Előzmények

"J&J"hozzászólásai | válasz erre | 2010.05.21 20:18:32 (17166)
Hát itt üres az út :)).
Indiában vagy 3-szor ennyien vannak, és nemcsak robogoval, meg biciklivel, hanem teherautóval, busszal, szekérrel, riksával meg szent tehénnel, és többnyire (bár vannak kivételek) a bal oldalon. De valahogy mindig megusszák.....
[előzmény: (17165) snake, 2010.05.21 17:01:45]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.05.21 17:01:45 (17165)
Ha már közlekedés.

Én asszem legszívesebben Vietnámot hagynám ki, mint vezetési élményt. Őskáosz, európai ember 1 perc alatt balesetbe keveredne. A sárgák valahogy megússzák. :)

Gyanítom a bukósisak-árus szegény ember lehet errefelé.
[előzmény: (17148) Barbárka, 2010.05.21 11:02:33]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2010.05.21 11:02:33 (17148)
A szerb rendőrök egy időben sportot űztek abból, hogy Belgrád és a határ között az azonos sebességgel haladó kocsisorból kiszedegették a külföldi rendszámúakat és "gyorshajtásért" beszedtek tőlük annyi pénzt, amennyit tudtak:

"- 50 Euro lesz.
- Nincs annyi.
- Mennyi van?
- 20.
- Akkor 20 euro lesz."


Amúgy a balkáni közlekedés nekem is bejött. Ösztönös és dinamikus. :)))
[előzmény: (17141) magpet, 2010.05.20 20:46:06]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 20:46:06 (17141)
A jobbindexet használom én is, főleg mióta az autóm a látómező jelentős részét takarja a mögöttem jövö elől (nem nagy és drága, csak nagy és szögletes :). Mindenkinek jobb és biztonságosabb így.
OFF^2: most estem haza Szerbiából. Ott a jobbindex se nagyon divat, cserébe az egy oda-egy vissza típusú úton a leállósáv-szerű padka is szükség-sávként működik. Alapértelmezett a lehúzódás, ha magam mögött, vagy szemben előzési szándékot látok, és ezt senki nem is köszöni meg. Ott így normális. A társaság magyar viszonyokhoz szokott egyéb tagjai időnként sikítoztak, hogy ezek micsoda rettentő állatok, de nekem bejön a balkáni káosz. :)

Radar/lézer: ahol veszély van, ott mérjenek, büntessenek kíméletlenül! De a dolog ne a kasszáról szóljon. Mindig is ez volt a véleményem. (A szerbek is radaroznak, Újvidékre északról befelé menet az AVIA-kútnál ez kötelező gyakorlat, de ott is segít a megfelelő eszköz. Más kérdés, hogy nem hajtottam gyorsan, mert minek.)
[előzmény: (17140) Sly, 2010.05.20 19:25:01]

Slyhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 19:25:01 (17140)
Jobb indexet használom én is, igazad van nem mindenki érti mi a szándék vele, de a kamionosok, buszosok szoktak így jelezni, de tény, hogy sokan nem ismerik.

Mint ahogy vészvillogóval megköszönni, egy refivel meg visszaköszönni :) Kamionosk ismerik ezeket :)

Bár ezeken nem is lepődöm meg, mert egyenesen arányos, hogy valakinek minnél jobb autója van, akkor már nem számít a világítás, meg az index használata előzéskor, csak hogy ugrik a verda, igaz egy fél ház árába került... :)

[előzmény: (17139) diego, 2010.05.20 19:02:03]

diegohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 19:02:03 (17139)
Lakott területen belül maximálisan támogatom, de lakotton kívül szerintem felesleges. Ha nem okoz balesetveszélyt, vagy bármi egyebet, akkor hadd menjen. Én még le is szoktam húzódni, sőt régebben még jobb indexszel is jeleztem, ha szabad volt az út. Sajnos ezt nagyon kevesen értették meg, így ez utóbbiról leszoktam.
[előzmény: (17138) Sly, 2010.05.20 18:11:29]

Slyhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 18:11:29 (17138)
Várpalotán abban a jó kis egyenesben gyakran mérnek ahogy a benzinkúttól ráfordulsz stb..
Ez pl egy olyan ismert trafis hely, ahol nem érdemes próbálkozni, itt 55 -nél még nem mentem többel, de lakott településen a tábla vonalátol satu 60ig vagy picivel alá.

