Előzmények
McLee | hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.09 13:32:16 (33635) |
"Kevesen tudják, hogy a járatgépek utaskabinjában a tengerszintinél alacsonyabb légnyomást tartanak fenn, annak érdekében, hogy nagy magasságban a repülőgép falára kisebb nyomás nehezedjen.
Az utazómagasságot elérő gépek kabinnyomása olyan, mintha az utazó körülbelül 2500 méteres magasságban tartózkodna. Ilyen magasságon a belélegzett levegő oxigéntartalma hozzávetőleg 15% – a tengerszinti 21% helyett – és ez az egészséges szervezetben körülbelül 7 kPa..."
Forrás: British Thoracic Society recommendations. Managing passengers with respiratory disease planning air travel. Thorax 2002;57:289-304. [ előzmény: (33634) sagit, 2008.09.09 13:08:18] |
|
sagit | hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.09 13:08:18 (33634) |
bár lehet kicsit tudatlan vagyok a témában de nem baj majd kijavítanak.. :-)[ előzmény: (33633) sagit, 2008.09.09 13:07:11] |
|
usakal | hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.09 11:59:18 (33627) |
Mi a helyzet ilyenkor a magasság értékekkel, mivel a repülőn kb. 3000 méternek megfelelő légnyomás van. Ki lehet kapcsolni a barometrikus magasságmérőt?[ előzmény: (33624) Yoss, 2008.09.09 10:38:06] |
|
Yoss | hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.09 10:12:14 (33621) |
Én úgy rögzítettem, ahogy rendesen is használom, "leggyakrabban"-ra állítva. Semmi különös oka nem volt, de túrázáskor ezt használtam és így maradt.[ előzmény: (33620) BoPe, 2008.09.09 09:57:48] |
|
|
|