geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4817. 20 éves a geocaching.hu - Budai előhegyek (GC20BE)

Útvonalterv

Az érdi levendulás

Útban az 1. pont felé

Árvalányhajmező

Kilátás a sóskúti kálváriára

Dimbes-dombos legelők Sóskút után

Sóskút és a Peca-tó közt több lovarda mellett is vezet az út

Díszsorfal a Benta-patak melleti erdőben

Peca-tó

Peca-tavi pihenő és infótábla (Nem ivóvíz!)

Öreg gesztenyefa mutatja az utat

Romos kis híd a láda közelében

Jó úton jársz!

Nyakas-kő

Madárszirt. Ott megyünk majd fent

Kilátás a Madárszirtről

Rédey-kút a biai kertek alatt (nem működik)

Szent Vendel (Szily)-kápolna

Felhasználó: Rézangyal77
Úthossz a kiindulóponttól: 19500 m
Megtalálások száma: 22 + 3 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden
A túránk 6 pontos, 19,5 km hosszú, 486 m szintemelkedéssel. "Rejtett pontos" multi, azaz csak az első pont publikus, ahol találsz egy jelszórészletet és a következő pont koordinátáját. Járd végig a pontokat és jegyezd fel a részleteket! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják. Minden ponton található egy QR-kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ alkalmazások egyaránt be tudják olvasni ezt a kódot.

1. pont: fakéreg (erősen megkopott) jelzéshordozó fenyőn, 1 méter magasan.
2. pont: kőlapocska csipkebokor tövében.
3. pont: fakéreg többtörzsű fán, 1 méter magasan.
4. pont: láda (18 x 6 cm kerek sütis doboz) sziklarepedésben.
5. pont: faszelet ösvény melletti, jelzést hordozó fa odvában, talajszinten.
6. pont: fakéreg magányos ikerfenyőn, 1 méter magasan.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Merre is kirándulunk?
Kevessé ismert tény, hogy a Budai-hegységnek vannak úgynevezett "előhegyei", melyek körülölelik, átmenetet képezve a Budai-hegység és a környező tájegységek között. Sok közülük saját elnevezést is kapott, mint például Bolha-hegy, Sashegy, Biai-hegység. Mi most az előhegység déli részére hívunk Titeket, az Érdtől Biatorbágyig tartó szakaszra. Turisták által nem sűrűn látogatott környék ez, változatos domborzattal, növényzettel, csodás panorámákkal, széles, jól járható gyalogutakkal.
Mi az első képen lévő útvonalat jártuk be, főleg a piros sáv Piros sáv jelzés mentén, de természetesen, választhattok más megközelítést is. Több láda mellett is el fogtok haladni, ezekkel gazdagíthatjátok a gyűjteményeteket és a kilométereket.
És ha már születésnapos, nosztalgiázós a multi, akkor hadd említsük meg, hogy több "geotörténelmi" esemény helyszínét is érintjük: GC2006, GCXM08, és GCXM13.

Megközelítés
Az első pont megközelítését és a túra kezdését Érdről ajánljuk. A város szélén lévő Esztergályos utca végén az út szélén bárhol kényelmesen le lehet parkolni.  N 47° 25,257' E 18° 51,505' 265 m [GC20BE+1parkoló]

Túraleírás
A megadott parkolótól, az Esztergályos utca folytatásán, rövid betonúton indulunk a volt katonai bázis felé, közben megcsodáljuk az út két oldalán lévő levendulamezőt. A kaput megkerülve a sárga sáv Sárga sáv jelzésen megyünk egy rövid szakaszt (2021. májusi az új túraút, nem biztos, hogy jelöli a térképed), majd áttérünk egy jelzetlen ösvényre és folytatjuk utunk a mediterrán hangulatot árasztó, fenyves-ligetekkel tagolt, fehér köves fennsíkon, ahonnan már csodás panoráma nyílik Sóskút felé. Kb 1,8 km múlva elérjük a piros sáv Piros sáv jelzést. Túránk 1. pontja is itt található a következő pont koordinátájával és a jelszórészlettel. Jelzéshordozó fenyőt keress, rajta kb. 1 méter magasan egy lapocskával! A festés erősen megkopott már, kb térdmagasságban keresd a jelet!
 N 47° 24,694' E 18° 50,630' 225 m [GC20BE-1]

