu 1.6.2y]

bldone 2020.11.07 14:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.28
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Részletek később. [Geoládák v3.7.6]
Ezt a gyönyörű szombati napot ismét egy Blue Mali-féle biciklis geoláda levadászására szántam. A tervezettnél kicsit később, fél 10 körül indultam el Budakalászról, ragyogó, simogató napsütésben tekertem Szentendréig, ahol a parkban könnyen meglett az első pont. A fiola kicsit beázott, a papír némileg nedves, de a jelszórészlet könnyen olvasható. Egy papírzsepivel amennyire lehet, kitörölgettem a mikroládát, utána picit sétáltam a japánkertben, majd nyeregbe pattantam, és mentem tovább Leányfalu felé.
A bicikliúton többnyire jól lehetett haladni, egy-két helyen kellett csak jobban figyelni az útra tapadt nedves levelek miatt. Szerencsére sehol nem voltak sokan, nagyon kellemes volt a tekerés így a Duna mentén.
A második ponton, a római erődnél elszöszmötöltem egy darabig, de a ládát sajnos nem leltem, így telefonos segítséget kértem. Megállapítottuk, hogy a mikroláda nincs a helyén, ezúton is köszönöm Blue Malinak, hogy kisegített a hiányzó jelszórészlettel.
A következő állomás Dunabogdány volt, ahova korábban szintén egy Blue Mali-féle bringás ládának köszönhetően vetődtem el; akkor is nagyon tetszett a part, és bizony így ragyogó napsütésben még sokkal-sokkal szebb arcát mutatta, mint a múltkori alkalommal. A strand gyönyörű, kicsit sajnáltam, hogy nem fért bele az időbe, hogy leüljek és napozzak egy picit. A kápolnánál a korláton található alternatív jelszót kerestem meg, és már indultam is tovább.
A Dunabogdánytól Pilismarótig tartó szakasz fantasztikus volt, annak ellenére is, hogy végig a közúton kellett menni: ragyogóan sütött a nap, kicsi volt az autós forgalom, a települések között gyönyörű volt a táj (a Dömös és Pilismarót közötti szakasz valamiért különösen megkapó volt számomra). Pilismaróton gyorsan bezsákoltam a szükséges jelszórészletet, és tepertem tovább az utolsó pont felé.
Esztergomig szintén alacsony forgalom mellett, szép környéken tekertem, néhol frissen aszfaltozott, eszményi minőségű úton, egyedül az rontott kicsit az élményen, hogy a nap már bemászott a hegy mögé, így kezdett kicsit hűvös lenni ezen a szakaszon. Esztergomba érve elkezdtem a kapaszkodást az ötös ponthoz, ez bizony nem esett már jól :) Az út minősége szerencsére nem olyan rossz, mint amilyenre a leírás alapján számítottam. Az ötös pont gyorsan meglett, egy picikét üldögéltem a napon, majd indultam visszafelé. Dunabogdány környékére érve már kezdett rám sötétedni, és az idő is hűvösebbé vált. Szentendrére érve úgy döntöttem, hogy a túrát itt befejezettnek nyilvánítom, már kellően elfáradtam és a kezem is rettenetesen fázott, úgyhogy innen hévvel mentem vissza az indulási pontra, a kör így végül 107 km lett 500 méter szinttel.

Köszönöm, hogy megismertettél ezzel az útvonallal, tavasszal és nyáron is muszáj lesz végigtekerni itt, amikor kellemesen meleg van, a szántóföldek és a fák zöldek, és elég hosszúak a nappalok ahhoz, hogy az ember itt-ott leüljön, kicsit megpihenjen, és igazán kiélvezze az útvonal szépségét.