Azokat az autósokat igaz rühellem, akik mennek 70-80-al a főúton, de ha beér lakott helyre, ott is annyival megy :)

Amúgy a trafis dolog, elbújnak stb mindig vitázós téma, de ha belegondolsz, hogy a büntetésből párszor tele tankolhattad volna az autót... nem éri meg gyorsan menni lakott településen.

Én pont ezért tartom az 55-60 közötti sebességet. Bár trafi beállításon múlik, volt amikor rendőr haver mondta, 63-ra van belőve, csak ez felett sikított, hogy gyorshajtó van :)
[előzmény: (17133) Yoss, 2010.05.20 15:00:04]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 15:00:04 (17133)
Nekem is jött fotó, de a koo 9km-el mutat arrébb, mint amit jeleztek. A képen viszont az autón kívül nem látszik semmi, ami alapján azonosítani lehet a helyet, így meg fogom fellebbezni. 50 helyett 83-at mértek, ez 45e pénz lenne. Várpalotán a 8-as bevezető részét adták meg helyszínnek (jellemző persze, hogy hol mérnek, de ez mindegy) a képen látható koo meg 9km-re dél nyugatra mutat. A koo értelmezése biztos, hogy jó, mivel sajna ugyanaznap mégegyszer lelőttek és azon a képen lévő koo oda mutat, ahol a kép készült. Ez is jellemző hely, 110-es úton van egy rövid szakasz, ahol 90-es tábla van kint. Ezt én nem láttam és 119-el mértek be. Számomra semmi nem indokolja ott a 90-et, de mindegy, ha ott a tábla akkor sajna jogos a macera. De a másikat nem hagyom, mert semmi nem bizonyítja, hogy olyan helyen mértek, ahol 50 volt a korlátozás.
Kép itt:
http://kepfeltoltes.hu/view/100520/speeding_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[előzmény: (17131) gaalm, 2010.05.20 12:55:37]

gaalmhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 12:55:37 (17131)
Pontosan (betű és szóközhelyesen) irtam le a foton lévő koordináták sorát. És persze nem traktorral voltam... Nem szokásom ok nélkül kibujkálni a felelősség alól, csak az bizgatja a csőröm, ha palimadárnak néznek. Miért higgyem el a mért km/h adatukat (82), ha ennyire rosszul van beállitva a GPS-ük?

Elmegyek ujra oda, megkeresem a pontot ahonnan tényleg fotóztak, megnézem annak a koordinátáit.
Ezt összevetem a közölt koordinátákkal és százalékos eltérést számolok. majd ezzel a százalékkal korrigálom (lefelé...) a sebességem.

Ahogy sejtem az eltérés nano százalék lesz, tehát akár 81-re is változhat az érték... Ejhhh, úgy tűnik tejelni kell :(((
[előzmény: (17126) Attibati, 2010.05.20 10:53:19]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 10:53:19 (17126)
Szerintem rosszul értelmezed a koordinátát. Ha nem fokban hanem fok, percben adottnak tételezzük fel az adatokat , tehát 47 01.5080 19 01.3199 akkor már pontosan Tass belterületére az 51-es út mellé esik a koordináta.
[előzmény: (17124) gaalm, 2010.05.20 10:28:59]

gaalmhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.20 10:28:59 (17124)
Traffipax foto készült az autómról :(

A foto hozzáférhető számomra a Police.hu oldalon. Rajta vannak a helyszin GPS koordinátái, de ha Google Maps-ban megnézem gyanusan sokszáz méter az eltérés (van a képen egy fix azonositásra alkalmas pont), ami felveti számomra a mérőberendezés beállitási-mérési pontosságának kérdését, vagy a Google Maps ennyire pontatlan?
Ezért kérdezem hozzáértőtől, hogy méterben milyen pontosságot takar a 6 tizedessel megadott helyszin, van-e ilyen pontosságú a Google Maps, vagy van-e ennél pontosabb (interneten) elérhető forrás, ahol chekkolhatnám az alábbi adatokat?

GPSLatitude=47.015080 North, GPSLongitude=19.013199 East
Köszi az együttérzést és a támogatást :)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]