A turistajelzés baloldali ágán folytatjuk utunkat, vendégmarasztaló galagonyabokrokkal övezett szekérúton. Jobb kéz felől kilátópont található, rajta fakereszttel, a domb túloldalán pedig a szent korona van kirakva mészkövekből. Innen remek kilátás nyílik multink következő pontjára, Sóskútra.  N 47° 24,502' E 18° 50,070' 143 m [GC20BE+panoráma].
Eldugott kis ösvényen kapaszkodik fel a turistaút a Kálvária-dombra, ahol a 2. pontot találod a koordinátákkal és a jelszórészlettel. Rózsabokor tövénél kutakodj a kőlapok között!

Tovább haladunk a Benta-patak mellett dimbes-dombos legelőkön át a Peca-tó felé, mely a környékbeli horgászok kedves helye. A tavacska környéke szépen gondozott, pihenőhely is várja a megfáradt kirándulót.  N 47° 26,299' E 18° 48,966' 120 m [GC20BE+pihenőhely] 3. pontunk a Sóskutat a Peca-tóval összekötő erdei sétaúton található, egy romos pince közelében. Többtörzsű fát keress, rajta lapocska kb. egy méter magasan!

A stílusosan Horgász sétánynak nevezett utacskán követjük a patakot, egészen a biai vadászházig, ahol nekiindulunk a Biai-hegységnek. A piros sáv Piros sáv és piros kereszt Piros kereszt találkozásánál, a régi, romos hidacskánál balra fordulunk és pár lépés után már fel is mászunk egy kis sziklaplatóra, ahol megkeressük a 4. pontot, a ládikót. Logolás és az információk feljegyzése/fotózása/kőbevésése után irány a Madárszirt!

A Madárszirt a Tétényi-fennsík széle, az egykori Pannon-tenger üledéke alkotja ezt a leszakadt sziklaperemet. Utunk ennek tetején vezet tovább: balról Etyekre és Biatorbágyra látunk rá, jobbról beszakadt pincék szegélyezik az ösvényt. Zártkertes övezet után, újra visszatérünk az erdőbe és elérjük következő pontunkat, az ötödiket, a Szily-kápolnánál. Sárga festést viselő fa odvában keresgélj lapocskát, talajszinten!

Innen a sárga kápolna Sárga kápolna, majd sárga sáv Sárga sáv jelzésen megyünk tovább, hogy visszacsatlakozzunk a piros sávra Piros sáv Érd felé. Fenyvesek és lombhullató erdőrészek váltakoznak, míg kiérünk újra a fennsíkra, ahol az utolsó, hatodik pontunk található. Mivel 2013-ban a közelben volt a Geokarácsonyfa, így mi is egy fenyőre rejtettük a lapocskánkat. Magányos fát keress, azon is egy méter magasan kutakodj!

Itt el is hagyjuk a turistajelzést és a tájat átszövő rengeteg ösvény valamelyikén visszajutunk a parkolóba.

Reméljük, tetszett a túra! Jó pihit kívánnak a rejtők: Rézangyal77 és Zöldfülű.

KRW értékelés (11 db): környezet: 4.86 rejtés: 4.90 web: 4.95 átlag: 4.90

KeresTalál 2021.07.24 16:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.34
Bringával indultam ,
volt mikor lehetett is használni,
mikor olyan emelkedő volt ,
akkor gyaloglás jellemezte a terepet.
A túrán kellemesen elfáradtam.
Köszönöm a rejtést. Tökéletes.