lelcache 2020.09.19 08:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.50
Régóta szemezek ezzel a ládával. Kiváncsifáncsival kitaláltuk, hogy teszünk egy nagyobb bringás kört. A budai oldalon elkerekezünk Esztergomba, és összeszedjük ezt a ládát nekem, majd Szobnál átkompolva, a pesti oldalon visszafelé meg összeszedjük a GCgoze ládát Fáncsinak. Ebből egy szép, 145km-es kör kerekedett, amit még 930m szintemelkedéssel meg is fűszereztünk.
Reggel 6-kot indultunk Budakalászról. Hideg volt még nagyon, szinte lefagyott a kezem. De aztán szépen felmelegedett az idő. Jól meghajtottuk az első szakaszt. A megállásokkal együtt is 2,5 óra alatt Esztergomban voltunk. Jó kis menet volt.
Sok helyen nincs bicikli út, de néhol a 11-esen sokkal jobban lehet menni, mint a bringíúton. Több helyen is frissen aszfaltozott, szép sima felületen gurulhattunk.

Reggel nagyon jól nézett ki a Duna felett közvetlenül képződő párafoltok. Kár, hogy fényképen nem lehet olyan jól visszaadni.
A Vaskapuhoz való feltekerés kicsit lassabban ment, de gond nélkül abszolváltuk. Utána keresgéltünk még a környéken, és összeszedtük Fidorkát a vasútállomáson, aki csak a nap második felére csatlakozott hozzánk!

Nagyon kellemes délelőtt volt!

lelcache

A Duna reggelA második pontnál
A harmadik ponton a kápolnaA negyedik
Mi is ezeket keressükSzép fa
KaptatóKökénybokor a ládánál
KökényKilátás
A bazilika
Ásványvadász 2020.07.27 16:24 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.93
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A környék ládáinak megkeresése mellett, hosszabb és rövidebb sétákkal, ennek a multinak is összeszedtük a pontjait.
Az első és második rejteket még 2018.12.30-án találtuk meg. Azt hiszem akkor még a 2. pont rejtése más volt mint most.
A 3. jelszó dobozát 2019.06.17-én kerestük meg.
A 4. részlet tegnap került a birtokunkba és a ládát ma találtuk meg. A doboztető rosszul volt rázárva, de szerencsére a belseje száraz maradt. Viszont a külseje kicsit szurkos lett a rejtekben. Óvatosan bánjatok vele, ragad!

Szabó família 2020.05.30 15:26 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.36
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.7]

erdei.laszlo 2020.01.10 16:05 - Megtaláltam
Sajnos a második ponton nem találtam meg a ládát a többi szépen a helyén volt. E-mailben küldtem a többi jelszórészletet így kérnék jelszó nélküli elfogadást.

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2020.01.18 19:00]

Hűlt helye a második mikroládának
ChefBogi 2020.01.05 14:02 - Megtaláltam
ChefBogi ezt is megfőzte! Köszi a rejtést. [Geoládák v3.2.1]

Ancs 2020.01.05 14:00 - Megtaláltam
Az utolsó Pilisi Vándorlás túrán, még decemberben megkerestük az utolsó pontot a Vaskapu alatt. Mivel a 11-es úton való tekerés cseppet sem vonz, ezért ma tettünk egy autós karikát ChefBogival a maradék jelszó részletekért.
Az első pont rendben, a kültéri edzőtermet most is használták. Itt még nem voltam. A második ponton nem találtuk a kapszulát, köszönjük Gábornak a segítséget. Meglepően sok őrtorony volt a Duna mentén, sajnos kevés maradt fent belőlük.
A harmadik ponton kellemeset sétáltunk a part mentén, a negyedik ismerős volt a Vándorlásról.
Szép helyeken vezet a multi, de bringával majd akkor, ha lesz normális kerékpárút végig.
Köszi

sergeant 2019.09.15 23:08 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

Putz. Zoltán 2019.08.25 17:59 - Megtaláltam
A vége kemény volt, de sikerült. Köszi a rejtést!

Mizo6869 2019.08.04 12:30 - Megtaláltam
Kedves Blue Mali!

Az 5 pontos multit a következő sorrendben próbáltuk megkeresni.

Először az 5. ponton jártunk sikerrel.

Majd a 4. pont is meg lett.

Az 1-es pontot is megtaláltuk.

Jártunk a 2. pontnál Leányfalun a Római őrtoronynál. Sajnos nem sok sikerrel. Ugyan találtunk egy ládádat, de az nem volt jó.