Attibati 2021.07.18 14:22 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 4.58
Sokat gondolkodtam azon, hogy ma melyik jubileumi láda legyen a soros. A bizonytalan időjárás miatt döntöttem a közeli gc20be láda mellett.
Érden az Iparos utcában az Interspar közelében egy kiépített parkolóban parkoltam, bringával innen nem gond elérni a célterületet.
A túra jól indult, hosszú ereszkedés a kissé köves utakon az első pontig, ami könnyen meglett. Az ereszkedés Sóskútig folytatódott, majd először elvétettem a Kálvária felé vezető egyszemélyes ösvényt. A csúcs közelében begyűjtöttem a Gcsosk ládáért járó gckupa pontot, majd a meredek lejtőn toltam a bringát amíg biztonsággal felülhettem újra. A 3. pont előtt egy GPS-t nézegető turistára figyeltem fel, de nem kereste a 3. pontot így nem kesser volt. A tó kerülgetése, majd a könnyű gurulás a 8104-es úton jól esett, nagyjából eddig a pontig nevezhető bringabarátnak az útvonal.
A 4. ponton a láda kis keresgélés után meglett, segített a máris kialakult kesserösvény.
Ha mégegyszer végig kellene járni ezt az útvonalat a következő szakaszt biztos kihagynám, másfele kerülnék. Bár a Nyakas-kőra nem kell felmászni, de épp elég a Madár-szirtre is felvinni a bringát. Itt rádaásul - hogy megússzam a legmeredekebb részt egy könnyebbnek látszó szintbeni ösvényen próbáltam kerülni ami rossz ötletnek bizonyult, így fordulhattam vissza. Közben az eső is eleredt, a 100 lépcső felé vezető szakaszon a szűk ösvényen teljesejen eláztam. Lassan a talaj is átázott, így innen túlélő túrává alakult a kellemes kerekezésnek indult túra. Az eső egészen a kápolnáig esett.
Innen nem sokat voltam a nyeregben: ha felfelé kellett menni, túl meredek volt az út, ha lefelé akkor meg nem mertem bevállalni a csúszós úton a gurulást. Közben arra is ügyelnem kellett, hogy ne álljanak be a kerekek a rájuk ragadt sártól.
Emlékezetes marad még a Dobogó-hegy oldalában a vízmosás szerű úton a felfelé kapaszkodás. Mintegy 1.5 kilométerre a 6. ponttól tudtam ismét nyergbe ülni, itt már szerencsére a Nap is kisütött. Az utolsó ponton már kicsit megnyugodva kajáltam egyet, majd már könnyű terepen visszagurultam az autóhoz.
A túrát én nem ajánlanám bringabarátnak ezen az útvonalon, felhívnám a figyelmet arra, hogy bringával csak a nagyon elszántak vágjanak neki a távnak.

Katona55 2021.07.18 11:15 - Megtaláltam
Sóskúton már voltam a kálváriánál egy mozgóért, a sziklákat is megmásztam, a Peca tó újdonság volt. Első szülinapi túrás találatom.

stmester 2021.07.18 11:15 - Megtaláltam
Végre nem volt annyira forróság, hogy vihettük Szofit is. Ismerős helyeken fel-le, a tónál egy kis fürdés, a végére már úgy elfáradtunk, hogy arra nincs is szó. A jelszó nagyon tetszett.

Oda kell még menni?
Fazék 2021.07.18 08:10 - Megtaláltam
Helyi lakosként, kis túlzással, minden fűszálat ismerek az útvonalon. A BIA25-öt kb. 8-szor csináltuk meg hivatalosan, meg párszor azóta még biciklivel is. Egyedül a 3. pont utáni szakasz szokott kimaradni, az nagyon sárveszélyes, persze most még nyár van, nincs gond. A másik oldal, a Dobogó-tető kedvenc helyem, arra sokat tekerek.
Végül 3 körben, 3 reggeli előtti tekeréssel gyűjtöttem be a pontokat. A láda 2,4 km-re van a házunktól. Köszönöm a rejtést.

golyakr 2021.07.17 17:04 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.80
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Első gc20 ládám! Boldog születésnapot Geocaching.hu és geoládászok! Úgy kezdődött, hogy a geomapet nézegetve több elképzeléssel szimpatizáltam. A választásom azért erre esett, mert magamhoz képest könnyű, leírás szerint 20 km alatti picivel, viszonylag könnyen meg tudom közelíteni, és a terep egy része is ismerős volt. Valamiért azt gondoltam, hogy az óramutató járásával ellentétben lesz a kör, pedig a leírásban egyértelmű. Sóskút, Petőfi utcáig a Volán hozott, gyorsan rácsatlakoztam a pirosra. Nem nehéz emelkedő, egész jól teljesíthető rövid idő alatt. A teljes kilátás vagy csak részben, vagy a hátam mögött látszott. Sebaj, úgyis erre jövök vissza, gondoltam. Az első pont egyszerű találatnak bizonyult. Kipróbálva a geoládák alkalmazás qr kód olvasóját megnyugodtam, működik. A második pont elhelyezkedésén nagyon csodálkoztam. Öt percig tartó szóismétlésekben gazdag, medveriogató káromkodással indultam a második pont felé. nem értettem a koncepciót. Úgy éreztem másfél km kuka. Mivel lefelé nem rossz a táj, azzal a gondolattal múlott a hév, hogy ha az eleje szép, a vége is az lesz. Szerencsére felhős volt az idő, így meleg tűző napfénnyel nem párosult ez a szakasz. A Kálvária-domb elnyerte tetszésem, gyorsan jutottam magasabb pontra, és a kilátás is egész jó. A második pont után lenyúltam volna a GCsosk ládáért, de nem találtam első blikkre, így tartalékolva az energiát felhagytam a keresésével, tovább mentem. Harmadik pontot már napfényben kellett megközelítenem. Kerítés mögötti lószt kifejezés hagyta el a szám a ménes nemi jellegét tekintve. Tovább haladva itt már ki voltam téve az uv-nek, de gyorsan változott a táj. Kicsit megkapta valami a "nádast", azon tűnődtem medve vagy misztikus lények fektették el a növényzetet. Persze egyik sem, valószínűleg a viharos szél tette a dolgát. Hármas ponton is olvasható a qr,, a második ponton is jól ment minden. Újra felhős lett az ég, elviselhetőbbé téve a gyaloglást. Kiérve a dzsungelből civilizálttá vált a környék. A Tópart utca (talán így hívják) körzeti megbízottas kerítés is van, és a tó mellett egy táblán telefonszámokkal együtt még visszatért a szolgálunk és védünk. A stégek elrendezése, zeg-zugos helyek nagyon hangulatossá teszik az ottlétet. Az állóvíz melletti boltot úgy láttam zárva, a horgászoknak ezt leszámítva egyébként jó dolguk lehet. Hídon át balra fordulva kutyásokkal találkoztam, Buksi pórázban tetszelgett mire elhaladtunk egymás mellett. Az erdészház megálló egy kilépőpont. Nincs sok ilyen a túra során. Megálltam a padnál kicsit erőt meríteni az emelkedőhöz. Nem vittem túlzásba. Szerencsére hiába volt végig nedves a növényzet és egy kicsit a talaj is, viszonylag hamar felértem a magasabb szintekre. Nyakas felé Garmin jelölte helyi jelentőségű túraúton közelítettem, izgalmasabb volt, mintha a piroson mentem volna. Gcnyak most a helyén maradt, alacsonyabban haladtam el. Madárszirtnél nem volt jó ötlet kihagyni a magaslatot, egy alacsonyabb szirti ösvényt választottam, amit fel kellett adnom, és kénytelen voltam lemenni a padokhoz, és a százlépcsőhöz. Ez már fárasztott. Szépen szakaszoltam előre, és átfutott az agyamon a kilépőpont keresés. Az volt bennem, hogy ha ma nem teljesítem, de legalább a kápolnáig el kéne jutni. Jó sebességben haladtam, mikor egy lejtősebb szakaszon sikerült elhasalnom. Az esőzés miatt feláztatott talaj nem játék, megkaptam az első leckét. A nyomokat figyelve más is járt már erre, szép hosszú csúszásnyomokat hagyva. Talán ő is lefelé tartott. Saras kézzel nagyon koncentrálva siettem a kápolnához, ahol a padon rendeztem magamban a gondolataim és próbáltam tisztábbá tenni magam. Rövid pihenés után gyors számítást végeztem mi jöjjön, de a folytatás mellett döntöttem. Az ötödik pont két szempontból is vicces. Az egyik, hogy többfelé kell figyelni (ezen mosolyogtam). A másik, hogy nem sikerült beolvasni a kódot! Innen már majdnem gyerekjáték. Kellemes szintséta, némi emelkedő után saras aszfalt. Egy velem szemben haladó kerékpárosnak is kisebb fejtörőkkel szolgált. Emelkedő, szint, lefelé, lófekáliák, még emelkedők. Aztán tisztás és megint olvasható a qr kód. Időt megnéz, meg a kilátást. Elérem! Rohanás lefelé. Google maps betervezett egy kapuval zárt utat. Próba szerencse alapon lefelé volt egy ösvény, azt hittem földúthoz kapcsolódik. Nem. Vissza kellett kapaszkodni, túraúton egy darabig, majd ahol a térkép szerint lehetett Kőbánya utca elejére le, út mellett gyorsan gyorsan az Iskola utcai megállóhoz. 23.6 kilométerrel zártam a napot és a végére eléggé elfáradtam.