A 3. pont Dunabogdány. Körbe ástuk a kápolnát, de nem találtunk semmit.

Privátban küldöm a jelszó részleteket.

Kérlek, ezek alapján az elfogadást.

Üdv: Zoli Mizo6869 Mia, Zoli

[Jóváhagyta: Blue Mali, 2019.08.06 08:44]

IMG_20190804_113418IMG_20190804_113421
IMG_20190804_150906IMG_20190804_150922
zaskl 2019.07.04 20:30 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. ZASKL

OsiOsi 2019.06.09 12:00 - Megtaláltam
Sajnos a 2. ponton a gclfal ládája van, de amúgy is kellett segítség Blue Malitól a jelszóban. Köszi.

V_Gabor 2019.05.25 14:40 - Megtaláltam
Ezt sok év alatt szedtem össze. Mára a végpont maradt. Ezt nagyon élveztük.
A 11-es úton nem túl szerencsés bringázni. Szerintem életveszélyes.

Köszönöm! [g:hu 1.6.3a]

2019-05-25 14.23.28R2019-05-25 14.24.42R
2019-05-25 14.38.15R
SandorCsaba 2019.05.12 10:27 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

sinus90 2019.05.10 14:00 - Megtaláltam
Csak összejött!
Az hogy ez a láda is meglegyen az adta a lökést, hogy megkerestem az 5. pontot a végládát. Azaz felkapaszkodtam a Vaskapu hegyre. Aznap több ládát is felkerestem.
A pilismaróti pont már megvolt korábbról, a kálváriára mentem fel és leolvastam a 4. pontot.
Dunabogdányban többször is sétálgattam, de a 3. pontot csak legutoljára vettem kézbe. Viszont a Bicikli út végétől a Főkertig 1x egyhuzamban is gyalogoltam. Van ott pár comos doboz.
A 2. pont helyén egy másik dobozt találtam, de a rejtő kisegített az ottani részlettel. Köszi! Aznap a Gyulai Pál emlékkő volt a látogatás célja.
Szentendrén az 1. pont helyén még sosem jártam, mert az kiesik a jobbnál-jobb látnivalók köréből. Szerencsére a Japánkertben nem volt senki, aki láthatott volna. Itt a Danubius megállótól a Hév végállomásig nézelődtem.
Szóval semmi bicikli, csak részletekben gyaloglás, itt-ott. Nem is lehet gyalog végig menni, itt nincs végig kerékpárút, mint a Velencei-tó mentén.
Köszi a rejtést

Dunabogdányban egy másikPilismarót
LeányfaluSzentendre
Vaskapu
akosgy 2019.03.30 17:40 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.12
A sok gyalogos és autós találat után jöjjön most egy bringás is. :)

Kellemes időben egy 80 km-es Budapest-Esztergom bicajozás közben jártuk végig a pontokat (a 2. kivételével, azt régebben a leányfalui multi kapcsán véletlenül megtaláltam, így most ott nem álltunk meg, amúgy is az alsó kerékpárútról vétek itt letérni).

Itt-ott próbáltuk kerülni a 11-es utat, de sokszor kellett az autók közt tekerni. Szerencsére még előszezon van a fejekben, nem rajzottak ki tömegesen a népek. Tény, hogy a Duna túlpartja bringás szempontból sokkal jobban el van látva infrastruktúrával, itt csak ötletszerűen, foltokban építettek ki szakaszokat.

A végén a feltekerés a Vaskapura már nem hiányzott, de kárpótoltuk magunkat fent egy finom, naplementés vacsival. :) Tele hassal már csak le kellett guruni a sötétben a vasútállomásig és elnyúlni a vonaton. :)

Köszi a multit.

Volt, nincs, újra lettBudget kilátó :)
KP1965 2018.10.10 17:35 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.97
Több, mint másfél év telt el az első és az utolsó jelszórészlet megszerzése között. Az első két pont ténylegesen kerékpártúra során lett meg, a harmadikat autós ládázgatás során, a negyediket és az ötödiket pedig gyalogtúrák alatt gyűjtöttem be.

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (206 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.