Vegyes érzelmek kavarognak bennem, mindenesetre köszönöm, kár lett volna kihagyni.
Tetszett a látnivaló, a helyszínek, ötletesek a rejtések. Ilyesmire máskor is szívesen vetemedek :)

vakond87 2021.07.16 16:14 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.24
Tárnokiként adta magát, hogy otthonról indulva keressem meg a ládát. 13:20-kor indultam otthonról. Bevallom őszintén nem olvastam nagyon el a leírást, körülbelül annyit tudtam, hogy Sóskút és Biatorbágy között vannak a pontok. Az első ponthoz közel fél óra alatt odaértem Sóskút érintésével. Jó kis mászás volt, főleg kerékpárral. Reménykedtem, hogy nem potyára mászom meg a dombot. Sajnos bejött amitől a féltem, a második pont a Kálvária-dombon található, így gurulhattam vissza Sóskútra. Volt pár szakasz, ahol tolnom kellett a bringát. Összeségében viszont nem bántam meg, hogy kerékpárral kerestem fel a multi pontjait. Nagyon jó kis multi, örülök, hogy megkereshettem. 16:50-re értem haza Tárnokra, így összesen 3 óra 30 perc kellett a teljes körhöz. A QR-kódos megoldás nagyon tetszett, kényelmes volt, hogy a jelszónál és a következő pont koordinátájánál nem kellett pötyögnöm. Köszönöm a rejtést!

IMG_20210716_141432IMG_20210716_141423
IMG_20210716_143446IMG_20210716_135056
IMG_20210716_143444IMG_20210716_135054
IMG_20210716_160100IMG_20210716_141414
IMG_20210716_141420IMG_20210716_141143
anettnori 2021.07.14 10:13 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Megvan!
[g:hu+ 2.7.13]

Ez volt az ötödik 20-as, ezzel küszködtem a legtöbbet.
Biciklis teljesítést terveztem, olvasva a leírást és az eddigi logokat. Letettem a kocsit, aztán indulás a sárgán. Első pont pipa, aztán jöhet a második. Itt már gyanús volt, hogy a gyalogösvényes tervezés a kütyüvel nem ideális, de a településen lehetett korrigálni.
Harmadik pontig kellemes tekerés, irány a negyedik. Nos, itt azért kissé megkeveredtem. Végül "elnöki" segítséggel, megfelelő kerülővel pályára álltam. Néhol tolva, de meglett a láda.
Innen kezdődött az igazi küszködés. Kerékpárral, helyismeret nélkül eléggé nehezen haladtam, végül jó 50 perc alatt lett meg az ötödik pont. Innen jó kis akadálypálya lett a keresztbe dőlt fatörzsek miatt, végül erdészeti utakon (ösvények helyett), jókora kerülővel lett meg az utolsó pont. Innentől már egyszerű volt a parkolóig.
Nekem 32 km lett, szűk négy óra alatt.

-1-2
-3-4
Bence2009 2021.07.11 14:22 - Megtaláltam

Mortanius 2021.07.10 17:38 - Megtaláltam
Első ponttól a hatodik pontig gyalog, végül öt óra lett meg nekem. De persze oda is kell menni a kezdő ponthoz és a végponttól valahogy vissza is kell jönni. :)
Egyik legkeményebb túrám volt ez szerintem.
Köszönöm a lehetőséget!

SirLes 2021.07.04 12:07 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Miután biatorbágyiak vagyunk, így a 5 pontnál szálltunk be a körtúrába, azt koordináta nélkül is megtalálhatónak itéltem. Így végül 5-6-1-2-3-4 pont lett a sorrend, ami nekünk tökéletes volt. GPS nélkül, csak leírás alapján a 4. pont biztosan és talán a 2. pont lett volna számomra megtalálható.
Kellemes séta volt, jól ismet helyszíneken.

IMG_20210704_112310IMG_20210704_112330
csehipest 2021.07.03 18:53 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

hitamas 2021.06.29 14:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.48
Az ajánlott parkolóból nem találtam olyan utat, ahol ne lett volna valamiféle tiltás, figyelmeztetés, fenyegetés ... sárga jelzést meg véletlenül se találtam (2013-ban még kevésbé korlátolt világban éltünk ...), ezért az első pontokat Sóskútról kerestem, azután pedig a negyedik pont közelébe autózva mentem körbe a továbbiakért. Így is jó ... :)

Csaba & családja 2021.06.26 17:51 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.65
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést

griffs 2021.06.26 17:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.19
Csabáékkal, bringával, GeoSzilveszter után.
A pontok között, a Garmin Explore bringás tervezésére hagyatkoztunk és bejött. Nem mondom, hogy egyáltalán nem toltuk (pláne én :)) a szekereket, de igazán nagy szívásba nem futottunk bele. Tetszett az útvonal (a rejtések is), vissza fogok még térni ide.

becko 2021.06.26 09:40 - Megtaláltam
Rendhagyó módon, majdnem fordított sorrendben kerestem meg, ugyanis nem igazán kívántam Biatorbágyról Érdre, vagy Sóskútra menni azért hogy visszajöjjek Biára, majd ismét Érdre a 6. ponthoz, hogy utána hazajöhessek Biára.
Szerencsére a leírás elég részletes ahhoz hogy a helyismeretem elég legyen a vak kereséshez, így a Szily kápolnánál indítottam, hogy legalább a 6-os koo legyen meg, ha mégsem jönne be a számításom, (de végül erre sem volt szükség), ezután 4-3-2-1-6 sorrendben haladtam, és 30 km tekerés után haza is értem.
Jellemzően 3-15 percet vett igénybe egy-egy pont, a kálváriánál volt a legnehezebb. Ajánlom ezt a sorrendet azoknak akik inkább keresgélni szeretnek mint a kütyü kijelzőjét figyelni.
Köszönöm, jó kis túra volt!
Egyébként 2016-ban volt egy beadott 10 pontos ládatervem a teljes Bia-Sóskút 25km-es útvonalra, néhány pontja megegyezett ezzel, máig sem értem miért nem ment át.

sirgalahad 2021.06.26 09:25 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.59
Ládát akarsz kutakodni
A Budai elő-hegyen?
Bokád körül túrazokni
Lábadban meg erő legyen

lelcache 2021.06.26 09:25 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.54
Első jubileumi túra ládánk. A várható nagy meleg, és az eltolt geoszilveszteren való részévételi szándékunk okán nagyon korán indultunk neki. 4:30-kor már neki is vágtunk az ajánlott parkolóból Fidorka, Kiváncsifáncsi és sirgalahad társaságában.
Az elmúlt napok borzasztó hősége után kicsit meg is lepődtünk, hogy bizony fázunk az autóból kiszállva, a hűvös szélben. De ez kifejezetten jól is esett.

A túra nagyon tetszett! Változatos, szép helyeken vezet, nem megerőltető, kellemes az egész.

A túra végén bekeveredtünk az elhagyottnak hitt katonai bázisra. Hátulról nincs kerítés, de a bejárathoz közeledve egyre furább volt, a kutyás őrzésre való figyelmeztető táblák mennyisége. Azt hittük, még a bázis fénykorából maradtak ott, ezért nagyon meglepődtünk a bejáratnál a láncon rohangáló kutyán. Más út meg ott nincs kifelé, így csak a hátraarc maradt volna, megkerülve az egész katonai bázist. De szerencsére meghallottam a kutyás őr hangját, és megkértem, fogja meg a jószágot, amíg kikecmergünk a tiltott területről. Szerencsére normális volt, és kiengedett minket.

De nem biztos, hogy mindig ilyen szerencséje lesz az embernek, így próbáljátok ezt a területet elkerülni, mert valóban őrzik!

Köszönöm a remek túrát!

lelcache

Fidorka 2021.06.26 09:25 - Megtaláltam
kivancsifancsi társaságában

kivancsifancsi 2021.06.26 09:21 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.5]

V_Gabor 2021.06.25 12:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.51
Boldog szülinapot geocaching.hu!
GC20: 1/20
Minden pontot QR-kóddal olvastam be.

Bringával 21,8 km és 493 m színt lett. 9:30-kor indultam és kicsivel dél után értem vissza az autóhoz.

1,5 liter vizet fogyasztva teljesítettem ezt a szuper kört. Nem irigylem azokat, akik ezt gyalog nyomják végig! Sokat kell a napon menni, főleg az első felében, erre készüljetek.

Minden pont azonnal meglett leírás nélkül is. Pontos rejtések, ötletes megoldással.

Több hely ismerős volt, ám volt pár szakasz, ahol még nem tekertem.
Két helyen toltam, ebből az egyiknél kerülhettem volna (Sóskútnál).

A QR kódokat használva jelentettem be a találatot. Profi és praktikus. :)

Köszönöm!

Rézangyal77 2021.06.24 16:30 - Egyéb
ha2 észrevétele alapján írtam kis segítséget az 5. ponthoz

ha2 2021.06.24 13:50 - Egyéb
(Azért tudtam egy keveset aludni.) Az 5. pontnál a "talajszinten" kutakodás segített, mivel a koordináták többszöri be írása, ellenőrzése után is makacsul 5-6 méterrel az út feletti hegyoldalba mutattak. Persze ott is vannak odvas fák, de a kápolna felől jövet nem a jobb oldal a nyerő.

Rézangyal77 2021.06.24 13:00 - Egyéb
Ki korán kel (vagy le se hunyja a szemét), piros egyest lel! Gratulálok ha2 kessertársnak!

ha2 2021.06.24 06:10 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.1]

Valamikor éjjel egy óra tájékán megszomjaztam és amíg a hűsítő vizet kortyolgattam hallom, hogy jönnek az értesitések. Nagy meglepetés senkit nem érhetett, nagy vonalakban publikusak voltak a helyszínek. A gceger megjelenéséből pedig sejteni lehetett az élesítés óráját is. Mivel Biatorbágyon dolgozom nekem a Sóskúti parkoló volt a nyerő. A várható hőség miatt most jobb is hogy éjjel jelentek meg az esemény ládák. Az első ponthoz sétálva már világos volt, de a Nap még nem emelkedett a dombok fölé. Tegnap még hezitáltam, hogy mi lenne a legjobb túra öltözet, de utólag megnyugtattam magamat, hogy jól döntöttem. Bakancs és többzsebes túra nadrág helyett, stoplis cipő és bozót nadrág lett a nyerő.
A nem mindennapi kánikulában a magammal vitt 1,5 l zöld tea és a 1,5 l víz az utolsó cseppig elfogyott a túra végére.
Ha 10 év múlva lesznek 30 kilométeres túrák, akkor már nem biztos, hogy egy szuszra legyalogolom.

3D4E39D2-E08D-4768-A123-FA52DD05FFD993ADFB86-BE85-4DFF-9B57-525D903722A9
9662143C-2459-4562-93FB-97F051C6B1BC8AE8F30A-F56A-4900-95C0-CB98C2F5D7D7
D714EAAF-1C17-457B-B64D-844A06C4C9CEAEA3A759-E07A-4D5C-9D4B-1A160B07866E
4FF2C58B-4BED-4757-A245-114AE11F6FE90F6FE970-7F73-44B4-B87F-BA330363E86F
AC37DE18-9296-4B28-9FEB-4493693E5F994FFE904C-A699-4F48-A6A6-8F73CAB86CD4
Sóskút felett, közeledve a rejtéshezLe  is út fel is út